پراگ در پاییز

پراگ در پاییز؛ شهر صد مناره در میان خزان

پراگ بدون شک یکی از ارزشمندترین مقاصد گردشگری در جهان است. این شهر به‌خصوص در فصل پاییز مملو از گردشگرانی می‌شود که برای تماشای زیبایی‌های منطقه به آنجا می‌آیند. مردم از هر گوشه و کنار دنیا به شهر صد مناره قدم می‌گذارند تا از معماری دیدنی بناهای تاریخی و همچنین آب و هوای دلپذیر پراگ در پاییز لذت ببرند. 

اکتبر ماه مناسبی برای بازدید از پراگ است؛ چراکه نرخ بلیط هواپیما و اقامت محلی به شدت کاهش می‌یابد و رویدادها و جشنواره‌های زیادی در این ماه برگزار می‌شود. هدف مقاله این است که مانند یک راهنما، اطلاعاتی دقیق درمورد بازدید از پایتخت چک در فصل پاییز به شما ارائه دهد.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

آب‌وهوای پراگ در ماه اکتبر

پراگ در پاییز

آب و هوای پراگ در ماه اکتبر کم و بیش شبیه پاییز است. روزها کاملاً گرم است؛ در حالی که ممکن است هنگام شب‌ و ساعات اولیه صبح، احساس سرما کنید. می‌توانیم بگوییم که ماه اکتبر آب‌وهوای خشکی دارد و در این ماه، سفر به نقاط مختلف پراگ راحت و دلپذیر است. میانگین دمای بعدازظهر پراگ در ماه اکتبر حدود 56 درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین دما در طول شب حدود 39 درجه سانتی‌گراد است.

پراگ در پاییز با تفریحات هیجان‌انگیز و شکم‌گردی 

ماه اکتبر در پراگ مناسب تفریحات و فعالیت‌های زیادی است که می‌تواند لذت سفر را در شما دوچندان کند؛ تفریحاتی مانند رویدادهای هیجان‌انگیز مد، غذاهای خیابانی و خیلی چیزهای دیگر که می‌توانید همه آن‌ها را در فصل پاییز شهر صد مناره امتحان کنید. در ادامه مقاله، شما را دعوت می‌کنیم به آشنایی با 5 فعالیت‌ جذاب و هیجان‌انگیزی که در این ماه می‌توانید انجام دهید.

1. جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز

این جشنواره یکی از بهترین کنسرت‌های موسیقی پراگ در پاییز و در ماه اکتبر است. هر شخصی که عاشق موسیقی باشد و توانایی سفر داشته‌باشد، احتمالا ماه اکتبر در پراگ است. این فستیوال موسیقی کلاسیک، فرصت‌های زیادی را برای تماشای موسیقی زنده و دیدنی جاز و همچنین موسیقی تلفیقی برای شما فراهم می‌کند. نوازندگان جاز از مبتدی تا پیشرفته در این جشنواره اجرا می‌کنند و همین باعث شده‌است که از این رویداد، به عنوان  یکی از جشنواره‌های موسیقی بسیار تحسین‌شده یاد کنند. این جشنواره سالیانه برگزار می‌شود و بهترین ویژگی‌ آن، رایگان بودنش است.

2. جشنواره  Designblok 

جشنواره  Designblok 

ممکن است بعضی فکر کنند که مردم چک با جدیدترین نوع استایل و مد آشنا نیستند. خب، حضور در جشنواره Designblok به آن‌ها ثابت می‌کند که سخت در اشتباه‌اند. در این رویداد، چندین طراح جوان نوپا، لباس‌های کلاس جهانی و دیگر لباس‌ها و اکسسوری‌های طراحی خودشان را که همتراز با طرح‌های مد بین‌المللی است، به معرض نمایش می‌گذارند. هر ساله در ماه اکتبر این جشنواره در مکان‌های مختلف سراسر پراگ برگزار می‌شود.

اگر اهل مد هستید، احتمالا نباید در سفرتان به پراگ، شرکت در این رویداد را از دست بدهید. جالب است بدانید که این جشنواره تنها به لباس اختصاص ندارد و در آنجا انواع کالاهای مد روز شامل وسایل نورپردازی و مبلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

3. مناظر خیره‌کننده و بکر پراگ در پاییز

پراگ در فصل پاییز و معمولاً در ماه اکتبر، زیباترین جلوه را به خود می‌گیرد. مناظر مسحورکننده این شهر را می‌توان از برج پترین، که بالای تپه پترین قرار دارد و مکانی است که به طور خاص برای تماشای زیبایی های پراگ تعیین شده، رصد کرد و لذت برد. این منظره معروف در نزدیکی قلعه معروف پراگ واقع شده‌است و از آنجا می‌توان محو مناظر خیره‌کننده زیبای شهر شد. زوج‌هایی که برای ماه عسل در این فصل به پراگ می‌آیند، بسیار زیاد جذب این منظره می‌شوند؛ چراکه می‌توانند دست در دست یکدیگر، زیبایی‌های طبیعت را در محیطی آرام تماشا کنند.

4. نمایشگاه‌های گالری ملی

پراگ در پاییز

بازدید از نمایشگاه‌های گالری ملی که در ماه اکتبر در شهر برگزار می‌شود را نباید از دست داد. این رویداد شامل نمایشگاه‌های بسیاری است که از نقاشی‌های هنرمندان معروف تشکیل شده‌است. شما حین قدم زدن در نمایشگاه‌های گالری ملی علاوه بر آثار هنرمندان پراگ، می‌توانید آثار هنرمندان خارجی مانند پیکاسو و مونت را مشاهده کنید. همچنین آثار هنری الهام‌گرفته‌شده از هنر آسیای شرقی، هنر دنیای باستان و مجموعه‌های باروک را بررسی کنید. این نمایشگاه علاوه بر نقاشی، اشکال هنری دیگری همچون شیشه‌های بوهمی، هنرهای کاربردی، مد و مجمسه‌سازی را در خود جای داده‌است.

5. جشنواره موسیقی گوش‌نواز پاییزی

این رویداد، یکی از جشنواره‌های موسیقی شناخته‌شده پراگ در ماه اکتبر است که در سال 1996 آغاز شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یک فستیوال مشهور ادامه دارد. این فستیوال توسط گروهی ترکیبی از جمله تئاتر ملی، موزه ملی، بنیاد Vaclav & Dagmar، ارکستر سمفونیک فیلارمونیک چک و بنیاد VIZE 97 سازماندهی شده‌است. از آنجایی که بسیاری از سازمان‌های معتبر در اجرای این رویداد مشارکت دارند، اجرایش در مجلل‌ترین سالن‌های تئاتر برگزار می‌شود.

با حضور در جشنواره موسیقی پراگ در فصل پاییز، می‌توانید از ملودی‌های تلفیقی گوش‌نواز کلاسیک و جاز لذت ببرید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد و مملو از سرگرمی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. بلیط‌های این رویداد خیلی زود به فروش می‌رسد؛ بنابراین اگر قصد رفتن دارید، هرچه سریع‌تر برای خرید اقدام کنید.

نکاتی برای بازدید از پراگ در فصل پاییز

پراگ در پاییز

اگر قصد دارید که زیبایی‌های پراگ در پاییز را تماشا کنید، نکات زیر به شما برای برنامه‌ریزی بهتر و همچنین سفری بی‌دردسرتر کمک می‌کند:

  • در ماه اکتبر، ساعات کاری کم می‌شود و به همین دلیل سفرهای چند روزه از پراگ به مناطق‌ مجاور، چندان ارزشمند نیست؛ چراکه تا رسیدن به مقصد، احتمال بسته شدن آن جاذبه‌ها زیاد می‌شود. بنابراین، اگر کسی قصد بازدید از مقاصد نزدیک را دارید، باید از قبل از ساعات باز بودن آن مکان مطلع شوید.
  • هنگام عصر که دمای هوای پراگ کاهش می‌یابد، فرصت خوبی است که بتوانید غذاهای محلی مانند شیرینی، گوشت بریان، سیب‌زمینی پخته و…را میل کنید.
  • اگر یک روز هوا خیلی سرد بود یا باران می‌بارید، می‌توانید به جای گشت‌وگزار در فضای باز، به گالری‌ها و موزه‌های هنری معروف بروید و از تماشای آثار آنجا لذت ببرید.
  • هیچ سفری بدون سوغاتی کامل نمی‌شود! اگر به پراگ رفتید، می‌توانید از فروشگاه‌های بسیاری که کالاهای محلی چک را می‌فروشند دیدن کنید و برای خود یا عزیزانتان، صنایع‌دستی یا هدیه تهیه کنید. 
  • پیشنهاد ما به شما برای اینکه پاییز در پراگ چه بپوشید، این است که سعی کنید یکی دو لایه لباس به تن کنید که اگر هوا ناگهانی گرم شد، به راحتی بتوانید یک لایه را از تن خود جدا کنید/

جمع‌بندی

سفر به پراگ در فصل پاییز و به‌خصوص ماه اکتبر، احتمالا یکی از بهترین خاطرات را در ذهنتان می‌سازد. علاوه بر اینکه در این فصل در مناظر رنگارنگ و خیره‌کننده پراگ قدم می‌زنید، می‌توانید در جشنواره‌های مهیج و گوناگونی شرکت کنید. اگر تجربه شرکت در فستیوال‌های پراگ را داشتید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران