جاهای دیدنی کرابی

سفری جادویی به جاهای دیدنی کرابی و تفریحات آن

در این کره خاکی جاهایی وجود دارند که باعث رستگاری روح شما می‌شوند و شما را عمیقا به خود جذب می‌کنند. خاطره سفر به بعضی از نقاط دنیا تا ابد در ذهن شما می‌ماند. شهر کرابی در سواحل غربی تایلند یکی از این نقاط است. جاهای دیدنی کرابی شگفت‌انگیزند و شما را ترغیب می‌کنند مدت بیشتری در این شهر ساحلی کوچک بمانید. سفر به کرابی بهترین فرصت برای فرار از زندگی شلوغ شهری و بازیابی توان روحی و جسمی است. در سفر به این شهر امکان ندارد احساس خستگی کنید یا کسل شوید. فعالیت‌های هیجان‌انگیز و مناظر چشم‌نواز در این نقطه از تایلند می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. کرابی مناظر ساحلی خیره‌کننده‌ای دارد و ترکیب صخره‌های آهکی بلند در کنار سواحل ماسه‌ای سفید و نرم منظره فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد. در اطراف کرابی جزایر کوچک و زیبایی وجود دارد که نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی کرابی بزنیم و در زیبایی‌های آن غرق شویم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بعضی از بهترین جاهای دیدنی کرابی

جاهای دیدنی کرابی

معبد تام سوآ آکا تایگر از بهترین دیدنی های کرابی

معبد تام سوآ آکا تایگر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرابی است. برای رسیدن به این معبد که در ارتفاع قرار دارد باید از 1256 پله بالا بروید. شاید بالا رفتن از این تعداد پله شوخی به نظر برسد اما متاسفانه حقیقت است و برای دیدن زیبایی‌های این معبد باید چنین بهای بپردازید. معبد تام سوآ در حدود 3 کیلومتری شهر قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی شناخته می‌شود. برای رفتن به این معبد می‌توانید از اتوبوس‌ها استفاده کنید که مقرون‌به‌صرفه و راحت هستند و در طول مسیر نیز می‌توانید از تماشای زیبایی‌های جزیره لذت ببرید. معبد تام سوآ به عنوان یک مرکز مدیتیشن نیز شناخته می‌شود. فضای آرام اطراف این معبد و مناظر زیبای پانوراما شرایط را برای مدیتیشن و جذب آرامش فراهم می‌کند. 

آدرس: تایلند، کرابی 81000، منطقه موئنگ کرابی، کرابی نوی

غارهای خائو خاناپ نام از جاذبه های گردشگری کرابی

کوه‌های خائو خاناپ نام در 100 متری کرابی قرار دارند و به نوعی دروازه شهر هستند. این کوه‌های جذاب و دیدنی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرابی هستند. قدم زدن در غارهای این کوه شهامت بسیاری می‌خواهد. اما فضای فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز داخل آنها و مجموعه‌ای از استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌ها قطعا ارزش طی کردن این مسیر سخت را دارند. در این غارها چندین اسکلت انسان پیدا شده و داستان‌های بسیاری درباره مرگ آنها مطرح می‌شود. خودتان را به جنگل‌های حرا که مابین غارها وجود دارد برسانید و مسیر منتهی به غارها را با پای پیاده طی کنید. احتمالا در مسیر خود با اسکلت‌های قدیمی برخورد کنید، دیدن این اسکلت‌ها می‌تواند جذاب و در عین حال ترسناک باشد. این غارها از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی هستند و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آنها را از دست ندهید.

خلونگ تام از جاهای دیدنی کرابی

خلونگ تام از جاهای دیدنی کرابی

حمام‌های آبگرم در تایلند کاملا مرسوم و رایج هستند اما نظرتان در مورد غوطه‌ور شدن در یک چشمه آبگرم طبیعی چیست؟ خلونگ تام یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی است که در هفتاد کیلومتری شهر قرار دارد. این جاذبه پر از جکوزی‌های طبیعی است که با عنوان نام توک راون شهرت دارند. کلونگ تام در میان جنگلی انبوه قرار دارد و چندین وان از جنس سنگ در آن وجود دارد. این وان‌های آبگرم از جمله محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی هستند. آب این چشمه شیرین است و دمای آن بین 35 تا 42 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. آب چشمه مواد معدنی بسیاری دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. آب‌تنی در این چشمه‌های آبگرم یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارهایی است که در سفر به کرابی انجام می‌دهید. با غوطه‌ور شدن در این آب خستگی یک روز شلوغ در بدن شما خارج می‌شود و برای ادامه سفر هیجان‌انگیز خود به کرابی آماده می‌شوید. پس از یک حمام آبگرم آرامش‌بخش در این جکوزی‌های طبیعی در رودخانه خنکی که در کنار این وان‌ها جریان دارد بپرید.

آدرس: تایلند، خلونگ تام، بن بنگ خرام

بهترین زمان بازدید: از 7 صبح تا 6 عصر

هزینه ورود: 10 بات برای هر نفر

خائو نگون ناک از زیباترین جاهای دیدنی کرابی

سکوی تماشای خائو نگون ناک یکی از محبوب‌ترین مناظر و جاهای دیدنی کرابی است. این نقطه بین کوهنوردان و عکاسان طرفداران بسیاری دارد. مسیرهای رسیدن به خائو نگون ناک بسیار زیبا و هیجان‌انگیز هستند. خائو نگون ناک به معنای کوه دراگون کرست است و کاوش در آن یکی از بهترین کارهای رایگانی است که در سفر به کرابی می‌توان انجام داد. مسیر رسیدن به خائو نگون ناک حدود 4 کیلومتر است و یک نهر و آبشار در این مسیر می‌بینید. این مسیر زیبا یکی از دیدنی های کرابی به حساب می‌آید و مناظر آن شبیه به صحنه‌هایی از فیلم‌های کینگ‌کنگ یا آواتار است. با رسیدن به قله احساس می‌کنید وارد دنیای دیگری شده‌اید و از زیبایی این مناظر به وجد خواهید آمد. 

آدرس: تایلند، کرابی 81000، منطقه موئنگ کرابی، نونگ تاله

پارک جنگلی تانگ ته‌آئو

جاهای دیدنی کرابی

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی را به شما معرفی می‌کنیم. پارک جنگلی ته‌آئو بهترین مکان برای غرق شدن در طبیعت زیبای کرابی است. انواعی از گونه‌های کمیاب پرندگان مثل پیتا گورنی در این پارک زندگی می‌کنند. ویژگی برجسته این پارک تالاب کریستالی آن است که نباید از دستش بدهید. پارک ته‌آئو یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کرابی است و برای چند ساعت استراحت در طبیعت پیشنهاد می‌شود.

پناهگاه فیل‌ها از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرابی

مگر می‌شود به جنوب شرقی آسیا سفر کرد و تماشای فیل‌های دوست‌داشتنی را از دست داد. یکی از اصلی‌ترین دیدنی های کرابی پناهگاه فیل‌ها است. در این مجموعه می‌توانید با این موجودات عظیم و دوست‌داشتنی وقت بگذرانید و آنها را از نزدیک ببینید. پناهگاه فیل‌ها از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی است. تنها سوار شدن بر پشت فیل‌ها نیست که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، می‌توانید به جای این کار به آنها غذا بدهید یا آنها را حمام کنید.

آدرس: تایلند، کرابی 81110، منطقه آئو لوئک، آئو لوئک تای 13/83

سواحل و جزایر از مهمترین جاهای دیدنی کرابی

جاهای دیدنی کرابی

ساحل ریلای از بهترین جاذبه های گردشگری کرابی

ساحل ریلای را به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرابی معرفی می‌کنیم. کرابی صخره‌های بسیار بلند و خشنی دارد که صخره‌نوردان حرفه‌ای را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. ساحل ریلای در واقع شبه‌جزیره‌ای کوچک بین کرابی و آئونانگ است که به واسطه صخره‌های بلند و آهکی‌اش به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مقاصد صخره‌نوردی در دنیا شناخته می‌شود. ساحل ریلای مسیرهای صخره‌نوردی متعددی دارد که هر کدام با دیگری فرق دارد. برای صخره‌نوردی در این مسیرها باید سرسخت و چابک باشید. به دلیل وجود صخره‌های آهکی مرتفع نمی‌توان از طریق مسیرهای زمینی به این ساحل رسید و تنها از راه دریا و به کمک قایق می‌توانید به ساحل ریلای بروید. این ساحل در بین جاهای دیدنی کرابی به عنوان هیجان‌انگیزترین آنها شناخته می‌شود و رفتن به این نقطه جسورانه‌ترین کاری است که در سفر به کرابی انجام می‌دهید.

آدرس: تایلند، بین کرابی و آئونانگ

سوزان هوی از زیباترین و بهترین دیدنی های کرابی

ساحل شگفت‌انگیز سوزان هوی یکی از زیباتری جاهای دیدنی کرابی است که در امتداد قبرستان صدف‌ کرابی قرار دارد. تنها سه ساحل با چنین ویژگی‌هایی در دنیا وجود دارد که سوزان هوی یکی از آنها است. قبرستان صدفی در حقیقت بستر وسیعی است که با سنگ آهک پوشیده شده و در لابلای این سنگ‌های آهکی پوسته‌های باقی‌مانده از صدف‌های مرده را می‌توانید ببینید.

ساحل آئو نانگ

جاهای دیدنی کرابی؛ ساحل آئو نانگ

اگر به شبگردی علاقه دارید و می‌خواهید در سفر به کرابی شبانه همراه دوستان خود از هتل بیرون بزنید ساحل آئو نانگ بهترین مقصد برای شما است. زندگی شبانه در این ساحل بسیار تماشایی و دوست‌داشتنی است. در این ساحل که به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کرابی شناخته می‌شود تعداد زیادی بار و رستوران ساحلی وجود دارد که بهترین غذاها و نوشیدنی‌های تایلندی را ارائه می‌دهند.

جزایر فی‌فی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کرابی

یکی از مهمترین کارهایی که در سفر به کرابی باید انجام دهید بازدید از جزایر فوق‌العاده زیبای فی‌فی است. این چند جزیره کوچک یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرابی هستند. آب‌های اطراف جزایر فی‌فی بسیار تمیز و شفاف هستند و به رنگ فیروزه‌ای دیده می‌شوند. در سواحل این جزیره که از معروف‌ترین دیدنی های کرابی است می‌توانید از انجام فعالیت‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسنورکلینگ لذت ببرید.

گردش در چهار جزیره

یکی از بهترین کارهایی که در سفر به کرابی باید انجام دهید شرکت در تور چهار جزیره است. منظور از چهار جزیره، جزیره تاپ، غار چرا نانگ، جزیره چیکن و جزیره پودا است. این جزایر از بهترین جاهای دیدنی کرابی به شمار می‌روند و پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنها دیدن کنید. علاوه‌بر تماشای طبیعت زیبای آنها می‌توانید در آب‌های نیلگون سواحل شنا و غواصی کنید.

کارها هیجان‌‌انگیز در سفر به کرابی

جاهای دیدنی کرابی

بانجی جامپینگ از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها در سفر به کرابی

بانجی جامپینگ کرابی یکی از بلندترین سکوهای پرش تایلند است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی شناخته می‌شود. این بانجی جامپینگ 56 متر ارتفاع دارد و پنجمین بانجی جامپینگ بلند آسیا است. در این مجموعه علاوه بر بانجی جامپینگ معمولی می‌توانید منجنیق را هم تجربه کند، این منجنیق شما را به هوا پرتاب می‌کند. کارکنان حرفه‌ای شما را آماده می‌کنند و به شما آموزش می‌دهند. مسائل ایمنی به خوبی در این مجموعه رعایت می‌شود و می‌توانید با خیال راحت از سکو بپرید. این بانجی جامپینگ به عنوان محبوب‌ترین مقصد پرش در سراسر دنیا شناخته می‌شود. هزینه پرش برای هر فرد حدود 1600 بات است.

کُه لانتا یای

غذاهای تایلندی آنقدر لذیذ و هیجان‌انگیز هستند که می‌توان آنها را به تنهایی از جاذبه های گردشگری کرابی به شمار آورد. یکی از بهترین نقاط برای امتحان کردن غذاهای تایلندی کُه لانتا یای است. در این نقطه می‌توانید انواع غذاهای کبابی و بعضا عجیب تایلندی را امتحان کنید. علاوه بر گوشت کبابی می‌توانید سوشی رول، میلک‌شیک، پشمک، توت‌فرهنگی غرق در شکلات و سایر غذاهای و تنقلات محلی را میل کنید. غذاها ارزان و بسیار خوشمزه هستند. 

آدرس: تایلند، کرابی 81150، منطقه کُه لانتا، کُه لانتا یای 2/66 1.

سفر به کرابی و انجام تفریحات آبی

جاهای دیدنی کرابی؛ تفریحات آبی

خطوط ساحلی گسترده در کرابی امکان انجام بسیاری از تفریحات و فعالیت‌های آبی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. این تفریحات آبی گسترده از جاذبه های گردشگری کرابی به شمار می‌روند. از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز آبی در سواحل کرابی می‌توان به قایق‌های تندرو، کایاک‌سواری، غواصی، جت‌اسکی، ماهیگیری، کشتی کروز و اسنورکلینگ اشاره کرد. اگر برای ماه عسل سفر به کرابی را انتخاب کردید این فعالیت‌ها را فراموش نکنید. انجام دونفره بعضی از این ورزش‌ها می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به کرابی باشد.

میدان تیراندازی آئو نانگ

یکی از هیجان‌انگیز جاهای دیدنی کرابی میدان تیراندازی و پینت‌بال آئو نانگ است. این فعالیت هیجان‌انگیز را به هیچ عنوان از دست ندهید به خصوص اگر به همراه خانواده و دوستانتان سفر می‌کنید. یک لباس گشاد بپوشید و برای محک زدن مهارت‌های تیراندازی خود آماده شوید. حتی اگر قبلا تیراندازی نکرده باشید باز هم در این میدان تیر اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. تیمی از تیراندازان حرفه‌ای و ماهر در این مجموعه کار می‌کنند که شما را راهنمایی خواهند کرد.

ساعت بازدید: هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب

جنگل‌نوردی

جاهای دیدنی کرابی

کرابی جنگل‌های بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد که برای پیاده‌روی مناسب هستند. یکی از بهترین جنگل‌ها و جاهای دیدنی کرابی جنگل خائو پانوم بِنچا است. این جنگل مسیرهای پیاده‌روی تماشایی و کوتاهی دارد. بسیاری از طبیعت‌گردان و گردشگران در این جنگل کمپ شبانه به راه می‌اندازند. در صورتی که قصد دارید در مسیرهای طولانی‌تر و سخت‌تر جنگل‌نوردی کنید می‌توانید از برگزارکنندگان تورها یا راهنماهای محلی کمک بگیرید. این پیاده‌روی‌های ساده یکی از بهترین کارهای رایگان در سفر به کرابی است.

زیست شبانه

بعضی از جاهای دیدنی کرابی بعد از غروب آفتاب شروع به کار می‌کنند. در بعضی این مناطق زندگی شبانه جریان دارد و اصلا احساس نمی‌کنید که ساعت از نیمه شب گذشته و روز به پایان رسیده است. یکی از بهترین نقاطی که می‌توانید زندگی شبانه شاد کرابی را از نزدیک ببینید آئو نانگ است. آئو نانگ در جاده‌ای ساحلی قرار دارد و دور و اطراف آن پر از رستوران‌ها و مغازه‌های رنگارنگ است. یکی دیگر از جاهای دیدنی کرابی در شب بار فی‌فی رِگائه است. در این بار علاوه بر نوشیدن نوشیدنی‌های استوایی و خوش‌طعم می‌توانید مبارزات بوکسینگ تایلندی را نیز تماشا کنید. اگر یک روز طولانی را در کرابی گذرانده‌اید پیشنهاد می‌کنیم سری به لَست کافه در آئو نانگ بزنید. این کافه به ساندویچ‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های تازه‌اش شهرت دارد. هوس یک پیتزای فوق‌العاده به همراه اسموتی میوه‌های تازه کرده‌اید؟ جوی بیچ بار منتظر شما است. در این بار که فضایی دلنشین دارد موسیقی ملایم پخش می‌شود و منظره‌ای فوق‌العاده از ساحل ریلای دارد. این بارها عموما تا طلوع آفتاب باز هستند و می‌توانید طلوع آفتاب را در ساحل تماشا کنید.

بازار شبانه از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی

جاهای دیدنی کرابی

تایلند به بازارهای شبانه زنده و پر‌جنب‌وجوشش شهرت دارد و کرابی هم از این قاعده مستثنی نیست. بازار شبانه یکی از جاهای دیدنی کرابی است که از جمعه تا یکشنبه فعالیت می‌کند. در این بازار بیش از 70 غرفه مخصوص غذا برپا می‌شود و بسیاری از صنایع دستی کرابی را می‌توانید از بازار شبانه تهیه کنید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید بازار شبانه بهترین مقصد برای شما است. غرفه بستنی این بازار مهمترین غرفه آن است و هم بین مردم محلی و هم بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد.

آدرس: تایلند، کرابی 81000، منطقه موئنگ کرابی، پاک نام

اسپا در کرابی

قطعا نام ماساژ تایلند را شنیده‌اید و می‌دانید این کشور مجهزترین مراکز اسپا و ماساژ را دارد. یکی از مهمترین کارهایی که در سفر به کرابی انجام می‌دهید رفتن به یکی از این مراکز مجهز و در کردن خستگی و از بین بردن گرفتگی عضلات بدنتان است. این فعالیت هیجان‌انگیز خود یکی از جاذبه های گردشگری کرابی به حساب می‌آید. با گرفتن یک ماساژ تایلندی و استراحت در آبگرم ذهن و بدن خود را برای ادامه سفر آماده کنید. هزینه ماساژ تایلندی در کرابی حدود 6470 روپیه به بالا است.

رفتینگ در آب‌های سفید خروشان

جاهای دیدنی کرابی، رفتینگ

به این فکر می‌کنید که در سفر به کرابی چه کار هیجان‌انگیز و متفاوتی می‌توانید انجام دهید؟ رفتینگ در رودخانه سفید یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری کرابی است و بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. این سفر کوتاه و پر ماجرا می‌تواند خاطره‌ای متفاوت از سفر به کرابی باشد. این فعالیت در رودخانه سونگ پراک انجام می‌شود که بسیار خروشان است و شرایط را برای یک رفتینگ هیجان‌انگیز فراهم می‌کند. هزینه این ورزش حدود 2600 روپیه به بالا است.

کایاک سواری یکی از بهترین فعالیت‌ها در سفر به کرابی

کایاک سواری یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها در سفر به کرابی است. این ورزش پرماجرا را تقریبا در تمام سواحل کرابی می‌توانید انجام دهید. اما بهترین نقطه برای کایاک‌سواری جنگل‌های حرای آئو تالانه است. هنگام کایاک‌سواری در این نقطه می‌توانید از مناظر فوق‌العاده این جنگل که از جاهای دیدنی کرابی به شمار می‌رود لذت ببرید. هزینه کایاک‌سواری در کرابی از 1116 روپیه شروع می‌شود.

کلام پایانی

کرابی به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تایلند شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. این جزیره طبیعت فوق‌العاده و جاهای دیدنی فراوانی دارد و بازدید از تمام جاذبه‌ها و زیبایی‌های آن شاید در یک سفر کوتاه امکان‌پذیر نباشد. با این حال حتی در مدتی کوتاه کارهای هیجان‌انگیز زیادی در این جزیره می‌توان انجام داد. در این مقاله سعی کردیم بخشی از جاهای دیدنی کرابی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در این جزیره را به شما معرفی کنیم. امیدواریم به کمک این راهنما سفر خوبی به کرابی داشته باشید.

نظرات کاربران