بهترین زمان سفر به پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ؛ فصل جادویی سفر چه موقع است؟

پراگ، پایتخت جمهوری چک شهری مملو از زیبایی است که مسافران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. معماری چشم‌نواز، غذاهای متنوع و تاریخی غنی به شهر، شخصیت جذابی بخشیده‌است و همین موضوع پراگ را به یکی از مقصد‌های مهم گردشگری در اروپا تبدیل کرده‌است. اما قطعاً انتخاب بهترین زمان سفر به پراگ کمی چالش‌برانگیز است. تجربه این سفر باتوجه به فصل‌های مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ چرا که گاهی یک آب‌وهوای غیرمنتظره یا هجوم نابه‌هنگام جمعیت ممکن است یک تعطیلات رؤیایی را به یک کابوس فراموش‌نشدنی تبدیل کند. در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به پراگ پایتخت چک در فصل‌های مختلف سال و چالش‌ها و جذابیت‌های آن می‌پردازیم.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

فصل بهار در پایتخت جمهوری چک

با آمدن  فصل بهار و افزایش ساعات روز، سرمای زمستان کم‌کم در شهر از بین می‌رود و هوا معتدل می‌شود.

بهار بهترین زمان برای سفر به پراگ و بازدید از نقاط دیدنی این شهر است؛ چر که شما می‌توانید به ‌دور از شلوغی تابستان از میدان شهر و پل چارلز دیدن کنید. البته امکان این ‌که با هوای بارانی روبه‌رو شوید نیز بسیار زیاد است ؛بنابراین نباید از همراه داشتن لباس‌های زمستانی و بارانی غافل شوید.

بهترین زمان سفر به پراگ در تابستان

تابستان فصل اصلی برای سفر به پراگ، پایتخت چک است. در ساعاتی از روز که شهر غرق در آفتاب می‌شود، قلعه زیبای شهر پراگ، شکوه گذشته‌اش را به‌ دست می‌آورد. این فصل علاوه بر اینکه بهترین زمان برای سفر به پراگ است، یک زمان عالی برای سفر یک روزه به شهرهای کوچکی مانند چسکی کروملوف و کارلووی واری نیز است. اما در نظر داشته‌باشید که این شهر در تابستان‌ها شلوغ و در اوج است؛ بنابراین انتظار قیمت‌های بالاتر را در این فصل داشته باشید‌.

پاییز؛ فصل جادویی پراگ

پاییز فصلی جادویی برای سفر به پراگ، پایتخت چک است. در این فصل تعداد پایین گردشگران و برگ‌ریزان درخت‌ها جلوه ویژه‌ای به شهر می‌بخشد. همچنین تعداد پایین گردشگران، به‌معنای قیمت‌های پایین‌تر و نبود ازدحام در مکان‌های دیدنی شهر مانند کلیسای جامع سنت‌ویتوس است. پس اگر به‌دنبال سفری ارزان‌تر و دور از شلوغی هستید، پاییز بهترین زمان سفر به پراگ در اروپا برای شما است.

بهترین زمان سفر به پراگ در زمستان

پراگ در زمستان و مخصوصاً اوایل ماه ژانویه بسیار سرد است، روزها کوتاه‌تر و شهر رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرد. اما از ویژگی جذاب فصل زمستان که آن را به بهترین زمان برای سفر به پراگ تبدیل می‌کند،  جشن کریسمس است. بازارهای کریسمس پراگ، به‌ویژه بازارهای قدیمی شهر، افسانه‌ای هستند. به‌علاوه، تجربه جشن کریسمس آن‌هم در شهری کاملاً پوشیده از برف با معماری تاریخی چون پراگ رویایی خواهد بود. اگر از سرمای هوا آن هم در اروپا فراری نیستید، فصل زمستان و تعطیلات کریسمس بهترین زمان سفر به پراگ، پایتخت چک است.

پراگ ارزان را در این 2 فصل تجربه کنید

اگر در نظر دارید که سفر به شهر پراگ برای شما خیلی گران تمام نشود و در طول سفر با قیمت‌های مناسب‌تری روبه‌رو شوید، اوایل بهار و اواخر پاییز بهترین زمان سفر به پراگ برای شما است در این ماه‌ها شهر، گردشگران کمتری دارد و از این رو هزینه‌ها بسیار پایین‌تر است. این موقع از سال به شما این امکان را می‌دهد که از پراگ در محیطی صمیمی‌تر و بدون انبوهی از گردشگران که معمولاً در فصل‌های شلوغ به آنجا می‌آیند، لذت ببرید. آب‌وهوای شهر در این زمان‌ها می‌تواند به‌طرز دلپذیری معتدل و روزهایی نیز آفتابی باشد. ممکن است لازم باشد برای عصرهای خنک‌تر یک ژاکت سبک بپوشید و برای روزهای بارانی آماده باشید، اما همین موضوع نیز از جذابیت‌های سفر به پراگ در اروپا است. به ‌خاطر داشته‌باشید که در این فصل‌ها به‌علت خلوت بودن شهر و تعداد پایین گردشگران ممکن است برخی از جاذبه‌ها در زمان کوتاه‌تری به روی مردم باز باشند، یا برای تعمیر و نگهداری بسته شوند. اگر به فستیوال‌ها علاقه دارید و از سرمای زمستان فراری نیستید، اوایل ژانویه، درست بعد از جشن‌های سال نو، می‌تواند بهترین زمان برای سفر به پراگ، پایتخت چک باشد. در این فصل ،هم بازارها بسیار رونق دارند و هم شانس قدم زدن در یک پراگ برفی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

بهترین زمان سفر به پراگ برای کتاب‌دوستان

اگر اهل مطالعه و جهان قصه‌ها هستید، هیچ‌ زمان بدی برای سفر شما به پراگ وجود ندارد. این شهر را انگار از قصه‌ها بیرون کشیده‌اند و یا تصویرگری، آن را در قلب اروپا نقاشی کرده است. تمام آنچه که از اروپای قرن بیست و حتی قبل‌تر را در کتاب‌ها خوانده‌اید، در پراگ می‌توانید مشاهده کنید و لذت ببربد. برج کتاب عجیب و شگفت‌انگیز این شهر که در کتابخانه ساختمان شهرداری پراگ واقع شده‌است، خود می‌تواند دلیلی بر این نکته باشد که بهترین زمان سفر به پراگ برای یک کتاب‌دوست وجود ندارد؛ چراکه سفر به این شهر خود بهترین چیز ممکن است.

بهترین زمان سفر به پراگ برای گشت‌وگزار در شهر 

اگر از طرفداران مناظر جذاب و معماری قابل‌توجه این شهر هستید، فصل بهار از اواخر مارس تا اوایل ژوئن و اوایل پاییز از سپتامبر تا اکتبر، بهترین زمان برای سفر به پراگ است. آب‌وهوا در این زمان‌ها معتدل است و فرصت مناسبی را برای بازدید شما فراهم می‌کند. تصور کنید که بر روی پل چارلز زیر آسمان صاف قدم بزنید، یا قلعه تاریخی پراگ را بدون ناراحتی گرمای تابستان یا سرمای زمستان کاوش کنید. به‌علاوه، با جمعیت کمتر، فضای بیش‌تری برای لذت ‌بردن از سبک‌های معماری گوتیک، رنسانس و باروک خواهید داشت که پراگ به آن مشهور است.

غذا و نوشیدنی در سفر به پراگ

ماه مه یا سپتامبر از بهترین زمان های سفر به پراگ در اروپا به هدف شکم‌گردی است. در این ماه‌ها می‌توانید با جشنواره‌های غذایی مختلفی روبه‌رو شوید که طعم غذاهای اصیل چک را به شما می‌چشانند. آ‌ب‌وهوا در این ماه‌ها معمولاً عالی است و به شما این امکان را می‌دهد که از هوای آزاد و غرفه‌های غذا که در مرکز شهر پراکنده‌شده‌اند، لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به پراگ برای دیدار جشنواره‌ها

اگر اهل شناخت فضای فرهنگی و هنری کشورهای مختلف هستید و از جشن‌ها و رسم‌های اجتماعی خوشتان می‌آید، تابستان بهترین زمان برای سفر به پراگ برای شما است. در این فصل، پراگ با جشنواره‌های موسیقی و رویدادهای فرهنگی بسیار پرشور می‌شود. در فصل تابستان می‌توانید از شب‌های گرم تابستانی و نوای موسیقی  پیچیده در هوا لذت ببرید. با این حال، زمستان نیز ویژگی‌های خودش را دارد. با اینکه هوا بسیار سرد می‌شود، اما بازارهای کریسمس پراگ نیز بسیار دلربا هستند. تصور کنید در حین گشت‌وگزار در غرفه‌های تزئین شده و پر از صنایع دستی اروپایی قهوه‌ داغ می‌نوشید.

بهترین ماه برای سفر به پراگ

ماه می ‌بهترین زمان سفر به پراگ است که در آن بهار تازه ‌وارد تابستان شده‌است، آب‌وهوا معتدل و با میانگین بالای 18 تا 20 درجه سانتیگراد است و شهر تازه آغاز به شلون‌شدن می‌کند، گل‌ها شکوفه می‌دهند، درختان سرسبز می‌شوند و همه‌چیز پس از سرمای زمستان دوباره زنده می‌شود. اما بهترین چیز در مورد این ماه ،تعادل کاملی از آب‌وهوای دلپذیر، جمعیت کم‌تر و قیمت‌های پایین‌تر در مقایسه با تابستان است. در ماه می، می‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده پرسه بزنید، از قلعه شهر پراگ دیدن کنید، یا از روی پل چارلز بدون احساس شلوغی بیش از اندازه یا عجله، قدم بردارید. قدم زدن در میدان قدیمی شهر را در این ماه فراموش نکنید. کافه‌ها میزهای خود را چیده‌اند و شما می‌توانید از وعده غذایی یا نوشیدنی تازه در هوای آزاد و آفتابی لذت ببرید. این شهر در ماه می، ‌مرکزی برای جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی است. جشنواره غذای پراگ معمولاً در ماه می ‌برگزار می‌شود که بهترین غذاهای چک را به نمایش می‌گذارد. اگر عاشق موسیقی هستید، کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در این ماه به‌عنوان بخشی از جشنواره بی‌ المللی موسیقی بهار پراگ رایج است. ماه می، از بسیاری جهات بهترین زمان برای سفر به پراگ در اروپا است. تمام مزایای هوای گرم را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف در این ماه دریافت می‌کنید. اما به یاد داشته‌باشید، بهترین ماه برای بازدید، به خودتان و هدفتان از سفر به شهر پراگ بستگی دارد. هر ماه ویژگی منحصربه‌فردی به شما ارائه می‌دهد؛ بنابراین سفر به این شهر در هر زمانی بسیار لذت بخش خواهد بود و بهترین زمان برای سفر به پراگ کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد.

جمع‌بندی

پراگ یکی از زیباترین شهرهای اروپا و همچنین یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است، اما برای اینکه بیشترین لذت را از سفر به شهر پراگ ببرید، باید بدانید هدفتان در سفر چیست و به‌صورت کلی چه فصل و آب‌وهوایی با مزاج‌تان سازگار است. در این مقاله سعی کردیم با بررسی برخی از ویژگی‌های پراگ، شما را بیشتر با این شهر زیبا آشنا کنیم و همچنین به شما در انتخاب بهترین زمان سفر به پراگ، برای تجربه‌ی سفر لذت‌بخش کمک کنیم.

نظرات کاربران