15 تا از بهترین فستیوال های تایلند

بهترین فستیوال های تایلند؛ رقص رنگ و فرهنگ در سرزمین لبخند

تایلند کشوری پرجنب‌وجوش و زیباست. جشنواره‌های ماهانه تایلند فرصت مناسبی برای آشنایی با میراث فرهنگی، آداب و رسوم و سنت‌های این کشور است. هرساله بسیاری از بومیان و هم‌چنین گردشگران، از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان و افراد مسن، در بهترین فستیوال های تایلند اوقاتی به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت می‌کنند. 

بدیهی است که تنها دلیل بازدید از کشور تایلند، چشم‌اندازهای دیدنی، سواحل خیره‌کننده، ورزش‌های آبی، اسپاها و معابد آن نیست؛ فستیوال های تایلند هم از بهترین جشن‌های فرهنگی است که می‌توانید در تمام طول عمر خود ببینید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با  15 تا از این جشنواره‌ها آشنا شوید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

فی تا خون؛ جشنواره ارواح

بهترین فستیوال های تایلند

این جشنواره تایلندی که به عنوان جشنواره ارواح نیز شناخته می شود، یکی از جالب‌ترین جشنواره‌های سنتی تایلند است. به شهر دان سای بروید و در این جشنواره تایلندی محبوب شرکت کنید. این جشنواره سنتی و مذهبی، در واقع شبیه مهمانی سرگرم کننده‌ای است که صنایع دستی محلی را نیز به نمایش می‌گذارد. 

این جشن به مدت سه روز توسط هزاران نفر از بومیان تایلند که ماسک‌های رنگارنگ و وحشتناک با صورت‌های کشیده زده‌اند، برگزار می‌شود؛ معمولا روز جمعه رژه اصلی برگزار می‌شود، شنبه نمایش‌های موسیقی و سایر نمایش‌ها را می‌بینید و یکشنبه هم مراسم آیین بودایی انجام می‌شود. 

جشنواره سونگ‌کران؛ از معروف‌ترین فستیوال های تایلند

فستیوال سونگ‌کران یا همان جشنواره آب تایلند یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فستیوال های تایلند است که طرفداران بی‌شماری در سطح جهانی دارد. به سونگ‌کران بروید و در یک مبارزه سه روزه آبی، شرکت کنید. این جشنواره تایلندی از 13 تا 15 ماه آوریل برگزار می‌شود. در این فستیوال مردم با سطل، تفنگ‌های آبی و هرچیزی که دم دست‌شان باشد، به هم آب می‌پاشند.

جشنواره سال نو چینی

اگر به دنبال حضور در یک فستیوال مهیج در تایلند هستید، در منطقه چینی یاووراج در بانکوک، این هیجان را تجربه خواهید کرد. در کوچه‌های باریک و شلوغ این منطقه بگردید و با تماشای رقص اژدها و شیر سرگرم شوید و خود را با ترقه‌های در حال انفجار و فانوس‌های قرمز نمادین چینی، به یک چالش مهیج دعوت کنید. این جشنواره تایلندی هرساله اول ماه فوریه در منطقه شمالی محله چینی‌ها، یعنی وات مانگکون کمالوات در خیابان چاروئن کرونگ برگزار می‌شود. 

ضیافت میمون لوپبوری؛ از جشنواره های تایلند

بهترین فستیوال های تایلند؛ ضیافت میمون لوپبوری

این فستیوال که به جشنواره غذا هم معروف است، در ماه نوامبر در فاصله 150 کیلومتری شمال بانکوک در لوپبوری برگزار می‌شود. جالب است بدانید دلیل نام‌گذاری این شهر و فستیوال آن این است که میمون‌های زیادی در این شهر زندگی می‌کنند و یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران هنگام بازدید از این منطقه، غذا دادن به این میمون‌ها است. 

در این جشنواره تایلندی، یک مهمانی بزرگ برای حدود 3000 میمون برگزار می‌شود و یک روز به آن‌ها فرصت می‌دهد تا با 4 تن میوه، سبزیجات و مجموعه‌ای از خوراکی‌های دیگر خوش بگذرانند. ضیافت میمون از متفاوت‌ترین فستیوال های تایلند است که جذابیت آن، همه ساله توریست‌ها را به این منطقه تایلند می‌کشاند. 

یی پنگ؛ دیدن شگفتی‌ها در فستیوال های تایلند

برای حضور در جشنواره فانوس، تاریخ 8 تا 9 نوامبر را برنامه‌ریزی کنید و شگفتی‌های تایلند را از نزدیک ببینید. در این مورد از فستیوال های تایلند، مردم در کنار سواحل رودخانه پنگ جمع می‌شوند و هزاران فانوس کاغذی را به آسمان رها می‌کنند و در نسیم ملایم غروب آن‌ها را تماشا می‌کنند. مراسم مذهبی، نمایش آتش‌بازی، رژه و رهاسازی قایق‌های کاغذی در رودخانه هم از دیگر چیزهایی است که می‌توانید در این جشنواره تایلندی ببینید و عکس‌هایی زیبا ثبت کنید.  

بون بنگ فای؛ موشک در جشنواره های تایلند 

این جشنواره که به عنوان جشنواره موشک نیز شناخته می شود، یک فستیوال مشهور در تایلند است که برای جوامع کشاورزی ایسان که در شمال‌شرقی این کشور هستند، اهمیت بسیاری دارد و تمام روستاها در این جشنواره شرکت می کنند. بون بنگ فای در اواسط ماه مه برگزار می‌شود و طی این جشنواره، موشک‌هایی برای درخواست از خدایان جهت نزول باران بیشتر، به سمت بالا شلیک می‌شوند. 

این موشک‌ها که بسیار دقیق ساخته می‌شوند، در آخر هفته به هوا پرتاب می‌شوند. این جشنواره با موسیقی زنده محلی، مسابقات، خوردن برنج محلی و یک مهمانی پر از سرگرمی و شادی همراه است.

جشنواره مسابقات بوفالو

بهترین فستیوال های تایلند؛ جشنواره مسابقات بوفالو

وینگ کوای یا فستیوال مسابقات بوفالو، برای برگزاری مسابقه بین بوفالوها برگزار می‌شود و در حقیقت سنتی است که قدمتی به درازای یک قرن در تایلند دارد. گفتنی است که مسیر مسابقه 100 متر است و جلوی تالار شهر چونبوری قرار دارد. به غیر از مسابقه بوفالو، این جشنواره همچنین میزبان مسابقات زیبایی بوفالو، تزئینات بوفالو و غیره نیز هست که دیدنش لحظاتی جذاب را برای‌تان رقم خواهد زد. 

جشنواره فیل سورین

در این جشنواره برای فیل‌های تایلند جشن گرفته می‌شود و اگر می‌خواهید از نزدیک شاهد این رویداد دیدنی باشید، باید بلیط خود را برای اواخر هفته سوم ماه نوامبر رزرو کنید.  اما یک دلیل تاریخی برای جشنواره فیل که همه ساله در استان سورین، ایسان تایلند برگزار می‌‌شود، وجود دارد. 

از نظر تاریخی، فیل ها در طول نبرد، مراحل کشاورزی و همچنین برای سفر، همواره نقش بسیار مهمی را برای تایلندی‌ها داشته‌اند. در فستیوال فیل سورین که در منطقه شمال‌شرقی تایلند جشن گرفته می‌شود، می‌توانید رژه باشکوه فیل‌هایی که با سبزیجات و انواع میوه پذیرایی می‌شوند را ببینید. 

جشنواره گیاهخواری پوکت؛ حرکات ترسناک در فستیوال های تایلند

این یکی از فستیوال‌های مهم در تایلند است که 24 سپتامبر تا 3 اکتبر در پوکت برگزار می‌شود است و جالب است بدانید که در طول یک ماه قبل از آن، مردم از مصرف گوشت، سیر، پیاز و غیره خودداری می کنند. پس از آن جشن بزرگ و متفاوتی برگزار می‌شود که مردم کارهای وحشتناکی انجام می‌دهند؛ دراز کشیدن روی چاقو و سوراخ کردن صورت، از جمله این فعالیت‌هاست! به غیر از این‌ها، آتش‌بازی‌های شگفت‌انگیز و مراسم رقص و پایکوبی نیز در این فستیوال برگزار می‌شود. 

گلوله‌های آتشین مکونگ ناگا

بهترین فستیوال های تایلند؛ گلوله‌های آتشین مکونگ ناگا

 این جشنواره تایلندی ماه اکتبر در ساحل رودخانه مکونگ برگزار می شود که طی آن می‌توانید گلوله‌های نور مایل به قرمزی را که شبانه در آسمان رها می‌شوند و صدایی هم ندارند را ببینید. این گلوله‌های آتشین با رسیدن به ارتفاع 600 فوتی از سطح زمین، به طور طبیعی و بدون دخالت انسان بالا می‌روند. 

روز مادر و روز پدر، از جشنواره های تایلند

جالب است بدانید که روز تولد ملکه و پادشاه در تایلند به ترتیب روز مادر و روز پدر در نظر گرفته می‌شود؛ جشن تولد ملکه در 12 آگوست و تولد پادشاه در 5 دسامبر در تایلند برگزار می‌شود و این دو روز جزو تعطیلات رسمی در تقویم تایلند در نظر گرفته می‌شود.

جشن شمع؛ یکی از خاص‌ترین فستیوال های تایلند

فستیوال شمع که در منطقه جنوب‌شرقی تایلند، در روزهای آسانها پوجا و خائو پانسا برگزار می‌شود، به ترتیب به یاد اولین موعظه بودا و شروع روزه بودایی جشن گرفته می‌شود. در این جشنواره، مردم رژه مجسمه‌های بزرگ مومی که باشکوه و استادانه ساخته شده‌اند را مشاهده می‌کنند و این رژه که با رقص و موسیقی همراه است، لحظاتی شاد را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. 

بهترین فستیوال های تایلند؛ مهمانی های ماه کامل

بهترین فستیوال های تایلند؛ مهمانی های ماه کامل

مهمانی‌های ماه کامل، بزرگ‌ترین مهمانی شبانه ساحلی در سطح جهانی است که هر ماه 30000 نفر یا بیشتر، در این جشنواره در ساحل به رقصیدن و آتش‌بازی مشغول می‌شوند. این فستیوال های تایلند ماهانه در جزیره  کو فانگان برگزار می‌شود.


جشنواره موسیقی و هنر میوه شگفت انگیز

فستیوال واندرفروت یا میوه شگفت‌انگیز پاتایا را به دوست‌داران فرهنگ و هنر پیشنهاد می‌کنیم. این فستیوال در واقع یک جشنواره موسیقی و هنری سه روزه سرگرم‌کننده است که معمولا در ماه دسامبر در حومه پاتایا برگزار می شود و آن‌جا می‌توانید با ترکیبی عالی از فرهنگ‌های تایلندی، آسیایی و غربی آشنا شوید و به موسیقی‌هایی دلپذیر گوش بسپارید. 

اگر اهل شکم‌گردی هستید هم خوب است بدانید که غذا نقش مهمی در این جشنواره دارد و سرآشپزهای معروف کوکتل‌ها و وعده‌های غذایی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. این جشنواره تایلندی، 12 تا 16 ماه دسامبر برگزار می‌شود. 

بهترین فستیوال های تایلند؛ جشنواره موسیقی مایا

بهترین فستیوال های تایلند؛ جشنواره موسیقی مایا

این جشنواره که یک فستیوال در رابطه با موسیقی الکترونیک است و از بهترین فستیوال های تایلند برای اهالی موسیقی به‌شمار می‌آید، معمولا در ماه فوریه در بانکوک برگزار می‌شود. اگر از طرف‌داران این سبک موسیقی هستید، شرکت در این جشنواره جذاب تایلند را از دست ندهید. 

کلام آخر سه کلیک در مورد فستیوال های تایلند 

در این مقاله 15 تا از فستیوال های تایلند را برای‌تان معرفی کردیم. اگر دوست دارید در تایلند چیزی فراتر از مناظر زیبا و طبیعت بکر، حضور در اماکن تاریخی و یا سواحل خیره‌کننده را تجربه کنید، جشنواره های معروف آن را از دست ندهید. همه این جشنواره‌ها، از فستیوال آب گرفته تا جشنواره میمون‌ها، چیزهای جذابی برای ارائه دارد که سرگرم‌تان می‌کند و لحظاتی شاد برای‌تان رقم می‌زند.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در کدام جشنواره تایلند حضور داشته باشید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران