جاهای دیدنی سامویی

جاهای دیدنی سامویی؛ از باغ مخفی بودا تا محله چینی مینام

فهرست مطالب

سامویی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جزایر تایلند، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و اگر این جزیره زیبا مقصد بعدی گردشگری شماست، لازم است پیش از سفر با  جاهای دیدنی سامویی آشنایی کافی داشته باشید؛ غواصی، شنا و استراحت روی ماسه‌های لطیف سواحل خیره‌کننده سامویی از تفریحات مورد علاقه توریست‌ها در این ناحیه تماشایی تایلند است. 

اگر دوست دارید به سامویی سفر کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی سامویی را به شما معرفی و ایده‌هایی برای چگونه گذراندن تعطیلات در این جزیره بزرگ را با شما مطرح کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

لذت آفتاب گرفتن و شنا در سواحل شگفت‌انگیز

جاهای دیدنی سامویی

ساحل چاونگ یکی از محبوب‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین ساحل سامویی است که در آن اقامتگاه‌های مجللی مثل وانا بل و انانتارا لوانا قرار دارد. ساحل چاونگ نوی در جنوب نیز یکی دیگر از سواحل خوب سامویی است. 

در سمت جنوب‌شرقی جزیره نیز ساحل زیبای لائم ست قرار دارد که منطقه‌ای آرام و خلوت است و با حاشیه نخل و باغ مرجانی زیبا و صخره‌های غیرمعمول، منظره‌ای شبیه یک بهشت تایلندی را ارائه می‌دهد. ساحل لامای دومین منطقه تفریحی بزرگ جزیره سامویی است که صخره‌های خاص و دیدنی هین تا و هین تای را در خود جا داده است.

برای لذت از اوقات فراغت خود، به این سواحل زیبا در سامویی بروید و با آفتاب گرفتن، شنا و تماشای غروب خورشید لذت سفرتان را دوبرابر کنید. هتل چهار ستاره راکی بوتیک نیز به‌خوبی از شما پذیرایی می‌کند.  

سفر به کوفانگان با قایق

 کوفانگان دومین جزیره بزرگ تایلند است که با قایق از جزیره سامویی می‌توانید به آن برسید. ساحل این جزیره ناهموارتر از سواحل سامویی است و صخره‌هایی گرانیتی و کوه‌هایی پوشیده از جنگل‌های سرسبز دارد. دو ساحل تانگ نای پان نوی و تانگ نای پان یای در بخش شرقی و آرام جزیره، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سامویی است که در اطراف خود غرفه‌های غذای متعددی دارد. 

همچنین ساحل هاد یائو، ساحل سالاد و هاد سون که به عنوان ساحل مخفی نیز شناخته می شود، گزینه‌هایی عالی برای تفریح در بخش شمال‌غربی جزیره با امکانات غواصی و اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه است. هاد چائو فائو که در جنوب جزیره است و حدود نیم ساعت از اسکله و منطقه توریستی اصلی فاصله دارد هم با چندین رستوران خوب و استراحتگاه‌های ییلاقی کوچک ساحلی، یک انتخاب مناسب برای استراحت و گذراندن اوقاتی آرام و دلپذیر است.

پارک ملی دریایی آنگ تانگ؛ خاص‌ترین جای دیدنی سامویی

پارک ملی دریایی آنگ تانگ؛ خاص‌ترین جای دیدنی سامویی

گردشگران سامویی هیچ‌گاه تورهای قایق‌سواری در پارک ملی دریایی آنگ تانگ را از دست نمی‌دهند. این تورها در میان جزایر توقف‌هایی برای غواصی، کایاک‌سواری، پیاده‌روی و بازدید از مناطق دیدنی اطراف دارد و می‌توانید با پیوستن به آن‌ها، یک تیر و چند نشان بزنید؛ هم قایق‌سواری در بزرگ‌ترین جزیره تایلند را تجربه کنید و هم از غواصی و دیگر تفریحات بی‌نصیب نمانید. 

