بهترین هاستل های پراگ

بهترین هاستل های پراگ؛ از سوفی تا دیوانه‌خانه

پراگ، پایتخت جمهوری چک، با اختلاف یکی از پربازدید‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای اروپا است. این شهر بین‌المللی، به عروس اروپا معروف است. جاذبه‌های دیدنی شهر پراگ آنجا را به یک مقصد رویایی برای گردشگران تبدیل کرده‌است. پراگ،  با توجه به قدمت تاریخی و جاذبه‌های بسیاری که دارد، از آن دسته مقاصد گردشگری است که توریست‌های زیادی از سراسر جهان برای دیدنش چمدان می‌بندند. برج‌های زیبا، کلیساهای باشکوه و قلعه‌های تاریخی، پراگ را به شهری منحصربه‌فرد در اروپا و جمهوری چک تبدیل کرده‌است. در پراگ هتل‌های متنوعی وجود دارد که ممکن است برای اقامت، هزینه‌های بالایی دریافت کنند. این قضیه نباید شما را از سفر منصرف کند. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌خواهید هزینه زیادی برای اقامت در هتل بپردازید، هاستل‌ها برای شما بهترین انتخاب هستند. آن‌ها شاید به اندازه هتل‌های مجلل، درجه‌یک نباشند، اما فضای عالی و قیمت‌های بی‌نظیری دارند. اگر پراگ را در لیست سفر خود قرار داده‌اید، راهنمای انتخاب بهترین هاستل های پراگ می‌تواند بهترین و به‌صرفه‌ترین مکان را برای اقامتتان در پراگ به شما پیشنهاد دهد. ما همچنین هزینه اقامت در بهترین هاستل های پراگ را برای شما در این مقاله آورده‌‌ایم تا راحت‌تر محل اقامتی با توجه به نیازتان پیدا کنید. البته قبل از معرفی بهترین هاستل های پراگ، توضیح کوتاهی در مورد چیستی هاستل برای آن دسته از مخاطبان که با آن آشنایی ندارند، آورده‌ایم.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

هاستل چیست؟

بهترین هاستل های پراگ

هاستل‌ها، اقامتگاه‌هایی با اتاق‌های اشتراکی و چندین تخت هستند. هاستل‌ها با توجه به هزینه دریافتی‌شان، امکانات مختلفی به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید هاستل‌هایی را انتخاب کنید که اتاق‌های ده‌تخته تا بیست‌تخته دارند. همه‌چیز به انتخاب خودتان بستگی دارد. به‌طور خلاصه، هاستل نوعی محل اقامت با هزینه کمتر نسبت به هتل‌های لوکس است. هدف تشکیل هاستل‌ها، ایجاد اجتماعی مشترک است؛ فضایی که افراد مختلف را برای فعالیت‌های اجتماعی مشترک باهم آشنا می‌کند. هیچ دو هاستلی شبیه به هم نیستند؛ ولی می‌توانیم خیالتان را در مورد یک مسئله راحت کنیم: هاستل هیچوقت کسل‌کننده نیست. پس مطمئن شوید که بهترین هاستل پراگ را برای اقامت انتخاب کرده‌اید. 

نکات مهم برای انتخاب بهترین هاستل ها در پراگ 

هنگام انتخاب هاستل باید به نکات زیادی توجه کرد. چهار مورد از نکات خیلی مهم و برتر هنگام انتخاب بهترین هاستل ها در پراگ عبارت‌اند از:

  1. موقعیت مکانی: توجه به موقعیت مکانی یک اقامتگاه بسیار مهم است. شما باید هاستلی را انتخاب کنید که کار شما را برای گشت‌وگزار راحت‌تر کند. همه هاستل‌های لیست‌شده در این مقاله، بهترین هاستل های پراگ هستند که در بهترین‌ موقعیت‌های شهر قراردارند.
  2. قیمت: مطمئنا برای شما که اقامت در هاستل‌ها را انتخاب کرده‌اید، هزینه، بسیار مهم است. در پراگ باید به مبلغی که برای اقامت در هاستل می‌پردازید توجه کنید؛ زیرا ضرب‌المثل هر چه پول بدهید، بیش‌تر آش می‌خورید، مثال بارزی برای پول خرج کردن در پراگ است. اگر به یک خوابگاه واقعاً ارزان بروید، احتمالاً یک هاستل کوچک، تنگ و خدمات ضعیف دریافت خواهیدکرد. پس به هزینه اقامت در بهترین هاستل های پراگ دقت کنید. 
  3. امکانات رفاهی: تعدادی از امکانات، رایگان و پیش‌فرض در بهترین هاستل‌ های پراگ ارائه می‌شند. این امکانات شامل اینترنت و صبحانه رایگان است. اگر دوست‌‌دارید امکانات رفاهی بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد، باید در مورد هاستل‌ها بیشتر تحقیق کنید. 
  4. کارکنان: رفتار کارکنان یک هاستل با مشتری بسیار مهم است. ما در این مقاله لیست  بهترین هاستل های پراگ را که بهترین کارکنان را دارند برای شما آورده‌ایم. برای اطمینان‌خاطر از رفتار خوب کارکنان، حتما نظرات مسافران قبلی آن هاستل را بخوانید تا با خیال راحت در آنجا ساکن شوید.

بهترین هاستل های پراگ از نظر مسافران

بهترین هاستل های پراگ از نظر مسافران

برای کمک به برنامه‌ریزی سفرتان، در اینجا لیست بهترین هاستل های پراگ که بیشتر مورد توجه مسافران قرار گرفته‌اند را برایتان آورده‌ایم. هاستل‌های زیر در هر دسته بهترین هستند:

  1. بهترین هاستل اقتصادی پراگ: پلاس پراگ
  2. بهترین هاستل برای مسافران خانم مجرد: هاستل سر توبی یا هاستل سوفی
  3. بهترین هاستل برای خانواده‌ها: پلاس پراگ یا هاستل خانه قدیمی پراگ
  4. بهترین هاستل برای مهمانی‌های دسته‌جمعی و خوش‌گذرانی:  دیوانه‌خانه پراگ 
  5. بهترین هاستل پراگ از همه نظر: هاستل سوفی

بهترین هاستل های پراگ 

شهر پراگ، مملو از هاستل‌های بی‌شمار و بسیار عالی است؛ پس گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. اما به جای این‌که ساعت‌ها به جست‌و‌جوی مکان مناسب برای اقامت بپردازید، از لیست بهترین هاستل های پراگ، بر اساس سال‌ها تجربه استفاده کنید.

هاستل سوفی؛ اقامت در بهترین هاستل های پراگ 

بهترین هاستل های پراگ

هاستل سوفی، مکانی جذاب و دلپذیر با طراحی‌های زیبا است. این هاستل در دو ساختمان تاریخی شهر پراگ واقع شده‌است. این اقامتگاه، اقامتگاهی منحصربه‌فرد و مقرون‌به‌صرفه با طراحی شیک و مدرن است که خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و  امکانات رفاهی دلپذیری دارد. اتاق‌ها، دارای مبلمان مدرن، تخت های نرم و حمام تمیز هستند. بوفه همیشه باز است. هاستل سوفی،  مناسبت‌های زیادی را برگزار می‌کند. هنگام رزرو آنلاین، حتماً بوفه صبحانه را اضافه کنید. این بوفه مقداری هزینه اضافی برای شما ‌دارد، اما مطمئن باشید اقامت در بهترین هاستل پراگ ارزشش را دارد.

 هاستل محله کوچک

این هاستل، بین قلعه پراگ و پل چارلز واقع شده‌است و در یکی از محله‌های زیبا پراگ قرار دارد. هاستل محله کوچک، موقعیت شگفت‌انگیز و جذابی دارد. با پیاده‌روی از آن‌جا به هر نقطه مهمی از پراگ خواهیدرسید. این هاستل تنها چند قدم از زیباترین قسمت شهر، میدان کوارتر کوچک واقع شده‌است. امکانات رفاهی این هاستل بسیار ارزشمند است. پرده‌های کنار تخت‌ برای حفظ حریم خصوصی، اتاق‌های تمیز، کمدهای جادار، پذیرش ۲۴ساعته و اینترنت رایگان از امکاناتی است که این هاستل را جزو بهترین هاستل های پراگ قرار می‌دهد. البته لازم است بدانید سیگار کشیدن در این هاستل ممنوع است و در محله کوچک خبری از آسانسور نیست؛ زیرا آنجا یک ساختمان تاریخی است. این هاستل دارای اتاق‌های راحت و جادار برای حداکثر 10 نفر و اتاق‌های خصوصی‌تر برای اقامت‌های رمانتیک است. البته این هاستل یک پاسیو، پشت‌بام و چشم‌انداز عالی از اتاق‌های طبقه بالا دارد که فضای اشتراکی محسوب می‌شود. گاهی اوقات می‌توانید با رزرو مستقیم در وب‌سایت هاستل، تخفیف‌های بسیار خوبی دریافت کنید. برخلاف اکثر هاستل‌های شهر، محله کوچک؛ فضایی آرام و بدون مهمانی دارد.

مسافرت و شادی کوله پشتی 

هاستل کوله پشتی 

هاستل جدید و خانوادگی مسافرت و شادی کوله پشتی، در یک ساختمان قدیمی زیبا در قلب پراگ واقع شده‌است. این هاستل، تنها چند دقیقه با پای پیاده فاصله دارد با بسیاری از نقاط اصلی که مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. در این هاستل، تلاش بر این است که کارکنان به چند زبان مسلط باشند تا راحت‌تر بتوانند با مهمانان ارتباط برقرار کنند. این هاستل، اقامتی ارزان در اتاق‌های بزرگ با تخت‌های دو طبقه همراه با حمام  به شما ارائه می‌دهد. درست جلوی درب هاستل، ایستگاه اصلی تراموا (قطار برقی) در شهر و یک ایستگاه مترو قرار دارد. در کنار این  هاستل، یک رستوران سنتی چک با بیش از 100 سال سابقه وجوددارد که غذاهای معمولی چک را ارائه می‌دهد. خدمات رفاهی این هاستل، داشتن نظافتچی 24ساعته‌ و تخت‌های دو طبقه با تشک‌های نازک و بدون پرده است؛ اما اتاق‌ها جادار هستند و البته کمدهای جادار و چراغ‌های مطالعه در آنجا وجود دارد. این‌ مکان نیز یکی دیگر از بهترین هاستل‌ های پراگ است که مهمانی‌ای برگزار نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال مهمانی دست‌جمعی نیستید، اینجا بمانید.

هاستل مرکز شهر؛ رزرو یکی از بهترین هاستل های  پراگ 

این هاستل یکی از بهترین هاستل های پراگ برای مسافرانی است که به دنبال مهمانی و معاشرت هستند. دقیقا در مرکز تاریخی پراگ واقع شده است و تنها 10 دقیقه با پای پیاده از شهر قدیمی و پل چارلز، و 5 دقیقه با میدان تاریخی شهر قدیمی فاصله دارد. این هاستل طبق جوایز زیادی که برنده‌ شده‌است، محبوب‌ترین هاستل پراگ است. البته این هاستل به فعالیت‌ زیاد نیز مشهور است؛ فعالیت‌هایی از قبیل پیاده‌روی، تورهای رایگان شهر و قلعه، بالا رفتن از تپه پترین و رقص. محبوب‌ترین فعالیت‌های این هاستل، آشپزی و غذا خوردن دسته‌جمعی است. هاستل مرکز شهر، به لطف تیم عالی خود، به مکانی پر از زندگی تبدیل شده‌است؛ مکانی که مردم در آن لذت می‌برند و با هم پراگ و جمهوری چک را کشف می‌کنند. در این هاستل می‌توانید تلویزیون تماشا کنید، پف‌فیل رایگان بخورید، پیانو یا گیتار بزنید، فوتبال روی میز بازی‌کنید، کتاب بخوانید یا فقط استراحت کنید. همیشه می‌توانید برنامه فعالیت‌های هاستل را در وب‌سایت آن‌ ببینید. شما همچنین می‌توانید از آشپزخانه مدرن و کاملا مجهز این هاستل به صورت رایگان استفاده کنید. این مکان، استانداردهای اقامتی بالایی را در اتاق‌های تازه بازسازی شده با حمام خصوصی مشترک ارائه می‌دهد؛ اتاق‌‌هایی با مناظر تاریخی و باشکوه پراگ دارد که می‌توانید آنجا بمانید. 

هاستل یک؛ یکی از  بهترین هاستل ها برای اقامت در پراگ 

بهترین هاستل های پراگ

هاستل یک، یک هاستل زنجیره‌ای کوچک اروپایی است. هر سه شعبه آن در پراگ از شیک‌ترین و بهترین هاستل های اقتصادی پراگ است. هر یک از این سه شعبه، تجربه‌ای متفاوت از اقامت را به شما می‌دهد. قبل از رزرو اتاق در این هاستل‌ها، از نوع اقامت خود و نیاز‌هایی که دارید کاملا مطلع شوید.

میرو، شعبه اول این هاستل که شعبه اصلی نیز است، در محله‌ی نامستی قرار دارد؛ این هاستل تنها 15-20 دقیقه با پای پیاده از مرکز شهر فاصله دارد. این محله پر از پارک‌های شگفت‌انگیز، کافه‌های زیبا و رستوران‌های خوب است. کلیسای زیبای سنت‌لودمیلا در نزدیکی این هاستل و ایستگاه مترو، درست در مقابل هاستل قرار دارد. چیزی که این هاستل را از سایر هاستل‌ها متمایز می‌کند و باعث تبدیل شدنش به بهترین هاستل های پراگ می‌شود، این است که مسافران آنجا بسیار اجتماعی هستند. هاستل یک، یک هاستل کوچک 40 تخته دارای انواع خوابگاه‌های مختلط، جادار، آشپزخانه دو نفره خصوصی و آشپزخانه زیبا و مجهز است. اتاق استراحت دارای یک تلویزیون بزرگ و پلی‌استیشن است. در این هاستل، محدودیت سنی 18 تا 40 سال وجود دارد. هاستل یک، امکاناتی به صورت رایگان ارائه می‌دهند؛ مثل فعالیت‌های روزانه و شبانه، پذیرش 24 ساعته، اینترنت رایگان، تخت‌خواب‌های آماده فوق‌العاده راحت (بیشتر تخت‌ها دارای پرده‌های خصوصی و سوکت و چراغ جداگانه خود هستند)،  کمد، چای و قهوه، نقشه‌های شهر و اطلاعات توریستی، تهویه مطبوع، کتاب، انبار چمدان، سشوار و اتو.

شعبه دوم هاستل یک، درست در مرکز شهر قرار دارد که یکی از بهترین و اقتصادی‌‌ترین هاستل‌ های پراگ است. این شعبه قطعا برای شرکت در مهمانی‌های دست‌جمعی است. این شعبه تنها ده دقیقه با پای پیاده از میدان شهر قدیمی (قلب تپنده پراگ) فاصله دارد و البته به ایستگاه اصلی قطار نزدیک است. مکانی عالی برای مسافران تک‌نفره و اجتماعی که عاشق کاوش در طول روز و مهمانی تا طلوع خورشیدند. اگر به تنهایی یا در یک گروه کوچک سفر می‌کنید، این هاستل برای شما مکانی ایده‌آل است.
شهر قدیمی، شعبه سوم هاستل وان، مکانی با روحیه منحصربه‌فرد و مکانی بی‌نظیر است. هاستل وان، درست در مرکز تاریخی شهر قدیمی واقع شده‌است. این منطقه جذاب‌ترین منطقه پراگ است. این هاستل فقط 7 دقیقه پیاده تا ساعت نجومی پراگ و 600 متر از پل چارلز فاصله دارد. همه جاذبه‌های مهم فقط در یک قدمی شعبه 3 هستند. همین مسائل این شعبه از هاستل وان را به یکی از بهترین هاستل های پراگ تبدیل کرده‌است.

دیوانه‌خانه پراگ

دیوانه‌خانه پراگ

اگر می‌خواهید با افراد مختلف ملاقات کنید و به دنبال یک مهمانی هستید، هاستل دیوانه‌خانه یکی از بهترین هاستل ها در پراگ برای انجام این‌کار است. این مکان واقعاً شبیه نام خود، یک دیوانه‌خانه است. دکور آنجا شامل نقاشی‌های دیواری بسیار جالبی است که به هاستل حس بسیار منحصر‌به‌فردی می‌دهد. این هاستل، بسیار محبوب و یکی از بهترین هاستل‌های اجتماعی در شهر است.

خانه قدیمی پراگ؛ یکی از بهترین هاستل های خانوادگی پراگ

این هاستل واقع در مرکز شهر، نوعی هاستل راحت برای اقامت است. تخت‌ها و بالش‌های راحت و از همه بهتر یک تراس و حیاط عالی برای استراحت و همچنین یک آشپزخانه کوچک (بدون اجاق گاز) دارد. خانه قدیمی پراگ، یک هاستل آرام و خانوادگی است که بیشتر شبیه به هتلی ارزان‎قیمت است. این هاستل یکی از بهترین هاستل های خانوادگی پراگ است. 

 هاستل خانه جاده‌ای پراگ

این ملک، ملک خواهر مالک هاستل دیوانه‌خانه پراگ است. پرسنل و موقعیت مکانی این هاستل عالی هستند. هاستل خانه جاده‌ای، نزدیک پل چارلز قرار داد. امکانات رفاهی مثل تخت‌های بزرگ و راحت، پرده‌های حریم خصوصی برای تخت‌ها و کشوهای بزرگ در آنجا به مشتری ارائه می‌شود. در این هاستل، شام‌ به صورت گروهی سرو می‌شود. در یکی از بهترین هاستل های پراگ حتما هر روز برای سرگرمی مسافران، جشنواره و تورهایی را در نظر می‌گیرند. همچنین یک آشپزخانه کاملاً مجهز و مدرن برای تهیه غذا در آنجا وجود دارد.

 هاستل سر توبی

بهترین هاستل های پراگ

هاستل سر توبی مکانی دوستانه برای اقامت است؛ با بالشت‌های فوق العاده کرکی، تخت‌های راحت و آشپزخانه مهمان. این هاستل در محله هولشوویسه، خارج از مرکز شهر واقع شده است؛ بنابراین مکانی محلی‌تر و خنک‌تر از مرکز شهر دارد. اگر می‌خواهید پراگ را در خارج از مراکز شلوغ شهر تجربه کنید، این هاستل برای شما مناسب است. دور بودن از شلوغی شهر و دنجی فراوان، سر توبی را به یکی از بهترین هاستل های پراگ تبدیل کرده‌است. هاستل سر توبی یک تور پیاده‌روی رایگان نیز دارد که شما را سرحال می‌آورد. 

پلاس پراگ؛ از بهترین هاستل های اقتصادی پراگ در تابستان

پلاس پراگ یکی دیگر از هاستل‌های واقع در محله هولشوویسه است. این هاستل، استخر شنا و سونا دارد. پلاس پراگ می‌تواند بهترین هاستل پراگ برای اقامت در تابستان باشد. در این هاستل، حیاط، سالن غذاخوری و رستوارن بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توان آن را به عنوان یک مینی‌متل زیباتر و اجتماعی‌تر درنظر گرفت.

هاستل الف 

هاستل الف، در فاصله کوتاهی از ایستگاه قطار اصلی در منطقه ژیژکوف در کنار رستوران‌های خیابانی قرار دارد. طراحی هاستل، بسیار با طراحی محله هم‌خوانی دارد؛ زیرا این محله پر از طراحی‌های منحصر‌به‌فرد، آثار هنری مدرن و  نقاشی‌های دیواری است. فضای هاستل الف هم همانند خیابان‌های اطرافش شما را مجذوب خود خواهدکرد. این هاستل بسیار اجتماعی است و دورهمی‌های زیادی از جمله مهمانی باربیکیو رایگان، فیلم، و تورهای پیاده‌روی رایگان را اجرا می‌کند. همین طراحی زیبا کافی است تا هاستل الف هم جزو یکی از بهترین هاستل های پراگ به‌شمار برود.

هزینه اقامت در بهترین هاستل های پراگ 

هزینه اقامت در بهترین هاستل های پراگ 

هزینه اقامت در بهترین هاستل ‌های پراگ خیلی کم‌تر از هزینه اقامت در ضعیف‌ترین هتل‌های پراگ ‌می‌باشد. هزینه اقامت در هاستل‌ها متفاوت است و بستگی به نوع هاستل و امکانات رفاهی‌اش دارد. میانگین هزینه اقامت در هاستل‌ها بین 200 تا 600 CZK (واحد پول جمهوری چک) خواهد ود. البته اگر می‌خواهید از هزینه دقیق اقامت در هاستل‌ها باخبر شوید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت این هاستل‌ها سر بزنید. البته این هزینه‌ها می‌تواند با توجه به انتخاب اتاق‌های گروهی یا خصوصی و اضافه کردن امکانات غیررایگان متغیر باشد. 

سخن پایانی

در این مقاله به شما بهترین هاستل های پراگ و امکانات رفاهی‌شان را معرفی کردیم و میانگینی از هزینه اقامت در هاستل‌های مختلف را به شما گفتیم. همچنین سعی کردیم هر هاستل را با توجه به سرگرمی‌هایی و فضایی که دارد برای شما دسته‌بندی کنیم تا راحت‌تر بتوانید هاستلی برای اقامت انتخاب کنید. امیدواریم اطلاعاتی که نیاز داشتید را مطالعه کرده‌باشید. اگر تجربه اقامت در هاستلی در پراگ را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران