Caffe Florian
4 اردیبهشت 1402
جهانگردی

قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا؛ از پاریس تا دانمارک!

حتماً می‌دانید که در گوشه و کنار اروپا مکان‌های قدیمی وجود دارد که در و دیوار آن‌ها پر از داستان‌های جذاب است. اروپا در کل به داشتن کافه‌ها و رستوران‌های مدرن و قدیمی خود معروف است. درست است که در کشورهای مختلف اروپا می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های مدرن و جذاب زیادی پیدا کنید، اما هیچ چیز جای کافه‌های قدیمی را نمی‌گیرد. به این خاطر که هر کدام از این قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا به ‌خاطر دکور، محیط و داستان‌های پس ‌زمینه‌ جذاب‌شان شناخته می‌شوند و تاریخ و سنت دارند.

تور اروپا

بهتر است یک قهوه یا میان وعده از یک شیرینی محلی بنوشید تا یک قهوه خانه زیبا که در آن بتوانید فرهنگ محلی را در همان زمان تجربه کنید. برخی از این کافه‌های نمادین مورد تردد افراد باسواد مشهور بود. برخی دیگر مهد انقلاب بودند. در حالی که برخی از آن‌ها به دلیل فضای داخلی مجلل خود شناخته شده‌اند. هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند و اکثر آن‌ها نوشیدنی یا کیک خاصی را ارائه می‌دهند. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا را به شما معرفی کنیم.

Les Deux Magots | پاریس، فرانسه

Les Deux Magots

اگر قصد دارید 3 روز یا بیشتر را در پاریس بگذرانید، زمانی را به چند قهوه خانه اختصاص دهید. پایتخت فرانسه صدها کافه زیبا دارد که بسیاری از آن‌ها بخشی از تاریخ شهر هستند و جز قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا به حساب می‌آیند. Les Deux Magots (تاسیس در سال 1822) در سنت ژرمن-د-پرس یکی از نمادین‌ترین کافه‌های اروپا است. پس از جنگ جهانی دوم، سن ژرمن به مرکز زندگی فکری و فرهنگی در پاریس تبدیل شد و کافه‌هایی مانند Les Deux Magots به عنوان مکان‌های مناسبی برای جلسات و گفتگوها ظاهر شدند.

Les Deux Magots کافه مورد علاقه همینگوی در سن ژرمن بود. گفته می‌شود که او ساعت‌های زیادی را در اینجا صرف نوشتن یا نوشیدن با نویسندگان دیگر از جمله جیمز جویس و اف. اسکات فیتزجرالد کرد. Les Deux Magots تغییر چندانی نکرده است و هنوز هم شخصیت‌هایی را از دنیای هنر، ادبیات، مد و سیاست جذب می‌کند. بسته به زمان روز، باید قهوه یا شکلات داغ عالی این کافه را انتخاب کنید.

رزرو تور پاریس با سه کلیک خوبه!

Caffe Florian | ونیز، ایتالیا

کافه فلوریان که به عنوان نمادین‌ترین و قدیمی‌ترین کافه اروپا و در شهر زیبای ونیز شناخته می‌شود، از سال 1720 یکی از کافه‌های پیاتزو سن مارکو بوده است. نام آن از مالک آن فلوریانو فرانچسکونی گرفته شده است. بخشی از دلایلی که این کافه زیبا در ونیز باید باشد، این است که در زمان مهمی در تاریخ جمهوری ایجاد شده است. در آن زمان، این مکان محل ملاقات توطئه گران علیه فرمانروایان فرانسوی و اتریشی بود که پس از سقوط امپراتوری ونیزی قدرت را به دست گرفتند. امروز هم می‌توانید از اتاق‌های مجلل کافه فلوریان دیدن کنید. این کافه از زمان تأسیسش تغییر چندانی نکرده است. هنوز هم شامل نقاشی‌های دیواری اصلی خود است و منوی غذا تقریباً همان چیزی است که در چند صد سال گذشته داشته است. اخیراً، مالکان سعی کرده‌اند با نمایش نمایشگاه‌های هنر معاصر، کافه را وارد قرن بیست و یکم کنند.

