بهار در پراگ

بهار در پراگ؛ از تورهای دلنشین صبحگاهی تا جشنواره غذایی!

بهار فصل موردعلاقه بسیاری از بومیان منطقه و گردشگران برای سفر به پراگ است. در این فصل، همزمان با سبز شدن طبیعت، شهر بیدار، آب‌وهوا بهتر و همچنین فهرست فعالیت‌هایی که می‌توان انجام داد، بیش‌تر می‌شود. 

البته که کشور چک در هر زمان از سال زیبا است و بهار نیز جلوه خاصی به آن می‌بخشد. اگر موافق هستید، بیایید در این مقاله بررسی کنیم که آب ‌و هوای بهار در پراگ چگونه است؟ در این فصل چه بپوشیم و چه فعالیت‌هایی انجام دهیم؟

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

ماه مارس و زمستانی که هنوز تمام نشده!

بهار در پراگ

بهار در پراگ در ماه مارس، هنوز نشانه‌هایی از فصل زمستان را از خود بروز می‌دهد. به همین دلیل ممکن است در این ماه، برف سبکی ببارد یا بادی سرد در شهر بوزد. در این میان، خورشید بهاری سعی می‌کند مارس را گرم کند؛ با این حال، شاید در بعضی از روزهای این ماه گمان نکنید که بهار آمده‌است.

آب‌وهوا در این ماه چگونه است؟

دمای پراگ در ماه مارس بین 0 تا +8 درجه سانتی‌گراد است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، احتمال بارش باران و برف نیز وجود دارد. ممکن است آب و هوا در این روزهای بهار در پراگ گرم باشد، اما عصر که شد، نیاز باشد که لباس زمستانی بپوشید. میانگین دما در روزهای ماه مارس، +8 درجه سانتی‌گراد و هنگام شب، 0 درجه سانتی‌گراد است.

در ماه مارس پراگ چه بپوشیم؟

اگر برنامه دارید که ماه مارس بهار در پراگ را ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که لباس‌های زمستانی با خود همراه داشته‌باشید؛ چیزهایی مانند کلاه، دستکش، شال‌گردن، کت و کفش‌های ضدآب. اگرچه ممکن است اصلا به آن‌ها نیاز پیدا نکنید. اگر هم نگرانی از بابت بودجه ندارید، می‌توانید از مراکز خرید متعددی که در پراگ وجود دارد، این لباس‌ها را خریداری کنید.

بهار در پراگ و مژده برگزاری جشن سنت‌پاتریک

جشن سنت‌پاتریک

یکی از درخشان‌ترین جشن‌های ماه مارس در بهار پراگ، روز سنت‌پاتریک است که 17ام برگزار می‌شود. در آن روز، میدان ونسلانس و میدان قدیمی شهر، پر می‌شود از مردم پرشور ایرلندی که به یمن ورود مسیحیت به ایرلند جشن می‌گیرند. قرارگرفتن میان آدم‌هایی که لباس سبز پوشیده‌اند، می‌رقصند و شادند، تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش برایتان به ارمغان می‌آورد. 

بهار در پراگ و فرارسیدن ماه آوریل

صادقانه بگوییم، این ماه، زیباترین زمان برای وقت‌گذرانی هنگام فصل بهار در پراگ است. به‌خصوص نیمه دوم آن، زمانی که روی هر تپه و در هر باغ یا پارک، طبیعت شروع به شکفتن می‌کند و گل‌های زیبای ماگنولیا، با گلبرگ‌های صورتی، زرد روشن و سفیدش، جلوه‌ای رویایی به فضا می‌بخشد. بسته به شرایط آب‌وهوایی ماه آوریل، دما ممکن است بین 10+ تا 25+ درجه سانتی‌گراد متغیر باشد.

آب‌وهوا در این ماه چگونه است؟

در این ماه، دمای هوای بهار در پراگ، افزایش می‌یابد و در طول روز به 14+ یا حتی 18+ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگرچه در شب ممکن است تا +4 کاهش پیدا کند. با این وجود، آب‌وهوا برای قدم زدن در شهر و کشف مناظر آن مناسب است؛ چراکه نه گرم است و نه سرد. میانگین دما در روزهای آوریل، +14 درجه و هنگام شب، +4 درجه سانتی‌گراد است.

چه لباس‌های مناسب ماه آوریل در پراگ است؟

نیازی نیست چمدان خود را با لباس‌های گرم و زمستانی پر کنید، اما یادتان باشد که کفش‌ ضدآب و یک چتر همراه با خود داشته‌باشید. البته پیشنهاد ما به شما این است که یک ژاکت برای وقت‌هایی که هوا خنک است، در چمدان خود بگذارید. به طور کلی وقتی آسمان صاف باشد، دمای هوا +15 درجه است و شما در این دما احساس راحتی می‌کنید.

بهار در پراگ با جشن عید پاک آوریل

بهار در پراگ

همانطور که می‌دانید، مسیحیان اعتقاد دارند که حضرت مسیح پس از کشیده شدن به صلیب، دوباره زنده شد. آن‌ها این روز را به عنوان عید قیام یا عید پاک در تاریخ خود ثبت کرده‌اند و هرساله آن را در آوریل جشن می‌گیرند. تعطیلات عید پاک بهار در پراگ، بین 1 تا 23 ام ماه برگزار می‌شود. در این مراسم، میدان اصلی مملو از غرفه‌هایی با کالاهای محلی و صنایع دستی خواهدشد.

جالب است بدانید که زوج‌های زیادی آوریل پراگ را به عنوان مقصدی رویایی برای ماه عسل یا عکاسی‌های عروسی انتخاب می‌کنند. بنابراین، اگر با عشقتان در این ماه به پراگ سفر کردید، حتما با یک عکاس حرفه‌ای که انگلیسی بلد باشد، برای گرفتن عکس‌های دوتایی در کنار مناظر مسحورکننده‌ پایتخت چک هماهنگ کنید.

ماه گرم و پرهیاهوی می در پراگ

ماه می، گرم‌ترین ماه بهار در پراگ است. همچنین در این ماه، گردشگران نیز بیشتر از ماه‌های پیش به پراگ می‌آیند و شهر، شلوغ و پرسروصدا می‌شود. در روسیه و کشورهای پساشوروی، مردم تقریبا یک هفته در می تعطیلات دارند و بسیاری از آن‌ها پراگ را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می‌کنند.

ماه می و آب و هوای بهار در پراگ

در این ماه، آب و هوای بهار در پراگ گاهی اوقات بسیار گرم می‌شود و درجه حرارت به +20 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و باران نیز به ندرت می‌بارد. البته در سال ،2013 بارانی سیل‌آسا در این ماه بارید. به‌طورکلی، متوسط دمای هوای می بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. پس با خیال راحت لباس‌های سبک بپوشید و از قدم زدن در شهر لذت ببرید. میانگین دما در روز، +22 درجه و هنگام شب، +10 درجه است.

لباس‌های مناسب ماه می در پراگ

همانطور که ممکن است از آب‌وهوای پراگ در ماه می حدس زده باشید، در این ماه، هوای پراگ بسیار گرم است. با این وجود، قبل از رفتن به آنجا وضیعت آب‌وهوا را بررسی کنید و چمدان خود را با لباس‌های مناسب ببندید. اما در هر صورت باید کفش‌های راحت بپوشید؛ زیرا راه رفتن آن هم به مدت طولانی روی سنگ‌فرش‌ها، به عنوان مثال با کفش‌های پاشنه بلند، چندان امکان‌پذیر نیست. 

ماه می و جشن‌هایی که در شهر صد مناره به ارمغان می‌آورد

جشن های بهار در پراگ

ازجمله جشن‌هایی که ماه می، برای بهار در پراگ به ارمغان می‌آورد، می‌توانیم به جشنواره غذای پراگ اشاره کنیم که هرساله در باغ زیبای قلعه پراگ برگزار می‌شود. شما در این جشن می‌توانید به بیش از 40 غرفه، از جمله غرفه‌های غذای بین‌المللی که توسط رستوران‌های محلی سرو می‌شود، سر بزنید.

علاوه بر این، نمایش نور روی رودخانه، روز ملی و روز استقلال که هر ساله، 8 می در پراگ و در بسیاری از نقاط اروپا برگزار می‌شود، ماراتن‌های آخرهفته در پراگ و جشنواره موسیقی الکترونیک که یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره‌های موسیقی الکترونیک در اروپای مرکزی و شرقی است، اشاره کنیم.

فعالیت‌های مهیجی که بهار در پراگ می‌توان انجام داد

در هر فصلی که به پراگ سفر کردید، سعی کنید که تماشای صبح زود و طلوع خورشید در این شهر را از دست ندهید. در فصل بهار، این زیبایی چندین برابر می‌شود. جالب است بدانید که تورهایی صبحگاهی در پراگ وجود دارد که شما را به همراه راهنما و همچنین عکاس، به گشت‌وگزار در شهر می‌برد.

فکرش را بکنید یک روز صبح، همانطور که در خیابان‌های سنگفرش‌شده پراگ قدم برمی‌دارید و نسیمی ملایم روی صورتتان می‌نشیند، از پل چارلز، میدان قدیمی شهر و محله تاریخی مالا استرانا که در نور ملایم بهاری جلوه‌ای خیره‌کننده به خود گرفته‌اند، دیدن می‌کنید. رویایی نیست؟ اگر این صحنه را دیدید، یادتان نرود که از عکاس تور بخواهید که از شما در آن مناظر زیبا، عکسی یادگاری ثبت کند.

بهار در پراگ

از دیگر فعالیت‌هایی که بهار در پراگ علاوه بر بازدید از جاذبه‎‌های گردشگری و کشف تاریخ پنهان شده در آن‌ها می‌توانید انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • ثبت‌نام در تورهای خصوصی دوچرخه‌سواری که از پراگ، شما را به قلعه کارلشتین یا حتی وین می‌رساند. 
  •  قایق‌سواری در رودخانه ولتاوا همراه با شام و موسیقی زنده یا دیگر سفرهای دریایی با قایق 
  • پیاده‌روی در اطراف جاذبه‌های گردشگری پراگ
  • تور پراگ‌هیلز که گزینه خوبی در یک روز آفتابی است برای تماشای شهر از سه قله و توضیح اینکه چرا به پراگ، شهر صد مناره می‌گویند. بد نیست که ما هم در اینجا اشاره کوتاهی داشته باشیم به اینکه چرا به پراگ، شهر صد مناره می‌گویند؟ در شهر پراگ، تعداد بالایی برج و مناره وجود دارد که مربوط به ساختمان‌های کلیسا، استحکامات شهری و برج‌های دیدبانی است. این مناره‌ها آنقدر زیاد هستند که در بدو ورود به شهر پراگ، اولین چیزی که به چشمتان می‌خورد، همان‌ها است.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله خواندیم، فصل بهار در پراگ برای سفر بسیار مناسب است. اصلا بگذارید اینطور بگوییم: شما هر ماهی را که برای بازدید از این شهر انتخاب کنید، تعطیلات برای شما شگفت‌انگیز خواهدبود؛ چراکه هر ماه، ویژگی‌های خاص خودش را دارد و جشن‌های خاصی در آن برگزار می‌شود. اگر به پراگ در این فصل سفر کردید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران