دلایل سفر به کرابی

دلایل سفر به کرابی؛ کاوش در زیبایی‌های این شهر ساحلی

آیا کرابی ارزش سفر کردن دارد؟ شاید مثل هزاران نفر دیگر این موضوع سوال شما هم باشد. کرابی در غرب کشور تایلند قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود. این استان باورنکردنی و زیبا هر ساله میلیون‌ها مسافر را به دنیای تجربه‌های بی‌نظیر خود جذب می‌کند. کرابی به سواحل ماسه‌ای سفید و صخره‌های عظیم و منحصر‌به‌فردش شهرت دارد. جنگل‌های انبوه و طبیعت تماشایی این استان می‌تواند زیباترین تصویری باشد که از سفر به کرابی در ذهن خود ثبت می‌کنید. دلایل سفر به کرابی می‌تواند بسیار متنوع باشد و چیزهای بسیاری را می‌توان به عنوان دلیل برای سفر به این استان زیبا مطرح کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل سفر به کرابی را با هم بررسی کنیم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

نگاهی کلی به دلایل سفر به کرابی

دلایل سفر به کرابی

اول از همه باید قاطعانه بگوییم که سفر به کرابی قطعا ارزش زمانی که صرف می‌کنید را دارد. این منطقه از نظر طبیعی و اجتماعی بسیار پرنشاط و زنده است و قطعا در سفر به تایلند باید سری هم به کرابی بزنید. این استان پربازدید زیباترین سواحل و پارک‌های طبیعی را دارد. از مهمترین دلایل سفر به کرابی می‌توان جزایر زیبایی مثل فی‌فی و لانتا را نام برد. بندر کرابی عموما شلوغ و پر رفت‌وآمد است و به کمک قایق‌های کوچک و بزرگ تفریحی می‌توانید به جزایر اطراف سفری کوتاه و به یادماندنی داشته باشید. از دیگر دلایل مهم سفر به کرابی فهرستی طولانی از معابد بودایی در این استان است. اگر به بناهای باستانی و قدیمی علاقه دارید کرابی بهترین مکان برای کاوش در این نوع بناها است. شب‌های شهر کرابی نیز زنده، پرشور و پرجنب‌وجوش است و پس از غروب آفتاب سرگرمی‌های زیادی در بازارهای شبانه کرابی پیدا می‌کنید. 

اصلی ترین دلایل بازدید از کرابی

شاید فهرست کردن تمام دلایل بازدید از کرابی امکان پذیر نباشد. اما در ادامه بعضی از دلایل مهم سفر به کرابی را مطرح می‌کنیم تا شما هم بتوانید به کمک این راهنمای کوتاه بهترین تصمیم را بگیرید.

سواحل زیبا از دلایل سفر به کرابی

دلایل سفر به کرابی

کرابی بیشتر به خطوط ساحلی زیبایش شهرت دارد و این سواحل از مهمترین دلایل سفر به کرابی هستند. ماسه‌های سفید رنگ در کنار آب‌های شفاف و کریستالی حس و حال عکس‌های کارت پستالی را منتقل می‌کند. این سواحل بهشت گونه از جاذبه های سفر به کرابی هستند و هیچ گردشگری نیست که از دیدن آنها خسته شود. محبوب‌ترین ساحل کرابی ساحل ریلای است. این ساحل سه بخش اصلی دارد. بخش غربی ساحل ریلای بهترین منظره را از غروب خورشید دارد و دورتادور این بخش را صخره‌های آهکی پوشانده‌اند. بخش شرقی برای صخره‌نوردی مناسب است و بسیاری از صخره‌نوردان حرفه‌ این بخش را برای صخره‌نوری انتخاب می‌کنند. بخش مرکزی هم بیشتر برای فعالیت‌هایی مثل غواصی و شنا مناسب است.

غواصی، از جاذبه های سفر به کرابی

آب‌های زلال و نیلگون کشور تایلند بهترین مکان برای غواصی است و در این میان کرابی را به عنوان بهترین نقطه تایلند برای غواصی می‌شناسند. خطوط ساحلی کرابی صخره‌های آهکی و خلیج‌های فوق‌العاده زیبایی دارد و این نقاط بهترین مکان برای کاوش در دنیای زیر آب هستند. در میان این صخره‌ها می‌توانید گونه‌های مختلف ماهی و موجودات دریایی را ببینید. کرابی معمولا آب‌وهوای گرمی دارد و شرایط برای غواصی در تمام طول سال مناسب است. غواصی در این آب‌های شفاف قطعا یکی از مهمترین دلایل سفر به کرابی است و مطمئن باشید تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. فقط لحظه‌ای را تصور کنید که زیر آب هستید و لاک‌پشت بزرگی که شاید سنش از شما بیشتر باشد از کنارتان می‌گذرد. در مدارس غواصی کرابی می‌توانید با قیمتی بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر گواهینامه PADI دریافت کنید.

معبد تایگر کِیو

دلایل سفر به کرابی

معبد تایگر کیو یک معبد بودایی مجلل و قدیمی است که در میان جنگل‌های کرابی قرار دارد. تمثال‌های مذهبی و مجسمه‌های رنگارنگ از جاذبه‌های این معبد هستند. فرقی نمی‌کند فردی مذهبی هستید یا نه معبد تایگر کیو یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به کرابی است و نباید از دستش بدهید. بسیاری از مردم و گردشگران این معبد را یکی از خاص‌ترین معابد در سرتاسر تایلند می‌دانند. معبد تایگر کیو بر بالای یک صخره بلند آهکی قرار دارد و تنها کسانی که سختی بالا رفتن از 1200 پله را به جان می‌خرند می‌توانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند. اما مطمئن باشید منظره باورنکردنی این معبد ارزش این صعود را دارد و به همین دلیل آن را به عنوان یکی از مهمترین دلایل بازدید از کرابی معرفی می‌کنیم.

مناظر پانوراما یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به کرابی

مناظر پانورامای رویایی را می‌توان به عنوان یکی از واضح‌ترین دلایل سفر به کرابی معرفی کرد. نقاط بیشماری در سراسر کرابی وجود دارد که مناظر پانورامای خیره‌کننده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند. عنوان زیباترین مناظر کرابی را می‌توان به جزایر فی‌فی دارد. این جزایر که در فاصله کمی از استان کرابی قرار دارند به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل بازدید از کرابی شناخته می‌شوند.

جزیره‌گردی

دلایل سفر به کرابی

یکی از محبوب‌ترین دلایل سفر به کرابی برای گردشگران جزیره‌گردی است. جزایر زیبا و دیدنی زیادی در آب‌های اطراف کرابی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌روند. جزیره فی‌فی مجبوب‌ترین جزیره این منطقه است و بسیاری از گردشگران به کمک قایق‌های دُم‌بلند سنتی یا قایق‌های تفریحی به این جزیره کوچک سفر می‌کنند. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت جزیره فی‌فی وجود صخره‌های مرجانی در اطراف آن است که بهترین مکان برای غواصی و کاوش در دنیای زیر آب هستند. جزیره هُنگ نیز یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگری در استان کرابی است که به تالاب‌های پنهان و آب‌های فیروزه‌ای رنگش شناخته می‌شود. این جزیره رویایی و زیبا بهترین مکان برای کایاک‌سواری و دیگر ورزش‌های آبی است. 

چشمه‌های آب گرم از دلایل بازدید از کرابی

درست است که سواحل زیبا و مناظر طبیعی را به عنوان دلایل سفر به کرابی معرفی کردیم اما از چشمه‌های آب گرم طبیعی این استان نیز نباید غافل شوید. چشمه‌های آب گرم یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی کرابی هستند. این چشمه‌ها که به دلیل وجود مواد معدنی خاصیت درمانی هم دارند گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. پر بازدیدترین مجموعه چشمه‌های‌ آب گرم کرابی اِمِرالد پول در خلونگ تام نوئا است. آب چشمه امرالد پول مواد معدنی زیادی دارد و مردم محلی معتقدند آب‌تنی در این آب می‌تواند دردهای عضلانی را کاهش دهد. کرابی در اصل یک استراحتگاه بزرگ با چشمه‌های آب گرم فراوان است. بعد از چند روز گردش و گذراندن روزهای طولانی بدن خود را به یکی از این چشمه‌ها بسپارید و آرامش جسمی خود را بعد از چند ساعت برگردانید.

آبشارها

دلایل سفر به کرابی

کرابی بهشت طبیعت‌گردان و عاشقان طبیعت است و این دست افراد طبیعت شگفت‌انگیز را به عنوان یکی از مهمترین دلایل سفر به کرابی معرفی می‌کنند. این منطقه پارک‌های طبیعی بسیاری دارد و صدها آبشار در این منطقه وجود دارد. آبشارهای کرابی طرفداران بسیاری بین گردشگران دارند اما آبشار هُوای‌تو در سال‌های اخیر به دلیل تمرکز رسانه‌های اجتماعی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این آبشار که به دلیل شکل پلکانی‌اش مشهور شده مسیری پله‌پله را در جنگل‌های بارانی طی می‌کند. دومین آبشاری که به تنهایی یکی از دلایل اصلی سفر به کرابی است آبشار تان بوک خورانی نام دارد. این آبشار در پارک ملی با همین نام قرار گرفته و نمونه‌ای خیره‌کننده از زیبایی‌های طبیعی کرابی است. اگر به آب‌تنی علاقه دارید می‌توانید در حوضچه پایین این آبشار شنا کنید و از خنکی و طراوت آب آبشار لذت ببرید.

دلایل بازدید از کرابی، گردش در بازار شبانه

اگر از گردشگران در مورد دلایل سفر به کرابی بپرسید قطعا بازار شبانه و پرشور را به عنوان یکی از این دلایل معرفی می‌کنند. این بازار را می‌توان قلب جاذبه های دیدنی کرابی دانست. این بازار پرشور شهر را زنده نگه می‌دارد. بازار شبانه کرابی همیشه پر از مردم محلی و گردشگران است و در آن می‌توانید از نزدیک با مردم تعامل داشته باشید و با فرهنگ آنها آشنا شوید. فرقی نمی‌کند قصد دارید غذاهای خیابانی را امتحان کنید یا می‌خواهید لباس و سوغاتی و صنایع دستی بخرید، هرچیزی که فکرش را بکنید در بازار شبانه کرابی پیدا می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای لذیذ محلی و تایلندی را در این بازار امتحان کنید قطعا با یک بار امتحان کردن دوباره برخواهید گشت.

فرصت انجام فعالیت‌های مختلف در سفر به کرابی

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم کرابی شهری زنده و پرشور است و در سفر به این شهر بیکار نمی‌مانید. چه به انجام ورزش‌های آبی علاقه دارید یا گشتن در مناطق تاریخی و باستانی را ترجیح می‌دهید قطعا کاری که به انجام آن علاقه داشته باشید پیدا می‌کنید. کایاک‌سواری در جنگل‌های حرا یکی از دلایل بازدید از کرابی است که خیلی از گردشگران به آن اشاره می‌کنند. چشم‌انداز فوق‌العاده این جنگل هنگام کایاک‌سواری برای همیشه در ذهن شما باقی می‌ماند. صخره‌نوردی هم یکی دیگر از دلایل سفر به کرابی برای صخره‌نوردان حرفه‌ای است. بهترین نقطه برای صخره‌نوردی ساحل ریلای است که صخره‌های بلند و آهکی آن معروف هستند. صخره‌نوردی در این ساحل هزینه زیادی نیاز ندارد پس اگر از استراحت در سواحل خسته شدید و به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز بودید ساحل ریلای بهترین مقصد برای شما است. قایق‌سواری هم یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در سفر به کرابی به شمار می‌رود. دیدن مناظر زیبای سواحل کرابی از زاویه‌ای متفاوت می‌تواند خاطره‌انگیز و به یادماندنی باشد. 

سفر کم‌ هزینه از دلایل بازدید از کرابی

دلایل سفر به کرابی

یکی از مهمترین دلایل سفر به کرابی که بسیاری از مسافران به آن اشاره می‌کنند ارزان بودن این شهر است. خیلی از افرادی که به تنهایی و با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند به دلیل همین کم‌هزینه بودنِ سفر به کرابی این شهر را انتخاب می‌کنند. با بودجه‌های مختلفی می‌توان به کرابی سفر کرد و برای هر بودجه‌ای طیف وسیعی از گزینه‌ها برای اقامت و فعالیت در این شهر وجود دارد. از طرفی قیمت پایین در بسیاری از موارد باعث شده کرابی برای مسافران کم‌هزینه مقصد ایده‌آلی باشد. اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید می‌توانید در هاستل‌ها که قیمت مناسبی دارند و تمیز هستند بمانید؛ در بازارهای محلی و غرفه‌های خیابانی غذا میل کنید و با اسکوتر‌ها یا توک‌توک‌ها رفت‌آمد کنید و هزینه‌های خود را تا حد زیادی پایین بیاورید.

کلام پایانی

کرابی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تایلند است و ماجراجویی‌های بسیاری در مناظر زیبا و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و باستانی آن می‌توانید انجام دهید. علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی این سفر به کرابی می‌تواند بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه باشد. پس اگر قصد سفر به مقصدی ارزان را دارید تردید نکنید. بازدید از سواحل و جزایر رویایی و باورنکردنی و گاها عجیب قطعا تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. در ابتدای این مقاله پرسیدیم آیا کرابی ارزش سفر کردن را دارد؟ و در ادامه به طور مختصر به جواب این سوال پرداختیم و دلایل سفر به کرابی را بررسی کردیم. امیدواریم به کمک این راهنما سفری خاطره‌انگیز به سواحل دیدنی کرابی داشته باشید.

نظرات کاربران