دلایل سفر به آفریقای جنوبی؛ از تاریخچه تا غذاهای خوشمزه

دلایل سفر به آفریقای جنوبی؛ از تور سافاری تا تاریخچه طلایی!

اگر قصد سفر به قاره آفریقا را دارید، پیشنهاد ما آفریقای جنوبی است. دلایل سفر به آفریقای جنوبی از جمله شلوغی جهانی کیپ تاون یکی از سه پایتخت، زیبایی کوه‌های دراکنزبرگ، زندگی شگفت‌انگیز حیوانات مانند فیل‌ها، کرگدن‌ها، شیرها، پلنگ‌ها، گورخر‌ها و زرافه‌ها است که می‌توانید آن‌ها را در سراسر کشور ببینید. هم‌چنین سواحل و مناظر جذاب و آب‌وهوای فوق‌العاده آن می‌تواند بهترین تجربیات را برای شما به‌همراه داشته باشد. شما در این مقاله پاسخ این سوال‌تان که چرا باید به آفریقای جنوبی سفر کنیم را می‌گیرید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

حیوانات آفریقایی

دلایل سفر به آفریقای جنوبی

یکی از دلایل سفر به آفریقای جنوبی، حیوانات این کشور است. تور سافاری آفریقایی یکی از هیجان‌انگیزترین کارهای دنیا محسوب می‌شود و با زیمبابوه مرز مشترک دارد. نشستن در ماشین لندروور و ردشدن از کنار فیل یا گاو بزرگ با فاصله تقریبا 30 سانتی‌متر از شما یا شنیدن صدای شیرها، هیجان شما را بالا می‌برد و باعث تپش قلب‌تان می‌شود و همیشه کمی ترس وجود دارد اما تجربه فوق‌العاده تماشای این حیوانات از نزدیک ارزشش را دارد. پارک‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارد که به این تور دسترسی دارید اما پارک ملی کروگر شناخته‌شده‌ترین و دومین منطقه تحت‌نظر برای این تور در آفریقا است. پارک کروگر در استان‌های Mpumalanga و Limpopo در شمال شرقی کشور یافت می‌شود. هم‌چنین تعداد زیادی محل برای بازی خصوصی و مهمان‌خانه برای اقامت در اطراف کروگر وجود دارد. هم‌چنین می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که به ساحل بولدرز بروید و پنگوئن‌هایی را که در آن‌جا زندگی می‌کنند، ببینید. هنوز هم می‌پرسید که چرا باید به آفریقای جنوبی سفر کنیم؟ 

شهر کیپ تاون

یکی دیگر از علت‌های سفر به آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون است. مناظر فوق‌العاده، سواحل زیبا، رستوران‌ها، هتل‌های عالی و فرصت‌های خرید در بازارهای محلی از جاذبه‌های اصلی این شهر است. هم‌چنین پیاده‌روی در مرکز خریدV&A Waterfront باعث می‌شود ساعت‌ها از مسیر پیش‌رو لذت ببرید. همین‌طور اگر شما عاشق باغ و گیاه‌های زیبا هستید، بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی کریستن بوش تجربه‌ فوق‌العاده‌ای برای‌تان رقم می‌زند. اگر علاقه‌مند تماشای نهنگ‌ها هستید، بین ماه‌های ژوئیه و نوامبر به هرمانوس بروید؛ این جاذبه طبیعی توسط WWF سازمان جهانی حیات‌وحش به‌عنوان یکی از 12 مکان برتر در جهان برای تماشای نهنگ‌ها شناخته‌ شده است. هم‌چنین برای شما ماجراجویان این فرصت وجود دارد که در قفس به غواصی بروید تا کنار کوسه‌های سفید بزرگ شنا کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید. به‌علاوه می‌توانید با قطار آبی از کیپ تاون به ژوهانسبورگ بروید یا در یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های جهان در امتداد ساحل به پورت الیزابت رانندگی کنید. پس یکی از دلایل سفر به آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون است.

مسیر زیبای باغ

دلایل سفر به آفریقای جنوبی؛ مسیر زیبای باغ

یکی دیگر از دلایل سفر به آفریقای جنوبی مسیر باغی است که بین کیپ تاون و پورت الیزابت قرار دارد. رانندگی در این مسیر بسیار زیبا 150 مایل است که شما را از طریق شهر کنیسنا و خلیج پلتنبرگ به شهر جورج می‌رساند. منابع طبیعی مختلفی از جمله خوش‌بوته‌زار و پوشش گیاهی خلنگ‌زار در این مکان وجود دارد. هم‌چنین بسیاری از حیوانات، گل‌ها و پرندگان مشاهده می‌شوند. به‌علاوه این منطقه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته‌ شده است. شهر Oudtshoorn، پایتخت پرورش شترمرغ جهان، جایی است که برای تماشای این حیوان می‌توانید بروید. در این مسیر، سواحل زیبایی را می‌بینید که در امتداد ساحل تپه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های باستانی قرار دارد.

پاسپورت دومینیکا

رشته‌کوه دراکنزبرگ

یکی دیگر از علت‌های سفر به آفریقای جنوبی دراکنزبرگ محسوب می‌شود که رشته‌کوه اصلی در آفریقای جنوبی است. این منطقه شامل استان‌های Mpumalanga و Limpopo می‌شود. این کشور از استان کوازولو ناتال و کشور لسوتو عبور می‌کند که به‌دلیل ارتفاع زیاد آن به‌عنوان پادشاهی در آسمان نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای رسیدن به لسوتو از گذرگاه سانی از کوازولو ناتال در یکی از جاده‌های آفریقا عبور کنید. یکی از مناطق در Drakensburg برای بازدید قله کلیسای جامع است. کلیسای زیبایی که در هتل کلیسای جامع پیک قرار دارد. در این منطقه پیاده‌روی کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. پارک مالوتی دراکنزبرگ که از دو پارک ملی تشکیل شده است؛ پارک ملی اوخلامبا در جنوب آفریقا و پارک ملی سهلاتبه در لسوتو نیز میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود.

غذاهای فوق‌العاده

دلایل سفر به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از علت‌های سفر به آفریقای جنوبی غذاهای لذیذ این کشور است. غذای ملی بوبوتی و غذاهای دریایی فوق‌العاده آفریقای جنوبی بهشت دوست‌داران غذا است. اگر شما به  braai BBQباربی‌کیو دعوت شده‌اید، boerewors سوسیسی حلقه‌ای‌شکل بسیار لذیذ و خوشمزه را امتحان کنید. هم‌چنین بلتونگ، گوشت خشک‌شده با هوا که معروف‌ترین غذای آفریقای جنوبی به شمار می‌رود را از دست ندهید که این غذا می‌تواند از گوشت گاو، شترمرغ یا باز تهیه شود. پس یکی از دلایل سفر به آفریقای جنوبی غذاهای لذیذ آن است.

ورزش

یکی دیگر از دلایل سفر به آفریقای جنوبی ورزش به حساب می‌آید. اگر عاشق گلف هستید یا به ورزش‌های مشابه علاقه دارید، آفریقای جنوبی مقصد منحصربه‌فردی است. زمین‌های گلف زیبا در سراسر کشور وجود دارد؛ زمین گلف گاری پلیر سان سیتی یکی از شناخته‌شده‌ترین زمین‌های گلف با چالش میلیون دلاری که درحال‌حاضر چالش گلف ندبانک، در آن‌جا برگزار می‌شود. هم‌چنین فرصت‌های زیادی برای پرش، پرنده‌سواری، پرش بانجی، موج‌سواری و غواصی در امتداد ساحل وجود دارد. پس یکی از دلایل سفر به آفریقای جنوبی ورزش‌های موجود در این کشور است.

اقامتگاه‌های متنوع

دلایل سفر به آفریقای جنوبی؛ اقامتگاه‌های متنوع

یکی دیگر از دلایل سفر به آفریقای جنوبی اقامتگاه‌ها است. این کشور از هتل‌های مدرن تا استراحتگاه‌های ساحلی و لژهای سافاری خلوت را در بردارد. هم‌چنین شما می‌توانید چادرهای سافاری لوکس مانند چادرهای کمپ رودخانه تاکادو و ویلاهای خصوصی با منظره خلیج درخشان در پلتنبرگ را تجربه کنید یا حتی روی تخت‌های بزرگ، زیر ستاره‌های آسمان دراز بکشید و استراحت کنید. هم‌چنین برای تجربه کمی متفاوت، سفری با قطار را در راه‌آهن قدیمی رووس داشته باشید که دارای ماشین‌های غذاخوری به سبک دهه 1920 و سوئیت‌های خواب پرفروش است.

فرهنگ مردم

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال چرا باید به آفریقای جنوبی سفر کنیم، فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم است. روستاها جایی هستند که بیشترین آداب‌ورسوم و سنت در آن قابل مشاهده است. در مورد فرهنگ زولو در سفر به روستای هامبروک یاد می‌گیرید، جایی‌که با ساکنان ملاقات کرده و در مورد زندگی روزمره و سنت‌های آن‌ها از جمله موسیقی، طبل زدن و نمایش رقص جنگی آشنا می‌شوید. هم‌چنین در جلسات مداواکردن از درمانگر یاد می‌گیرید و می‌توانید به تورهای شهری بروید و با دوچرخه به سواتو سفر کنید، جایی‌که با مردم محلی در قلب تپنده این شهر گسترده ارتباط برقرار کنید. پس یکی از دلایل سفر به آفریقای جنوبی فرهنگ این کشور است.

تاریخچه کشور

دلایل سفر به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از دلایل سفر به آفریقای جنوبی شناخت تاریخ این مرزوبوم است. شما با گشت‌وگذار در این کشور، تاریخ شگفت‌انگیز آفریقای جنوبی را می‌شناسید. این کشور دارای غارهای سنگ‌آهک بوده که فسیل‌های قدیمی‌ترین انسان‌های جهان در آن یافت شده است. در منطقه KwaZulu-Natal، شما می‌توانید از میدان‌های نبرد بازدید کنید که در آن جنگ‌های آنگلو-بور و آنگلو-زولو اتفاق افتاده است. هم‌چنین یکی دیگر از علت‌های سفر به آفریقای جنوبی آپارتاید یا جدایی نژادی است که در موزه آپارتاید ژوهانسبورگ یا جزیره رابن با آن آشنا می‌شوید؛ جایی‌که نلسون ماندلا برای 18 سال از 27 سال زندان در آن بود.

سخن پایانی سه کلیک درباره دلایل سفر به آفریقا جنوبی

در این مقاله به سراغ قاره آفریقا و کشور آفریقای جنوبی رفتیم. درباره دلایل سفر به آفریقا جنوبی از جمله تاریخ، فرهنگ، حیوانات و اقامتگاه‌ها صحبت کردیم. حال با تمام اطلاعاتی که به‌دست آوردید، پاسخ سوالی که در ابتدا برای‌تان پیش ‌آمده بود را گرفتید. پس چمدان خود را آماده کنید تا سفری به‌یادماندنی به این کشور را تجربه کنید. شما نیز تجربه خودتان را از سفر به آفریقای جنوبی با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران