پارک های ملی تایلند

بهترین پارک های ملی تایلند؛ فراری به دل جنگل‌های استوایی

تایلند کشوری است که پارک‌های ملی متعددی با امکانات متفاوت دارد که هرکدام به‌نوبه خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر طبیعت‌گردی را دوست دارید و اولین چیزی که همیشه در سفرتان توجه شما را به خود جلب می‌کند، طبیعت بکر و حیات‌وحش مقصدتان است، پیشنهاد می‌کنیم به بهترین پارک های ملی تایلند بروید و با گشت‌وگذاری عالی و تنفس هوای تازه در این پارک‌ها اوقات خوشی را سپری کنید. در این مقاله قصد داریم 10 تا از پارک های ملی در تایلند را برای شما معرفی کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

پارک ملی کوی بوری؛ از جذاب‌ترین پارک های تایلند

پارک های ملی تایلند

کوی بوری که در نزدیکی مرز برمه قرار دارد و از بهترین پارک های ملی تایلند است، به عنوان یکی از بهترین مقاصد در تایلند برای تماشای حیات وحش است. دوربین عکاسی‌تان را بردارید و از گله‌های فیل که اغلب می‌توان در کنار حوضچه‌های آب در نزدیکی ایستگاه فرعی پا یانگ پیدای‌شان کرد عکس بگیرید. 

اگر بخواهید می‌توانید یک چادر یا خانه‌ای ییلاقی اجاره کنید و یک شب را در این پارک ملی در تایلند بگذرانید. البته باید بدانید که اگر بین ماه‌های مه و نوامبر به کوی بوری بروید، باید منتظر باران زیادی باشید. خشک‌ترین ماه‌های سال معمولا ژوئن و جولای است و در این ماه‌ها راحت‌تر می‌توانید در این پارک اقامت کنید. 

پارک ملی کائنگ کراچان

به بزرگ‌ترین پارک ملی در تایلند بروید. موقعیت کائنگ کراچان، از بهترین پارک های ملی تایلند، در مرز ذخیره‌گاه طبیعی تناین‌تری در برمه واقع شده است. بیشترین بخش این پارک ملی شامل جنگل‌های بارانی است که به‌خاطر مه متراکم صبح‌گاهی‌اش که منظره‌ای تماشایی دارد، معروف است. 

هم‌چنین حیات وحش متنوع و پرندگان و پروانه ها، بیش از 400 گونه پرنده، پیتای غول پیکر، آرگوس و لک‌لک های بزرگ، پستانداران گوناگون مانند پلنگ، سگ وحشی، خرس و فیل را نیز در کائنگ کراچان تایلند خواهید دید. ضمنا در این پارک امکانات قایق‌سواری و بالا رفتن از قله‌ها نیز برای تفریح بیشتر، فراهم است. 

پارک ملی خائو سام روی یوت

پارک های ملی تایلند

این پارک ملی تایلندی که در استان پراچواپ خیری خان قرار دارد، به خاطر تپه‌های آهکی خود معروف است و  نامش به معنای کوهی با 300 قله می‌باشد. بسیاری از گردشگران برای دیدن غار فایا ناخون به این پارک ملی می آیند؛ غاری بزرگ که یک معبد بودایی در داخل آن وجود دارد.

هم‌چنین بیش از 300 گونه پرنده در پارک ملی خائو سام روی یوت زیست می‌کند که برای تماشای آن، می‌توانید یک روز خود را برنامه‌ریزی کنید. خوب است بدانید ماه‌های  ژانویه و فوریه برای دیدن پرندگان مهاجر در این پارک که از بهترین پارک های ملی تایلند می‌باشد، مناسب است. 

پارک ملی خائو یای؛ از محبوب‌ترین پارک های تایلند

این پارک ملی که در مرکز تایلند است، در سال 1962 به عنوان اولین پارک ملی در تایلند احداث شد. خائو یای در رشته کوه سن‌کمپنگ قرار دارد و جاذبه‌ای دوست‌داشتنی برای کوه‌نوردان است. لازم است بدانید در این پارک، مناظر دیگری از جمله چشم‌انداز تماشایی آبشار بزرگ هاو ناروک، علفزارهای سرسبز و جنگل‌های استوایی را خواهید دید و از تماشای حیات وحش با گونه‌های جانوری نظیر گیبون، پلنگ، میمون و فیل لذت خواهید برد. 

پارک ملی اروان

این مورد از پارک های تایلند، در استان کانچانابوری در غرب تایلند قرار گرفته است و از جاذبه‌های تماشایی آن می‌توان آبشار اروان که آبشاری هفت طبقه است را نام برد.  این آبشار به نام یک فیل از اساطیر هندو نامگذاری شده است؛ از این آبشار بالا بروید، در استخرها حمام کنید و از غارهای متعددش دیدن کنید. با استفاده از اتوبوس به‌راحتی می‌توانید به کانچانابوری برسید. اگر می خواهید بیش از یک روز را در پارک ملی اروان بگذرانید، می‌توانید کمپ بزنید یا یک خانه ییلاقی اجاره کنید.

پارک ملی مو کو سورین؛ از پارک های ملی در تایلند

پارک های ملی تایلند

پارک ملی مو کو سورین، تعدادی از جزایر حفاظت‌شده در دریای آندامان در 60 کیلومتری تایلند است و برای غواصی در آب‌های شفاف، تماشای صخره‌های مرجانی خیره‌کننده و انواع ماهی‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و دیگر جانداران دریایی بسیار مناسب است.  

می‌توانید با تورهای سازمان‌یافته به این پارک دریایی بروید و یا به تنهایی از آن بازدید کنید. برخی از جزایر تعدادی خانه‌های ییلاقی برای اجاره دادن دارند؛ اگر می خواهید زمانی را برای استراحت در ساحل یا غواصی بگذرانید، می‌توانید یکی از این اقامت‌گاه‌ها را در این مورد از پارک های تایلند، اجاره کنید. 

پارک ملی مو کو آنگ تانگ

پارک ملی مو کو آنگ تانگ در خلیج تایلند، یک پارک ملی دریایی متشکل از 42 جزیره است و بهترین راه برای دسترسی به این پارک، تور قایق یا اجاره یک قایق شخصی است. امکانات غواصی و اجاره خانه‌های ییلاقی برای اقامت بیشتر نیز در این پارک فراهم شده است. اگر به این پارک رفتید، از قدم زدن در کوهستان و مناطق سرسبز زیبا لذت ببرید و تنوع گسترده‌ای از زندگی دریایی، میمون ها، سمورها، گرازهای وحشی و ماکاک را در جزایر ببینید.

پارک ملی خائو سوک؛ از بهترین پارک های ملی تایلند

پارک های ملی تایلند

این پارک ملی، واقع در استان سورات سانی، عمدتاً از جنگل‌های بارانی تشکیل شده است و بارانی‌ترین نقطه تایلند است. در خائو سوک علاوه‌بر صدها گونه پرنده، گربه وحشی، گوزن، تاپیر، فیل و گراز را هم می‌توانید ببینید. یکی از بزرگ‌ترین و نادرترین گل‎های جهان رافلیشا کری را هم می‌توانید در این پارک تایلندی پیدا کنید. بازه زمانی بین ژوئن و اکتبر، بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی است. لازم است بدانید که بین ماه‌های آوریل و ژوئن، باران‌های موسمی شدیدی می‌بارد که گاهی اوقات باعث ایجاد سیل و لغزندگی مسیرها می‌شود. 

پارک ملی مو کو سیمیلان

اگر دوست دارید بعد از غواصی به رستوران بروید و یک غذای محلی تایلندی بخورید، به پارک ملی مو کو سیمیلان، مجمع الجزایری متشکل از 11 جزیره در 70 کیلومتری سواحل دریای آندامان، بروید و در این پارک آبی اوقاتی خوش داشته باشید. خوب است بدانید بین ماه‌های دسامبر و آوریل، دمای آب برای غواصی بسیار مناسب است. 

پارک ملی آئو فانگ نگا؛ از زیباترین پارک های تایلند

پارک ملی آئو فانگ نگا یک پارک دریایی در جنوب تایلند واقع در استان فانگ نگا است. بهتر است برای بازدید این جزیره چند روز را برنامه‌ریزی کنید؛ این پارک ملی شامل خلیجی از 42 جزیره کارست با تعدادی سواحل زیبا، صخره های آهکی چشمگیر، غارها و تالاب‌ها برای کاوش است. محبوب‌ترین نقطه جزیره، جیمز باند است که نام آن پس از فیلم‌برداری بخشی از این فیلم محبوب، انتخاب شد. 

سخن پایانی سه کلیک راجع‌به بهترین پارک های ملی تایلند

در این مقاله 10 تا از شگفت‌انگیزترین و بهترین پارک های ملی تایلند را نام بردیم و مختصات هرکدام را شرح دادیم. پارک‌های تایلندی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور زیبا هستند و هر سال گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به‌سوی خود جذب می‌کنند. اگر به تایلند رفتید، گشت‌وگذار در این پارک‌ها را در اولویت برنامه‌های‌تان بگذارید. 

شما دوست دارید به کدام پارک در تایلند بروید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران