Nara National Museum

جاهای دیدنی نارا؛ یکی از هفت معبد بزرگ را ببینید!

شهر نارا مرکز استان نارا در کشور ژاپن است. این شهر حدود ۱۴۰۰ سال پیش پایتخت باستانی ژاپن بوده و مقصد محبوبی برای بازدید از کیوتو و اوساکا است. نارا که حدود یک ساعت با این دو شهر فاصله دارد، شهری پر از معبد با مکان‌ها و زیارتگاه‌های تاریخی مشهور است. این شهر تاریخچه قابل‌توجهی دارد که برای هر کسی که علاقه‌مند به کشف گذشته منحصر‌به‌فرد ژاپن است، ارزش دیدن دارد. در نارا جاهای دیدنی زیادی برای دیدن وجود دارد که وقت شما را حسابی پر می‌کنند؛ موزه ملی، جشنواره‌ها، جنگل‌ها، پارک نارا و دو معبد تودای جی و معبد کوفوکو جی. اما جاذبه‌های دیدنی نارا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛  فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی نیز برای انجام دادن وجود دارد؛ فقط کافی است سوار قطار شوید، به ایستگاه JR Nara بروید و سفر خود را آغاز کنید یا با سه ‌کلیک بلیط هواپیمای نارا را رزرو کنید

رزرو تور ژاپن

در معبد Todai Ji از بودای بزرگ دیدن کنید

Todai Ji

یکی از جاهای دیدنی نارا، معبد تودای جی است. این معبد در زمان‌های گذشته یکی از هفت معبد بزرگ و قدرتمند ژاپن بوده و یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های برنزی جهان یعنی مجسمه بودای بزرگ را در خود جای داده‌است. این مجسمه در سال ۷۵۲، پس از تکمیل تالار بودا رونمایی شد. در طول سال‌ها، هم معبد و هم مجسمه، هر دو آسیب دیده‌اند اما مجسمه حاضر در دوره ادو نارا بازسازی شده‌است. تالار بزرگ تودای جی که ژاپنی‌ها آن را با نام Daibutsu-den می‌شناسند، بزرگ‌ترین ساختمان چوبی جهان است، اگرچه سازه فعلی که در سال ۱۷۰۹ بازسازی شده، تنها دوسوم اندازه اصلی ساختمان قبلی است. Daibutsu-den ۱۶ متر ارتفاع دارد و از ۴۳۷ تن برنز و ۱۳۰ کیلوگرم طلا تشکیل شده‌است. مورخان بر این باورند که امپراطور شومو دستور ساخت بودا را داد تا با این طلسم، بیماری آبله که در سال‌های قبل ژاپنی‌ها را مبتلا کرده بود ریشه‌کن کند.

در پشت مجسمه یک ستون چوبی قرار دارد که سوراخی در پایه آن ایجاد شده که به اندازه سوراخ‌های بینی بوداهای بزرگ است. مردم بر این باورند کسانی‌که بتوانند از این سوراخ عبور کنند، از روشن‌گری برخوردار می‌شوند.

مکان: نارا‌پارک، نزدیک ایستگاه Kintetsu Nara

ساعت فعالیت: 7:30 تا 17:30 در ماه‌های آپریل تا اکتبر و ۸ تا 16:۳۰ در ماه‌های نوامبر تا مارس 

پاسپورت دومینیکا

قیمت بلیط: 4 دلار

https://www.todaiji.or.jp/contents/guidance/guidance4.html

در موزه ملی نارا با هنر بودایی‌ آشنا شوید 

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نارا، موزه ملی نارا است که در سال ۱۸۹۴ ساخته شده‌ و به هنر بودایی اختصاص دارد. تالار مجسمه نارا شامل مجموعه‌ای از ۱۰۰ مجسمه بودایی است که در این گالری به نمایش گذاشته شده‌اند. قدمت برخی از مفرغ‌های چینی موجود در این گالری به قرن پانزدهم پیش از میلاد بازمی‌گردد. موزه ملی نارا در ضلع غربی پارک Nara Koe واقع شده و به دو ساختمان تقسیم می‌شود؛ ساختمان قدیمی شامل مجموعه دائمی تصاویر بودایی و ساختمان جدید، در ضلع شرقی، شامل نمایشگاه‌های موقت است.

مکان: 50 Noboriojicho

ساعت فعالیت: 9:30 تا 17

قیمت بلیط: 4 دلار برای بازدید از نمایشگاه‌های دائمی

در پارک Nara Koen همراه با گوزن‌ها قدم بزنید!