New York Cafe | بوداپست، مجارستان

کافه نیویورک بوداپست، یک کافه کلاسیک اروپایی که از جذابیت دنیای قدیم برخوردار است. این کافه یکی از مجلل‌ترین فضاهای داخلی را در میان کافه‌های موجود در این فهرست به رخ می‌کشد. واقعاً باید شخصاً دیده شود تا باور شود. این کافه در طبقه همکف هتل مجلل نیویورک پالاس قرار دارد. نمای پیچیده ساختمان اولین سرنخ شما از گنجینه‌هایی است که در داخل آن وجود دارد. نرده‌های چوبی سخت، لوسترها و استفاده سخاوتمندانه از سنگ مرمر به این کافه احساسی واقعاً کاخ می‌دهد. کافه نیویورک مظهر زیبایی مجارستان و جذابیت دنیای قدیم است.

اگر سبک شما این است، بهتر است یک اتاق یا خانه در سایت Airbnb در بوداپست انتخاب کنید که همان حس زرق و برق را به شما منتقل کند. این کافه نقش مهمی در تاریخ مجارستان ایفا کرده است. به این خاطر که نویسندگان و سردبیران در آغاز قرن بیستم به اینجا هجوم آوردند و یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های کشور درست همین جا در گالری طبقه بالا ویرایش می‌شد. در دوره پس از جنگ، کافه رو به ویرانی شد و تنها در سال 2006 بود که کافه نیویورک با عشق به شکوه سابق خود بازیابی شد. هنگام بازدید از این کافه چای بعد از ظهر، ساندویچ‌ها و شیرینی‌هایی که با قهوه سرو می‌شوند را سفارش دهید.

Cafe Louvre | پراگ، چک

Cafe Louvre

وقتی صحبت از کافه‌های پراگ می‌شود، مکان‌های بهتری برای تجربه تاریخ شهر به جز کافه لوور، مکان نمادین آلبرت انیشتین و فرانتس کافکا وجود ندارد. این مکان در سال 1902 افتتاح شد و علاوه بر سرو غذاهای چک باکیفیت، به پاتوقی برای دانشگاهیان و نویسندگان تبدیل شد. متأسفانه، توسط دولت شوروی که تجارت خصوصی و کار ذهن خلاق را ممنوع کرده بود، مجبور به تعطیلی آن شد. پس از پنج دهه خالی ماندن، باری دیگر در سال 1992 به روی عموم باز شد.

امروزه، این مکان نسبتاً پیچیده‌ای برای خوردن غذا در پراگ است، اما به هیچ وجه گزینه‌ای گران قیمت نیست. برای دیدن آثار هنری داخلی و دوره‌ای زرق و برق دار و برای وعده‌های غذایی دلچسب و انتخاب قهوه و کوکتل از آنجا دیدن کنید. غذای ملی چک، svickova، استیک را در پوره هویج، جعفری و کرفس سفارش دهید، با کوفته نان و سس کرن بری سرو کنید. این غذا عجیب به نظر می‌رسد، اما این ترکیب، واقعا خوشمزه است.

Sacher Café Wien | وین، اتریش

یکی دیگر از قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا، Sacher Cafe Wien در وین است. این کافه همان جایی بود که Sachertorte به همین نام اختراع شد. کیک Sachertorte دو لایه کیک اسفنجی شکلاتی که با یک لایه نازک مربای زردآلو جدا شده و با گاناش شکلاتی تیره پوشانده شده است، بدون شک یکی از معروف‌ترین غذاها در اتریش است. این شیرینی توسط فرانتس ساچر در سال 1832 هنگامی که او فقط 16 سال داشت ساخته شد. امروزه این کیک در کافه هتل معروف ساچر سرو می‌شود.

هنگام رفتن به این کافه می‌توانید از میان نشستن در فضای باز یا نشستن در فضای سرپوشیده کافه یکی را انتخاب کنید. البته پیشنهاد می‌شود که اگر در فصل بهار یا تابستان به این کافه می‌روید، فضای بیرون را برای نشستن انتخاب کنید. دستور غذای اصلی توسط یک علامت تجاری محافظت می‌شود، بنابراین تنها مکان در جهان برای داشتن یک تکه کیک خوشمزه Sachertorte همینجاست. هر برش حتی با یک مهر شکلاتی از علامت تجاری این کافه همراه است. وقتی به وین می‌روید، بهتر است آن را با یک قهوه یا لیکور شکلات همراه کنید، یک تکه Sachertorte در کافه Sacher چیزی است که نباید از دست داد.

Conditori La Glace | کپنهاگ، دانمارک

یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا در کپنهاگ، Conditori La Glace است. این کافه یک کافه شیک است که قدمت آن به سال 1870 برمی‌گردد. در آنجا چای سنتی، قهوه، شکلات داغ و البته شیرینی دانمارکی و کیک‌های مفصل سرو می‌شود. La Glace نه تنها قدیمی‌ترین نانوایی و شیرینی‌پزی دانمارک است، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در کپنهاگ است. در واقع، سخت است که در کنار La Glace قدم بزنید، از پنجره نگاه کنید و برای خوردن چیزی شیرین توقف نکنید.

دانمارک به خاطر نان‌ها و شیرینی‌های شیرین معروف است و La Glace بیش از شش نسل است که آن‌ها را کامل می‌کند. فضای داخلی کافه شما را به دوران گذشته می‌برد. La Glace با دکور قدیمی و یونیفرم کارکنان، تمام جذابیت یک نانوایی خانوادگی 150 ساله را حفظ کرده است. هر کسی که از کپنهاگ بازدید می‌کند باید در این کافه دانمارکی توقف کند. گزینه‌های زیادی برای شیرینی و قهوه در شهر وجود دارد، اما هیچ کدام با طعم، فضا و تجربه نمادین Conditori La Glace رقابت نمی‌کنند.

Caffe San Carlo | تورین، ایتالیا

Caffe San Carlo

کافه سان کارلو را می‌توان در زمره قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا به حساب آورد، زیرا قرن‌ها محل ملاقات نویسندگان بوده است. این جایی است که الکساندر دوما، رمان ‌نویس فرانسوی و نویسنده سه تفنگدار، اولین بیسرین خود را می‌چشد. بیسرین، نوشیدنی گرم منحصر به فردی که از لایه‌های اسپرسو، شکلات و شیر ایجاد می‌شود. یکی از برجسته‌ترین شهرهای ایتالیا، تورین اولین پایتخت پادشاهی (قبل از فلورانس و رم) بود و در نتیجه جامعه ادبی و سیاسی اروپا را به خود جذب کرد.

چندین کافه بزرگ برای میزبانی از این بازدید کنندگان قابل توجه تأسیس شد که هیچ کدام زیباتر از کافه سن کارلو نیستند. این ساختمان در میدان معروف پیاتزا سن کارلو، درست در قلب تورین قرار دارد، جایی که می‌توانید در اطراف پرسه بزنید و معماری باشکوه شهر را تحسین کنید. فضای داخلی با آینه ورق طلایی، سنگ مرمر و مخمل تزئین شده است. نشستن در داخل کافه و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی گرم سنتی شهر یکی از کارهایی است که در تورین باید انجام دهید.

Bettys in Harrogate | یورکشایر، انگلستان

Bettys شش شعبه در سراسر یورکشایر دارد، اما اولین شعبه‌ای که افتتاح شد در مرکز هاروگیت بود. این کافه در سال 1919 توسط یک مهاجر سوئیسی که زندگی خود را با نام فریتز بوتزر آغاز کرد، تأسیس شد. او که یک شیرینی‌پز موفق بود، نام خود را به Frederick Belmont گذاشت. این ارتباط سوئیسی، غذای ویژه بیکن و راکلت رستی را توضیح می‌دهد که هنوز در منوی Bettys وجود دارد.

شناخته‌ شده‌ترین کافه در شهر آبگرم به مکانی نمادین برای خوردن چای سنتی عصرانه و کیک‌ تبدیل شده است. می‌توانید پیاده روی کنید و منتظر بمانید تا بنشینید یا یک میز در اتاق زیبای امپراتوری در طبقه بالای Bettys رزرو کنید. این کافه در خیابان پارلمان در هاروگیت، جذابیت خاصی از دنیای قدیم دارد. کارکنان یونیفرم‌هایی به تن می‌کنند که شما را به یاد فضاهای سنتی و قدیمی می‌اندازد. در واقع همه چیز در این کافه برای ساختن محیطی قدیمی وجود دارد.

Bewley’s Oriental Cafe | دوبلین، ایرلند

فهرست کردن قدیمی‌ترین کافه‌های اروپایی بدون در نظر گرفتن کافه شرقی Bewley در خیابان گرافتون دشوار است. این کافه با چنان ظرافت و سبکی طراحی شده است که بیش از 90 سال پس از افتتاح درهای خود، همچنان مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دکوراسیون پیشگامانه، از جمله نقوش به سبک مصری در کاشی‌های موزاییک رنگارنگ که نمای بیرونی ساختمان را می‌پوشاند، یکی از غیر معمول‌ترین مناظر دوبلین است.

با این حال، این شیشه‌های رنگی چشمگیر هستند و توسط هنرمند مشهور ایرلندی هری کلارک ایجاد شده است که جواهری در تاج این کافه است. برای داشتن محیطی خاص، از گوشه شاعران یا اتاق جیمز جویس دیدن کنید، یا در کنار یکی از 10 شومینه روباز مستقر شوید تا از یک قهوه تازه دم شده همراه با چند کیک و شیرینی خوشمزه لذت ببرید. فراموش نکنید که گزینه‌های صبحانه سنتی ایرلندی و ناهار سبک در منوی Bewley را هم امتحان کنید.

Cafe Central | مالاگا، اسپانیا

یکی از نمادین‌ترین، زیباترین و تاریخی‌ترین کافه‌های اسپانیا، کافه سنترال در شهر مالاگا است که در Plaza de la Constitución، تنها 4 دقیقه پیاده از کلیسای جامع باشکوه مالاگا فاصله دارد. خوزه پرادو کرسپو این کافه را در اوایل قرن بیستم در روزهای پس از جنگ داخلی اسپانیا تأسیس کرد. جالب اینجاست که این کافه ترکیبی از سه کافه کوچک‌تر کافه سوئیزو، چینیتاس و مونیخ است. خاص‌ترین ویژگی کافه مرکزی این است که موقعیت مکانی عالی را برای تماشای جهان ارائه می‌دهد. اگر نمی‌خواهید در مالاگا چای یا قهوه بخورید، این کافه صبحانه، ناهار، شام و منوی تاپاس متنوع را در کنار قهوه خود ارائه می‌دهد. برخورد دوستانه و منوی انگلیسی (با عکس‌های بسیاری از غذاها) این مکان را به مکانی عالی برای خوردن یک غذای دلچسب تبدیل کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا پرداختیم‌. در حالت معمول هم خوردن یک فنجان قهوه و یا یک کیک خوش طعم می‌تواند شما را سرحال‌تر از همیشه کند. اما حالا فکر کنید که در قدیمی‌ترین کافه‌های اروپا نشسته‌اید و مشغول خوردن دسر هستید. هیچ چیز نمی‌تواند لذت بخش تر از این باشد. اگر قصد اروپا گردی دارید، ناخودآگاه دلتان می‌خواهد که کیک‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص آن کشور را امتحان کنید. پس پیشنهاد ما به شما این است که به کافه‌های قدیمی اروپا که در این مقاله معرفی کردیم بروید و ناگهان خود را حدود چند قرن به عقب پرتاب کنید! 

نظرات کاربران