هند

شهرهای ثروتمند هند در سال 2022

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

اگر اهل مسافرت هستید؛ حتما هند در لیست سفر شما قرار دارد. این شهر شلوغ، پرترافیک و پر هرج و مرج فراتر از آن چیزی هست که تصور می‌کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اقتصاد هند در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی است؛ این کشور هم اکنون در رتبه ششم، فهرست اقتصادهای جهان قرار دارد. دلیل این رشد و پیشرفت، وجود شهرهایی هستند که هر کدام به نحوی نقش مستقیم در این اقتصاد دارند. بنابراین اگر می‌خواهید با تور هند در این کشور ماجراجویی کنید یا خودتان تصمیم دارید با رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل شهرهای زیبای هند را کشف کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا شهرهای ثروتمند هند را بیشتر بشناسید تا اطلاعات کامل‌ترین در هنگام سفر داشته باشید.

چند نکته مهم قبل از سفر به هند که باید بدانید : (لینک مقاله)

ثروتمندترین شهرهای هند در سال 2022

در اینجا لیستی از ثروتمندترین شهرهای هند وجود دارد که حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آنها دیدن کنید. همه این مکان‌ها از نظر تجربیات، جاذبه‌ها، غذا و فرهنگ چیزهای زیادی برای ارائه دارند. مطمئن باشید که عاشق این کشور خواهید شد. این شهرها که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، فرهنگ و زیبایی‌های منحصربفردی را برای شما به نمایش می‌گذارند که بسیار آنها را دیدنی می‌کند.

بمبئی؛ شهر رویاها

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

بمبئی رتبه اول شهرهای ثروتمند هند را نصیب خود کرده است. این شهر با تولید ناخالص داخلی 310 میلیارد دلاری نقش اساسی در اقتصاد کشور هند ایفا می‌کند. از ویژگی‌های این شهر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم؛ از نظر اقتصادی آن را “پایتخت مالی هند” می‌نامند. چراکه موسسات مهمی مانند بورس ملی و بانک مرکزی هند در بمبئی واقع شده است. اما این شهر متنوع، خصوصیات جذاب دیگری همانند زندگی شبانه فوق‌العاده دیدنی، خانه‌های ییلاقی بزرگ، فرهنگ مدرن و جدید، صنعت پرستاره بالیوود و شخصیت‌های میلیاردر را در خود جای داده است.

جاذبه‌های بمبئی: دروازه هند، EsselWorld، غارهای Elephanta، معبد Siddhivinayak، و موزه موم فرش قرمز

بهترین زمان بازدید: اوایل مهر تا اواسط بهمن

دهلی؛ شهر چند فرهنگی

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

دهلی پایتخت هند، شهری به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. این شهر با وجود اینکه به سمت مدرنیته شدن پیش می‌رود ولی هنوز هم میراث هنری و فرهنگی خود را حفظ کرده است. از خصوصیات دهلی اگر بخواهید بدانید؛ می‌توان به بیشترین میزان کارمند دولتی و خصوصی، بیشترین بازار خرده فروشان، جذب بیشترین سرمایه‌گذار خارجی، مرکز فناوری اطلاعات هند و گردشگری پر رونق آن اشاره کرد. لازم به ذکر است که دهلی به عنوان یکی از شهرهای ثروتمند هند درآمدی 293 میلیارد دلاری را برای هند به همراه دارد. 

جاذبه‌های دهلی: قطب منار، قلعه سرخ، دروازه هند، راشتراپاتی بهاوان، مجلس پارلمان، معبد آکشاردام، مسجد جامع

بهترین زمان بازدید: اوایل مهر تا دهه اول اسفند

کلکته؛ مرکز استعدادهای درخشان

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

چرا کلکته یکی از شهرهای ثروتمند هند به شمار می‌آید؛ این شهر محل استقرار شرکت‌های معروف متعددی ITC Limited، بریتانیا، زغال سنگ هند، بانک الله آباد، و شرکت بیمه ملی مانند است. گذشته از اقتصاد این شهر به لحاظ فرهنگ، هنر و معماری نیز بسیار غنی و دیدنی می‌باشد. همچنین، وجود ساختمان‌هایی با تاریخی با سبک‌هایی منحصربفرد و سبک زندگی رنگارنگ در این شهر بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است.

جاذبه‌های کلکته: یادبود ویکتوریا، فورت ویلیام، کاخ مرمر، پل هورا، ساندربان، معبد کالیغات کالی و بیرلا ماندیر

بهترین زمان بازدید: اوایل مهر تا اواسط بهمن

بنگالورو؛ جهارمین شهر ثروتمند هند

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

بنگالورو علاوه بر اینکه مقاوم چهارم شهرهای ثروتمند هند را به خود اختصاص داده به چیزهای زیاد دیگری نیز معروف است؛ سومین شهر پرجمعیت هند، پایتخت فناوری اطلاعات هند، شهر باغ، پنجمین شهر بزرگ در هند، دارای 40 درصد از صادرات فناوری اطلاعات هند از ویژگی‌ها و خصوصیات این شهر به شمار می‌آیند. علاوه بر این‌ها، بنگالورو عنوان بهترین شهر قابل سکونت را در این کشور به خود اختصاص داده است. دلیل آن فرهنگ متمایز، معماری ویکتوریایی، رستوران های لوکس، مراکز خرید مجلل و… می‌باشد.

جاذبه‌های بنگالورو: لال باغ، پارک ملی بانرگاتا، کاخ تابستانی تیپو سلطان، کاخ بنگلور و واندرلا

بهترین زمان بازدید: در تمام طول سال

چنای: دیترویت جنوب آسیا

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

چنای نیز بنگالورو سهم زیادی در بخش فناوری اطلاعات هند دارد که آن را به یکی از شهرهای ثروتمند هند مبدل کرده است. با این حال، مهمترین نقش چنای در اقتصاد هند، وجود صنعت خودروسازی در این شهر می‌باشد؛ همین باعث شده تا لقب “دیترویت جنوب آسیا” نصیب چنای شود. گردشگری یکی دیگر از بخش های کلیدی این شهر جنوبی هند است که دارای سواحل شنی سفید، معابد شگفت انگیز، دریاچه های لاجوردی و معماری سبک استعماری است.

جاذبه های چنای: ساحل مارینا، پارک جانورشناسی آریگنار آنا، معبد کاپالی سوارار، گالری هنر ملی، و دریاچه پولیکات

بهترین زمان برای بازدید: آبان تا بهمن

در آخر

سفر به هند برای اغلب گردشگران و توریست‌ها پر از رنگ، هیاهو، تاریخ و ماجراجویی است. هر نقطه از این کشور ویژگی‌ها و خصوصیاتی مهمی دارند که موجب پیشرفت و توسعه کشور خود شده‌اند. شهرهای مهمی که با کمک به اقتصاد هند، آن را به یک ابر قدرت اقتصادی در جهان تبدیل کرده‌اند. شناخت شهرهای ثروتمند هند همانند دیگر ویژگی‌های این کشور سبب بالا رفتن اطلاعات شما شده و دید بازتری در هنگام سفر و کاوش این شهرها به شما می‌بخشد. 

سوالات متداول

دیگر شهرهای ثروتمند هند کدامند؟

حیدرآباد، پونا، احمدآباد، سورات، ویساخاپاتنام

ثروتمندترین ایالت هند کدام است؟

ماهاراشترا با 16.8 میلیون کرور تولید ناخالص داخلی اسمی، ثروتمندترین ایالت هند است.

بهترین شهر هند برای زندگی کدام است؟

حیدرآباد بهترین شهر هند برای زندگی است.

نظرات کاربران