بهترین کافه های پراگ

بهترین کافه ‌های پراگ؛ برای نوشیدن یک اسپرسوی واقعی!

کلمه کافه در شهر پراگ، مفهوم جدیدی ندارد. بیش از سه قرن است که در این شهر کافه‌ها فعال هستند. برعکس شهر وین که کافه‌هایش هنوز با روش‌های قبل پیش می‌روند، در پراگ کافه‌ها در گذشته گیر نکرده‌اند. بهترین کافه های پراگ، به‌روزترین کافه ها هستند که با به‌کارگیری رو‌ش‌های جدید و حفظ ایده‌های گذشته، معروف شده‌اند. در این مقاله علاوه‌بر معرفی بهترین کافه ‌های پراگ، به معرفی مغازه‌های کوچک هم می‌پردازیم تا هنگام سفر به این شهر جذاب، از نوشیدن قهوه‌های بی‌نظیر و دیگر طعم‌های دلچسبش، بی نصیب نمانید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

 Ema Espress Bar

بهترین کافه ‌های پراگ

کافه Ema یکی از بهترین کافه های پراگ است. این کافه چند بلوک از کافه تاریخی امپریال فاصله دارد، با این وجود مشتریان مخصوص به خود را جذب کرده‌است Ema Espress Bar معروف که یکی از بهترین کافه های پراگ است، بشقاب‌های خوشمزه‌ای از غذاهای سنتی برای تمامی سنین دارد. همچنین دارای انواع قهوه‌ و شیرینی‌های مخصوص است. از تمامی قشر و سنین برای سرو این مزه‌های دلچسب به آنجا می‌روند. بسیاری از این مشتری‌ها نیز قهوه‌های سفارشی خود را می‌برند. عده‌ای هم روی میزهای بلند کافه یا روبه‌روی پنجره‌ها می‌نشینند و قهوه می‌نوشند. اسپرسو بار Ema، هنگام افتتاح در سال 2013، دانه‌های قهوه خود را به طور انحصاری از بوداده‌های محلی و بین‌المللی تهیه کرد. البته اکنون نیز همین روند را ادامه می‌دهد. برای نوشیدن قهوه‌ای با طعمی بی‌نظیر، حتما به این کافه دلچسب سر بزنید.

Super Tramp Coffee

این کافه داخل حیاط مخفی انتشارات سابق Vilimko واقع شده‌است و فقط یک کیلومتر با ساعت نجومی پراگ فاصله دارد. هنگامی که جمعیت انبوهی برای دیدن اجرای ساعتی به آن مکان می‌روند، عاشقان قهوه از بین جمعیت عبور می‌کنند و خود را به این کافه می‌رسانند. این کافه یکی از بهترین کافه های پراگ است که تمامی قشرها و سلیقه‌ها را به سوی خود می‌کشاند. مردم محلی اعم از دانش‌آموزان، جوان‌ها، پیرها، مادرانی که فرزندان کوچک خود را با کالسکه می‌آورند و در آخر گردشگران خارجی به این کافه می‌روند. Super Tramp Coffee از سال 2012 مشغول به کار است. نوشیدنی‌های قهوه مدرن این کافه که از دانه‌های برشته تهیه شده، بسیار محبوب است. همچنین طعم دم‌کرده صورتی، کلوچه‌های پر از فندوق و شکلات سفیدش بی‌نظیر است. به این کافه جذاب در پراگ بروید و طعم‌های بی‌نظیرش را مزه کنید.

کافه لتکا

کافه لتکا

کافه لتکا در داخل ساختمانی روستایی واقع شده‌است. این کافه یک میز بزرگ چوبی دارد، دیوارهایش به روش خاصی تزئین شده‌است و لوسترهایی قدیمی و یک آینه صورتی بزرگ دارد. نور آفتاب از بین پنجره‌ها به داخل کافه می‌تابد و از بالای پیشخوان، فضای داخلی را روشن می‌کند. به‌طور کلی این کافه که یکی از بهترین کافه های پراگ به‌شمار می‌رود، یادآور کافی‌شاپ‌های بخارست است. لاته‌ها و نان‌های دارچینیش نیز بسیار محبوب است. همین ویژگی‌ها باعث شده‌است تا این کافه یکی از بهترین کافه های پراگ باشد.

Onesip Coffee

این کافه در خیابان آرام شهر قدیمی پراگ واقع شده‌است. کافه اونسیپ، فضای کوچکی دارد و تنها با چند چهارپایه جمع‌و‌جور، پذیرای مشتریان است. با این حال، یکی از بهترین کافه های پراگ شناخته می‌شود؛ زیرا هر چیزی که برای تهیه یک قهوه خوب لازم است را در خود دارد. برای مثال یک دستگاه اسپرسوساز حرفه‌ای و دانه‌های قهوه که از روستر محلی تهیه می‌شود. پس اگر گذرتان به آنجا افتاد، حتما از قهوه‌های درجه یکش بنوشید.

Muj Salek kavy

این کافه فضای داخلی رنگارنگی دارد. تنها نزدیک به یک دهه از افتتاح آن می‌گذرد ولی در بین مردم بسیار معروف است. دلیل معروف بودنش نیز صاحب آن است که همزمان یک کباب‌پزی و نانوایی را نیز اداره می‌کند. یکی از بهترین کافه های پراگ، همین کافه است که در محله کارلین واقع شده و در طول ماه‌های گرم سال و در فضای باز نیز، پذیرای مشتریان است.

Dos Mundos

بهترین کافه ‌های پراگ

با وجود نام اسپانیایی، این کافه ریشه چکی دارد. این انتخاب نام، یک اشاره معنی‌دار به مزارع آمریکای مرکزی دارد. جایی که این کافه بیشترین لوبیاسبز خود را از آنجا تامین می‌کند. درست است که کشور چک و اسپانیا، از نظر جغرافیایی از هم دور هستند، اما در یک لیوان نوشیدنی، به هم نزدیک می‌شوند. این کافه که جزو بهترین کافه های پراگ است، در سال 2017 افتتاح شد. فضای باز این کافه با تاب‌های آویزان‌شده از سقف بسیار جالب و دیدنی است.

Pauseteria

این کافه که یکی از بهترین کافه های پراگ است، تنها چند بلوک از زمین توریستی شهر فاصله دارد. کافه Pauseteria از سال 2018، نوشیدنی‌های مخصوص قهوه، غذاهای صبحانه و دسرهای خوشمزه‌ای را در تمام روز سرو می‌کند. برعکس بیشتر کافه‌ها، کافه Pauseteria حبوبات خود را تفت نمی‌دهد و همچنین از کشورهایی مانند آلمان و دانمارک نیز تهیه نمی‌کند. در عوض به‌طور انحصاری از لوبیاهای بوداده شده توسط برشته‌کنندگان چک استفاده می‌کند. حتما به این کافه مرکزی در پراگ بروید و طعم نوشیدنی‌های مختلفش را بچشید.

Eska

این کافه بخشی از یک نانوایی است و در طبقه بالای آن یک رستوران قرار دارد. شاید موقعیت مکانی‌اش نسبت به دیگر کافه‌ها زیاد قابل توجه نباشد، اما جزو بهترین کافه های پراگ محسوب می‌شود. در کنار قهوه‌های بی‌نظیرش، شیرینی‌های چکی آنجا نیز بسیار خوشمزه است؛ شیرینی‌هایی مانند کرمول و بوچی پر از آلو. این کافه در تهیه قهوه‌های خود کم نگذاشته‌است و با خریدن یک دستگاه اسپرسوساز بلک ایگل و خرید مداوم دانه‌ها از روستر چک، بهترین قهوه‌ها را تهیه می‌کند.

Ye’ s Kafe Studio

Ye' s Kafe Studio

Ye’ s Kafe Studio با داشتن مبلمان یکپارچه و قرمزرنگش فضای دنج و راحتی دارد. منوی این کافه شامل سه بخش است. بخش سفید منو شامل نوشیدنی‌های اسپرسو شیری است، بخش سیاه آن مربوط به اسپرسو و نوشیدنی‌های قهوه فیلتر شده‌است و بخش آخر هم شامل لیموناد و دیگر نوشیدنی‌ها است. کافه استودیو یکی از بهترین کافه های پراگ است. شما می‌توانید قبل از ثبت سفارش در این کافه، محصولات ویژه فصلی‌اش را نیز بررسی کنید. اگر در منو نوشیدنی آفوگاتو موجود بود، حتما آن را امتحان کنید.

کافه شهری

این کافه در مرکز شهر جدید پراگ قرار دارد و اطرافش گیاهان و درختان انبوهی وجود دارد. به همین دلیل به یک عنصر بوکولیکی دست یافته‌ و فضای آن دلپذیرتر شده‌است. منوی این کافه شامل انواع نوشیدنی‌های قهوه، چای، شکلات داغ، لیموناد و … است. کافه شهری به دلیل منوی ایده‌آل و فضای دلچسبش، به‌عنوان یکی از بهترین کافه های پراگ شناخته می‌شود.

Etapa

این کافه توسط Petr Ogurcak و Gabi Ogurcakova در سال 2020 افتتاح شد. علی‌رغم جدید بودن، یکی از بهترین کافه های پراگ است. صاحبان این کافه، وبلاگ‌نویس غذا هستند. به نظر می‌رسد طعم خاص و بی‌نظیر قهوه‌هایشان به خاطر خود آن‌ها است که متخصص قهوه‌ هستند. اگر هنگام سفر به شهر پراگ زمان کافی برای غذاخوردن ندارید، حتما به این کافه بروید و یک فنجان قهوه با شیرینی تازه میل کنید تا پرانرژی شوید.

پاستا کافه

بهترین کافه ‌های پراگ

این کافه یک کافی‌شاپ تخصصی و یا معمولی نیست، بلکه یک کافه به سبک ایتالیایی است. بعد از گشت‌وگزار در کنیسه اسپانیایی و گورستان قدیمی یهودیان، به پاستا کافه بروید. این مکان می‌تواند یک جای ایده‌آل برای استراحت و نوشیدن قهوه باشد. طعم تمامی غذاها، دسرها و نوشیدنی‌هایش، بی‌نظیر و به‌یادماندنی است. فضای متفاوت این کافه، وجه تمایز آن نسبت به دیگر کافی‌شا‌پ‌ها است. پاستا کافه نیز در لیست بهترین کافه های پراگ قرار می‌گیرد. 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین کافه های پراگ را به اختصار به شما معرفی کنیم. از کافه Ema و بشقاب‌ غذاهای سنتی و قهوه‌های بی‌نظیرش شروع کردیم و رسیدیم به کافه سوپر و قهوه‌هایی مدرن. برای تماشای یک فضایی متفاوت و عجیب و خوردن نان دارچینی به کافه لتکا رفتیم. از کافه اونسیپ و قهوه‌های درجه یکش تا کافه Muj Salek kavy با فضایی رنگارنگ، گذر کردیم تا به یک کافه با نام اسپانیایی رسیدیم. در کل به 12 کافه رفتیم و از ویژگی‌های آن‌ها گفتیم. راستی، بعد از رفتن به جذاب‌ترین و بهترین کافه های پراگ، اگر طعم و مزه جدیدی را کشف کردید، به عنوان یک تجربه برای ما بنویسید.

نظرات کاربران