حقایق جالب درباره سان سیتی

حقایق جالب درباره سان سیتی؛ شهری در قلب آتش فشان

سان سیتی توسط سول کرزنر بزرگ ساخته‌شد. این شهر به‌عنوان بخشی از گروه املاک Sun International کرنرز به‌طور رسمی در 7 دسامبر 1979 افتتاح شد. سان‌ سیتی در بانتوستان بوفاتتسوانا واقع شده‌است. بوفوتاتسونا توسط دولت آپارتاید آفریقای جنوبی یک کشور مستقل اعلام شده‌بود. سان سیتی نسبتا نزدیک به منطقه بزرگ متروپولیتن پرتوریا و ژوهانسبورگ است. این یعنی می‌شود اطمینان حاصل کرد که آنجا به‌عنوان یک مقصد تعطیلات می‌تواند بسیار محبوب باشد. حقایق جالبی درباره سان سیتی وجود دارد که ما در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

1. سان سیتی در قلب یک آتشفشان خاموش ساخته‌شد

حقایق جالب درباره سان سیتی

سان سیتی  در حومه پارک ملی Pilanesberg قرار دارد. این پارک در دهانه یک آتشفشان خاموش واقع شده‌است. این آتشفشان حدود 1300 میلیون سال پیش فوران کرد. ازجمله حقایق جالب درباره سان سیتی این است که این شهر نیز در دهانه همان آتشفشان ایجاد شده‌است. آتشفشان زمانی فعال بود، اما اکنون خاموش است.

2. در سان سیتی بعد از بایکوت اجراهای مختلفی برگزار شده‌است

یکی دیگر از حقایق جالب درباره سان سیتی را با موسسش بیان می‌کنیم. سول کرزنر با تشویق‌های مالی، هنرمندان را مشتاق کرد تا از شهر سان سیتی بازدید به عمل آورند و آن‌جا را انتخاب کنند. این موضوع پس از آن بود که ایالات متحده، بایکوت فرهنگی آفریقای جنوبی را در محکومیت آپارتاید انجام داد. در 25 اکتبر 1980، سان سیتی میزبان مسابقات قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان بود. در سال 1985 نیز استیون ون، گیتاریست گروه ای استریت، به مسابقات هنرمندان متحد علیه آپارتاید راه یافت و سان سیتی را در کانون توجه گروه فعال صنعت موسیقی خود قرار داد.

3. حقایق جالب سان سیتی درباره هتل و زمین گلف!

حقایق جالب درباره سان سیتی

از حقایق جالب سان سیتی، هتل و زمین‌های گلف آن است. این استراحتگاه شامل چهار هتل است: هتل Soho (که قبلاً به‌عنوان هتل سان سیتی یا هتل اصلی شناخته می‌شد)، هتل Cascades ، Cabanas و هتل کاخ شهر گمشده.

پاسپورت دومینیکا

سان سیتی همچنین دارای دو زمین گلف 18 سوراخه با استاندارد بین المللی است، Country Club و Lost City Golf Course زمین‌های گلفی است که هر دو توسط گری پلیر، بازیکن گلف اهل آفریقای جنوبی طراحی شده‌است. باشگاه Country میزبان چالش گلف ندبانک است که سالانه برگزار می‌شود.

4. میزبانی مسابقات گوناگون؛ از حقایق جالب سان سیتی

از حقایق جالب درباره سان سیتی این است که این شهر میزبان مسابقات دوشیزه آفریقای جنوبی و مسابقات نوجوانان خانم آفریقای جنوبی است. این مسابقات سالانه در ورزشگاه سوپربول و دره امواج شهر سان سیتی برگزار می‌شود.

سان سیتی همچنین پنج بار میزبان مسابقه دوشیزه جهان بود که اولین بار از سال 1992 تا 1995 و در سال 2001 برگزار شد. در سال 2001، این منطقه همچنین محل برگزاری دومین جوایز IIFA بود. این مسابقه در Super Bowl Arena برگزار شد و از برتری فرهنگی و فنی متخصصان بالیوود در آن سال تقدیر کرد. در 19 می 2001، گروه موسیقی پاپ آواز ایرلندی Westlife کنسرتی را برای تور Where Dreams Come to True در آنجا برگزار کردند.

5. سان سیتی میزبان مسابقات تنیس 2019 بود

حقایق جالب درباره سان سیتی

شانزده باشگاه تنیس منطقه‌ای در سان سیتی برای فینال ملی Growthpoint Top Guns 2019 گرد هم آمدند. این مسابقات در جاذبه گردشگری معروف استان شمال غرب برگزار شد. در این مسابقه 11 زمین در سطح جهانی در فضای باز ساخته‌شد. مراسم افتتاحیه این مسابقات در تالار مشاهیر آفریقای جنوبی برگزار شد. از حقایق جالب سان سیتی این است که این منطقه دارای تاریخچه‌ای غنی از دستاوردهای ورزشی کشور است.

6. تفرجگاه‌های آبی؛ از حقایق جالب درباره سان سیتی

شهر سان به‌خاطر تنوع فوق العاده‌ای از تفرجگاه‌های آبی معروف است. تالاب خروشان ریزورت در سان سیتی یکی از این پدیده‌ها است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. این تفرجگاه دارای استخرهاییبا اندازه عظیم است. پارک آبی Valley of the Waves نیز در این شهر وجود دارد که مملو از سواری‌های شاد و هیجان‌انگیز است. تفرجگاه‌های آبی از حقایق جالب درباره سان سیتی است.

7. سان سیتی خانه‌ای برای انواع ذخایر حیات‌وحش است

برخی از ذخایر حیات‌وحش باشکوه واقع در سان سیتی شامل پناهگاه کروکودیل باغ Kwena و دنیای شکارچیان است. این ذخایر دارای انواع حیوانات مختلف است.

دیگر ذخایر حیات‌وحش این شهر شامل منطقه حفاظت‌شده بازی Madikwe و پارک ملی Pilanesberg  است که در فاصله نزدیکی از شهر قرار دارد. این قطب‌های طبیعت باشکوه موجودات معمی را پرورش می‌دهند. حیواناتی که در آن‌جا یافت می‌شوند، کروکودیل، یوزپلنگ، کفتار قهوه‌ای، میرکات، کفتار خالدار، ببر بنگال، شیر و پلنگ هستند. این حقیقت جالب درباره سان سیتی  گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

8. طوفان پرخسارت سان سیتی

حقایق جالب درباره سان سیتی

طوفان شدید تگرگ و سیل ناگهانی که در سان سیتی رخ داده‌بود، به ساختمان‌ها و وسایل نقلیه در استراحتگاهی در شمال غرب خسارت وارد کرد. پس از وقوع طوفان، مهمانان مجبور شدند برخی اتاق‌ها را تخلیه کنند. طوفان تگرگ، منطقه شمال غربی پیلانسبرگ و مناطق اطراف آن را درنوردید.

9. سان سیتی به‌عنوان مرکز واکسیناسیون کووید 19 عمل کرد

اولین سایت واکسیناسیون بخش کووید-19 صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی آفریقای جنوبی در مرکز همایش Sun City Resort افتتاح شد. این استراحتگاه با هدف واکسیناسیون 7500 نفر در سه مرحله انجام شد.

این برنامه واکسیناسیون شامل یک برنامه توسعه برای هدف قرار دادن سایر افراد محلی بود؛ چراکه  تصمیم گرفتند کسانی را که از مناطق اطراف هستند را نیز واکسینه کنند.

10. گواهینامه ISO 14001 برای تفرجگاه شمال غرب؛ از حقایق جالب سان سیتی

حقایق جالب درباره سان سیتی

تفرجگاه شمال غرب سان سیتی این جایزه را برای مدیریت آب و انرژی دریافت کرد و به جمع هتل‌های معتبر اروپایی پیوست. سان سیتی یک پروژه مدیریت آب شیرین را اجرا کرد. این پروژه بر روی شرکای تجاری خاص، استخرها و تاسیسات و تجهیزات مکانیکی‌ای که برای کارکردن به مقادیر زیادی آب نیاز دارن، تمرکز داشت. این پروژه باعث صرفه‌جویی قاب‌ توجهی در مصرف آب شد.

از حقایق جالب سان سیتی این است که این شهر همچنین کارخانه تصفیه فاضلاب خود را تأسیس کرد. این کارخانه برای تولید آب مورداستفاده برای آبیاری باشگاه کانتری گری پلیر و زمین‌های گلف شهر گمشده مورداستفاده قرار گرفت.

سان سیتی همچنین پروژه نصب سلول خورشیدی را برای دهکده کارکنان خود تکمیل کرد. این پروژه به‌منظور کاهش هزینه‌های فزاینده برق بود. این پروژه همچنین یک منبع تغذیه قابل اعتماد را تضمین می‌کند که شامل جایگزینی 700 آبفشان قدیمی با 216 واحد خورشیدی است که حداقل 90000 کیلووات ساعت در ماه و بیش از 1 مگاوات ساعت در سال صرفه‌جویی می‌کند.

کلام پایانی

در این مقاله به حقایق جالب درباره سان سیتی اشاره کردیم. شاید این شهر برای خیلی‌ها ناآشنا به‌نشر برسد، ولی وقتی درباره‌اش می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که جذابیت‌های خاص خود را دارد. کدام حقیقت درمورد سان سیتی برایتان جذاب‌تر بود؟ در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران