Hiroshima

17 کار فوق‌العاده در هنگام بازدید از جاهای دیدنی هیروشیما

همه ما می‌دانیم که هیروشیما در سال ۱۹۴۵، در جریان جنگ جهانی دوم، توسط یک بمب اتم نابود شده‌است. این بمباران اتمی تلفات جانی قابل‌توجهی به بار آورد، زیرساخت‌ها را تخریب کرد و اثرات شیمیایی ناشی از بمب اتمی هم‌چنان زندگی ساکنان منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما هیروشیما از زمان بمباران جان سالم به در برده و به شهری مدرن و پر‌جنب‌و‌جوش تبدیل شده‌است. امروزه این شهر نماد صلح شناخته شده که در آن کنفرانس‌های بین‌المللی در رابطه با سلاح‌های هسته‌ای برپا گشته و جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد؛ پارک یادبود صلح هیروشیما و یادبود صلح کودکان، تنها نمونه‌هایی از این مورد هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا با دیگر جاهای دیدنی هیروشیما آشنا شوید.

رزرو تور ژاپن

برای تجدید خاطره قربانیان هیروشیما از پارک یادبود صلح دیدن کنید

جاهای دیدنی هیروشیما

پارک یادبود صلح هیروشیما که در کنار موزه آن قرار گرفته‌، با توجه به میراثی که از این شهر به جا مانده، به معنای واقعی کلمه اولین و مرتبط‌ترین جاذبه دیدنی است که یادآور تراژدی رخ داده در اوت ۱۹۴۵ است. این منطقه که به‌عنوان گنبد بمب اتمی یا پارک یادبود صلح هیروشیما شناخته می‌شود، به‌منظور نشان دادن قدرت و آثار مخربی است که سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند به جا بگذارند؛ هم‌چنین به‌عنوان نمادی از صلح در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید بنای یادبود صلح کودکان را نیز در همان نزدیکی ببینید. این بنای یادبود یادآور زندگی کودکانی است که در اثر بمباران اتمی آسیب دیده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم با راهنمای تور به پارک یادبود صلح هیروشیما و گنبد بمب اتمی بروید تا  با گذشته هیروشیما آشنا شوید؛ یا یک تور دوچرخه‌سواری رزرو کنید تا در حین بازدید، با راهنمای تور خود دور شهر بچرخید.

آدرس: 1-10 Otemachi, Naka Ward

ساعت فعالیت: همه‌روزه

قیمت بلیط: رایگان

پاسپورت دومینیکا

خدا را در جزیره Miyajima بیابید!

جزیره میاجیما یکی از زیباترین جاهای دیدنی هیروشیما محسوب می‌شود که به‌ویژه در فصل پاییز بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این جزیره به‌راحتی، به‌وسیله قایق‌، از بندر اصلی Miyajimaguchi قابل دسترسی و معماری و فرهنگ زیبای ژاپنی در آن جاری است. جزیره میاجیما جنگل‌های سبز زیبا و هزاران معبد باستانی و معابد بودایی دارد که مردم برای عبادت به آن‌جا می‌روند. جشنواره آب‌وآتش، یکی از مراسم‌های فوق العاده‌ای است که در ماه آگوست در این جزیره انجام می‌شود.

این جشنواره بین‌المللی به خاطر نمایش چشمگیر آتش‌بازی در کنار آب مشهور شده که در مقابل پس‌زمینه معبد Itsukushima  قرار گرفته و انعکاس نورها در آب، زیبایی این منظره را دوچندان می‌کند. نکته منحصربه‌فرد در مورد جزیره Miyajima این است که مردم محلی معتقدند به علت وجود مقبره Itsukushima این جزیره محل سکونت خداوند است. هم‌چنین این جزیره مناظر زیبایی دارد؛ فراموش نکنید منظره تماشایی طلوع و غروب خورشید را در میاجیما ببینید.

ساعت فعالیت: همه‌روزه

قیمت بلیط: رایگان

با خانواده‌های قربانیان بمب هیروشیما ابراز همدردی کنید

موزه یادبود صلح هیروشیما یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی هیروشیما است که در دل پارکی به همین نام قرار گرفته‌است. این موزه گاهشماری دقیق از رویدادهای منجر به انفجار بمب اتمی و چگونگی تاثیر آن تا به امروز را با جزئیاتی شگفت‌انگیز ترسیم می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از پارک، وارد موزه یادبود صلح هیروشیما شوید و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کنید.

آدرس: 1-2 Nakajimacho, Naka Ward 

ساعت فعالیت: ۸:۳۰ تا 17؛ هم‌چنین در فصل تابستان ساعت 18 تعطیل می‌شود.

قیمت: 1.5 دلار برای بزرگسالان، 0.5 دلار برای دانش‌آموزان دبیرستانی، رایگان برای افراد جوان‌تر

داستان‌ها و خاطرات قربانیان بمب اتمی را بشنوید

یکی از خاطره‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی هیروشیما، سالن یادبود موزه صلح ملی هیروشیما است. این سالن یادآور زندگی‌هایی که در سال ۱۹۴۵ در اثر بمباران نابود شدند و یادآور رنج‌هایی است که نسل‌های بعدی را تحت تاثیر قرار داد. در سالن یادبود صلح ملی هیروشیما، تصاویر، اسامی و خاطرات قربانیان وجود دارد. خانواده‌های قربانیان هرروزه به این مکان می‌روند و سوگ و عزاداری می‌کنند. در سالن یادبود صلح ملی هیروشیما فرآیند جمع‌آوری خاطرات بمباران هنوز در حال جمع‌آوری است تا این سالن به مجموعه‌ای از داستان‌ها، اسامی، خاطرات و یادگاری‌های کشته‌شدگان مجهز گردد.

آدرس: 1-6 Nakajimacho, Naka Ward

ساعت فعالیت: از 8:30 تا 17

قیمت بلیط: رایگان

با معماری سنتی ژاپن آشنا شوید

Hiroshima Castle

قلعه هیروشیما یکی از جاهای دیدنی هیروشیما است که نمایشی عالی از ساخت‌وساز سنتی ژاپن را به روی صحنه می‌آورد. این قلعه در سال ۱۵۸۹، به‌عنوان یک مرکز مهم دولتی، برای این منطقه ساخته شد. در سال ۱۹۴۵، انفجار اتمی قلعه اصلی را نابود کرد؛ بنابراین قلعه امروزی نسبتا جدیدتر اما به زیبایی قلعه اصلی قبلی است. شما می‌توانید از پله‌های قلعه بالا بروید تا نمای شگفت‌انگیز خط افق و باغ‌های محوطه قلعه را ببینید که گل‌های آن به صورت فصلی شکوفه داده‌اند. خود قلعه نیز آثار باستانی، هنری و آثار بزرگ دیگری از دوران باستان را در خود جای داده که در طول سفر شما را حیرت‌زده خواهد کرد. توصیه می‌کنیم بازدید از قلعه هیروشیما را به فهرست جاهای دیدنی هیروشیما اضافه کنید.

آدرس: 21-1 Motomachi, Naka Ward

ساعت فعالیت: 9 تا 17؛ در زمستان زودتر تعطیل می‌شود.

قیمت: 2.5 دلار برای بزرگسالان، رایگان برای کودکان

در مقبره Itsukushima عبادت کنید

یکی دیگر از جاهای دیدنی هیروشیما، مقبره Itsukushima است. این مقبره شهرت جهانی دارد و مردم سراسر جهان و ژاپن را به خود جذب می‌کند تا با زیبایی خیره‌کننده، معماری و تاریخ غنی آن آشنا شوند. در این مقبره، بسیاری از مراسم سنتی برگزار می‌شود و قرن‌ها است که مردم برای عبادت به آن‌جا می‌روند. جزیره‌ای که مقبره در آن قرار دارد، جزیره‌ای مقدس و یک منطقه حفاظت‌شده است که در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است. توصیه می‌کنیم صبح زود و درست بعد از گشایش و پیش از ازدحام، از این مکان بازدید کنید؛ تا فضایی سراسر آرامش را تجربه کنید.

آدرس: 1-1 Miyajimacho, Hatsukaichi

ساعت فعالیت: 6:30 تا 17.

قیمت: 2.5 دلار برای بزرگسالان، 0.5 دلار برای کودکان

در کنار بازدید از جاهای دیدنی نارا غذاهای محلی هیروشیما را بچشید

جاهای دیدنی هیروشیما

نمی‌توان از یک سرزمین عجیب‌و‌غریب دیدن کرد، با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شد و غذاهایی که توسط مردم محلی آن‌جا پخته می‌شود را امتحان نکرد. غذای معروف هیروشیما okonomiyaki است؛ یک پنکیک خوش‌مزه که با ماهی مرکب، بادمجان، گوشت خوک و نودل درست می‌شود. هر کسی که okonomiyaki خورده باشد، به شما خواهد گفت که بهترین okonomiyaki را تنها‌وتنها می‌توانید در هیروشیما بخورید. پیشنهاد می‌کنیم پس از گذشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی هیروشیما، خوردن این غذای محلی را در برنامه سفر خود قرار دهید. شما می‌توانید این غذای محلی را در مجموعه Okonomimura که 25 رستوران را در یک ساختمان کنار هم قرار داده بروید. توجه داشته باشید ساعت کاری هر رستوران با رستوران دیگر متفاوت است و بعضی از آن‌ها فقط‌وفقط پس از غروب فعالیت می‌کنند؛ هم‌چنین قیمت غذاهای محلی و سایر غذاهای دیگر نیز بسته به رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

از موزه مزدا بازدید کنید

مطمئنا همه ما در طول زندگی خود یکبار خودروی مزدا را دیده‌ایم؛ پس چرا به دفتر مرکزی شرکت سر نزنیم و خط تولید مزدا در هیروشیما را نبینیم؟ هرچند بازدید از موزه مزدا فعالیتی مورد علاقه همگان نیست، اما به شما قول می‌دهیم مجذوب فرآیند ساخت این خودرو ‌شوید. در بازدید از موزه مزدا، یک راهنما شما را با خط مونتاژ، مرکز توسعه مزدا و تاریخچه این شرکت آشنا خواهد کرد. 

آدرس: 1-1 Nihookimachi

ساعت فعالیت: تورهای مزدا هر روز هفته، به جز تعطیلات ملی و تعطیلات شرکت برپا هستند؛ هم‌چنین مدت زمان بازدید یک‌ساعت‌ونیم خواهد بود.

قیمت بلیط: رایگان است، اما برای جلوگیری از مشکلات بهتر است قبل از مراجعه، بلیط خود را از طریق تلفن یا ایمیل رزرو کنید.

در بزرگراه دوچرخه‌سواری کنید!

اگر یک روز از سفرتان را با دوچرخه‌سواری در بزرگراه Shimanami Kaido بگذرانید، از این بابت پشیمان نخواهید شد. این مسیر یکی از زیباترین مسیرهایی است که از میان اقیانوس و جزایر عبور می‌کند و آن‌ها را به جزیره اصلی متصل می‌کند. بزرگراه Shimanami Kaido  به‌طور ویژه برای دوچرخه‌سواران و عابران ساخته شده‌است؛ در طول مسیر کیوسک‌های دوچرخه زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنان دوچرخه اجاره کنید و به ماجراجویی بپردازید؛ هم‌چنین می‌توانید در طول مسیر عکس‌هایی از فراز اقیانوس بگیرید، به مناظر جذاب جزایر در امتداد بزرگراه نگاه کنید و حتی یک شب را در یک اردوگاه بگذرانید. اگر اهل دوچرخه‌سواری نیستید، ماشین کرایه کنید و در این جاده خوش‌منظره رانندگی کنید؛ به‌هرحال، فراموش نکنید که بهترین راه برای بازدید از هیروشیما گردش در بزرگراه Shimanami Kaido است.

ساعت فعالیت و هزینه بلیط: در هر ساعتی از شبانه‌روز و به‌صورت کاملا رایگان می‌توانید در اتوبان رانندگی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کنید و تنها‌وتنها لازم است برای اجاره خودرو و دوچرخه هزینه بپردازید. 

پس از بازدید از جاهای دیدنی هیروشیما در Onomichi گشت‌وگذار کنید

 Onomichi

Onomichi یکی دیگر از شهرهای کوچک و از جاذبه‌های دیدنی هیروشیما که در امتداد ساحل دریای SetoInland واقع شده و کوه‌ها، معابد و ساختمان‌هایی باستانی در اطراف آن قرار دارد. این شهر یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری هیروشیما به شمار می‌رود؛ زیرا از دوران باستان یک مرکز تجاری پررونق بوده‌است. این جزیره تعدادی از بهترین چشمه‌های آب گرم و سواحل فوق‌العاده برای استراحت و اقامت را در خود جای داده‌ و محل زندگی بسیاری از شاعران، هنرمندان و نویسندگان مطرح ژاپنی است. Onomichi با پیشینه هنری خود، در چندین صحنه از فیلم‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. در Onomichi کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ از دیدن معابد باستانی و زیبا گرفته تا استراحت در ساحل، بازدید از موزه‌ها و استراحت در پارک Senkoji در کنار گربه‌ها. با گشت‌و‌گذار در این شهر با زندگی و تاریخچه غنی این مکان آشنا شوید. 

ساعت فعالیت: زمان مشخصی برای بازدید وجود ندارد؛ زیرا Onomichi یک شهر است. با این‌حال، اگر می‌خواهید از تجربه سفر به هیروشیما نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم در طول ساعات 9 تا 17به این شهر سفر کنید.

قیمت: برخی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی این شهر نیازمند پرداخت هزینه است، بااین‌حال مکان‌ها و فعالیت‌های تفریحی رایگان نیز وجود دارد. 

از جاهای دیدنی هیروشیما در معبد Mitaki-Dera دیدن کنید

معبد بودایی Mitaki-Dera در مرکز شهر هیروشیما واقع شده‌است. این معبد علی‌رغم مناظر زیبایی که دارد، تا حد زیادی مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌، اما می‌تواند منطقه‌ای آرامش‌بخش و لذت‌بخش باشد. بهترین زمان بازدید از معبد Mitaki-Dera فصل پاییز است، اما در تمامی طول سال زیباست؛ محوطه معبد مملو از مجسمه‌ها و آبشارهای بودایی است و درختان در محوطه معبد پراکنده شده‌اند.

آدرس: 411 Mitakiyama, Nishi Ward

ساعت فعالیت: درهای این معبد همه‌روزه به روی مردم گشوده‌است؛ مارس تا نوامبر از ساعت 8 تا 14 و دسامبر تا فوریه 8 تا 17.

قیمت بلیط: رایگان

جواهرات درخشان شب را بببینید!

یکی دیگر از جاهای دیدنی هیروشیما کوه Haigamine است.این کوه یکی از سه منظره شبانه و پرطرفدار ژاپن را رقم می‌‌زند. این کوه، منظره‌ای پانوراما از جزایر اطراف و شهر را به شما می‌دهد که هم‌چون دریایی از جواهرات درخشان در شب می‌درخشد و تنها نقطه مرتفع منطقه است. بدون شک این منظره رویایی برای زوج‌هایی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، یک شب عاشقانه را رقم خواهد زد؛ بنابراین اگر به‌تازگی ازدواج کرده‌اید، بازدید از این جاذبه دیدنی هیروشیما را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قیمت و ساعت فعالیت: دسترسی به کوه همیشه رایگان است، اما برای یک تجربه شگفت‌انگیز پیشنهاد می‌کنیم شب‌هنگام به این کوه بروید.

به موزه تخم‌مرغ چوبی بروید

جاهای دیدنی هیروشیما

از آن‌جایی که این موزه شبیه تخم‌مرغ بوده و با چوب درست شده‌است، با نام موزه تخم‌مرغ چوبی Okonomiyaki شناخته می‌شود. مطمئنا بازدید از این موزه برای افراد شکمو هیجان‌انگیزتر خواهد بود؛ زیرا در این مکان با غذاهای محلی هیروشیما، تاریخچه غذاهای لذیذ Okonomiyaki، مواد اولیه، طرز تهیه و فوت‌وفن‌های پخت غذا آشنا خواهند شد. 

آدرس: 733 733-0833 7-4-5, Sho-ko center, Nishi-ku 

ساعات فعالیت: این موزه در تمامی روزهای هفته از ساعت 9 تا17 باز است. فراموش نکنید قبل از رفتن به موزه بلیط آن را رزرو کنید.

قیمت بسته به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید متفاوت است؛ مطمئنا فرآیند آموزش پخت‌و‌پز  غذاهای محلی مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

تله‌کابین‌سواری کنید

تله‌کابین Miyajima یکی دیگر از جاذبه‌‌های دیدنی هیروشیما است که به شما فرصت می‌دهد تا یک نمای پانورامیک از شهر را از ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا در یک اتاق کوچک معلق در هوا ببینید و از مناظر باشکوه جنگل باستانی Miyajima و دریای Seto Inland لذت ببرید. این سفر از کوه Misen آغاز می‌شود و تا پارک Momijidani ادامه دارد. هم‌چنین حدود یک‌ساعت طول می‌کشد تا شما به بالای کوه Misen صعود کنید؛ سپس سوار تله‌کابین شوید. 

ساعت فعالیت: این تله‌کابین همه‌روزه از ساعت ۹ تا 17 و در سایر روزها، به‌ویژه در ایام نوروز از ساعت 8 تا 17:30 پذیرای عموم گردشگران است.

قیمت بلیط: 

افراد بالای ۱۲ سال: 7.5 دلار برای یک سفر یک‌طرفه و 13.5 دلار برای یک سفر رفت‌و‌برگشت.

 کودکان ۶ تا ۱۲ سال: 4 دلار برای یک سفر یک‌طرفه و 7 دلار برای یک سفر رفت‌و‌برگشت. 

در آلاچیق Miyajima Omotesando استراحت کنید

این آلاچیق، شلوغ‌ترین آلاچیق‌ Miyajima است که تمام گردشگرانی که برای بازدید از Miyajima  می‌آیند، در این نقطه استراحت می‌کنند و غذا می‌خورند. این آلاچیق مملو از فروشگاه و رستوران است؛ هم‌چنین مکان خوبی برای خرید سوغاتی برای دوستانتان به شمار می‌رود.

آدرس: 459-2 Miyajimacho, Hatsukaichi

ساعت فعالیت: این آلاچیق در تمامی روزهای هفته 24 ساعته باز است، اما بعضی مغازه‌های خاص آن ممکن است در ساعات 9 تا 18 دایر باشند.

قیمت‌ها بسته به فروشگاه، رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

از معبد Daisho-in دیدن کنید

Daisho-in

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی هیروشیما معبد Daisho-in است. این معبد شاید به اندازه مقبره Itsukushima محبوب نباشد، اما با تمام ویژگی‌هایش ارزش دیدن دارد. این معبد در دامنه کوه Misen قرار دارد و کاهن اعظم مقبره Itsukushima تا دوره Meiji که Buddhism و Shintoism از هم جدا شدند در آن سکونت داشتند. این معبد از نظر نحوه ساخت چشمگیر است؛ هم‌چنین مجسمه‌های بی‌شماری در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف و غاری پر از شمایل بودایی وجود دارد که به باور مردم برکت می‌دهد.

آدرس: 210番地 Miyajimacho, Hatsukaichi

ساعت فعالیت: هرروزه 8 تا 17

قیمت بلیط: رایگان

از معبد و پارک Senko-Ji دیدن کنید

Senko-Ji یکی از جاذبه‌های دیدنی هیروشیما به شمار می‌آید. این پارک و معبد از وسط کوه Senko-Ji تا قله را دربر‌می‌گیرد. منظره معبد تماشایی است و شکوفه‌های گیلاس در سراسر محوطه آن حضور دارند. نمای شب از قله شگفت‌انگیز است و صدای ناقوس‌ها از معبد به گوشتان می‌رسد. این‌جا مکان فوق العاده‌ای برای استراحت کردن، احاطه شدن در طبیعت و دور شدن از زندگی شهری است. معبد و پارک Senko-Ji آن‌قدر زیباست که بسیاری از نقاشان ژاپنی آن را به تصویر کشیده‌اند.

آدرس: 15-1 Higashitsuchidocho, Onomichi

فعالیت: همه‌روزه

قیمت بلیط: رایگان

صبرکنید؛ درست است که شما با جاذبه‌ها‌ی دیدنی هیروشیما آشنا شده‌اید، اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. هیروشیما با تاریخ پرفرازو‌نشیب خود، شهری زیبا و شگفت‌انگیز با فعالیت‌های گردشگری جذاب است. علاوه بر تاریخ وحشتناکی که قلمروهای میراث آن را به هم متصل می‌کند، فعالیت‌های زیادی برای لذت بردن در آن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چند پیشنهاد برای لذت بردن از جاهای دیدنی هیروشیما

جاهای دیدنی هیروشیما
  • در Mazda Zoom – Zoom Stadium بیس‌بال بازی کنید.
  • در باغ زیبای Shukkei-en پیاده‌روی آرامش‌بخشی داشته باشید.
  •  انواع گل‌های پرورش یافته در مزرعه Sera Kogen را ببینید.
  • ماکت کشتی جنگی  Yamatoرا در موزه دریایی Kure Maritime ببینید و برای برقراری صلح در دنیا دعا کنید.
  • به جزیره Sensuijima بروید و با طبیعت زیبای آن همراه شوید.

در آخر

سفر به هیروشیما می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر به ژاپن باشد؛ شما به‌قدر کافی استراحت می‌کنید، از بهترین جاذبه‌های دیدنی هیروشیما بازدید می‌کنید، معابد و موزه‌ها را می‌بینید، در باغ‌ها قدم می‌زنید و غذاهای محلی می‌خورید. دیگر چه می‌خواهید؟ همه خوبی‌ها در یک سفر جمع گشته. منتظر چه هستید؟ همین حالا بلیط هواپیما آنلاین را رزرو کنید.

نظرات کاربران