پراگ در تابستان

پراگ در تابستان؛ تفریحاتی که نمیتوانید از آن چشم پوشی کنید!

هر گردشگری که به پراگ سفر می‌کند، با منظره خیره‌کننده‌ای از مناره‌ها روبه‌رو می‌شود و البته دلیل نامگذاری این شهر به عنوان شهر صد مناره نیز دقیقا همین است. در کنار این مناره‌ها، گنبدهای متعددی از کلیساها و برج‌های قدیمی باشکوهی وجود دارد که به زیبایی این شهر می‌افزایند. آیا بعد از گفتن این‌ها، ترغیب نشده‌اید که به پراگ سفر کنید و از معماری شگفت‌انگیز این جواهر دیدن کنید؟ 

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

اگر می‌خواهید پراگ در تابستان را تجربه کنید، باید بگوییم که علاوه بر چیزهایی که بالا گفتیم، دیدنی‌های زیادی در این شهر منتظر شما است که می‌تواند سفر شما را به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در فهرست سفرهای تاکنونتان قراردهد.

10 تا از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پراگ

پراگ در تابستان

از آنجایی که در شهر هنری پراگ، مکان‌های زیادی برای تماشا وجود دارد، داشتن اطلاعات درباره جاذبه‌های گردشگری به شما کمک می‌کند که بتوانید برنامه سفر خود را در تعطیلات، هرچه بهتر برنامه‌ریزی کنید.

1- پراگ در تابستان با قدم زدن روی پل چارلز

پل باشکوه چارلز یا پل کارل، جاذبه‌ای است که هنگام سفر به پراگ در تابستان نباید از دست بدهید. اگر به این مکان دیدنی و معروف بروید، می‌توانید مجسمه‌های جان نپوموک، قدیس بوهمیا و امپراتور مقدس روم، کارل چهارم که قدمتی بالغ بر چند قرن دارند را ببینید. گمان نکنیم که شما بخواهید 32 نقطه دیدنی زیبا که این پل به آن معروف است و در طول دهانه 621 متری‌اش قرار دارد را از دست بدهید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان منحصربه‌فرد، حوالی غروب خورشید است که منظره‌ای باشکوه از رودخانه ولتاوا را پیشکش دیدگانتان می‌کند.

2- بازدید از بزرگ‌ترین قلعه دنیا

 بازدید از بزرگ‌ترین قلعه دنیا

قلعه پراگ که در مراحل اولیه به عنوان خانه پادشاهان بوهمی شناخته می‌شد، اکنون محل اقامت رئیس جمهور چک است و یکی از پربازدیدترین مکان‌های شهر به حساب می‌آید. مکان‌های مختلفی مانند کلیسای جامع سنت ویتوس، خیابان گلدینگ لین و کاخ سلطنتی قدیمی در محدوده این قلعه قرار دارند که می‌توانید بعد از بازدید از قلعه به آنجا بروید.

این کاخ که در ابتدا به عنوان یک قلعه در سال 870 پس از میلاد ساخته شد، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت که همین باعث می‌شود تا سبک‌های معماری منحصربه‌فرد چند سال اخیر در آن قابل مشاهده باشد.

3- موزه ملی پراگ

موزه ملی پراگ، مجموعه وسیعی از نمونه‌ها در رشته‌های مختلف ازجمله جانورشناسی، کانی‌شناسی، باستان‌شناسی و مردم شناسی است که بازدیدکنندگان زیادی را از مکان‌های دور به سوی خود می‌کشاند. این موزه که به‌عنوان قدیمی‌ترین موزه جمهوری چک شناخته می‌شود، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و بیش از پنج میلیون نمونه از رشته حشره‌شناسی را در خود جای داده‌ست. اگر به پراگ در تابستان سفر کردید و به موزه‌گردی علاقه‌مند بودید، به موزه ملی بروید تا علاوه بر موضوعات گفته شده، برخی از مصنوعات رومی متعلق به قرن‌های 1 و 2 و برخی از آثار اوایل عصر آهن را نیز در آنجا مشاهده کنید.

4. میدان قدیمی شهر پراگ؛ جاذبه‌ شهر صد مناره در تابستان

پراگ در تابستان

میدان قدیمی شهر، تجربه‌ای سرشار از سرزندگی را برای گردشگرانی که مایل به گشت‌وگزار در نقطه‌های خاص از دل شهر هستند، به ارمغان می‌آورد. مکان‌هایی مانند کلیسای تین، کلمنتینوم (مجموعه‌ای تاریخی که کتابخانه فوق‌العاده بزرگ و شگفت‌انگیز ملی کلنتیوم در آن قرار دارد)، محله یهودیان و ساعت نجومی غول‌پیکر از آنجا قابل دسترسی است. 

به طورکلی، این میدان مملو از مکان‌هایی است که چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، درگاه گوتیک، که به قلمرویی از نمایشگاه‌های هنری و نمایش‌های زیبا منتهی می‌شود، در آنجا وجود دارد.

5. کلیسای جامع سنت ویتوس

این کلیسا، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیسا برای مسیحیان در شهر است که در قلعه پراگ واقع شده. کلیسای جامع سنت ویتوس کاتولیک رومی، مقر اسقف اعظم پراگ است و چندین مقبره از پادشاهان و قدیسین اولیه بوهمیایی را در خود جای داده‌است. گفته می‌شود که ساخت این کلیسا حدود 525 سال به طول انجامید. فکرش را بکنید که هنگام سفر به پراگ در تابستان، به همچین مکان باقدمتی بروید؛ احتمالا مشاهده نزدیک این مکان سورئال و چشمگیر، شما را به وجد می‌آورد.

6. باغ‌وحش پراگ

باغ‌وحش پراگ

باغ وحش پراگ که عنوان یکی از برترین باغ وحش‌های جهان را دارد، یکی از مکان‌هایی است که اگر به پراگ در تابستان سفر کردید، باید از آن بازدید کنید. این منطقه جذاب در زمینی خیره‌کننده به مساحت 140 هکتار گسترده شده‌است و مکانی محبوب برای کودکان و دوستداران حیوانات است. 

یکی از دلایلی که کودکان شیفته این باغ‌وحش هستند، این است که می‌توانند خودشان به حیوانات غذا بدهند و در یک زمین بازی، اسب‌سواری کنند و به ماجراجویی بپردازند. شما می‌توانید 650 گونه شگفت‌انگیز از حیوانات را در این باغ‌وحش مشاهده کنید؛ از جمله اسب شوالسکی که با موفقیت از انقراض نجات یافته‌است.

7. خانه رقصان

از جمله زیباترین آثار معماری مدرن در پراگ، خانه رقصان معروف است که توسط فرانک گری طراحی شده و بین سال های 1992 تا 1996 ساخته شده‌است. این خانه از دو برج مجاور هم تشکیل شده‌است که به نظر می‌آیند که مشغول رقصیدن با یک دیگر هستند. خانه رقصان، دارای الگوی منحصر‌به‌فردی از منحنی‌ها است که در سازه برج به چشم می‌خورد. اما در پاسخ به این سؤال که داخل این ساختمان چه خبر است، باید بگوییم که دفاتر اداری، یک هتل و همچنین یک رستوران در طبقه آخر که از آنجا بتوانید چشم‌انداز خیره‌کننده شهر را همزمان با خوردن غذا مشاهده کنید.

8. صومعه و کتابخانه استراهوف

پراگ در تابستان
© Harold Davis

یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های پراگ، صومعه استراهوف است که دارای دروازه‌ها و کلیساهای چشمگیری است. اما آنچه این مکان را برجسته می‌کند، کتابخانه‌های باروک است که از هر نظر خیره‌کننده و اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد. آنقدر این مکان جادویی است که با ورود به آن، انگار دروازه‌هایی از دنیای خیال به رویتان باز شده‌است. 

کتابخانه فلسفی این مکان، شامل چند اثاثیه شگفت‌انگیز به همراه یک نقاشی زیبا در سقف کتابخانه است که توسط فرانتس آنتون کشیده شده و نماد روشنگری نامیده می‌شود. از سوی دیگر، کتابخانه الهیات دارای یک سقف منقوش و زیبا است که توسط Siard Nosecky و راهب Strahov نقاشی شده‌است.

9. پراگ در تابستان و جلوه‌ای زیبا از معماری خانه شهرداری 

یکی از  بهترین نمونه‌‌های سبک معماری هنر نو را می‌توان در خانه شهرداری پراگ به بهترین شکل مشاهده کرد. دو نمونه از معروف‌ترین سالن‌هایی که در این خانه وجود دارد، بزرگ‌ترین سالن کنسرت پراگ و سالن موسیقی اسمتانا، Smetana است. از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این بنا، نمای مجلل آن است؛ به این صورت که نقاشی‌هایی غول‌پیکر روی قوس بالا ایوان طبقه دوم کشیده شده‌است و همچنین گنبدی بزرگ در پشت و بالای ایوان قرار دارد.  

علاوه بر همه این‌ها، شما این فرصت را دارید که در حین خرید و صرف غذا در مکان‌های مختلف این خانه، شاهد برخی از پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ باشید که هنر زیبای معماری را به رخ می‌کشد. البته که اگر انتخاب شما صرف غذا در چنین مکانی باشد، بدیهی است که نسبت به جاهای دیگر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

10. میدان ونسلانس

میدان ونسلانس

میدان ونسلانس در دوران چارلز چهارم، یک بازار معروف اسب بود که در حال حاضر مکانی برای جشن‌ها و تظاهرات مردم شهر است. این میدان امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های عمومی شهر محبوبیت پیدا کرده‌است؛ چراکه بعضی از معتبرترین رستوران‌ها و بازارهای خرید را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. ایده‌آل‌ترین زمان برای بازدید از این مکان، حوالی عصر است؛ به این دلیل که با آب‌وهوای مطبوع‌تری می‌توانید از بهترین فروشگاه‌های شهر صد مناره در تابستان دیدن کنید. خدا را چه دیدید، شاید چیزی هم خریدید.

جمع‌بندی

هیچ مسافری وجود ندارد که بتواند زیبایی بی‌نظیر پراگ را که در این شهر به اشکال مختلف، مانند  معماری‌های فوق‌العاده گسترده شده‌است را انکار کند. وقتی نوبت به بازدید و سفر به پراگ می‌رسد، تنها چیزی که می‌توان به آن فکر کرد، خیابان‌های جذابی است که هر بار شما را به مقصدی باشکوه هدایت می‌کنند. پس اگر اهل سفر هستید و مشکلی بابت بودجه ندارید، چرا منتظر نشسته‌اید؟ سفری به جمهوری چک را برای خود یا عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید تجربه‌ و خاطره‌ای عالی از تعطیلات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اگر به بازدید از شهر صد مناره رفتید، خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

تا این قسمت از مقاله، ما به بررسی بهترین جاهای دیدنی پراگ که در سفر تابستانه خود می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، پرداختیم. در بخش پیش رو، سؤالات احتمالی شما درمورد این شهر زیبا و خیره‌کننده را جمع‌آوری نمودیم و سعی کردیم که با پاسخ به آن‌ها، راه را برای تجربه سفری خاطره‌انگیزتر برای شما باز کنیم.

آیا برای بازدید از پراگ، تابستان زمان مناسبی است؟

از آنجایی که آب و هوای پراگ در تابستان گرم است، می‌توانیم بگوییم این فصل، مناسب‌ترین زمان برای سفر نیست. جالب است بدانید که ممکن است باران شما را در بعضی روزهای تابستان این شهر غافلگیر کند. پس یادتان باشد که اگر خواستید تابستان به پراگ سفر کنید، این موضوع را درنظر بگیرید. اما گفته‌های ما، این معنی را نمی‌دهد که اصلا نباید در تابستان به پراگ سفر کرد! به هرحال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پراگ را در اواخر بهار یا اوایل پاییز برنامه‌ریزی کنید.

تابستان در پراگ چه لباس‌هایی در چمدان خود بگذاریم؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید یک سفر تابستانی به پراگ را تجربه کنید، حتما در چمدانتان چند پیراهن آستین کوتاه، شلوار جین، ژاکت سبک، جوراب، کفش راحت و…به همراه داشته‌باشید.

نظرات کاربران