دلتان می‌آید از جاهای دیدنی نارا دیدن کنید و دیدار با گوزن‌ها در پارک Nara Koen را از قلم بیندازید؟ این پارک در سال ۱۸۸۰ تاسیس شد و از مرکز شهر نارا و ناراماچی تا دامنه تپه‌هایی که در شرق شهر قرار دارند امتداد دارد. پارک ناراکوئن زیستگاه صدها گوزن است که در فضای پارک، آزادانه پرسه می‌زنند. گوزن‌ها به نماد شهر تبدیل شده و به‌عنوان گنجینه طبیعی شناخته می‌شوند. درحالی‌که ناراکوئن مساحت چندانی ندارد، اما دارای جاذبه‌های گردشگری مهم دیگری از جمله معبد Todai ji، باغ Isui-en و مقبره Kasuga-Taisha است. بازدید از پارک ناراکوئن یکی از منحصر‌به‌فردترین کارهایی است که می‌توانید در نارا انجام دهید. هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی نارا عکس گرفتن با دوستان پشمالوی کوچک خود را فراموش نکنید!

مکان: شرق خیابان اصلی، نزدیک ایستگاه Kintetsu Nara

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

قیمت بلیط: رایگان

در زیارتگاه Kasuga عبادت کنید

Kasuga

 هنگامی که نارا در قرن هشتم به پایتخت جدید تبدیل شد، برای حفاظت از آن مقبره‌ای در دامنه Mikasa-yama ساخته شد. براساس سنت شینتو، مقبره بزرگ کاسوگا باید هر ۲۰ سال یک بار بازسازی می‌شد که این کار تا اواخر قرن نوزدهم انجام ‌شد. این بنا تا به امروز دست‌نخورده باقی مانده و بسیاری از ساختمان‌های آن با سقف‌های خشتی رنگ‌آمیزی شده‌اند؛ هم‌چنین صدها فانوس را در راهروها خواهید دید که دو بار در سال در طول فستیوال Mantoro Lantern روشن می‌شوند. نکته جالبی که درباره این زیارتگاه وجود دارد این است؛ ساعت 9 صبح هر روز، مردم می‌توانند در سالن Kasuga عبادت کنند.

مکان: 160 Kasuganocho

ساعت فعالیت: ساعت 6 تا 18 در ماه‌های آپریل تا سپتامبر؛ ساعت 6:30 تا 17 در ماه‌های اکتبر تا مارس

قیمت: رایگان

در معبدی بودایی بخوابید!

از میان تمام جاذبه‌های دیدنی نارا، یک شب خوابیدن در یک معبد بودایی یکی از برجسته‌ترین تجربه‌های این فهرست است.Gyokuzoin معبدی با بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت بوده و برای افرادی که  از عبادت و اعمال زاهدانه لذت می‌برند، اقامتگاهی فراهم می‌کند. این معبد در کوه Shigisan، در پارک ملی Quasi واقع شده که شما با اقامت در آن می‌توانید صبح روز بعد در میان جنگل‌های افرا از خواب برخیزید و صبحانه بخورید.

مکان:  کوه Shigisan، واقع در پارک ملی Quasi

قیمت: شروع از 5 دلار به ازای هر نفر

https://gyokuzo.com/english.html

از باغ Isui-en و موزه هنر Neiraku دیدن کنید  

برای دوستداران هنر که بازدید از جاهای دیدنی نارا هنوز قانعشان نکرده، توصیه می‌کنیم از Isui-en، یک باغ زیبا که به دو قسمت تقسیم شده‌است، بازدید کنند. اولین تالار در قرن هفدهم ایجاد شده و منعکس‌کننده سبک دوران ادو است، درحالی‌که تالار دیگر در اوایل قرن بیستم اضافه شده‌است. ورودی باغ شامل موزه هنر Neiraku می‌شود که سرامیک‌ها و برنزهای چینی و کره‌ای را به نمایش می‌گذارد و تنها باغی است که می‌توانید در آن پیاده‌روی کنید.

مکان: 48 Noboriojicho, just east of Kintetsu Nara Station

ساعت فعالیت: 9:30 تا 16:30 

قیمت بلیط: حدودا 5 دلار

https://www.kohfukuji.com/english

از معبد Kofuku ji و موزه گنجینه ملی دیدن کنید

Kofuku ji

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نارا، معبد کوفوکو جی یکی از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین معابد بودایی در ژاپن است که قدمت آن به بیش از ۱۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این موزه در سال ۲۰۱۸ بازگشایی شده و مهم‌ترین آثار هنری را در خود جای داده‌است که قدمت بسیاری از آن ها به قرن هشتم باز‌می‌گردد اما در طول قرن‌ها از تخریب جان سالم به در برده‌اند. برای علاقه‌مندان به مجسمه‌سازی و هنر بودایی، این موزه یکی از بهترین جاهای دیدنی نارا به شمار می‌آید. جاذبه اصلی، مجسمه عاشورا است، خدایی برگرفته از اساطیر هند که در این موزه برخلاف شخصیت خشنش با ظرافت و خونسردی ظاهر شده‌است. راستی یادتان نرود؛ عکاسی از فضای موزه مجاز نیست.

آدرس: 48 Noboriojicho, just east of Kintetsu Nara Station 

ساعت فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۹ تا 17

قیمت بلیط: 5 دلار برای بازدید از موزه ملی، 3 دلار برای بازدید از تالار طلایی شرقی؛ 8 دلار برای بازدید از موزه و تالار

https://www.kohfukuji.com/english

پس از بازدید از جاذبه‌های دیدنی نارا چای سبز ماچا بنوشید

در‌حالی‌که شما در حال بازدید از جاذبه‌های دیدنی نارا هستید، پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه‌ای استراحت کنید. کمی توقف کنید و یک فنجان چای سبز ماچا، مقداری توپ برنج یا یک کاسه نودل ژاپنی بخورید. اگر در فصل‌های گرم سال به نارا سفر کرده‌اید، بیرون از هتل بروید و kakigōri  بخورید. kakigōri  نوعی یخ‌دربهشت است که روی آن شیره غلیظ، لوبیا قرمز شیرین یا شربت میوه می‌ریزند. شما می‌توانید این یخ‌دربهشت خنک را در کافه Kasiya، Hosekibako و Wakakusa بخورید. نوش جانتان!

آدرس: 30 Kasuganocho

ساعت فعالیت: هرروزه از ساعت ۱۰ تا 16، به غیر از روزهای چهارشنبه

 غذاهای محلی Hiraso را بچشید

مگر می‌شود به نارا سفر کرد، از جاذبه‌های دیدنی آن لذت برد و غذاهای محلی آن را نچشید؟ سفر به نارا بدون مزه کردن غذاهای محلی صفایی ندارد. در هیراسو می‌توانید برخی از غذاهای محلی نارا مانند kakinoha-zushi، یک سوشی فشرده پیچیده شده در برگ خرمالو را امتحان کنید؛ اما برگ آن را نخورید! هم‌چنین می‌توانید chagayu را که یک فرنی برنج است و با چای سبز بو داده درست می‌شود امتحان کنید. علاوه بر آن، یک کیوسک در مقابل ایستگاه JR Nara وجود دارد که kakinoha-zushibento یا سوشی برگ خرمالو می‌فروشد؛ این شکل خاص از سوشی در اصل یک روش نگهداری است که به آن اجازه می‌دهد تا سه روز دوام بیاورد. فراموش نکنید هنگام لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی نارا، این سوشی خوشمزه را هم امتحان کنید!

مکان: 30-1 Imamikadocho

ساعت فعالیت: همه‌روزه از ساعت 11 تا 20؛ دوشنبه‌ها تعطیل است.

یک شب خاطره‌انگیز بسازید!

Dorogawa Onsen

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نارا، گردش در شهر Dorogawa Onsen است. شب‌هنگام در این شهر، خیابان‌ها به فانوس‌های روشن مزین می‌شوند و در طول روز، آرامش سراسر شهر را می‌گیرد. شما در این شهر می‌توانید از چشمه‌های آب گرم محلی لذت ببرید و از روی پل‌های رنگارنگی که  از کنار رودخانه می‌گذرند عبور کنید. هم‌چنین می‌توانید از پل معلق، در همان نزدیکی، که یکی از بزرگ‌ترین پل‌های ژاپن است، بالا بروید و کل شهر را زیر پای خود ببینید. این پل از دره Mitarai می‌گذرد و بسیاری از گردشگران را برای پیاده‌روی به این‌جا می‌کشاند تا از کوه‌های اطراف لذت ببرند، مسیرهای پیاده‌روی معدن، رودخانه‌ها و آبشارها را ببینند. هنگام بازدید از جاهای دیدنی نارا، ساختن یک شب خاطره‌انگیز را فراموش نکنید!

از جاذبه‌های دیدنی نارا در روستای Asuka بازدید کنید

روستای Asuka در بخش مرکزی و جنوب شهر نارا واقع شده‌است. این روستا جایی است که اولین ملت ژاپن در آن ریشه دوانده و از قرن ششم تا هشتم اولین پایتخت دائمی نارا بوده‌است. امروزه Asuka میراث این دوره را منعکس می‌کند و چشم‌انداز روستایی آن از مزارع برنج، باغ‌های میوه و خانه‌های سنتی Kominka توسط معابد و تپه‌های مدفون احاطه شده‌اند. Omiwa نیز که یکی از قدیمی‌ترین زیارتگاه‌های ژاپن است، در همین روستا قرار دارد. 

12) در مزرعه Asuka اقامت گزینید

می‌توانید یک روز را در مزرعه روستایی Asuka سپری کنید و در‌حالی‌که در دامنه‌ کوه‌های Kumano قرار دارید، با سنت‌های روستایی ژاپن آشنا شوید. در این مزرعه منحصربه‌فرد، کشاورزان در زمین‌های خود سبزی پرورش می‌دهند؛ ازهمین‌رو عجیب نیست اگر در طول اقامت خود با غذاهای خوشمزه‌ای که با این سبزی‌ها آماده می‌شوند پذیرایی شوید. اگر می‌خواهید زندگی روستایی را تجربه و با مردم محلی تعامل کنید، تجربه اقامت در روستای Asuka را از خودتان نگیرید.

مکان: 665 Nyudani، Asuka-mura، Takaichi-gun

قیمت: شروع قیمت از 29 دلار برای هر نفر

https://www.asuka-minpaku.com

13) در جنگل Kasugayama غرق شوید!

Kasugayama

بله، درست خوانده‌اید؛ غرق شدن در جنگل! اما این غرق شدن با غرق شدنی که در تصور شماست، تومنی هفت صنار توفیر دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نارا سفر به اعماق جنگل Kasugayama است. این کار فرصتی برای بازگشت به طبیعت و جستجو در کوه‌و‌جنگل را برای شما پدید می‌آورد. حین پیاده‌روی تا رسیدن به پارک نارا، یک راهنما شما را به پیاده‌روی 3 تا 4 ساعته در جنگل می‌برد و درباره مزایای بازگشت به طبیعت برایتان صحبت می‌کند. پس از رسیدن به جنگل، شما می‌توانید گیاهان و حشرات را از نزدیک با ذره‌بین ببینید، در محیط طبیعی غوطه‌ور شوید، به صداهای طبیعت گوش بسپرید و هوای طبیعی را وارد ریه‌های خود کنید. قبل از این‌که برگردید، پیشنهاد می‌کنیم یک میان‌وعده خوشمزه در یک نانوایی محلی به همراه چای بخورید. جنگل Kasugayama یکی از هشت اثر تاریخی است که در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

14) در بالای کوه Yoshino جاذبه‌های دیدنی نارا را در مشتتان بگیرید!

کوه Yoshino یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نارا و از نقاط دیدنی شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار با 30 هزار درخت است. عبارت hitome senbon که به معنای هزار درخت در یک نگاه است، درباره کوه یوشینو صدق می‌کند؛ زیرا می‌توانید 1000 درخت گیلاس را در یک لحظه در این کوه مشاهده کنید. شاید بگویید این جاذبه دیدنی تنها در فصل بهار تماشایی است و در سایر فصل‌ها چیزی برای ارائه ندارد اما اشتباه نکنید؛ کوه Yoshino حتی در روزهای زمستان هم از چشم‌اندازی زیبایی برخوردار است؛ بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر برفی خیره‌کننده دیدن کنند، در فصل بارندگی، در ماه ژوئن، گل‌های ادریسی صورتی، آبی و بنفش را ببینند و از برگ‌های سبز تابستان و برگ‌ریزان پاییز لذت ببرند. هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی نارا، کوه یوشینو را در فهرست جاهای دیدنی خود قرار دهید!

15) هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی نارا خودتان را به آب‌وآتش بزنید!

Shuni-e

Shuni-e به‌ معنای مراسم ماه دوم، مراسمی است که هر ساله بین 1 تا 15 مارس در معابد بودایی خاصی در ژاپن برگزار می‌شود. این مراسم پرطرفدار و شناخته شده‌، یک جشنواره آتش است که در آن راهبان تودای جی با مشعل‌های عظیم و شعله‌ور در اطراف بالکن KannonNigatsu-do  به مدت 10 شب متوالی رژه می‌روند و شراره‌های آتش را بر روی تماشاگران می‌بارند تا آن‌ها را پاک کنند. روز بعد، از چاه معبد آب می‌کشند و در ساعت 2 بامداد آن را به Kannon -الهه رحمت بودایی- و عموم مردم تقدیم می‌کنند.

مکان: 406-1 Zoshicho

ساعت فعالیت: همه‌روزه از ساعت 8 تا 17

16)  معبد دیدنی دیگری به نام Horyu-ji

یکی دیگر از جاهای دیدنی نارا، معبد بودایی Horyu-ji است که در گذشته یکی از هفت معبد بزرگ قدرتمند نارا بوده‌است. این معبد در سال 607 توسط شاهزاده Shotoku، که بسیاری او را حامی بودیسم ژاپنی می‌دانند، تأسیس شد. معبد Horyu-ji یکی از قدیمی‌ترین معابد ژاپن است که به‌عنوان گنجینه نادرترین و برجسته‌ترین نمونه‌های مجسمه‌سازی بودایی اولیه ژاپن شناخته می‌شود. این معبد از دو بخش Sai-in؛ معبد غربی و To-in؛ معبد شرقی تشکیل شده‌است؛ هم‌چنین به محض ورود، شما تالار اصلی معبد را در سمت راست خود می‌بینید. فراموش نکنید به بالا نگاه کنید تا حکاکی‌های باورنکردنی جانوران افسانه‌ای را روی لبه بام‌ها و یک بتکده را در سمت چپ خود ببینید. 

مکان: 1-1-1 Horyuji Sannai, Ikaruga, Ikoma District 

ساعت فعالیت: همه‌روزه از ساعت 8 تا 16:30

17) جشنواره آتش دیگری را در دامنه تپه نارا ببینید

Wakakusa Yamayaki جشنواره‌ای سالانه است که در آن علف‌های دامنه کوه Wakakusa-yama به آتش کشیده می‌شود. این کوه در انتهای شرقی پارک نارا واقع شده و هنگام به آتش کشیدن در سراسر شهر قابل مشاهده است. تاریخچه این جشنواره نامشخص است، اما سه مؤسسه مذهبی بزرگ نارا به نام تودای جی، کوفوکو جی و کاسوگا تایشا گرد هم می‌آیند تا این علف‌ها را به آتش بکشند. پس از این جشنواره، یک آتش‌بازی بسیار جذاب اجرا می‌شود؛ کل شهر روشن می‌شود و سپس آتش‌نشانی آتش را خاموش می‌کند. این جشنواره هر ساله در آخرین شنبه ژانویه برپا می‌شود که در صورت بدی آب‌و‌هوا تاریخ برگزاری آن تغییر می‌کند.

18) در جشنواره رقص شرکت کنید

Takigi Noh

در معبد کوفوکو جی، رقصی به نام Takigi Noh برپا می‌شود که هدف از آن، حفظ فرهنگ و تاریخ ژاپن است. رقص Noh یکی از قدیمی‌ترین رقص‌های ژاپنی است که در برابر پس‌زمینه آتش اجرا می‌شود و در نمایش خود از داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و افسانه‌های ژاپنی حکایت می‌کند. اجراکنندگان نقاب می‌پوشند و شخصیت‌های مختلفی مانند افراد مسن، کودکان و ارواح را به تصویر می‌کشند. از آن‌جایی که چهره‌های رقاص‌ها پنهان است، Noh تنها از طریق حرکات فیزیکی اجرا می‌شود. این اجرای ویژه هر سال در Kofuku-ji در سومین جمعه ماه می و Kasuga Taisha در سومین جمعه و شنبه ماه می برگزار می‌شود.

در پایان

فکر می‌کردید سفر به نارا و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن تا این اندازه جذاب باشد؟ در هر فصلی از سال که به نارا سفر کنید، جاذبه‌های دیدنی بسیاری برای بازدید وجود دارد؛ از جشنواره‌ها گرفته تا قلعه‌ها، موزه‌ها و مناظر طبیعی پارک‌ها. پس معطل چه هستید؛ دست بجنبید و همین حالا بلیط هواپیما آنلاین را رزرو کنید.

نظرات کاربران