جاهای دیدنی پراگ در شب

جاهای دیدنی پراگ در شب و ستاره های چشمک زن!

پراگ، پایتخت کشور چک، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. ما در این مقاله رستوران‌ها، موزه‌ها و دیگر جاذبه‌های گردشگری پراگ که به هنگام شب فعال هستند را به شما معرفی می‌کنیم. ممکن است هنگام سفر به این شهر، بخواهید بعد از تاریک شدن هوا به تفریح بروید. پس شما را با جاهای دیدنی پراگ در شب آشنا می‌کنیم تا با داشتن آگاهی کامل، بهترین تصمیم را برای گشت‌وگزار در این شهر بگیرید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

جاهای دیدنی پراگ در شب با شرکت در یک تور گردشگری

جاهای دیدنی پراگ در شب

بهترین راه برای دیدن شهر پراگ در شب، همراه شدن با تورهای گردشگری است. جاهای دیدنی پراپ در شب با وجود چراغ‌های نورانی و رنگارنگ، منظره‌ای جادویی دارد. مهم‌تر از آن در هنگام شب، شلوغی و تردد کم‌تر است که این موضوع برای افراد کم‌حوصله یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. تور پیشنهادی ما برای شب‌گردی در پراگ، تور شبح است. اگر با این تور همراه شوید، به جاهای دیدنی زیادی در پراگ قدم خواهیدگذاشت. برای همراه شدن با تورها حتما به تقویم توجه داشته‌باشید تا از زمان حرکت آن‌ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه به تنها تور رایگان شبانه در پراگ اشاره‌ می‌کنیم. تور شهرقدیمی پراگ+محله یهودیان+پل چارلز؛ این تور دیدنی‌های اصلی شهر تاریخی پراگ را در 3 ساعت پوشش می‌دهد. مسیر حرکت این تور از جلوی دروازه شهر قرون وسطایی شروع می‌شود، سپس از کلیسای جن‌زده سنت‌جیمز عبور می‌کند و درنهایت به تماشای ساعت نجومی و میدان شهر قدیمی می‌رند. هنگام همراه شدن بااین تور، متوجه می‌شوید که پراگ به چه معنی است، ساعت نجومی چه‌موقع و چگونه ایجاد شد و چرا راک‌اندرول، چکسلواکی را از دست کمونیسم نجات داد. 

صحنه‌های موسیقی؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب

اگر به موسیقی و فرهنگ علاقه‌مندید، پراگ مقصد مناسبی برای شما است. تئاتر ملی پراگ، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی پراگ در شب است. این تئاتر در یک مکان زیبا قرار دار و به‌طور منظم رقص باله، اپرا و نمایش‌های مختلفی در آنجا اجرا می‌شود. اگر به‌دنبال تماشای بیشتر نمایش‌های کلاسیک هستید، بین ماه‌های مه و سپتامبر به باغ‌های والنشتاین بروید. همچنین اگر در منطقه چارلز هستید، چندین کلوب جاز و بلوز در اطراف آنجا وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید؛ مانند Jazz Republic که هر شب هفته کنسرت دارند.

راستی، فراموش نکنید که نگاهی به استودیوم Q2 Arena در پراگ بیندازید؛ جایی که هنرمندان مشهوری مانند بیلی آیلیش، آریانا گرانده و مایکل بابل در آنجا حضور پیدا کردند. اگر نمی‌توانید برنامه مشخصی داشته باشید، می‌توانید به دیدن اجراهای خیابانی بر روی پل چارلز بروید که یکی از تفریحات جاهای دیدنی پراگ در شب، آن هم به صورت همیشگی است.

موزه کیمیاگران

موزه کیمیاگران

یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب، موزه کیمیاگران است که برخلاف موزه‌های دیگر، تقریبا تا ساعت 8 شب باز است. این موزه در کنار قلعه پراگ واقع شده‌است که اگر با تور Ghostly برای بازید از آن بروید، لازم نیست هزینه‌ اضافی بپردازید. درون این موزه، آثار جالب و عجیبی وجود دارد؛ ازجمله ابزارهایی که کیمیاگران از آن برای تبدیل فلزات به طلا استفاده می‌کردند. 

غذاخانه‌های سنتی؛ شکم‌گردی در جاهای دیدنی پراگ در شب

غذاهای شهر پراگ دلچسب و آرامش‌بخش هستند. وقتی به پراگ پایتخت چک می‌روید، به غذاخانه‌های سنتی آن که یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب محسوب می‌شود، حتما سری بزنید. گوشت خوک بوداده، یکی از اصلی‌ترین غذاها است که با کوفته و کلم‌ترشی سرو می‌شود. سوپ سیر نیز بسیار محبوب است و دستور جالبی دارد؛ تخم‌مرغ خام در چند دقیقه آخر پخت به این سوپ اضافه می‌شود تا مقدار زیادی کورتون به آن افزوده شود. در رستوران‌های محلی، غذاهای سنتی دیگری هم وجود دارد. البته شما می‌توانید با تورهای غذایی همراه شده تا قبل از خوردن غذا، اطلاعات زیادی درمورد ترکیبات آن به‌دست آورید.

رویدادهای ورزشی

یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در هنگام عصر، تماشای رویدادهای ورزشی است. اگر در فصل سرد به پراگ سفر کنید، می‌توانید برای گذراندن عصری هیجان‌انگیز به تماشای هاکی روی یخ بروید. لیگ هاکی پرتگ بسیار محبوب است. حضور در یک بازی گروهی به همراه خانواده نیز می تواند بسیار مهیج باشد.

پارک‌ها و فضاهای سرسبز، یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب

جاهای دیدنی پراگ در شب

یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب، پارک‌ها هستند. اگر به دنبال مکانی هستید که خانوادگی در هر ساعتی از شبانه‌روز به آنجا بروید، پارک‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. همچنین بهترین مکان برای تخلیه انرژی بچه‌ها محسوب می‌شوند.

در صومعه فرانسیسکن نزدیک به میدان ونسلانس، یک زمین بازی حصارکشی‌شده قرار دارد که دارای یک جعبه ماسه برای بازی است. Certovka، یک پارک کوچک اما معروف در انتهای پل چارلز است. این پارک یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب محسوب می‌شود که دارای تجهیزات زمین بازی و یک گودال شنی برای حفاری است. در وسط رودخانه ولتاوا، جزیره کودکان قرار دارد که از طریق پل  اسمیچوف می‌توان به آنجا رفت. در داخل این جزیره یک زمین بازی بزرگ با تورهای کوهنوردی مخصوص بزرگسالان، جعبه‌های شنی و سایر سازه‌ها برای بازی و سرگرمی وجود دارد. دورتادور این وسایل نیز حصارکشی‌شده است.

تورهای شبانه باغ‌وحش پراگ

برای اینکه به یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب سر بزنید، پیشنهاد ما به شما همراه شدن با تورهای باغ وحش است. این تور عصرانه و سرگرم‌کننده، اطلاعات زیادی درمورد حیوانات و زیستگاه آن‌ها به شما ارائه می‌دهد. این تورها اغلب در شب‌های جمعه و شنبه، در ساعات 5ونیم و 6 بعدازظهر اجرا می‌شود. ساعت 5ونیم مخصوص به کودکان است که با برنامه‌ای مهیج و پرانرژی، کاملا به آن‌ها رسیدگی می‌شود. البته اگر بچه‌ای در گروه نباشد، تور با همان اطلاعات و با نمایش کمتر، در ساعت 6 برگزار می‌شود. 

نماهای پانوراما، یکی دیگر از جاهای دیدنی پراگ در شب

قلعه پراگ

اگر می‌خواهید از دید یک پرنده به‌خصوص در هنگام شب مناظر شهر پراگ را ببینید، به قلعه پراگ بروید. یک دیوار نصفه و نیمه و نیز در قلعه پراگ وجود دارد. کافی است وارد قلعه شوید و از این دیوار هم دیدن کنید. قطعا تماشای این مناظر آن هم از زاویه قلعه، یکی از دیدنی‌های جذاب پراگ در شب به‌شمار می‌رود.

جمع‌بندی

همراه شدن با تورهای گردشگری برای زیر پا گذاشتن جاهای دیدنی پراگ در شب می‌تواند تجربه‌ای خاص برای شما رقم بزند. برای گذراندن اوقات فراغت همراه با خانواده به پارک و فضاهای سرسبز، باغ‌ وحش، غذاخانه‌های سنتی و تماشای رویدادهای ورزشی بروید. ممکن است بخواهید در فضایی آرام به تماشای پانوراما و مناظر شبانه پراگ بنشینید و نفسی تازه کنید یا شاید با رفتن به کنسرت و دیدن چهره‌های معروف حال خود را بهتر کنید. همه این فضا‌ها در شهر زیبای پراگ وجود دارد. پس سفرکردن به پراگ را در برنامه خود قرار دهید. توصیه ما به شما این است که گذرنامه توریستی داشته باشید؛ زیرا از ورود رایگان به جاهای دیدنی پراگ و همچنین تخفیف برای تورها و رستوران‌ها برخوردار می‌شوید. پس براساس مدت زمانی که در پراگ اقامت دارید و آنچه که می‌خواهید ببینید، پاسپورت خود را انتخاب کنید. 

نظرات کاربران