غواصی در کوتائو

 از سامویی به کوتائو بروید و انواع گونه‌های جانوران دریایی را ببینید و گواهی‌نامه غواصی خود را نیز دریافت کنید. این جزیره که نسبت به سامویی و کوفانگان قدری کوچک‌تر است، اقامتگاه‌هایی مختلف، از خانه‌های ییلاقی گرفته تا ویلاهای لوکس را برای اجاره در اختیار شما قرار می‌دهد. انواع ماهی، شقایق‌های دریایی با رنگ‌های روشن و کوسه از جمله موجودات دریایی است که می‌توانید در کوتائو ببینید. 

غواصی در صخره بادبانی

جاهای دیدنی سامویی

بین جزیره کوتائو و کوفانگان منطقه‌ای به نام صخره بادبانی وجود دارد و اگر غواصی باتجربه و حرفه‌ای هستید، می‌توانید به این منطقه بروید و غواصی کنید. این منطقه با حداکثر عمق حدود 40 متر، به عنوان یکی از بهترین مناطق تایلند برای شنا به شمار می‌رود و انواع ماهی‌های عجیب‌وغریب و کوسه را می‌توان آن‌جا مشاهده کرد. هم‌چنین می‌توانید مرجان سیاه غول‌پیکر، مارماهی موری و دسته‌های بزرگ ماهی مانند خفاش‌ماهی، اسناپر و تروالی را هم در آب‌های صخره بادبانی ببینید. 

باغ مخفی بودا؛ از دیدنی های سامویی

کمی هیجان و ماجراجویی بیشتر می‌خواهید؟ باغ مخفی بودا بالای کوه پوم، یکی از بلندترین تپه‌های کوه سامویی، منتظر شماست تا در آن کاوش کنید. اگر برای یک پیاده‌روی طولانی و صعودی دشوار آماده‌اید، این غار که از جاهای دیدنی سامویی است را از دست ندهید. پارک مجسمه‌سازی نیز قسمتی از این مجموعه در همان اطراف است. سازنده این مجموعه این مکان را برای مراقبه و استراحت ساخت؛ اما بعدها به این مجموعه خانه‌های کوچکی با سقف‌های پوشیده از پوشش گیاهی نیز اضافه کرد که مسافران از آن‌ها برای اقامت خود استفاده کنند. پس دوربین عکاسی‌تان را بردارید و از فواره ها، مجسمه ها، حیوانات و نوازندگان عکس بگیرید. 

جست‌وجو در معبد فرا یای؛ جای دیدنی سامویی

جست‌وجو در معبد فرا یای؛ جای دیدنی سامویی

فرا یای یک معبد بودایی در کو فان، کمتر از سه کیلومتری سامویی، است که هم‌چنین به عنوان معبد بودای بزرگ شناخته می‌شود. در این معبد مجسمه طلایی عظیم بودا به ارتفاع 12 متر در بالای پلکان قرار گرفته است و به غیر از این مجسمه اصلی، مجسمه‌های کوچک‌تر و هم‌چنین مجموعه‌ای از ناقوس‌ها در محوطه معبد وجود دارد. بازدید کنندگانی که صبح زود وارد می‌شوند، می‌توانند راهبان محلی را در حال عبادت روزانه ببینند. 

معبد بودایی وات پلای لائم؛ معبدی درخشان میان دیدنی های سامویی

این معبد که از دیدنی های سامویی است، نه‌تنها به بودا، بلکه به گوانین، الهه چینی مهربانی و رحمت اختصاص داده شده است. خوب است بدانید که اگرچه این معبد نسبتا جدید است، اما با استفاده از تکنیک‌ها و نقاشی‌های دیواری، به شکلی باستانی تزئین شده است.

کایاک‌سواری در کوتان

کوتان یا جزیره مرجانی در پنج کیلومتری سامویی واقع شده است. این جزیره تنها با قایق قابل دسترسی است و گردشگران علی‌رغم صخره‌های مرجانی خیره‌کننده، مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستانی و جنگل حرا به ندرت از آن دیدن می‌کنند. به کوتان بروید و یک خانه ساده ییلاقی آن را برای اقامت شبانه خود، اجاره کنید. 

خوب است بدانید که این جزیره کم‌تر از 50 ساکن دائمی در طول سال دارد و تعدادی از شرکت‌ها، تورهای یک روزه را برای کایاک‌سواری و غواصی در این جزیره برگزار می‌کنند. به دلیل قرار گرفتن در میان دیگر مجمع‌الجزایر کوچک، آب‌های کوتان آرام است و برای کایاک‌سواری در امتداد خط ساحلی عالی است. 

شکم‌گردی و خرید در روستای ماهی‌گیران بوفوت

جاهای دیدنی سامویی

ساحل شمالی بوفوت در سامویی درست در کنار دهکده ماهی‌گیری قدیمی، با مغازه‌های چینی، بوتیک‌های شیک و بازار شبانه خود بسیار جذاب و پرطرفدار است. پیاده‌روهای خیابان واکینگ روستا در روزهای جمعه‌ مملو از غرفه‌ها، فروشندگان مواد غذایی و هنرمندان خیابانی است. به این روستای زیبا که از جاهای دیدنی سامویی است بروید و علاوه‌بر سوغاتی و غذاهای خیابانی، صنایع دستی، جواهرات دست‌ساز با کیفیت، منسوجات عالی و حتی ادویه‌ها و تنقلات محلی را برای خود تهیه کنید. از کافه‌ها، رستوران‌ها یا غرفه‌های غذا هم می‌توانید غذاهای اصیل تایلندی را بگیرید و لذت ببرید.

صخره‌نوردی در سواحل چاونگ و لامای؛ از جاهای دیدنی سامویی

اگر عاشق کوهنوردی هستید، ساحل چاونگ و لامای با دیوارهای آهکی تا ارتفاع 40 متر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، نقاط بسیار محبوبی برای صخره‌نوردی است. در این سواحل مسیرهای مناسبی هم برای کوهنوردان مبتدی و هم برای کوهنوردان پیشرفته وجود دارد. 

 عکاسی از آبشارهای دیدنی

 عکاسی از آبشارهای دیدنی

دیدنی های سامویی چیزی بیشتر از از سواحل شنی سفید و آب‌های زلال است؛ کافی است بهشت‌های ​​جنگلی استوایی مسحورکننده را کشف کنید و از سه آبشار اصلی سامویی، عکس بگیرید تا خاطره خوش جنگل‌گردی خود را در این جزیره، ماندگار کنید. همچنین آبشار نا موانگ 1 و نا موانگ 2 را داخل پارک نا موانگ پیدا می‌کنید. آبشار خون سی، واقع در ساحل چاونگ، هم توسط جنگل‌های سرسبز انبوه احاطه شده است و حضور در آن لحظاتی خوش را برای‌تان رقم خواهد زد. 

گردش در محله چینی مینام؛ از جذاب‌ترین دیدنی های سامویی

مینام شهرک چینی‌های جزیره سامویی است؛ وقتی از زیر طاق طلایی خیابان واکینگ عبور کنید، این جای دیدنی سامویی را با معبد مخصوص خود مشاهده می‌کنید. این محله بسیار کوچک‌تر از محله‌های دیگر در کوه سامویی است و ارزش یک‌بار دیدن را دارد. 

جزیره‌گردی برای تماشای دیدنی های سامویی

محیط این جزیره تایلندی حدود 75 کیلومتر است و در واقع بازدید از تمام دیدنی های سامویی طی یک روز با ماشین کاملا امکان‌پذیر است؛ حتی می‌توانید اسکوتر یا موتور اجاره کنید و جزیره را در یک روز، ببینید.

مردم در شهرهای چاونگ و لامای انرژی فوق‌العاده‌ای دارند و این دو شهر جزیره معمولا مملو از گردشگران جوان است. شهرهای سواحل شمالی و غربی بسیار آرام‌تر است. فضای داخلی جزیره هم پوشیده از جنگل، مسیرهای پیاده‌روی، آبشارها و باغ‌هاست.

