پراگ در زمستان

پراگ در زمستان؛ درخشش جاهای دیدنی در میان برف

پراگ در زمستان، پوشیده از برف و چراغ‌های کریسمسی است که در کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده چشمک می‌زند. زمستان این شهر، مسحورکننده است. حتی تصور قدم زدن روی پل چارلز، درحالی که قهوه به دست دارید و به دانه‌های درخشان برف خیره شده‌اید، رویایی است. از قلعه پراگ در بالای تپه گرفته تا رودخانه قدرتمند ولتاوا و معماری آرت نووُ، هر گوشه‌ای به صحنه‌هایی از یک کتاب داستان شباهت دارد.

اجراهای زیبای باله فندق شکن، پیست‌های اسکیت روی یخ، بازارهای کریسمس جادویی و میدان قدیمی شهر، فقط گوشه وسوسه‌انگیزی از جاذبه‌های پراگ در زمستان است. با این حال، پایتخت جمهوری چک شهری است که برای گم شدن شما در خیابان‌های قرون وسطایی ساخته شده‌است تا بیش از پیش غافلگیرتان کند.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

آب و هوای پراگ در زمستان

پراگ در زمستان

آیا نمی‌دانید هنگام سفر به پراگ در فصل زمستان چه لباس‌هایی را در چمدان خود بگذارید؟ ما به شما می‌گوییم که در فصل زمستان، دمای هوای بیرون مطمئناً سرد است، اما در مغازه‌ها، موزه‌ها و رستوران‌های شهر به دلیل داشتن سیستم‌های گرمایشی، هوا گرم و دلپذیر می‌شود. پس لباس‌هایتان را طوری انتخاب کنید که اگر از فضای آزاد وارد جایی مانند رستوران شدید، بتوانید یک لایه از آن را از تن خارج کنید. در ادامه مقاله خلاصه‌ای از دمای هوای زمستان در شهر پراگ را برایتان آورده‌ایم.

پراگ در ماه دسامبر

هنگام بازدید از پراگ در ماه دسامبر، شانس زیادی برای تماشای کریسمس سفیدپوش دارید. بارش برف معمولاً در اواخر این ماه افزایش می‌یابد. حداکثر دمای هوا در طول روز حدود 2 درجه سانتی‌گراد و به هنگام عصر حدود -2 درجه سانتی‌گراد است.

پراگ در ماه ژانویه فصل زمستان

ژانویه سردترین ماه پراگ است؛ بالاترین دمای آن تقریبا 0 درجه سانتی‌گراد و کمترین آن در حدود -4 درجه سانتی‌گراد است. بارندگی چندانی در این ماه وجود ندارد، اما می‌توانید انتظار بارش برف زیادی را داشته‌باشید.

پراگ در فوریه

آب و هوای سرد پراگ در ماه ژانویه فصل زمستان تا اوایل فوریه ادامه دارد. در اواخر ماه، نور خورشید افزایش می‌یابد و هوا رو به گرم شدن (حداکثر 9 درجه سانتی‌گراد) می‌رود. 

بهترین فعالیت‌های زمستانه در شهر پراگ

فعالیت‌های زمستانه در شهر پراگ

به جای اینکه فکر کنید هنگام سفر به پراگ در زمستان چه کاری باید انجام دهید، بهتر است از خود بپرسید که قرار است چگونه این همه عالیت هیجان‌انگیز را در برنامه سفر خود جا دهید! 

این شهر دارای سیستم فوق العاده‌ای از اتوبوس، تراموا و مترو برای رفت‌وآمد است. با این حال، پراگ بهشتی برای قدم زدن است و احتمالا بسیاری از جاذبه‌های اصلی را پیاده خواهیددید. فقط به یاد داشته باشید که کفش‌های راحت خود را برای قدم برداشتن روی سنگفرش‌های خیابان همراه با خود ببرید.

به ماجراجویی در میدان قدیمی شهر بپردازید

یکی از بهترین مناطق برای گشت‌وگزار به هنگام سفر به پراگ در زمستان، اطراف میدان قدیمی شهر و شهر قدیمی Stare Mesto  است. این بنا که در قرن دوازدهم تأسیس و با مناره‌های گوتیک کلیسای بانوی ما قبل از Týn  تاجگذاری شد، قلب پر جنب‌وجوش شهر است.

اگر در رستوران‌های آنجا از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه قدم بردارید، انگار که وارد سرزمینی فانتزی شده‌اید که دارای درخت کریسمس غول پیکر، دکه‌های بازار با سقف قرمز و چراغ‌های پر زرق‌وبرق است.

در حالی که ساعت نجومی، هر ساعت در تالار قدیمی شهر به صدا در می‌آید، به سمت بالای شهر بروید تا مناظر پانوراما را از آنجا تماشا کنید. به‌‌علاوه می‌توانید به کلیسای باروک سنت نیکلاس وارد شوید و از دیدن نقاشی‌های روی دیوار و سقف آن لذت ببرید.

همچنین سر زدن به کاخ کینسکی با نمای پیچیده و صورتی روکوکو که شعبه‌ای از گالری ملی  را در خود جای داده‌است، احتمالا شما را شگفت‌زده می‌کند. از دیگر نکات برجسته معماری در میدان قدیمی شهر می‌توان به خانه ات د مینت (خانه‌ای پوشیده از نقاشی‌های سفالی) و خانه زنگ سنگی اشاره کرد. بنابراین اگر در سفرتان به شهر صد مناره برای بازدید از جاذبه‌ها در فصل زمستان سرگردان شدید، با این همه شگفتی اصلا نباید تعجب نکنید.

از بازارهای کریسمس پراگ در فصل زمستان لذت ببرید

پراگ در زمستان

سرزمین عجایب پراگ در زمستان، میزبان بزرگ‌ترین بازار کریسمس این کشور در میدان قدیمی شهر است. وسایل تزئینی از کلبه‌های چوبی عجیبی آویزان شده و می‌درخشند و همچنین عطر شیرینی‌های تازه پخته شده شما را وسوسه می‌کند که آن‌ها را امتحان کنید.

در این بازار، صنعتگران محلی را خواهیددید که مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. گروه‌های کر مختلف، سرود کریسمس چک را می‌خوانند. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از غروب آفتاب به آنجا بروید تا بتوانید مراسم نورافشانی درختان را ببینید.

در پیست‌های هیجان‌انگیز یخ اسکی کنید

برای فعالیتی هیجان انگیز در سفر زمستانه خود به پراگ آماده هستید؟ اگر پاسختان مثبت است که باید بگوییم این شهر میزبان مجموعه‌ای از پیست‌های اسکیت روی یخ است که در مکان‌هایی زیبا شبیه به کارت پستال برگزار می‌شود؛ به عنوان مثال اگر در پیست Ovocny trh  شهر قدیمی اسکی کنید، می‌توانید مناظر تئاتر Estates را از از آنجا مشاهده کنید.

یکی از جالب‌ترین پیست‌های اسکی، پارک یخی در زیر برج تلویزیونی ژیژکوف است. Galerie Harfa  که یک مرکز خرید در منطقه ویسوتشانی است نیز یک پیست یخ رایگان روی پشت بام خود دارد. اگر ترجیح می‌دهید که داخل مکانی سرپوشیده اسکیت‌بازی کنید، پیست‌های اسکیتIce Arena Letnany یا Exhibition Grounds Holesovice گزینه‌های خوبی برای شما است.

به تماشای موزه و گالری هاپ بروید

 موزه و گالری هاپ پراگ

اگر به موزه‌گردی علاقه دارید، برنامه سفر به پراگ در زمستان خود را با بازدید از موزه‌های جذابی که در این شهر وجود دارد، پر کنید. یکی از این موزه‌های جذاب، موزه فرانتس کافکا، نویسنده توانای اهل پراگ است که در آنجا نامه‌ها، عکس‌ها، خاطرات روزانه و دست‌نوشته‌هایی از او در معرض نمایش قرار گرفته‌است. علاوه بر آن، موزه کمونیسم نیز یکی دیگر از گزینه‌های شما می‌تواند باشد؛ موزه‌ای که داخلش یک کلاس درس، یک اتاق بازجویی و تبلیغات وجود دارد و بینشی از زندگی پس از جنگ جهانی دوم ارائه می‌کند.

گالری ملی پراگ نیز آثار هنرمندان چک و همچنین هنرمندان بین‌المللی را در مکان‌های متعددی از جمله کاخ شوارتزنبرگ و کاخ نمایشگاه تجاری به نمایش می‌گذارد. به موزه کامپا برای هنر مدرن، و موزه حمل‌ونقل عمومی برای دیدن اتوبوس‌های قدیمی با اسب و رستوران‌های موجود در قطارها  هم سر بزنید. به‌هرحال، شهر پراگ جنبه‌های عجیب‌وغریب زیادی دارد که می‌تواند هربار با رو کردن یکی از آن‌ها شما را حیرت‌زده کند.

به تماشای یک نمایش فصلی بنشینید

از نوازندگان خیابانی گرفته تا گروه‌های جاز، پراگ در زمستان همیشه موزیکال است. موتزارت برای اولین بار در این شهر، رهبری اپرای دون ژوان را برعهده داشت.

 می‌توانید کنسرت‌های کریسمس ویژه زیادی مانند The Nutcracker را در تئاتر ملی تماشا کنید. در تالار باشکوه Smetana هم گروه‌های ارکستر، اپرا و کنسرت های گالا برگزار می‌شود. علاوه بر این، کاخ Lobkowicz در قلعه پراگ دارای اجرای روزانه قطعات کلاسیک است و کلیسای جامع آینه کلمنتینوم میزبان موسیقی کلاسیک مجلسی در محیطی مجلل ارائه می‌دهد.

اگر در شب سال نو به پراگ می‌روید، خود را برای حضور در مکان‌های پر جنب‌وجوش شهر جهت آتش بازی و موسیقی‌های جاز و زنده آماده کنید.

از قلعه بزرگ پراگ در زمستان بازدید کنید

پراگ در زمستان

قلعه پراگ در زمستان اغلب پوشیده در برف است و جمعیت کمتری را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین فرصت ویژه‌ای برای بازدید از بزرگ‌ترین مجموعه قلعه باستانی جهان برایتان فراهم می‌شود. این قلعه، مساحتی بزرگتر از هفت زمین فوتبال دارد که چند بخش آن مانند سرزمین عجایب کاخ‌ها، کلیساهای جامع، برج‌ها، دروازه‌ها، باغ‌ها و گنجینه‌های فرهنگی در فهرست یونسکو ثبت شده‌است.

در این قلعه، کاخ سلطنتی قدیمی را خواهیددید که قدمت اصلی آن به قرن نهم بازمی‌گردد. اکنون، این مکان، خانه باشکوه تالار ولادیسلاو است. کلیسای جامع سنت‌ویتوس که دارای موزاییک قرن چهاردهمی است، ساختمان‌های رنگارنگ قرون وسطایی در گلدن لین نیز در آنجا وجود دارد. 

راستی، شما می‌توانید هر روز ظهر در اولین حیاط باشید تا تعویض گارد را ببینید. ناگفته نماند که خیابان مالا استرانا که به قلعه پراگ منتهی می‌شود، گزینه خوبی است تا بعد از بازدید از قلعه، در آنجا هم گشت‌وگزار کنید.

محله یهودیان را کشف کنید

منطقه یهودیان Josefov با تاریخ تکان‌دهنده، خطوط پر پیچ‌وخم و ساختمان‌های فوق‌العاده زیبا، یکی از بهترین مکان‌های پراگ برای بازدید در زمستان است. محله یهودیان در طول سال‌ها شاهد اتفاقات وحشتناکی بوده‌است؛ به همین دلیل موزه موجود در آن را اکنون به عنوان نمادی از بقا می‌شناسند. این بنا شامل ساختمان‌هیی از جمله کنیسه Maisel، کنیسه Pinkas، کنیسه اسپانیایی، کنیسه کلاوس، و سالن تشریفات است.

گورستان قدیمی یهودیان، قدیمی‌ترین قبرستان یهودیان اروپا است. حدود 12000 سنگ روی تقریباً 100000 قبر کنار هم قرار گرفته‌اند. همچنین در آنجا پلاکی را خواهید دید که زادگاه فرانتس کافکا را به همراه کنیسه گوتیک قدیمی-جدید قرن سیزدهمی نشان می‌دهد.

در بازارهای زمستانه شهر گشت‌وگزار کنید

 بازارهای زمستانه پراگ

پراگ در زمستان فصل خرید است و بازارهای زمستانی شهر، سوغاتی‌های درخشان، دست‌ساز و هدایای کریسمس را به گردشگران ارائه می‌دهد. با این حال، چیزهای بیشتری برای افراد معتاد به خرید در این شهر وجود دارد. برای خریدهای سطح بالا و دسترسی به فروشگاه‌های بزرگ بروید به بلوار وسیعی که در امتداد میدان ونسلانس قرار دارد.

همچنین می‌توانید در گوشه و کنار شهر قدیمی قدم بزنید تا خود را در گذرگاه‌های خرید باریکی که مملو است از بوتیک‌های طراحان، فروشگاه‌های هدیه از اقلام کریستال بوهمیایی، اسباب‌بازی‌های چوبی و کافه‌های زیبا غرق کنید. 

گنجینه‌های قدیمی و عتیقه‌جات را همه جا خواهیدیافت، اما خیابان یو الکتری، بزرگ‌ترین بازار دستفروشی در جمهوری چک برای شکارچیان معامله در این حوزه است.

از پراگ در زمستان عکس بگیرید

زیبایی‌های شگفت‌انگیز پراگ، مدت‌ها است که الهام‌بخش هنرمندان، نویسندگان و عکاسان بوده‌است. چه عکاس حرفه‌ا‌ی باشید، چه یک آماتور مشتاق، زمستان جادوی خاصی را برای ثبت صحنه‌های دلربا به ارمغان می‌آورد. در هر گوشه‌ای فرصت عکس وجود دارد؛ با این حال، کسانی که با شهر آشنا هستند، در چند نقطه به‌خصوص بیشتر عکاسی می‌کنند.

پل چارلز از هر زاویه ای زیبا است، اما به برج پل شهر قدیمی بروید تا عکسی که پس‌زمینه‌اش قلعه برفی پراگ است، در دوربین خود ثبت کنید. برخی از مکان‌های دیدنی دیگر برای عکاسی شامل خانه رقصان، مجسمه‌های تپه پترین و دیوار جان لنون است.

بهترین سفرهای یک روزه از پراگ در زمستان

پراگ در زمستان

شما می‌توانید سفرهایی یک روزه و آسان از پراگ به مناطق اطراف در فصل زمستان داشته‌باشید. برای این کار از ماشین شخصی، اتوبوس یا یک تور استفاده کنید. در ادامه به برخی از این مقاصد یک روزه اشاره می‌کنیم.

1. چکسی کروملوف

اگر آرزوی دیدن یک شهر افسانه‌ای را دارید، چکسی کروملوف، این رویا را برایتان به واقعیت تبدیل می‌کند. در واقع این شهر آنقدر مسحورکننده است که در ماه‌های گرم‌تر، خیابان‌های باریک آن پر می‌شود از مسافر و گردشگر. اگر در سفرتان به پراگ در فصل زمستان، این شهر را به عنوان مقصد یک روزه انتخاب کردید، باید بدانید که پوشیده از برف و نسبتاً عاری از ازدحام گردشگران است. اگرچه می‌توان در حدود 30 دقیقه از یک سمت شهر به سمت دیگر شهر رسید، اما آنقدر زیبا است که احتمالا قدم به قدم برای تماشای مناظر آن خواهید ایستاد. 

قلعه رنسانس چکسی کرولوف در این شهر قرار دارد و قدمت آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد. همچنین برای دیدن گالری‌های پرتره، آپارتمان‌ها و تئاتر باروک  می‌توانید یا به تنهایی بروید یا یک تور رزرو کنید. از کلیسای سنت ویتوس کاتولیک رومی عکس بگیرید و تاریخ منطقه بوهمیا را در موزه منطقه‌ کشف کنید. در پیچ و خم‌های اطراف شهر نیز نقاشی‌های دیواری زیبا، فروشگاه‌های عجیب و غریب و رستوران‌ وجود دارد.

2. کارلووی واری مقصدی یک روزه هنگام سفر به پراگ در زمستان

کارلووی واری پراگ

کارلووی واری یک شهر زیبا در جمهوری چک است که در آن چشمه‌های آب گرم وجود دارد و به سلامتی گردشگران کمک می‌کند. در این شهر اسپاهای روزانه و مراکز سلامتی فراوان هستند؛ بنابراین برای سفرهای یک روزه پراگ در زمستان می‌توانند بسیار اثربخش عمل کنند. اگر اهل آب گرم نیستید هم ایرادی ندارد، به جای آن خودتان را برای یک روز هیجان‌انگیز با قابی تماشایی از مناظر دیدنی، تپه‌های برفی و جنگلی آماده کنید.

از کلوناد آسیاب با پنج چشمه آب معدنی دیدن کنید، به موزه موزر بروید و پنج گنبد با روکش طلا کلیسای ارتدکس سنت پیتر و سنت پل را تماشا کنید.

پیست اسکی

آیا دلتان می‌خواهد که در سفر یک روزه خود، اسکی در دامنه کوه را تجربه کنید؟ باید بگوییم که طیف وسیعی از پیست‌های اسکی را در فاصله یک روزه از شهر خواهیددید. پیست اسکی Skiareal Spindleruv Mlyn، یکی از بزرگترین‌های جمهوری چک، در کوهی غول‌پیکر است که 27 کیلومتر شیب، 11 آسانسور و 83 کیلومتر مسیر کراس کاتتری دارد. علاوه بر این پیست می‌توانید به پیست‌های دیگری مانند پیست اسکی Jested و پیست اسکی Moninec نیز بروید.

جمع‌بندی

فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در سفر خود به پراگ در فصل زمستان می توانید انجام دهید، از موزه موزه‌ها و کنسرت‌ها گرفته تا خرید در بازار کریسمس و لذت بردن از مزه پیراشکی، همه و همه شما را به وجد می‌آورد. در این فصل، حضور گردشگران کمرنگ‌تر است و شما می‌توانید زیبایی‌های شهر را در جادوی زمستان مشاهده کنید. اگر تجربه سفر به پراگ به‌خصوص در فصل زمستان را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران