روسیه

چند حقیقت مهم درباره روسیه؛ از خرافات تا ممنوعیت خنده!

مسکو

روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان، بیش از چیزی که فکر می‌کنید جالب و دیدنی است. برخی‌ها تصور می‌کنند که این کشور همانند آب و هوایش سرد و بی روح است؛ در صورتی که این کشور پهناور پر از شگفتی معماری، فرهنگ جالب و غذاهای خوشمزه است. بیایید کمی سفرتان را متفاوت کنید و از رفتن به استانبول و مقصدهای تکراری دور شوید؛ اما نه خیلی دور، روسیه کشور همسایه! حالا اگر به تور روسیه و رزرو بلیط هواپیما فکر می‌کنید؟ چند حقیقت مهم درباره روسیه وجود دارد که قبل از رفتن بد نیست درباره آنها بدانید و کمی اطلاعات خودتان را درباره این کشور پهناور بالا ببرید.

1) روس‌ها خرافات زیادی دارند

مردم روسیه افرادی خرافاتی هستند که می‌توان گفت خرافات مختص این کشور نیست و در همه جای جهان مردم عقاید عجیب و غریبی دارند که بعضا با عقل جور در نمیاد. یکی از رایج‌ترین این خرافات در مورد عدد گل‌هاست. اگر بخواهند گل بخرند، حتما باید به تعداد فرد باشد. علت آن این است که تعداد زوج گل برای مراسم ترحیم است. مورد دیگر اینکه شما هیچ وقت نباید، لباستان را برعکس بپوشید و گرنه کتک می‌خورید؛ این فقط یک اعتقاد و خرافات است و کسی قرار نیست شما را کتک بزند.

2) در روسیه، طولانی‌ترین راه‌آهن جهان وجود دارد

راه‌آهنی به طول 5772 مایل، که از مسکو تا ولادی واستوک طول دارد. با توجه به وسعت این کشور و اهمیت قطار در رفت و آمد بین شهری، پس جای تعجب نیست که لقب طولانی‌ترین راه آهن را به خودش اختصاص دهد. شما حتی می‌توانید با قطار به چین و مغولستان هم سفر کنید؛ پس باید انتظار یک سفر چند روزه در قطار را داشته باشید.

3) روسیه دارای 11 منطقه زمانی متفاوت است

وسعت بزرگ روسیه باعث شده تا دارای 11 منطقه زمانی متفاوت باشد. هر چند که فرانسه هم دارای بیشترین مناطق زمانی است؛ بنابراین، به صورت دقیق نمی‌توان آن را به روسیه اختصاص داد. اگر تصمیم سفر به روسیه را دارید؛ این امکان وجود دارد که بدون خروج از روسیه دچار جت لگ یا همان پرواز زدگی شوید.

4) در روسیه تعداد 12 آتشفشان فعال وجود دارد

حقیقت مهم درباره روسیه

از دیگر حقیقت های مهم درباره روسیه که در نوع خود بسیار جالب و شگفت‌انگیز است، وجود 12 آتشفشان فعال در این کشور است. اگر اهل طبیعت‌گردی و شگفتی‌های آن هستید؛ حتماً از کامچاتکا دیدن کنید. آتش‌فشانی فعال با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری. شاید هم بخت با شما یار باشد و خرس قهوه‌ای را از نزدیک ببینید.

5) بیشتر وسعت زمین را سیبری روسیه دارد

آیا می‌دانستید حدود 77 درصد از روسیه را سیبری تشکیل می‌دهد؟. از دیگر حقایق روسیه وجود این منطقه بسیار بزرگ در شمال آن است. این وسعت سیبری در مقایسه با جمعیتی که در آن زندگی می‌کنند، در نوع خود جالب است. البته، شرایط سخت زندگی و آب و هوایی هم بی تاثیر نیست.

6) شلوغ‌ترین متروهای جهان متعلق به روسیه است

اگر قصد رفت و آمد از مترو را در روسیه دارید؛ خودتان را برای شلوغی آن آماده کنید. از دیگر حقایق روسیه، وجود ایستگاه‌های شلوغ بعد از سئول، شانگهای و توکیو است. بد نیست بدانید که در طول سال بیش از 2 میلیارد نفر سوار مترو می‌شوند.

7) روس‌ها یاد می‌گیرند نخندند

از دیگر حقیقت های مهم درباره روسیه و البته قوانین ممنوعه؛ این است که روس‌ها از کودکی یاد می‌گیرند که لبخند نزنند. عجیب است نه!؟ در حالی که خندیدن و لبخند زدن در اغلب کشورها نشانه شادی و دوستی است، روس‌ها به آن اینگونه نگاه نمی‌کنند. برای روس‌ها، لبخند زدن نشانه ضعف و نشان ندادن احساسات واقعی است. روس‌ها به افرادی که به خوبی می‌شناسند و به آنها اهمیت می‌دهند؛ لبخند می‌زنند، اما به غریبه‌ها نه مانند بسیاری از فرهنگ‌های دیگر.

مشتاق خواندن کارهای ممنوعه در روسیه هستید؟

8) روسیه بزرگترین کشور دنیا است.

حقیقت مهم درباره روسیه

اینکه روسیه بزرگترین کشور جهان است از حقایق واضح این کشور بوده و 11 درصد از خشکی جهان را به خود اختصاص داده است. وسعت و بزرگی این کشور یک خبر خوب برای کسانی که بلیط هواپیما تهران مسکو را رزرو کرده‌اند؛ است. چراکه چیزهای زیادی برای کشف در انتظار شما خواهد بود.  

9) بیشترین تعداد زن متعلق به روسیه است

از دیگر حقیقت های مهم درباره روسیه، تعداد بیشتر زن‌ها نسبت به مردها است. دلیل این تفاوت به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، زمانی که حدود 25 میلیون سرباز به جنگ رفتند و جان باختند. به غیر از این طبق تحقیقات عمر مردان در روسیه کمتر از زنان است. به این دلیل که اغلب در جامعه روستایی زندگی می‌کنند و شیوه زندگی سخت باعث کوتاه شدن عمرشان خواهد شد.

10) سردترین روستان جهان در روسیه قرار دارد

از آنجایی که روسیه شرایط زمستانی سختی دارد، احتمالاً جای تعجب نیست که روسیه سردترین روستای جهان را در خود جای داده است. در Oymyakon دمای زمستان به زیر 58 درجه فارنهایت می‌رسد. زندگی در این منطقه خیلی عجیب است. فرض کنید اگر بخواهید بیرون از خانه عینک بزنید؛ مطمئنا یخ می‌زند. ماشین‌ها در گاراژهای گرم کننده پارک می‌شوند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

11) آخرین حقیقت مهم درباره روسیه؛ آلاسکا فروخته شد!

حقیقت مهم درباره روسیه

از دیگر حقیقت های عجیب درباره روسیه، فروش آلاسکا به ایالات متحده بود. در آن زمان، روسیه به این پول نیاز داشت و مهاجران روسی زیادی در آلاسکا زندگی نمی‌کردند. روسیه علاوه بر نیاز به پول، معتقد بود که فروش زمین به ایالات متحده به جبران قدرت اروپا کمک می‌کند.

در آخر

سفر به روسیه متفاوت‌تر از دیگر مقصدها است. در این کشور پهناور چیزهای زیادی در انتظار کشف و تجربه کردن است. پس قبل از اینکه به سراغ قیمت بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی برای سفر بروید؛ حتماً حقیقت های مهم درباره روسیه را مطالعه کنید. بد نیست که سفر خود را با اطلاعات کامل شروع کنید.

نظرات کاربران