فهرستی از جذاب ترین جاهای دیدنی پوکت

جاهای دیدنی پوکت؛ از جزیره جیمزباند تا ساحل سورین !

فهرست مطالب

جزیره پوکت در کشور تایلند یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود و به واسطه وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. سواحل شنی خیره‌کننده، خطوط ساحلی پر از کلبه‌های زیبا و صندلی‌ها و چترهای رنگارنگ، امکانات مناسب برای ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، نمایش‌های مفرح و زیست شبانه همه اینها بهترین بهانه برای جذب مسافر هستند. این شهر تایلندی از نظر فاکتورهای گردشگر پسند در سطح خوبی قرار دارد. اقامتگاه‌ها و هتل‌ها امکانات مناسبی دارند و امکانات اولیه و مورد نیاز در تمام سواحل دیده می‌شوند. جاهای دیدنی پوکت بسیار متنوع هستند و تقریبا تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. از سواحل جذاب و دیدنی گرفته تا کلاب‌های شبانه آماده پذیرایی از گردشگران هستند. فهرست جاهای دیدنی پوکت آنقدر طولانی است که اگر اطلاعات کافی نداشته باشید قطعا در انتخاب مقصد خود دچار سردرگمی می‌شوید. در این جزیره کوچک و دیدنی حتی یک روز هم خسته نمی‌شوید و حوصله‌تان سرنمی‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا گشتی در پوکت بزنیم و با مکان‌های دیدنی این جزیره آشنا شویم.

رزرو تور تایلند با سه کلیک خوبه !

ساحل پاتونگ از معروف‌ترین جاهای دیدنی پوکت

جاهای دیدنی پوکت

ساحل پاتونگ یکی از مهمترین جاهای دیدنی پوکت است. این ساحل یکی از محبوب‌ترین سواحل این جزیره نیز به شمار می‌رود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این ساحل شنی طلایی که شبیه به نیم‌دایره است کافه‌ها و کلبه‌های اقامتی بسیاری دارد. در ساحل پاتونگ که از دیدنی های پوکت است امکانات لازم برای انواع ورزش‌های آبی نیز در نظر گرفته شده است. منظره آب‌های نیلگون و شفاف و صخره‌های اطراف آنها نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. شن‌هایی که به زیبایی زیر نور خورشید می‌درخشند به جذابیت این ساحل اضافه کرده‌اند. هزینه ورزش‌های آبی در این ساحل متفاوت است. برای مثال برای پاراسل به ازای هر 10 دقیقه باید 1500 روپیه بپردازید. ساحل پاتونگ به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری پوکت اقامتگاه‌های ساحلی خوبی دارد. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان پالمیرا پاتونگ، لا فلورا ریزورت پاتونگ، آماری پوکت، لِ‌مریدین بیچ ریزورت و فیشرمنز هاربر اربن ریزورت را معرفی کرد. گرفتن حمام آفتاب، غواصی، شنا، جت اسکی، قایقرانی، پاراسل و قایق موزی از جمله کارها و تفریحاتی هستند که در این ساحل می‌توانید انجام دهید. بازدید از این ساحل محدودیت زمانی ندارد و برای ورود به آن هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. برای چند ساعت لوازم پیک‌نیک برای خود جمع کنید و از گردش در این ساحل که از بهترین جاهای دیدنی پوکت است لذت ببرید.

رزور بلیط هواپیما سه کلیک را از دست ندهید.

آدرس: تایلند، پوکت، ساحل غربی

کارون ویوپوینت

کارون ویوپوینت بین سواحل نای هارن و کاتا نوی قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پوکت است. از ارتفاعات کارون ویوپوینت می‌توانید منظره خیره‌کننده سه ساحل کاتا نوی، کاتا یای و کارون را که از دیدنی های پوکت هستند ببینید. این نقطه را به عنوان خائو سام هاد نیز می‌شناسند. این منطقه مخصوصا بین عکاسان حرفه‌ای بسیار محبوب است و با ورود به آن عکاسان و گردشگران زیادی را می‌بینید که مشغول عکاسی از این مناظر شگفت‌انگیز هستند. در این نقطه چندین غذاخوری و رستوران کوچک نیز وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید در آنها غذا میل کنید و ساعتی را برای فرار از آفتاب در آنها استراحت کنید. مهمترین کاری که باید در کارون ویوپوینت انجام دهید تماشای مناظر خیره‌کننده دریای آندامان، دریای سفید برفی، سواحل درخشان، جزیره کُه پو و تپه‌های سرسبز پوکت است. فراموش نکنید که در کنار لذت بردن از تماشای این مناظر چند عکس خاطره‌انگیز نیز بگیرید. برای بازدید از کارون ویوپوینت محدودیت زمانی ندارید و لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

آدرس: تایلند، پوکت، چانگ وات پوکت 83100، آمفو موئنگ پوکت، تامبون کارون 4233

دهکده سنتی کُه پانیی از جاذبه های دیدنی پوکت

دهکده سنتی کُه پانیی از جاذبه های دیدنی پوکت

کُه پانیی یک روستای کوچک و سنتی تایلندی است که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پوکت به شمار می‌رود. این روستای کوچک دقیقا وسط خلیج فانگ نگا قرار دارد. کُه پانیی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پوکت است و معمولا جمعیت زیادی از گردشگران را در آن می‌بینید. پیشنهاد می‌کنیم برای فرار از شلوغی اوایل روز به این روستا بروید. در روستای کُه پانیی اقامتگاه‌های سنتی زیبایی ساخته شده است، از جمله خانه ییلاقی جیمزباند، اقامتگاه کُه پانیی، خانه کراسوم، خائو چانگ ویو ریزورت و پالمز هیل ریزورت. در کوچه‌های روستایی و قدیمی قدم بزنید و غذاهای محلی خوشمزه را در رستوران‌های سنتی و دریایی امتحان کنید. وجود مناظر دیدنی و اقامتگاه‌های خوب باعث شده این روستا را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی پوکت معرفی کنیم. بازدید از روستای کُه پانیی محدودیت زمانی ندارد و نیازی به پرداخت ورودی نیست.

آدرس: تایلند، استان فانگ نگا

جزیره فی‌فی از زیباترین جاهای دیدنی پوکت

جزیره فی‌فی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی پوکت است که یک ساعت از این جزیره فاصله دارد و در تنگه مالاکا قرار گرفته است. جزیره فی‌فی را به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت نیز می‌شناسند. پس از یک ساعت سفر دریایی از جزیره پوکت به سمت تنگه مالاکا به جزیره فی‌فی می‌رسید. زیبایی‌های این جزیره مسحور‌کننده است و آب‌های اطراف آن به رنگ سبز مایل به آبی شفاف دیده می‌شوند. فی‌فی از پر زرق‌وبرق‌ترین جاذبه های دیدنی پوکت است و بسیاری از گردشگران این جزیره کوچک را برای گذراندن ماه عسل انتخاب می‌کنند. فی‌فی اقامتگاه‌های زیادی ندارد و همین تعداد محدود هم به سرعت رزرو می‌شوند. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به اقامتگاه پانمانی، هالیدی این فی‌فی آیلند، های فی بِی‌ویو پریمیر ریزورت، اقامتگاه زیوولا و جی‌جی ریزدنس اشاره کرد. مدت زمان ایده‌آل برای اقامت در جزیره فی‌فی 2 شب و 3 روز و بهترین زمان برای بازدید از آن از ماه نوامبر تا آوریل است. امکانات لازم برای انجام تفریحات آبی در این جزیره در دسترس است. فرصت غواصی در آب‌های شفاف و نیلگون این جزیره کوچک را از دست ندهید. موج‌سواری، شنا، حمام آفتاب و غواصی در آب‌های شارک پوینت، آنمون ریف و کینگ کروزر رک از دیگر تفریحات ساحلی در جزیره فی‌فی است. 

آدرس: تایلند، جزیره پوکت، تنگه مالاکا

جزیره جیمز باند از دیدنی های پوکت

جاهای دیدنی پوکت

جزیره جیمز باند در پارک ملی فانگ نگا قرار دارد و از زیباترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود. مشخصات توپوگرافی این جزیره نشان می‌دهد که تمام از سنگ آهک به وجود آمده است. جزیره جیمز باند استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها، ستون‌ها و هلکتیت‌های زیبایی دارد و می‌توانید از این صخره‌های آهکی شگفت‌انگیز دیدن کنید. جزیره جیمز باند که در حال حاضر از جذاب‌ترین دیدنی های پوکت است قبلا با نام خائو فینگ کان معروف بود. در سال 1974 چند قسمت از فیلم‌های محبوب جیمز باند از جمله «فردا هرگز نمی‌میرد» و «مردی با تفنگ طلایی» در این جزیره فیلمبرداری شد و از آن پس نام جیمز باند را روی آن گذاشتند. از آن زمان این جزیره تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت شد. اگر دوست دارید اوقات خوبی را همراه خانواده و دوستان خود بگذرانید جزیره جیمز باند مقصد خوبی برای شما است. جزیره جیمز باند با اینکه خیلی وسیع نیست اما اقامتگاه‌های خوبی در آن ساخته شده است. ویلاهای توکنی کُه یائو نوی، ویلاهای خانه درختی، ویلای آو لوک با استخر پانوراما از جمله اقامتگاه‌های خوب جزیره هستند. اگر تصمیم گرفتید چند روز در این جزیره بمانید حتما تفریحات آبی جزیره مثل شنا، کایاک سواری و قایقرانی را امتحان کنید. 

آدرس: تایلند، شمال شرقی جزیره پوکت

ساحل کاتا نوی

ساحل کاتا نوی یکی از خلوت‌ترین سواحل پوکت است که در جنوب این جزیره قرار دارد. این ساحل که از زیباترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود بهترین مکان برای استراحت و تماشای مناظر خیره‌کننده دریا و ساحل است. این ساحل آرام و مناظر فوق‌العاده‌اش به مقصدی برای زوج‌های جوان و یک ماه عسل رمانتیک تبدیل شده است. ساحل کاتا نوی علاوه‌براینکه از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت است مکانی بسیار آرام و دنج برای اقامت به شمار می‌رود. اقامتگاه  شُر ات کاتاتانی، مام تریز ویلا رویال، دِ سی گالری کاتاتانی، استراحتگاه ساحلی پوکت کاتاتانی از جمله اقامتگاه‌های ساحلی کاتا نوی هستند. در این ساحل زیبا و آرامش‌بخش علاوه بر استراحت و گذراندن اوقات فراغت می‌توانید از فعالیت‌های آبی مثل شنا و غواصی لذت ببرید. فقط به این نکته توجه کنید که آب‌های جزیره پوکت در فصل باران‌های موسمی برای شنا و غواصی مناسب نیستند.

آدرس: تایلند، جنوب غربی جزیره پوکت

گردش در رانگ هیل از جاهای دیدنی پوکت

گردش در رانگ هیل از جاهای دیدنی پوکت

رانگ هیل در ضلع شمالی جزیره پوکت قرار داد و به عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پوکت بین گردشگران شناخته می‌شود. از بالای این تپه چشم‌اندازهای باشکوهی از کل جزیره و اطراف آن دیده می‌شود. وقتی به بلای رانگ هیل می‌رسید از دیدن دریایی که زیر نور خورشید به رنگ سبز مایل به آبی دیده می‌شود و مجسمه بودای بزرگ جزیره پوکت که از دور نمایان است شگفت‌زده خواهید شد. دوربین خود را بردارید و تصاویر فوق‌العاده‌ای از مناظر چشم‌نواز رانگ هیل ثبت کنید. این نقطه مرتفع که از دیدنی های پوکت است امکانات تفریحی مناسبی دارد. رانگ هیل یک پارک زیبا و فضای بازی برای کودکان دارد و چند ساعتی را می‌توانید در این منطقه تفریح کنید. یک وعده غذای خوشمزه تایلندی در رستوران‌ معروف ویو پوکت‌ می‌تواند خستگی یک روز گردش در جزیره پوکت را از بدنتان بیرون کند. زیباترین منظره غروب خورشید روی دریا را می‌توانید از بالای تپه رانگ هیل ببینید. مناظر فوق‌العاده رانگ هیل باعث شده آن را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی پوکت معرفی کنیم. بهترین زمان برای بازدید از رانگ هیل از 8 صبح تا غروب آفتاب است. 

آدرس: تایلند، شمال غربی شهر پوکت

دیدنی های پوکت در شهر قدیمی 

شهر قدیمی یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت است. این شهر قدیمی با خانه‌های سنتی، خیابان‌های سنگفرش و بافت قدیمی بخشی از دوران استعمار تایلند را به نمایش می‌گذارد. اگر به گشتن در خیابان‌های قدیمی و تماشای خانه‌های سنتی علاقه دارید حتما سری به شهر قدیمی پوکت بزنید. خانه‌ها به سبک چینی-پرتغالی ساخته شده‌اند. دیوارهای رنگارنگ و خیابان‌های باریک در کنار مغازه‌های سنتی و غذاخوری‌های کوچک جذابیت فوق‌العاده‌ای به این شهر باستانی بخشیده‌اند. علاوه بر بازدید از شهر قدیمی که از جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود می‌توانید در این شهر باستانی اقامت کنید. هتل شونلی، هتل بوتیک و گالری وو، اقامتگاه وایت وال پوشتل و اقامتگاه بوک اِ بِد پوشتل از جمله اقامتگاه‌هایی هستند که در شهر قدیمی واقع شده‌اند. بازدید از شهر  قدیمی محدودیت زمانی خاصی ندارد و نیازی به پرداخت ورودی نیست.

آدرس: تایلند، چانگ وات پوکت 83000، آمفو موئنگ پوکت، تامبون تالات یای، جاده تالانگ

مجسمه بودای بزرگ از جاذبه های گردشگری پوکت

جاهای دیدنی پوکت

مجسمه بودای بزرگ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پوکت و به نحوی نماد این جزیره است. این مجسمه 45 متری بر فراز تپه‌های ناکارد بین چالونگ و کاتا قرار گرفته است و به شهر پوکت، کاتا، سواحل کارون و خلیج چالونگ اشراف کامل دارد. این مجسمه عظیم‌الجثه مرمری و سفید رنگ از معروف‌ترین دیدنی های پوکت است که در سفر به این جزیره نباید از دست بدهید. در صورت تمایل می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های نزدیک بودای بزرگ اقامت کنید و هر زمان که خواستید با طی فاصله‌ای کوتاه به دیدن آن بروید. از جمله  اقامتگاه‌های نزدیک به بودای بزرگ می‌توان به تال تری پوشتل پوکت، مهمانخانه دون، آپارتمان‌های لوکس سی‌‌ویو و اقامتگاه تالاسا پول کاتا بیچ اشاره کرد. زمان بازدید از بودای بزرگ از ساعت 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر است. هزینه بازدید از این مجسمه برای بزرگسالان 550 روپیه و برای کودکان 274 روپیه است.

آدرس: تایلند، پوکت، صومعه پو لین

معبد قدیمی وات چالونگ

وات چالونگ از قدیمی‌ترین و مهمترین معابد بودایی پوکت است و قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد. این معبد بزرگ که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود در اصل با نام وات چای تارارام شناخته می‌شود. این معبد یک گنبد 60 متری دارد که از محل نگهداری مجسمه‌های بودا محافظت می‌کند. مجسمه‌های طلایی پو تان جائو و نونسی که از مهمترین مجسمه‌های بودا هستند و مجسمه‌های طلایی لوانگ پو چم و لوانگ فو چوانگ و لوانگ پو گلئوم، رهبران سابق این معبد، از دیگر دیدنی های پوکت هستند که در معبد وات چالونگ نگهداری می‌شوند. چیز دیگری که حین بازدید از معبد توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند نقاشی‌های دیوار شگفت‌انگیزی است که تاریخ زندگی مردم منطقه را نشان می‌دهند. وجود این مجسمه‌ها و نقاشی‌های کم‌‌نظیر باعث شده تا معبد وات چالونگ به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی پوکت شناخته شود. اقامتگاه سیگنچر پوکت، اقامتگاه دریاچه چالونگ، استراحتگاه فیوژن و کلبه پناپا در نزدیکی معبد چالونگ قرار دارند که در صورت تمایل می‌توانید در آنها اقامت کنید. زمان بازدید از معبد چالونگ از 7 صبح تا 5 بعدازظهر است.

آدرس: تایلند، پوکت 83000، منطقه مونئگ پوکت، چالونگ، جاده چائو فه تاوان توک، معبد وات چالونگ.

مجموعه فرهنگی فانتاسی

مجموعه فرهنگی فانتاسی

فانتاسی نام یک نمایش فرهنگی است که میراث فرهنگی و ماهیت حقیقی تایلند را به نمایش می‌گذارد. در این نمایش که از جاذبه های گردشگری پوکت است موسیقی زنده و برنامه‌های رقص و نمایشنامه‌های دیدنی اجرا می‌شود. صحنه‌های اجرا با تزئینات مجلل و جلوه‌های دیجیتالی ساخته شده‌اند که هیجان نمایش را بیشتر می‌کند. مجموعه فانتاسی بیش از 140 هکتار وسعت دارد و علاوه بر نمایش فرهنگی فانتزی یک پادشاهی انواغ فعالیت‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده نیز در آن برگزار می‌شود. این مجموعه که از بهترین دیدنی های پوکت است جاذبه‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده دیگری هم دارد؛ مثل ماجراجویی در جنگل ببر، لانه هانومان، دهکده کارناوال و خیابان امید. یک رستوران بزرگ با ظرفیت حدود 4000 نفر در این مجموعه ساخته شده که غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌کند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید رستوران بوفه سوریاماس آماده پذیرایی از شما است. برای یادگاری می‌توانید از سوغاتی فروشی‌های مجموعه خرید کنید. این برنامه‌های متنوع و امکانات رفاهی خوب دلیلی است که مجموعه فانتاسی را به عنوان یک از جذاب‌ترین جاهای دیدنی پوکت می‌شناسیم. اگر به دنبال اقامتگاه مناسبی نزدیک به مجموعه فرهنگی فانتاسی می‌گردید می‌توانید در اقامتگاه بانگالو پوکت، اقامتگاه سانوینگ کامالا بیچ، آمبرلا هاوس یا کامالا رزوتل اقامت کنید. درهای این مجموعه هر شب ساعت 8:45 باز می‌شود. نمایش در ساعت 9 شب آغاز می‌شود و مدت زمان نمایش 70 دقیقه است. بوفه رستوران از ساعت 6 عصر شروع به کار می‌کند و تا 9 شب ادامه دارد. در صورتی که بلیط نمایش را به همراه غذا در بوفه تهیه کنید باید 4050 روپیه برای بزرگسالان و 3700 روپیه برای کودکان بپردازید. اگر بلیط نمایش را به تنهایی تهیه کنید برای بزرگسالان و کودکان باید 3315 روپیه پرداخت کنید. توجه داشته باشید که برای کودکان زیر 4 سال نمی‌توانید بلیط جداگانه تهیه کنید.

آدرس: تایلند، پوکت 83150، منطقه کاتو، کامالا 99.

خیابان سوئی بنگلا از جاهای دیدنی پوکت

پوکت به زیست شبانه و پرجنب‌وجوشش می‌شناسند. پس از غروب آفتاب پوکت رنگ و رویی متفاوت به خود می‌گیرد. یکی از جاهای دیدنی پوکت که حتما باید از آن بازدید کنید خیابان سوئی بنگلا است که پس از غروب آفتاب شروع به درخشیدن می‌کند. در همه جای خیابان که از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت است می‌توانید درخشش تابلوهای نئونی را ببینید و صدای موسیقی از هر طرف به گوش می‌رسد. در بسیاری از کافه‌ها و بارهای این خیابان موسیقی زنده اجرا می‌شود و گردشگران بسیاری برای تفریح شبانه به این خیابان می‌روند. این خیابان پرشور و زنده یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت است و در آن می‌توانید از نزدیک با بخشی از فرهنگ و تفریحات شبانه آنها آشنا شوید. 

آدرس: تایلند، چانگ وات پوکت 83150، آمفو کاتو، تامبون پاتونگ

سفر با کشتی تفریحی لاموئت از جاذبه های گردشگری پوکت

جاهای دیدنی پوکت

قطعا سفرهای دریایی کوتاه با کشتی‌های تفریحی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت هستند. قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی بسیاری در این جزیره مسافران را برای یک سفر دریایی کوتاه به آب‌های اطراف جزیره می‌برد. اما محبوب‌ترین کشتی تفریحی پوکت کشتی لاموئت است. این کشتی به سفرهای روزانه و مفرحش شهرت دارد. سفر کشتی لاموئت از ساحل پوکت آغاز می‌شود و در مسیر این کشتی می‌توانید مناظر فوق‌العاده زیبای دریای شفاف را از نمایی نزدیک‌تر ببینید. مسافران در صورت تمایل می‌توانند بر روی عرشه این کشتی آفتاب بگیرند. سفر با کشتی تفریحی لاموئت بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری پوکت شناخته می‌شود. سفر دریایی کشتی لاموئت هر روز از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان 6445 روپیه و برای کودکان 3225 روپیه است.

آدرس: تایلند، پوکت 83130، موئنگ، چالونگ، خیایان چائوفا 65/9 پارک ساحلی چالونگ.

ساحل نای هارن از محبوب‌ترین دیدنی های پوکت

ساحل نای هارن در جنوب جزیره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پوکت است. بسیاری از مسافران برای استراحت در ساحل و حمام آفتاب به ساحل نای هارن می‌روند. این ساحل هر ساله هزاران گردشگر را از سرتاسر دنیا میزبانی می‌کند و از پرطرفدارترین دیدنی های پوکت است. آب‌های شفاف و تمیز این ساحل شما را برای آب تنی شنا می‌کنند و شن‌های نرم آن آماده تبدیل شدن به قلعه‌های شنی هستند. این ساحل رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیاری دارد که می‌توانید غذاهای سنتی تایلندی را در آنها امتحان کنید. خرید یک سوغاتی کوچک از سوغاتی فروشی‌های ساحل می‌تواند خاطره گردش در دیدنی های پوکت را برای شما ماندگار کند. اگر در سفر به پوکت اقامت در ساحل را ترجیح می‌دهید باید بدانید که ساحل نای هارن اقامتگاه‌های ساحلی خوبی دارد. هتل گالری نای هارن، استراحتگاه ساحلی نای هارن، ویلاهای پوکت ریویرا، یوتوپیا لوفت و سنس آو یانوی از جمله اقامتگاه‌های ساحل نای هارن هستند.

آدرس: تیلند، پوکت، راوای، ساحل نای هارن

ساحل سورین از جاهای دیدنی پوکت

ساحل سورین از جاهای دیدنی پوکت

ساحل سورین یکی از دیدنی‌ترین سواحل و جاذبه های گردشگری پوکت است. این ساحل را با عنوان میلیونرز رو نیز می‌شناسند. بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند در این ساحل خانه دارند. علاوه‌براین لوکس‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های پوکت در این ساحل قرار دارند. ساحل سورین بین گردشگران و ثروتمندان تایلند محبوبیت بسیاری دارد و یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی پوکت است. هنگام قدم زدن در این ساحل خارجی‌های بسیاری را در حال استراحت می‌بینید. غذا خوردن و حتی استراحت در این ساحل هزینه زیادی نیاز دارد. بسیاری از رستوران‌های درجه یک پوکت در این ساحل شعبه دارند و همه به فروش غذاهای عالی و خوش‌طعم شهرت دارند. اگر به دنبال سفری لوکس در پوکت هستید ساحل سورین بهترین مقصد برای شماست. از جمله اقامتگاه‌های لوکس این ساحل می‌توان ویلا بوتیک بان پو پرانا، هتل ویلا پن، هتل نووتِل پوکت سورین بیچ و اقامتگاه سورین بیچ را نام برد.

آدرس: تایلند، پوکت، ساحل سورین

خلیج فانگ نگا از زیباترین دیدنی های پوکت

یکی از جاهای دیدنی پوکت که نباید از دست بدهید خلیج فانگ نگا است. این خلیج بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی پوکت به حساب می‌آید و جذابیت آن را نمی‌توان به واسطه کلمات بیان کرد. این خلیج چهل جزیره کوچک دارد که سر از آب بیرون آورده‌اند. این منطقه پر از غارها، تالاب‌های زیبا و جنگل‌های حرا است. این خلیج به دلیل موقعیت مکانی‌اش در فصل باران‌های موسمی از هجوم آب‌وهوای بد مصون است. در صورتی که قصد دارید تمام مناطق خلیج فانگ نگا را بگردید حتما از راهنماهای محلی کمک بگیرید و بدون ترس از گم شدن تمام گوشه و کنار آن را بگردید. از آنجا که در سفر به پوکت یک روزه نمی‌توانید خلیج فانگ نگا را بگردید شاید بهتر باشد در یکی از اقامتگاه‌های نزدیک به این خلیج اقامت کنید. اقامتگاه سیمپل کُه یائو نوی، رتریت خائولاک ریزورت، هتل کپ کودو، راکاوان رزیدنس و بان سوان کوکونات کو یائو نوی از جمله اقامتگاه‌های نزدیک به خلیج فانگ نگا هستند.

آدرس: تایلند، پوکت، پارک ملی آو فانگ نگا

موزه تریک‌آی

جاهای دیدنی پوکت

موزه تریک‌آی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت است و در نوع خود نظیر ندارد. این موزه در جنوب جزیره واقع شده و یک موزه تعاملی است. هدف موزه تریک‌آی تحریک کردن قوه تخیل و خلاقیت بیننده است. این موزه را این امید تاسیس کردند که بتواند بازدیدکنندگان را به شیوه‌ای کاملا جدید با هنر درگیر کند. موزه تریک‌آی پر از آثار هنری سه‌بعدی است که به سادگی ذهن بیننده را به بازی می‌گیرد و او را متحیر می‌کند. این موزه یکی از بهترین جاهای دیدنی پوکت است که می‌تواند شما و خانواده‌تان را چند ساعتی سرگرم کند. موزه تریک‌آی از ساعت 10 صبح تا 7 شب آماده پذیرش بازدیدکنندگان است و برای ورود به آن باید 1100 روپیه بپردازید.

آدرس: تایلند، پوکت، چانگ وات پوکن 83000، آمفو موئنگ پوکت، تامبون تالات یای، خیابان پانگنگ 1/130.

دیدنی های پوکت از زاویه خائو رانگ ویوپوینت

خائو رانگ ویوپوینت در شمال غربی جزیره قرار دارد و به دلیل چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش از زیباترین جاهای دیدنی پوکت به حساب می‌آید. اگر دوست دارید پوکت را از زاویه‌ای متفاوت ببینید حتما سری به خائو رانگ ویوپوینت بزنید. از بالای این تپه منظره چشم‌نوازی از شهر، تپه‌های اطراف و جزایر دور دست دیده می‌شود. فراموش نکنید که حتما چند عکس زیبا از این منظره بگیرید و خاطره خود را در یکی از بهترین دیدنی های پوکت ثبت کنید. خائو رانگ سه کافه و رستوران دارد که پس از گشتن در این منطقه می‌توانید در آنها استراحت کنید. قطعا غذا خوردن در رستورانی که مشرف به کل جزیره است و منظره پانورامای پوکت را به شما نشان می‌دهد خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر اهل ورزش هستید به پارک تناسب اندام خائو رانگ بروید و کمی با لوازم پارک ورزش کنید. بازدید از خائو رانگ که از زیباترین جاذبه های گردشگری پوکت است محدودیت زمانی ندارد و بازدید از آن مجانی است. 

آدرس: تایلند، چانگ وات پوکت 83000، آمفو موئنگ پوکت، تامبون ویچیت، تانون پاتیفات 5/145. 

معبد جویی تویی از جاهای دیدنی پوکت

معبد جویی تویی از جاهای دیدنی پوکت

معبد جویی تویی یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی پوکت است و سفر به پوکت بدون بازدید از این جاذبه دیدنی چیزی کم دارد. معبد جویی تویی یکی از زیباترین زیارتگاه‌هایی است که در پوکت می‌بینید. این معبد سه مجسمه بزرگ دارد که هرکدام نشان‌دهنده یکی از خدایان چینی هستند این مجسمه‌ها خود بخشی از جاذبه های گردشگری پوکت هستند. مهمترین مجسمه در بین آنها مجسمه تین هو هوان سویا، مجسمه خدای هنرهای نمایشی و رقص، است. در کنار این مجسمه دو مجسمه سگ و مرغ می‌بینید که حیوانات خانگی او در کودکی بودند. در سمت چپ معبد خانه آتش‌بازی را می‌بینید. مردم در جشن‌های مختلف در این معبد آتش‌بازی راه می‌اندازند و ترقه‌ و فشفشه روشن می‌کنند. اگر تصمیم دارید برای دسترسی بهتر نزدیک به معبد جویی تویی اقامت کنید می‌توانید در هتل شانلی، هاستل آکیکو یا بساوانا پوکت اتاق رزرو کنید. زمان بازدید از معبد از ساعت 8 صبح تا 8:30 شب است و برای بازدید از آن نیازی به پرداخت ورودی نیست.

آدرس: تایلند، چانگ وات پوکت 83000، آمفو موئنگ پوکت، تامبون تالات نوئه، سوئی فوتورن 283.

معبد سِرِن لایت

معبد سرن لایت یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پوکت است که قدمت آن به 150 سال پیش برمی‌گردد. این معبد را یک خانواده محلی در 150 سال پیش در انتهای یک کوچه باریک ساختند. دیوارهای این معبد با نقش‌های مربوط به مذهب تائوئیست تزیئن شده است. ضریح داخل این معبد سقف طاقی شکل دارد. نمای بیرونی معبد اخیرا بازسازی شده اما به محیط داخلی آن دست نزده‌اند و هنوز همان حال‌وهوای قدیمی را دارد. هر زمان که وارد این معبد شوید در گوشه و کنار گل‌های تازه می‌بینید و بوی عود نیز از همه جا به مشام می‌رسد. معبد یک سرایدار دارد که تمام کارهای آن را انجام می‌دهد. معبد سرن لایت یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی پوکت است و حال‌وهوایی عرفانی دارد. با ورود به معبد سرن لایت آرامش حاکم بر آن را احساس می‌کنید. در سفر خود بازدید از این معبد کوچک را که از دیدنی های پوکت است فراموش نکنید. هنگام بازدید از معبد به جزئیات و نقش‌های حکاکی شده بر روی دیوارها توجه کنید؛ این نقش‌ها هنر نهفته در معبد را نشان می‌دهند. 

آدرس: تایلند، چانگ وات پوکت 83000، آمفو موئنگ پوکت، تامبون تالات یای، خیابان یائووارات 1/72.

جزیره خای از آرام‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت

جاهای دیدنی پوکت

اگر از شلوغی و سروصدای پوکت خسته شدید بیایید سری به یکی از آرام‌ترین جاهای دیدنی پوکت بزنیم. جزیره خای یکی از آرام‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت است که بهترین مقصد برای داشتن یک روز آرام در کنار خانواده و عزیزان به شمار می‌رود. این جزیره تنها 30 دقیقه با پوکت فاصله دارد و به عنوان یک جواهر در بین دیدنی های پوکت شناخته می‌شود. سواحل زیبا و آرام و آب‌های زلال و شفاف بهترین فرصت برای استراحت و شنا هستند. غواصی در آب‌هایی که از دور به رنگ سبز کریستالی دیده می‌شوند قطعا لذت‌بخش خواهد بود. گشتن در میان صخره‌های مرجانی زیبای اطراف جزیره خای را فراموش نکنید.

آدرس: تایلند، پوکت، کُه خای نوک

آکواریوم پوکت

اگر دوست دارید زندگی موجودات دریایی را از نمایی نزدیک ببینید آکواریوم پوکت منتظر شما است. این آکواریوم که از بهترین جاهای دیدنی پوکت به حساب می‌آید زندگی زیر آب را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. قطعا در سفر به پوکت یکی از بهترین تجربیات شما خواهد بود. این آکواریوم یکی از بهترین جاذبه های دیدنی پوکت برای کودکان است و بازدید از آن می‌تواند برای آنها هیجان‌انگیز باشد. در آکواریوم پوکت چیزهای بسیاری در مورد حیوانات آبزی و محیط زندگی آنها آموزش داده می‌شود. این آکواریوم یک تونل شیشه‌ای دارد و ماهی‌ها را می‌بینید که از بالای سر شما حرکت می‌کنند. چند اقامتگاه خوب نیز در نزدیکی این آکواریوم وجود دارد از جمله: هتل کانتری بی پوکت، هتل ویلای سری پانوا، اقامتگاه آماتارا وِلنِس و هتل کِیپ پانوا. گردشگران برای بازدید از این آکواریوم می‌توانند از ساعت 8:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر به آن مراجعه کنند. هزینه ورود برای بزرگسالان 180 بات و برای کودکان 100 بات است.

آدرس: تایلند، پوکت، کِیپ پانوا، خیابان ساکدیدِت 51

جزیره رایا از جاذبه های دیدنی پوکت

جزیره رایا از جاذبه های دیدنی پوکت

در ادامه مسیر آشنایی با جاذبه های دیدنی پوکت به جزیره رایا می‌رویم. این جزیره تنها 12 کیلومتر از پوکت فاصله دارد. منظره شن‌های سفید رنگ این جزیره در کنار آب‌های آبی شفاف تا همیشه در ذهن شما خواهد ماند. اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید این جزیره از بهترین جاهای دیدنی پوکت برای شما است. آب‌های شفاف این جزیره برای شنا مناسب است، اگر اهل شنا هستید در این آب‌ها شیرجه بزنید. صخره‌های مرجانی دورتادور جزیره به چشم می‌خورند و با کاوش در بین آنها می‌توانید موجودات دریایی کوچک که در این صخره‌ها خانه دارند ببینید. این جزیره دو خلیج کوچک و دیدنی به نام‌ها کار بِی و کُن توربِی دارد که اصلی‌ترین جاذبه جزیره به حساب می‌آیند. 

آدرس: تایلند، پوکت، کو راچا یای

کُه مای تون یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی پوکت

کُه مای تون یک جزیره خصوصی در پوکت است که از لوکس‌ترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود و به جزیره ماه عسل شهرت دارد. با کشتی کروز و قایق تندرو می‌توانید به این جزیره بروید. در مسیر رسیدن به جزیره کُه مای تون می‌توانید قایق‌های ماهیگیری و دلفین‌هایی که به سطح آب آمده‌اند ببینید. کُه مای تون بهترین نقطه برای شنا و غواصی یا استراحت در ساحل است و به عنوان یکی از بهترین دیدنی های پوکت شناخته می‌شود. با فاصله کمی از ساحل یک پناهگاه بزرگ مرجانی وجود دارد که حدود 400 گونه ماهی و موجودات دریایی در آن زندگی می‌کنند. پس از شنا و غواصی می‌توانید از سالن ماساژی که در جزیره ساخته شده استفاده کنید و خستگی را از تن خود بیرون کنید. با یک پیاده‌روی کوتاه و خرید سوغاتی بازدید خود از جزیره کُه مای تون را به پایان برسانید. گردشگران محدودی می‌توانند در این جزیره اقامت کنند و به همین دلیل این جزیره یکی از خلوت‌ترین جاهای دیدنی پوکت است. 

آدرس: تایلند، پوکت 83000، منطقه موئنگ پوکت، چالونگ، ویچیت مائونگ 100.

تایگر کینگدام

تایگر کینگدام یکی از بهترین جاهای دیدنی پوکت برای دوستداران حیات وحش است. در بازدید از این مجموعه می‌توانید ببرهای سر حال و باشکوهی که در آنجا نگهداری می‌شوند از نزدیک ببینید و حتی با توله‌های آنها بازی کنید؛ به همین دلیل این مجموعه یکی از بهترین دیدنی های پوکت برای کودکان است. برای از نزدیک دیدن ببرها و توله‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. زمان بازدید از تایگر کینگدام از 9 صبح تا 5:30 بعدازظهر است و برای ورودی باید 2000 روپیه پرداخت کنید. 

آدرس: تایلند، پوکت، کاتو، 88/118 مو 7.

ساحل بنگ تائو

جاهای دیدنی پوکت

ساحل بنگ تائو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی پوکت است و به عنوان دومین ساحل طولانی جزیره نیز شناخته می‌شود. اگر به دنبال یک سفر لوکس و اقامتگاه مجلل هستید ساحل بنگ تائو مقصد شما است. در امتداد این ساحل که از جاهای دیدنی پوکت است چندین کافه و رستوران مجلل و لوکس نیز وجود دارد که غذاهای لذیذ تایلندی سرو می‌کنند. چند فروشگاه و سوغاتی‌فروشی لوکس نیز در این ساحل ساخته شده است. از جمله اقامتگاه‌های مجلل ساحل بنگ تائو می‌توان به اویو 503 پوکت نومنوی، اقامتگاه دایموند پوکت، هتل و اسپا دریم پوکت، هتل کازیا پوکت و هتل دوستی تانی لانگونا پوکت اشاره کرد.

آدرس: تایلند، پوکت 83110، ساحل بنگ تائو

تماشای دیدنی های پوکت از بالای دماغه پرومتِپ

در ادامه بازدید از بهترین جاهای دیدنی پوکت سری به دماغه پرومتپ می‌زنیم. این دماغه به مناظر پانوراما و شگفت‌انگیزش شهرت دارد. از بالای آن می‌توانید مناظر سرسبز جزیره را در کنار آبی‌ بی‌انتهای دریا ببینید. در هوای آرام و بدون مه حتی جزایر مجاور نیز دیده می‌شوند. اما این مناظر تنها جاذبه های دیدنی پوکت در این دماغه نیستند. در بالای تپه یک معبد قدیمی و فانوس دریایی نیز دیده می‌شود که بدون پرداخت هزینه می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

آدرس: تایلند، پوکت، منطقه موئنگ پوکت، راوای

باغ وحش پوکت

بازدید از جاهای دیدنی پوکت را با باغ وحش پوکت ادامه دهید. این باغ وحش دیدنی که طیف وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت شناخته می‌شود. اگر در سفر به پوکت به همراه خانواده هستید این باغ وحش از خاطره‌انگیزترین دیدنی های پوکت برای شما خواهد بود. در این باغ وحش نمایش‌های متنوعی نیز برگزار می‌شود. نمایش میمون‌ها در ساعت‌ 9 صبح، 12 ظهر و 2:30 بعدازظهر برگزار می‌شود. در ساعت 09:45 صبح، 12:45 ظهر، 3:15 و 5:30 عصر نیز می‌توانید در نمایش تمساح شرکت کنید. نمایش فیل‌ها نیز در ساعت 10:30 صبح، 1:30 و 4 عصر برگزار می‌شود و در این نمایش از نزدیک با این حیوانات دوست داشتنی تعامل داشته باشید. هزینه ورودی باغ وحش پوکت برای بزرگسالان 1800 روپیه و برای کودکان 1130 روپیه است.

آدرس: تایلند، پوکت، خیابان چاوفا، سوی پالای، 2/23 مو 3

پارک لوما از بهترین جاهای دیدنی پوکت

پارک لوما از بهترین جاهای دیدنی پوکت

پارک لوما در کنار ساحل پاتونگ قرار دارد و یکی دیگر از دیدنی های پوکت است که در سفر خود باید ببینید. این پارک امکانات تفریحی خوبی برای کودکان و بزرگسالان دارد. علاوه‌براین در مناسبت‌های مختلف رویدادهای دیدنی زیادی در این پارک برگزار می‌شود، از جمله مراسم یادبود سونامی، کارناوال پاتونگ و هفته دوچرخه پوکت. این پارک در بین جاهای دیدنی پوکت محبوبیت ویژه‌ای بین مردم محلی دارد و بسیاری از آنها این پارک را برای استراحت و وقت‌گذرانی انتخاب می‌کنند. زمان بازدید از پارک لوما از ساعت 10 صبح تا 8 شب است و نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید.

آدرس: شمال ساحل پاتونگ

وات پرا تانگ

یکی از زیباترین جاهای دیدنی پوکت معبد وات پرا تانگ است. در این معبد می‌توانید از مجسمه طلایی و نیمه مدفون بودا نیز دیدن کنید. تنها سر و شانه این مجسمه قابل دیدن است. در بین مردم محلی افسانه‌های بسیاری درباره این مجسمه وجود دارد. به گفته آنها بسیاری از افرادی که سعی داشتند این مجسمه را از زیر خاک بیرون بیاورند بیمار شدند یا حوادث ناگواری برای آنها بوجود آمده است. معبد وات پرا تانگ یکی از قدیمی‌ترین معابد بودا و از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت است. این معبد از ساعت 8 صبح تا 6 غروب آماده پذیرش گردشگران است و بازدید از آن هزینه ندارد.

آدرس: تایلند، پوکت 83110، منطقه تالانگ، جاده نانای 2/172.

کلام پایانی

جزیره زیبای پوکت جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. برای داشتن یک سفر خوب و به یادماندنی باید از قبل با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آشنا باشید تا بتوانید یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.  در مقاله‌ای که از نظر گذراندید تعدادی از جاهای دیدنی پوکت را به شما معرفی کردیم و نکاتی که برای بازدید از آنها نیاز بود با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم به کمک این راهنما سفری خاطره‌انگیز به پوکت داشته باشید.

نظرات کاربران