 وات نا فرا لان؛ از جاهای دیدنی سامویی

جاهای دیدنی سامویی

وات نا فرا لان معبدی کوچک و باشکوه در نزدیکی اسکله مینام است که به سبک سنتی بودایی تایلندی با رنگ‌های طلایی و قرمز تزئین شده و بیشتر به خاطر مجسمه پادشاه راما پنجم معروف است. مجموعه معبد بسیار آرام است و تصاویری از بودا روی دیوارهایش به چشم می‌خورد؛ به وات نا فرا لان بروید و فضای معنوی آن‌جا را ببینید. 

بازدید از شهر ناتون

با قایق به ناتون، پایتخت جزیره سامویی، بروید و در بسیاری از خیابان‌های فرعی خارج از جاده قدم بزنید و نگاهی به مغازه‌ها بیندازید. اسکله آن رستوران‌های زیادی برای امتحان غذاهای اصیل و سنتی تایلند دارد. هم‌چنین می‌توانید از بازارچه‌های شهر ناتون غذاهای خیابانی تهیه کنید و سوغاتی بخرید. 

معبد وات فرا چدی؛ جاهای دیدنی سامویی از جنس عبادتگاه

در گوشه جنوب‌غربی سامویی، ساحلی آرام با یک معبد قرار دارد؛ سازه‌ای که توسط دو مجسمه محافظت می‌شود. بومیان برای عبادت به این معبد می‌آیند. می‌توانید به معبد وات فرا چدی بروید و مراسم مذهبی آن‌ها را از نزدیک ببینید.

خائو هوا جوک چدی

خائو هوا جوک چدی

در تپه‌های چاونگ، معبد طلایی خائو هوا جوک چدی می‌درخشد. این معبد که از زیباترین معابد و جاهای دیدنی سامویی به شمار می‌آید، از روی تپه خود به سواحل زیبای جزیره مشرف است. خوب است بدانید که دسترسی به این معبد از طریق موتور یا تاکسی آسان است. 

صخره فیل برای پیاده روی؛ از جاهای دیدنی سامویی

این صخره شبیه فیل نیست و تنها به دلیل اندازه غول‌آسای خود به این اسم نام‌گذاری شده است. این تخته‌سنگ عظیم نقطه یک منطقه پیاده‌روی زیبا را مشخص می‌کند که در بالای آن منظره خیره‌کننده‌ای از دریا به چشم می‌خورد. صخره فیل نزدیک به به دو شهر چاونگ و لامای است؛ به آن‌جا بروید و دوربین عکاسی‌تان را نیز همراه خود ببرید. 

بازار یکشنبه شب لامای؛ یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی سامویی

در بازار شلوغ هفتگی لامای، غذاهای آسیایی و غذاهای اروپایی را پیدا کنید و مناسب با ذائقه خود، غذای دلخواه‌تان را انتخاب و میل کنید. در این بازار با اجرای موسیقی شاد، سرگرم خواهید شد. خوب است بدانید که قیمت‌ها نیز در این بازار بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. 

جاهای دیدنی سامویی

خلیج تانگ سای؛ اقامت در هتلی ویژه برای بازدید از دیدنی های سامویی

کلبه‌ها و ویلاهای خلیج تانگ سای در میان زمین‌های سرسبز واقع شده است که فضای باز و زیبایی دارد؛ هم‌چنین برخی از آن‌ها دارای جکوزی است و دسترسی آسان به ساحل خصوصی، تفریحات آبی، سه رستوران و یک آبگرم هم امکان‌پذیر است. 

سخن پایانی سه کلیک در مورد جاهای دیدنی سامویی

در این مقاله به جاهای دیدنی سامویی، این جزیره بزرگ و دوست‌داشتنی در تایلند پرداختیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. زیبایی‌های سامویی تنها به سواحل زیبای آن محدود نمی‌شود؛ آبشارهای خیره‌کننده، بازارهای محلی، جنگل‌های سرسبز و محله‌های متفاوت و پرجنب‌وجوش از جمله دیدنی های سامویی است که با بازدید از آن‌ها می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. 

نظرات کاربران