فستیوال ‌های آفریقای جنوبی؛ از موسیقی تا جشنواره پنیر

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی؛ از موسیقی تا جشنواره پنیر

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی از بهترین فستیوال‌های جهان است که شما همواره به یکی از آن‌ها دسترسی دارید. صدای طبل، گیتار، پیانو، عطر غذای تازه و گپ زدن در میان دوستان از فعالیت‌های معروف این فستیوال‌ها محسوب می‌شود. جشنواره‌های  این کشور مانند گردهمایی خانوادگی است. در آفریقای جنوبی جشنواره‌هایی با موضوعات تاریخی، موسیقی و سنتی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که مردم با اشتیاق زیاد کنار یک‌دیگر جمع شده و جشن می‌گیرند. شما می‌توانید در سفر به آفریقای جنوبی، در بهترین فستیوال‌های هنری، جاز، آشپزی و خانوادگی جهان شرکت کنید. در ادامه این مقاله به جشنواره‌ های معروف آفریقای جنوبی می‌پردازیم. پس، برای شناخت‌ کامل این فستیوال‌ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.‌ 

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

National Arts Festival

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی

یکی از بهترین فستیوال ‌های هنری در آفریقای جنوبی، جشنواره ملی هنر است. این جشنواره به‌عنوان یکی از بزرگترین محل تجمعات هنرمندان از سراسر جهان معروف به حساب می‌آید. شما می‌توانید بدون محدودیت، آثار هنری باور‌نکردنی را در این مکان ببینید. این جشنواره بزرگترین رویداد هنری است که سالانه در آفریقا برگزار می‌شود. مجموعه‌ای از هنرمندان و هنردوستان که از راه‌های دور و نزدیک، یک‌جا جمع می‌شوند. این جشن فرصتی فوق‌العاده برای لذت بردن از هر نوع هنر خلاقانه است از جمله تابلو‌های هنری جالب، کمدی ایستاده، تئاتر و هنرمندان خیابانی، در این‌ مکان دیده می‌شود.

مکان برگزاری: گراهامستون

زمان برگزاری: از هفته آخر ژوئن تا هفته اول جولای

پاسپورت دومینیکا

Jazz Festival

یکی دیگر از فستیوال ‌های موسیقی آفریقای جنوبی جشنواره جاز است. این چهارمین جشنواره بزرگ جاز در جهان است و نوازندگان از سراسر جهان نزد یک‌دیگر جمع می‌شوند تا بهترین این ژانر موسیقی را به نمایش بگذارند. بلیت‌ها اغلب ماه‌ها قبل فروخته می‌شوند، بنابراین حواستان به زمان فروش بلیت باشد تا فرصت بودن در یکی‌ از بهترین فستیوال ‌های موسیقی این کشور را از دست ندهید.

محل برگزاری: کیپ تاون

زمان برگزاری: اواخر ماه مارس

Oyster Festival

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی؛ Oyster Festival

یکی از جشن ‌های آفریقای جنوبی که اغلب به‌عنوان بهترین 10 روز زمستان نامیده می‌شود، جشنواره صدف است. این فستیوال یکی از بهترین رویدادهای خانوادگی و اجتماعی در فضای باز آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. دو رویداد محبوب در جشن معروف آفریقای جنوبی، ماراتن جنگل Pick n Pay Cape Times و تور دوچرخه چرخشی Pick n Pay Weekend Argus هستند. این جشن به تالاب زیبا، غذاهای دریایی خوشمزه، مسابقات غذا خوردن، موسیقی زنده و نمایش‌های آشپزی معروف است. هم‌چنین شما می‌توانید از تازه‌ترین و خامه‌ای‌ترین صدف لذت ببرید.

مکان برگزاری: Knysna

زمان برگزاری: ژوئن و جولای

Minstrel Carnival

یکی از دیدنی ‌ترین فستیوال‌ های آفریقای جنوبی کارناوال مینسترل است که به‌عنوان Kaapse Klopse شناخته می‌شود. کارناوال مینسترل جزو 10 جشنواره برتر در آفریقای جنوبی است. بیش از 10 هزار مینسترل برای جشن به خیابان‌ها می‌آیند و با لباس مخصوص سفید یا قرمز توپی و کلاه، چتر، انواع ابزارهای موسیقی و البته آهنگ‌های سنتی منظره زیبایی را به نمایش می‌گذارند. این جشنواره در اوایل قرن نوزدهم در طول سال‌های استعمار آغاز شد، زمانی‌که برده‌ها برای جشن سال نو به کیپ تاون آورده شدند. این روزی بود که به آن‌ها آزادی داده شد، با وجود موانع زبانی، آن‌ها به خیابان‌ها می‌رفتند تا به موسیقی جاز گوش دهند، برقصند و با لباس‌های رنگارنگ آواز بخوانند. دولت راهپیمایی‌ها و رژه‌های مینسترل را در طول آپارتاید ممنوع کرد، اما آن‌ها دوباره پس از پایان آپارتاید از سر گرفتند و از آن زمان به بعد در حال پیشرفت بوده‌ است.

مکان برگزاری: کیپ تاون

زمان برگزاری: ژانویه

Cheese festival

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی؛ Cheese festival

یکی از مهم ‌ترین فستیوال‌ های آفریقای جنوبی، جشنواره پنیر این کشور است که بهترین فرصت برای متخصصان آشپزی محسوب می‌شود تا استعدادهای خود را نشان دهند. سرآشپزهای مشهور بخشی از مهم‌ترین افراد این جشنواره غذا هستند. نکته اصلی این فستیوال نمایش پنیر است. شما می‌توانید در این جشن از محصولات خوشمزه‌ای که صنعتگران محلی و پنیرسازان بین‌المللی آماده می‌کنند، لذت ببرید. علاوه‌بر چشیدن پنیرها، فعالیت‌های زیادی برای سرگرم کردن شما وجود دارد؛ از اجراهای مسابقات آشپزی تا پیک‌نیک‌های پاپ آپ و موسیقی زنده در چمن.

مکان برگزاری: استلنبوش

زمان برگزاری: آوریل

freedom day

یکی از فستیوال ‌های معروف آفریقای جنوبی روز آزادی است. این تعطیلات عمومی ملی یکی از مهم‌ترین روزهای سال است. سالگرد اولین انتخابات غیرنژادی آفریقای جنوبی در 27 آوریل 1994 را به یاد می‌آورد. جشن بسیار مهم برای آفریقای جنوبی پس از آپارتاید است. این روز با پرواز‌های نظامی، رژه‌ها و مهمانی‌های خیابانی تشکیل می‌شود. هم‌چنین می‌توانید از مکان‌های مهم برای احترام به مبارزه برای دموکراسی بازدید کنید یا با خانواده و دوستان برای Braai باربی‌کیو جشن صلح و وحدت نزد هم بیاید.

زمان برگزاری: 27 آوریل

International Kite Festival

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی

یکی از دیدنی ‌ترین فستیوال‌ های آفریقای جنوبی جشنواره بین‌المللی بادبادک در این کشور است. این جشنواره از سال 1994 هر سال برگزار می‌شود. این جشن وعده سرگرم‌کننده‌ای برای کل اعضاء خانواده با نمایش بادبادک‌های چشمگیر، کارگاه‌های بادبادک‌سازی، موسیقی زنده و فروشندگان محلی که غذاهای خوشمزه می‌فروشند، دارد. در این فستیوال بادبادک‌ها را در هر شکل، اندازه و رنگ می‌بینید. بنابراین می‌توانید در این فستیوال به‌همراه فرزندان‌تان شرکت کرده و بادبادک بسازید و روز خوبی را سپری کنید.

مکان برگزاری: کیپ تاون

زمان برگزاری: 29 اکتبر

Splash Fan Music Festival

یکی از فستیوال‌ های موسیقی آفریقای جنوبی جشنواره Splashy Fen است که از سال 1990 شکل گرفت. این جشنواره طولانی‌ترین فستیوال موسیقی محسوب می‌شود. این جشن در مرزعه‌ای برگزار می‌شود که همه‌ساله مردم زیادی را از سراسر کشور و سایر کشورها جذب می‌کند. در این جشنواره مردم نیز از هم‌خوانی با خواننده‌ها لذت می‌برند. هیجان این جشن انقدری زیاد است که اگر به‌دنبال جایی برای تخلیه انرژی هستید، بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

مکان برگزاری: آندر برگ

زمان برگزاری: آوریل

Cherry Festival

فستیوال ‌های آفریقای جنوبی؛ Cherry Festival

یکی از جشن های آفریقای جنوبی فستیوال گیلاس است که به‌عنوان قدیمی‌ترین جشنواره محصولات این کشور محسوب می‌شود. مسابقات گیلاس از جذابیت‌های جشنواره معروف این کشور است. علاوه‌بر مسابقات، تورهای گیلاس، دو ماراتن، نمایشگاه‌ها و موارد دیگر نیز وجود دارد. هم‌چنین غرفه‌های غذا و نوشیدنی‌هایی که با گیلاس ساخته شده‌‌اند در این جشن در دسترس هستند و می‌توانید در کنار همراه‌تان میل کنید و لذت ببرید.

مکان برگزاری: فیکسبرگ

زمان برگزاری: نوامبر

سخن پایانی سه کلیک درباره فستیوال ‌های آفریقای جنوبی

در این مقاله سفری به آفریقای جنوبی داشتیم و با فستیوال ‌های مختلف این کشور از جمله جشنواره‌های بادبادک، موسیقی، آشپزی و موارد دیگر آشنا شدیم. حال شما با اطلاع از زمان و مکان برگزاری هرکدام از فستیوال‌ها با خیال راحت برای حضور در فستیوال مورد علاقه‌تان برنامه‌ریزی کنید. شما نیز تجربه‌تان از سفر به آفریقای جنوبی و شرکت در این فستیوال‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران