غذاهای محلی در پراگ

غذاهای محلی در پراگ؛ از نان رول تا شیرینی زنجبیلی

بخشی از شهرت شهر پراگ واقع در جمهوری چک، مرتبط به غذاهای محلی آن است که طعمی متمایز دارد. بسیاری از مسافران که از پراگ بازمی‌گردند، تا مدت‌ها خاطراتی از رستوران‌گردی و خوردن غذاهایی مانند گولاش و تردلنیک را تعریف می‌کنند و افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، به‌دنبال بهترین رستوران‌ها و غذاهای محبوب پراگ می‌گردند. اگر چه آشپزی کشورهای همسایه تاثیر زیادی بر چک داشته‌است، اما در پراگ می‌توانید نسخه بهتری از آن غذاها را پیدا کنید. ما در این مقاله قصد داریم لیست بهترین غذاهای محلی در پراگ را به شما معرفی کنیم تا با اطلاعات کافی به آنجا سفر کنید و از مسافرت به این شهر زیبا و دیدنی لذت ببرید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

تردلنیک یا کیک دودکش؛ از غذاهای محلی در پراگ

غذاهای محلی در پراگ

تردلنیک یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی در پراگ است. این دسر  سنتی را می‌توان در هر محله‌ای پیدا کرد. برای تهیه این شیرینی خوش‌طعم، مقداری از خمیر را دور چوب می‌پیچند و سپس چوب را روی شعله حرارت می‌دهند تا به رنگ طلایی و برشته شود. در مرحله بعد، آن را در شکر و دارچین می‌غلتانند و کمی کره روی آن می‌مالند. قسمت جذاب ماجرا این است که داخل شیرینی را با انواع آجیل‌ها و پسته پر می‌کنند. حتی تماشای پخت این شیرینی محلی به طور عجیبی مسحورکننده است. این دسر محلی در پراگ را در کافه‌ها و حتی در گاری‌های ‌دست‌فروشان می‌توانید با قیمتی مناسب و ارزان خریداری کنید.

نان رول (ساندویچ روباز)

در پراگ، خوردنی‌های جذاب و لذیذی وجود دارد و قطعا ساندویچ روباز یکی از آن‌ها است. این ساندویچ معمولا در وعده صبحانه یا ناهار مصرف می‌شود و مردم محلی، آن را در جشن‌ها و سایر مجالس عرضه می‌کنند. ساندویچ روباز را که با خیارشور، تخم‌مرغ، کاهو و ژامبون درست می‌شود، با نان باگت میل می‌کنند. اگر به خوردن ساندویچ سرد علاقه‌مندید، اغذیه فروشی‌های زلاتی کریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این اغذیه‌فروشی انواع غذاهای محلی در پراگ، از جمله ساندویچ‌های متنوع را می‌توانید پیدا کنید. 

گولاش؛ یکی از بهترین غذاهای محلی در پراگ 

گولاش؛ یکی از بهترین غذاهای محلی در پراگ 

پیداکردن یک غذای دلچسب و لذیذ در پراگ همیشه آسان است، مخصوصا اگر به‌دنبال یک کاسه گولاش باشید. در نظرسنجی غذاهای محلی در پراگ، گولاش رتبه اول را گرفته‌است. اهالی پراگ به این غذا، لقب غذای بهشتی را داده‌اند. اصلیت این غذا مجارستانی است، اما در پراگ بهتر طبخ می‌شود. در مجارستان این غذا را کمی شل طبخ می‌کنند و با قاشق می‌خورند، اما در پراگ، سبزیجات کمتری دارد و با غلظت بیشتری تهیه می‌شود. گولاش را هم با گوشت گاو و هم با گوشت مرغ طبخ می‌کنند. اهالی پراگ این غذای تند را با کوفته، بیشتر می‌پسندند. رستوران‌های زیادی وجود دارد که این غذای بهشتی را ارائه می‌دهند، اما پیشنهاد ما به شما رستوران نعناع است. این غذای سنتی را که یکی از بهترین غذاهای محبوب محلی در پراگ است، در این رستوران زیبا حتما امتحان کنید.

سوسیس‌کبابی؛ غذا محبوب در پراگ 

پایه اصلی غذاهای محلی در پراگ را گوشت و سوسیس تشکیل می‌دهد. اگر سوسیس را در وعده‌های صبحانه، ناهار و عصرانه یا حتی میان‌وعده آنجا مشاهده کردید، تعجب نکنید. مردم چک، آن را بخش اصلی غذاهای خود می‌دانند. آن‌ها سوسیس را با گوشت گاو تهیه و با سس‌های متنوعی مانند کچاب، سس سویا و باربکیو سرو می‌کنند. می‌توانید چندین غرفه غذا در شهر پیدا ‌کنید که انواع سوسیس‌های بریان شده را ارائه می‌دهد. البته باید بدانید که چندین نوع سوسیس کبابی وجود دارد. بسیاری از اغذیه‌فروشی‌های محلی، سوسیس کبابی را در نان رول‌شده پیچیده و به سس خردل آغشته می‌کنند. اگر هوس سوسیس کبابی کردید، آن را در دکه‌هایی مانند گریلووانه کلوباسی می‌توانید تهیه کنید. 

پنکیک

غذاهای محلی در پراگ

پنکیک نازک چکی، شبیه به کرپ فرانسوی است. این دسر محلی پراگ را با انواع آجیل، بستنی، مربا، پنیرشیرین و خامه فرم‌گرفته سرو می‌کنند. البته یک نوع پنکیک هم وجود دارد که با رویه‌هایی مانند اسفناج، گوشت یا پنیر تهیه می‌شود. این دسر لذیذ محلی را می‌توان در کافه‌های شهر و همچنین گالری‌ غذاهای محلی  در پراگ، در میدان قدیمی شهر پیدا کرد. مردم محلی آنجا احتمالا به شما خواهند گفت که پنکیک یکی از بهترین دسرهای محلی در پراگ است.

گوشت گاو سرخ‌شده با کوفته؛ از غذاهای محلی خوشمزه در پراگ

این غذا یکی از معروف‌‌ترین غذاهای محلی در پراگ است. می‌توانید با خوردن این غذا، تفریح خود را در سفر کامل کنید. تهیه این غذای سنتی پراگ کار دشواری است و زمان زیادی برای طبخ احتیاج دارد. این غذا از برش‌های نازک گوشت گاو و سس شیرین تهیه می‌شود. در تهیه سس آن، جعفری و هویج نقش ویژه‌ای دارد. البته هر رستورانی از دستورالعمل متفاوت و مختص به خود برای طبخ استفاده می‌کند. در تحقیقات انجام شده، بهترین نسخه این غذا را در کافه لوور که کافه‌ای بسیار سنتی است، می‌توانید پیدا کنید. در این کافه، این غذا را که یکی از بهترین غذاهای محبوب محلی در پراگ است با  خامه ، کوفته و لیمو می‌توانید امتحان کنید. 

شیرینی زنجبیلی؛ یکی از بهترین دسرهای محلی پراگ 

شیرینی زنجبیلی؛ یکی از بهترین دسرهای محلی پراگ 

اگر در سفر به پراگ، تمایل به خوردن شیرینی و دسر دارید، حتما به فروشگاه نان زنجبیلی سری بزنید. در این فروشگاه کوچک می‌توانید انواع دسرهای محلی پراگ و نان‌های زنجبیلی سنتی را در انواع و اندازه‌های مختلف تهیه کنید. شیرینی زنجبیلی را با آجیل و بادام و گاهی با شکلات و مربا تهیه می‌کنند. در این فروشگاه دوست‌داشتنی می‌توانید انواع کیک‌، کلوچه و سایر دسرهای محلی پراگ را با نام خودتان سفارش دهید. اگر به این فروشگاه می‌روید، شیرینی زنجفیلی پیشنهاد ما به شما است. 

کوفته مرزه و میوه

خوشبختانه وعده‌های غذایی پیراشکی و کوفته در همه جای پراگ یافت می‌شود. محبوب‌ترین کوفته‌ها عبارت‌اند؛ از گولاش، فیله گوشت گاو با سس رایکا. در قسمت بالا، در مورد گولاش خواندیم و لازم است که در مورد سس رایکا هم توضیح مختصری دهیم. رایکا یکی از غذاهای محلی در پراگ است. در تهیه کوفته، فیله گوشت را با سس گوجه‌فرنگی شیرین و ادویه‌های متنوع طبخ و با کوفته‌های میوه‌ای سرو می‌کنند. کوفته‌های میوه‌ای از توت‌فرنگی و زردآلو تهیه شده و اگر بخواهند طعمی ترش به آن بدهند، با زغال‌اخته و میوه‌های ترش آماده می‌کنند. این غذا کالری زیادی دارد و تا ساعت‌ها احساس‌ سیر بودن به شما می‌دهد. 

پنیر ترشی؛ یکی از بهترین غذاهای محلی در پراگ 

غذاهای محلی در پراگ

اگر به‌دنبال غذایی منحصربه‌فرد می‌گردید، پنیر ترشی پیشنهاد ما به شما است. هنگام سفر به این شهر، حتما کمی پنیر ترشی را امتحان کنید. پنیر ترشی یکی از معروف‌‌ترین غذاهای محلی در پراگ است که در سراسر شهر یافت می‌شود. این غذا را اغلب با پیاز، فلفل و مقداری نان تیره سرو می‌کنند. پنیر ترشی یکی ازغذاهایی است که شما را در مورد غذاهای محلی در پراگ شگفت‌زده می‌کند. 

بند انگشت خوک؛ یکی از معروف‌‌ترین غذاهای محلی در پراگ 

بند انگشت خوک یکی از معروف‌‌ترین غذاهای محلی در پراگ است. ممکن است این غذا ظاهری زیبا نداشته باشد، اما طعم فوق‌العاده و لذیذی دارد. برای تهیه این غذای سنتی پراگ، گوشت را می‌جوشانند و با مقداری سبزی ترکیب می‌کنند و روی شعله آتش بریان می‌کنند. بند انگشت خوک را با ترب کوهی، خردل و سبزیجات ترشی سرو می‌کنند. اگر به خوردن گوشت علاقه دارید، این غذا را از دست ندهید. 

جمع‌بندی 

در این مقاله با 10 غذای معروف پراگ آشنا شدیم. غذاهایی که در بین گردشگران، طرفداران زیادی دارد و ازغذاهای محلی در پراگ محسوب می‌شود. البته این را می‌دانیم که فقط با سفر به این شهرزیبا می‌توانید اطلاعات خود را در مورد پراگ و غذاهای معروف آن کامل کنید. ممکن است هنگام پیاده‌روی در شهر، با غذاهای خیابانی محلی در پراگ آشنا شوید و از طعم آن لذت ببرید. اگر یکی از غذاهای مذکور را امتحان کرده‌اید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات بگویید که کدام یک از این غذاها باب میل شما بوده‌است.

نظرات کاربران