بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی؛ تجربه های فراموش نشدنی!

آفریقای جنوبی همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از جنوبی‌ترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می‌رود. این کشور با مساحت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع، تنوع فرهنگی و قومی زیادی دارد. همچنین از نکات جالب‌توجه این کشور می‌توان به وجود ۳ پایتخت در آن اشاره کرد. کیپ تاون، پرتوریا و بلومفونتین سه پایتخت این کشور و جزو بهترین شهرهای آفریقای جنوبی هستند. آفریقای جنوبی به‌دلیل دارابودن مناظر طبیعی و متنوع، تمامی طیف‌های سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. علاوه‌برآن، این کشور پرجمعیت، شهرهای جذاب و منحصربه‌فرد زیادی را در خود جای ‌داده که بازدید از آن‌ها برای گردشگران و طبیعت‌شناسان هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر اهل طبیعت بکر و حیات‌وحش باشید قطعاً سفر به این مقصد فوق‌العاده و شگفت‌انگیز را از دست نمی‌دهید. ما در این مقاله شما را با دیدنی ترین شهرهای آفریقای جنوبی آشنا می‌کنیم تا سفری خاطره‌انگیز و رؤیایی برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

East Londen

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

از پربازدیدترین و بهترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان به لندن شرقی اشاره کرد. این شهر در استان خاوتنگ، در نزدیکی سواحل هندی اقیانوس آتلانتیک و در حاشیه رودخانه بوتسی قرار دارد. لندن شرقی از مناطق صنعتی و تجاری مهم در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که در آن کارخانه‌های بزرگی در حوزه‌های متنوعی مانند صنایع فولاد، خودروسازی، مواد غذایی و نساجی فعالیت می‌کنند. همچنین لندن شرقی به دلیل وجود پارک ملی میرایی واندرز، ساحل طبیعی پوندلاند بیچ و شهر تور از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی و دیدنی ‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

Cape town

از دیگر معروف‌ ترین شهرهای گردشگری کشور آفریقای جنوبی می‌توان کیپ تاون را نام برد. این شهر که پایتخت قضایی و قانونی آفریقای جنوبی نیز محسوب می‌شود، از مهم‌ترین و دیدنی ‌ترین شهرهای این کشور است. کیپ تاون در قسمت جنوب غربی و در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر به‌خاطر جاذبه‌های دیدنی و بسیار خود، از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی نیز به شمار می‌رود. کوه تیبل، باغ‌های منحصربه‌فرد، منطقه تاریخی بوکاپ با خانه‌های رنگارنگ و سواحل زیبا و محبوب شهرهای فیکس و کومبا و میونیتی برخی از مکان‌های دیدنی و گردشگری معروف کیپ تاون محسوب می‌شوند. از تفریحات پرهیجان این شهر می‌توان به کوه‌نوردی، بازدید از جزیره رابن، تورهای قایقرانی در خلیج کیپ، بازدید از موزه‌ها و مجموعه‌های هنری و بازدید از بازارهای محلی و خرید صنایع‌دستی اشاره کرد.

Johannesburg 

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی؛ Johannesburg 

یکی دیگر از بهترین شهرهای آفریقای جنوبی که از معروف ‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی نیز محسوب می‌شود، ژوهانسبورگ است. این شهر در شمال شرقی کشور و استان گائوتنگ قرار دارد. ژوهانسبورگ با اختصاص‌دادن لقب شهر طلا به خود، به‌عنوان یکی از مراکز تجاری و مالی بزرگ آفریقا شناخته می‌شود. همچنین ژوهانسبورگ با داشتن مساحت بیش از یک میلیون از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. در این شهر بزرگ و پرجاذبه، از طلوع آفتاب تا نیمه‌های شب می‌توانید برنامه‌های مفرح و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید. از دیدنی‌های معروف ژوهانسبوگ می‌توان به شهربازی و پارک موضوعی گلدریف‌سیتی، تور زیرزمینی معدن طلا، خانه‌های انگلیسی اطراف معدن، موزه آپارتاید، مرکز شهر و میدان گاندی، گهواره نوع بشر، میدان نلسون ماندلا، مجموعه بزرگ تفریحی مونته کازینو، باغ‌وحش، تپه قانون اساسی، محل زندگی نلسون ماندلا، موزه‌ها، ورزشگاه ان‌اف‌بی و مراکز خرید و کافه‌ها اشاره کرد. از تفریحات شگفت‌انگیز این شهر نیز می‌توان بالن‌سواری را نام برد.

پاسپورت دومینیکا

Pretoria

از دیگر بهترین شهرهای آفریقای جنوبی، پرتوریا را می‌توان نام برد. این شهر که در شمال شرقی کشور، در استان گائوتنگ و ۵۰ کیلومتری شمال ژوهانسبورگ قرار گرفته، پایتخت سیاسی آفریقای جنوبی است. پرتوریا به لطف موقعیت جغرافیایی خود دارای مناظر طبیعی زیبا بوده و آب‌وهوای ملایمی دارد. باغ بوتانیک پرتوریا، موزه ملی پرتوریا، قلعه وینستون، برج‌های پونامونا، مرکز خرید مینلی و ساختمان اداری یونیون از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

Port Elizabeth

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

یکی از مهم‌ترین و بهترین شهرهای آفریقای جنوبی، پورت الیزابت نام دارد. این شهر از جنوبی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی بوده و در استان کیپ شرقی واقع شده است. پورت الیزابت با داشتن سواحل زیبا و بسیار ازجمله ساحل همینگتون، هوبی و کینجزبیچ، تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی متنوعی را دارد. این شهر به‌خاطر پارک‌ها و فضاهای سبز زیاد مانند پارک استنلی، پارک سیتی و پارک کاملیالند از شهرهای سرسبز جنوب افریقا شناخته می‌شود. همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان پارک ملی، مراکز خرید بزرگ و موزه‌ها و نمایشگاه‌های متنوع را نام برد. 

Durban

سومین شهر بزرگ و از دیگر بهترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان شهر بندری دوربان را نام برد. این شهر در ساحل شرقی آفریقای جنوبی و اقیانوس هند واقع شده است. در دوربان ترکیب جذابی از مردم هندی، آفریقایی و استعمارگران به چشم می‌خورد. از جاذبه‌های مهم و اصلی این شهر می‌توان به سواحل زیبای دوربان اشاره کرد؛ ساحل گلدن مایل، طلایی، ساحل شرقی و ساحل شمالی ازجمله سواحل معروف دوربان هستند. پارک‌ها وباغ‌های زیبا همچون بوتانیکال، پارک شماره گراند و پارک محلی موساجی، بازارهای محلی و مراکز خرید، موزه‌ها، ورزشگاه موسامابیدا، تالاب‌ها، کوه‌ها و مناظر شگفت‌انگیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری دوربان به شمار می‌روند. موج‌سواری، قایق‌رانی، شنا، غواصی و تماشای حیات دریایی از تفریحات این شهر محسوب می‌شوند.

Kimberly

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی؛ Kimberly

از دیگر پربازدیدترین و بهترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان کیمبرلی را نام برد. این شهر که به پایتخت الماس جهان معروف بود، در نزدیکی رود اورنج قرار گرفته و مرکز استان کیپ شمالی است. گودال بزرگ از جاذبه‌های اصلی و مهم کیمبرلی محسوب می‌شود که در سال‌های ۱۸۶۶ تا ۱۹۱۴ از این گودال الماس استخراج می‌کردند. این گودال بزرگ که امروزه از آب پر شده، بزرگ‌ترین گودال دست‌ساز جهان به شمار می‌رود. پهنای این گودال را ۴۶۳ متر و عمق آن ۲۴۰ متر محاسبه کرده‌اند.

Bloemfontein

یکی از بهترین شهرهای آفریقای جنوبی و مرکز استان فری استیت، بلومفونتین نام دارد. این شهر که در امتداد شهرهای کیپ تاون و پرتوریا واقع شده، به‌خاطر گل‌های رز فراوان به شهر گل سرخ معروف شده است. بلومفونتین اولین پایتخت آفریقای جنوبی بوده و همچنان یکی از شهرهای مهم و تاریخی این کشور محسوب می‌شود. مناظر طبیعی زیبا، مراکز خرید، باغ‌ها و پارک‌ها، موزه هنری، بازارهای محلی از جاذبه‌های دیدنی بلومفونتین به شمار می‌روند.

Polokwan

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

از دیگر بهترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان به پولوکوانه اشاره کرد. این شهر در شمال شرقی کشور و در نزدیکی مرز زیمباوه و موزامبیک قرار دارد. پولوکوانه به دلیل مناظر زیبا و منحصربه‌فرد گزینه محبوبی برای گردشگران محسوب می‌شود. باغ‌ها و پارک‌های ملی از جمله کروگر، ماپونگوبو وارترفال، رودخانه‌ها، مجموعه موزه‌ای اسکانسکوس، بازار محلی پولوکوانه و قلعه تاریخی پیتر موکابا از برخی جاذبه‌های گردشگری مهم پولوکوانه به شمار می‌روند. مشاهده حیات‌وحش، شنا، ماهیگیری، کایاک‌سواری و ورزش‌های آبی از جمله تفریحاتی هستند که در پولوکوانه می‌توان به آن‌ها پرداخت و لذت برد.

Knysna

از دیگر دیدنی‌ ترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان کنیسنا را نام برد. این شهر ساحلی در استان کیپ غربی و در نزدیکی پورت الیزابت قرار دارد. این شهر به‌خاطر طبیعت زیبا و مناظر شگفت‌انگیز یکی از مقاصد محبوب گردشگران و از بهترین شهرهای آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. از جاذبه‌های معروف و دیدنی کنیسنا می‌توان به پارک ملی گاردن روت، جزیره تورتیس، جنگل کنیسنا و موزه میلوود اشاره کرد. قایق‌سواری، شنا، غواصی، ماهیگیری، گلف و فستیوال‌های محلی از تفریحات مفرح و هیجان‌انگیز این شهر محسوب می‌شوند. 

Rustenburg

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی؛ Rustenburg

از دیگر بهترین شهرهای آفریقای جنوبی، می‌توان به روستنبرگ اشاره کرد. این شهر که در شمال غربی کشور قرار دارد، به‌خاطرداشتن معادن پلاتین، نیکل و کروم از مهم‌ترین مناطق معدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. روستنبرگ با فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت منحصربه‌فرد از مقاصد جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود. Pilanesberg National park، Kgaswane mountain Reserve و MadikweGame Reserve از بهترین جاذبه‌های دیدنی روستنبرگ هستند. در این شهر می‌توانید به تفریحات پرهیجانی مثل پاراگلایدینگ، تماشای حیات‌وحش، کوه‌نوردی، صعود به قله Masilikatou peak، ماهیگیری و صخره‌نوردی بپردازید.

Mossel bay

از دیدنی ‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی، می‌توان به خلیج موسل اشاره کرد. این خلیج در شهرستان وسترن کیپ و ساحل جنوب‌غربی آفریقای جنوبی واقع شده است. خلیج موسل به‌دلیل داشتن آب‌وهوای خوب، سواحل زیبا و بسیار، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان از محبوب‌ترین و بهترین شهرهای آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. موزه، سواحل شگفت‌انگیز، فانوس دریایی و مسیر پیاده‌روی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در این خلیج محسوب می‌شوند. از تفریحات مفرح و هیجان‌انگیز نیز می‌توان زیپ‌لاین، تماشای حیات‌وحش، شنا، موج‌سواری و ماهیگیری را نام برد.

Plettenberg bay

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

 از دیگر بهترین شهرهای آفریقای جنوبی و مقصدهای محبوب این کشور می‌توان به خلیج پلتنبرگ اشاره کرد. این شهرک ساحلی با آب‌های شفاف و فیروزه‌ای، سواحل سفید و جنگل‌های ساحلی در کیپ غربی واقع شده است. محوطه طبیعی رابرگ، مرکز آگاهی از حیات‌وحش تنیکوا، پناهگاه میمون‌ها، باغ پرندگان عدن، پناهگاه حیات‌وحش جوکانی و بازدید از روستای قدیمی نیک از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این خلیج محسوب می‌شوند. همچنین پیاده‌روی در محوطه طبیعی رابرگ، نگاه‌کردن به نهنگ‌ها و دلفین‌ها و پرش از پل بلوکرانز از بهترین تفریحات خلیج پلتنبرگ به شمار می‌روند.

Grahams town

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین شهرهای آفریقای جنوبی را نام ببریم، باید Grahams town یا ماکاندا را معرفی کنیم. این شهر تاریخی در ۱۲۶ کیلومتری شرق پورت الیزابت و در ۱۸۰ کیلومتری غرب ایستگاه ریلی بلومفونتین قرار دارد. گراهامزتاون به‌عنوان مرکز فرهنگی و تحصیلی منطقه شناخته شده و همچنین میزبان جشنواره هنرهای ملی است. در این جشنواره رقص، اپرا، موسیقی و غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر می‌توان به موزه تاریخ آلبانی، کلیسای کاتدرال سنت مایکل و سنت جورج، موزه ادبیات آفریقای جنوبی آمازوی و مجسمه ملی مهاجران ۱۸۲۰ اشاره کرد. 

Upington

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی؛ Upington

از دیگر دیدنی‌ ترین شهرهای آفریقای جنوبی می‌توان به Upington اشاره کرد. این شهر که از مراکز اصلی کشاورزی و گردشگری در منطقه به شمار می‌رود، در استان کیپ شمالی و در ساحل رودخانه اورنج واقع شده است. پارک ملی کالاهاری، مزارع انگور و موزه‌های تاریخی و فرهنگی کالاهاری از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. همچنین قایق‌سواری، تماشای حیات‌وحش، خرید سوغات و صنایع‌دستی از بهترین تفریحاتی هستند که می‌توان در این شهر به آن‌ها پرداخت. 

کلام پایانی سه کلیک در مورد بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای آفریقای جنوبی پرداختیم و در مورد محل قرارگیری هریک، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری و نیز تفریحات آن‌ها سخن گفتیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید از شهرهای این کشور شناخت مختصری پیدا کرده و سفری پرهیجان و شگفت‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. تجربه سفر به کدام‌یک از این شهرها را داشته‌اید؟ تجربه خود را برایمان در قسمت نظرات بنویسید.

نظرات کاربران