Honolulu, Oahu

بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی!

یادتان هست یک روز معمولی در دوران کودکی‌تان چگونه بود؟ احتمالاً نه، اما شرط می‌بندیم که می‌توانید به وضوح یک سفر خانوادگی را به یاد بیاورید که در طول آن چه تجربیات و لحظات نابی را به همراه والدین و دیگران داشته‌اید. اکنون نوبت شماست که چنین خاطرات خوبی را برای فرزندان‌تان بسازید. برنامه‌ریزی برای تعطیلات خانوادگی، مانند بسیاری از جنبه‌های فرزندپروری، هنر خوبی است. اما این هنر در عین لذت‌بخش بودن پر چالش است. انتخاب مقصدی که امنیت داشته باشد، مناسب سفر خانوادگی بوده و تفریحات و جاذبه‌هایی برای هر سنی داشته باشد، کمی سخت خواهد بود. اما دنیا پر است از مقاصد مناسب تعطیلات خانوادگی تا بتوانید در کنار همسر و فرزندان‌تان استراحت کرده و به تفریح بپردازید. در این مقاله بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی را معرفی می‌نماییم.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Dune du Pilat, France

Dune du Pilat, France

Dune du Pilat با بیش از 360 فوت ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تپه شنی اروپا است. این تپه باشکوه که در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه قرار دارد، سالانه حدود 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. به هر حال، تعطیلات ساحلی یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از طبیعت است و این جاذبه طبیعی یکی از بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی و رهایی در طبیعت خواهد بود. بچه‌ها از پیاده‌روی در تپه‌های شنی لذت خواهند برد و یکی دیگر از فعالیت‌های عالی موجود در Dune، مزه کردن صدف است.

برای تفریحات بیشتر مانند مینی‌گلف و اسب‌سواری، می‌توانید با قطار به بوردو که حدود 50 مایل دورتر است بروید. تلماسه سایه ندارد، بنابراین کرم ضدآفتاب و آب فراوان همراه داشته باشید. حتی پیشنهاد می‌کنیم برای طلوع یا غروب آفتاب که خورشید نوری جادویی بر روی شن‌های بکر می‌تابد به تپه برسید. این شهر سراسر برای مناظر شگفت‌انگیز و فرصت‌های عکاسی خانوادگی است. 

Honolulu, Oahu

یکی دیگر از مقصدهای ساحلی زیبا، ساحل مشهور Waikiki با ماسه‌های بکر و دریاهای فیروزه ای آن است. در این‌جا کارهای زیادی برای خانواده وجود دارد، از اجاره پدل‌بورد و قایق گرفته تا گذراندن کلاس موج‌سواری خانوادگی. ساحل Waikiki گاهی اوقات شلوغ می‌شود، اما شما باید بتوانید یک نقطه آرام برای استراحت خانواده پیدا کنید. اعضای کوچک‌تر خانواده تالاب روستای هاوایی هیلتون بدون موج را دوست خواهند داشت. در واقع، به دلیل اهمیت خانواده در فرهنگ هاوایی مطمئناً تعداد زیادی فعالیت‌های مناسب برای کودکان پیدا خواهید کرد. بسیاری از استراحتگاه‌ها دارای یک کلوپ مخصوص بچه‌ها هستند یا کلاس‌های غواصی و موج‌سواری ارائه می‌دهند. در نهایت زیبایی شهر آن‌را به یکی از مقاصد مناسب سفر خانوادگی تبدیل نموده است.

پاسپورت دومینیکا

سفر به پرل‌هاربر در همان نزدیکی به شما کمک می‌کند تا به رویدادهای تلخ 7 دسامبر 1941 نزدیک شوید. در این‌جا یادبود USS Arizona، موزه‌های زیردریایی و هوانوردی و کشتی جنگی میسوری را خواهید یافت. به خصوص کودکان از مرکز واقعیت مجازی پرل‌هاربر لذت خواهند برد. همچنین فرصت یک سفر یک‌روزه به بزرگ‌ترین آتشفشان خاموش جهان، در پارک ملی Haleakalā در جزیره Maui وجود دارد. حتی می‌توانید یک شب را در پارک ملی کمپ بزنید تا از فرصت‌های فوق‌العاده رصد ستاره‌ها در این پارک ملی بی‌نظیر استفاده کنید.

San Francisco, California

San Francisco, California

سانفرانسیسکو که به‌خاطر تله‌کابین‌ها، خیابان‌های تپه‌ای و خانه‌های ردیفی که در سریال پرطرفدار فول هاوس نمایش داده می‌شوند، شناخته شده است، شبیه هیچ جای دیگری در کالیفرنیای شمالی نیست. این شهر همچنین مملو از طیف وسیعی از فعالیت‌ها است که آن‌را به یکی از بهترین شهرها برای سفر خانوادگی تبدیل کرده است. موزه خانواده والت دیزنی جایی است که می‌توانید زندگی والت دیزنی را با نمایشگاه‌های عملی و آثار هنری اصلی کشف کنید. یکی دیگر از موزه‌های عالی برای کودکان، Exploratorium است که پر از بازی‌ها و نمایشگاه‌های تعاملی برای سرگرمی خانوادگی خواهد بود. همچنین می‌‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در اطراف پارک گلدن گیت، شهر سانفرانسیسکو را بگردید.

به همراه خانواده از زندان جزیره سانفرانسیسکو، آلکاتراز که زمانی محل زندگی اوباش بدنام آل‌کاپون بوده است، دیدن کنید. در طول مسیر مناظر بسیار خوبی از خلیج سانفرانسیسکو وجود خواهد داشت. سپس ناوگان کشتی‌های تاریخی در پارک ملی دریایی سانفرانسیسکو وجود دارد که برای علاقه‌مندان به قایق‌سواری جذاب خواهد بود. میدان یونیون در مرکز شهر سانفرانسیسکو و میدان گیراردلی که به خاطر شکلات‌هایش معروف است، از دیگر جاذبه های عالی شهر هستند. همچنین Presidio of San Francisco نیز از مکان‌های خوب برای تفریح در فضای باز با جنگل، زمین گلف و مسیرهای پیاده‌روی است.

Lake Champlain Islands, Vermont

از پیست‌های اسکی Mount Snow گرفته تا زیبایی‌های طبیعی Smugglers’ Notch، ورمونت فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای تفریح در فضای باز فراهم می‌کند. با این حال، پربازدیدترین مکان آن دریاچه Champlain است، مقصدی عالی برای تعطیلات خانوادگی. دریاچه شامپلین که بهشت حیات‌وحش نام دارد، یک دریاچه آب شیرین طبیعی است که فرصتی عالی برای تماشای پرندگان به شما می‌دهد. عالی است. شما همچنین می‌توانید قایق‌رانی و کایاک‌سواری کنید. بچه‌ها همچنین از تماشای Champ، هیولای زیرآب که شهرت دارد در این‌جا زندگی می‌کند، لذت می‌برند. دریاچه Champlain شامل تقریباً 80 جزیره و همچنین فانوس‌های دریایی و پارک‌ها است و تعداد زیادی مسیر و مکان‌های پیک نیک برای کاوش در آن وجود دارد. فعالیت‌های دیگری مانند بازدید موزه‌های پلاتسبورگ در سمت نیویورک و مرکز اکو در برلینگتون در ساحل ورمونت بر جذابیت این شهر از بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی افزوده است. 

Panama

Panama

پاناما که آمریکای مرکزی و جنوبی را به هم پیوند می‌دهد، کشوری زیبا و یکی از بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی است. کارهای مهیج زیادی برای کودکان و همچنین بزرگسالان در پاناما وجود دارد، مانند ماهی‌گیری در اعماق دریا، کایاک‌سواری، غواصی و بازدید از سواحل قرمز قورباغه و ساحل ستاره دریایی. همچنین مجموعه وسیعی از جاذبه‌های تاریخی در شهر وجود دارد. از لذت‌های تاریخی کاسکو آنتیگو با رستوران‌های غذاهای دریایی، فروشگاه‌های گران‌قیمت و موزه‌های عالی شامل Biomuseo با طراحی خیره‌کننده و Museo Panama Viejo کوچک با ویرانه‌های کلیسای جامع لذت ببرید.

در فاصله 15 دقیقه‌ای با ماشین از شهر، کانال پاناما یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن را باید حتما ببینید. این کشور همچنین دارای آبشارها، قلعه‌های متروکه، رودخانه‌های خیره‌کننده و مسیرهای پیاده‌روی است. پارک دریایی کویبا که در میراث جهانی ثبت شده است را از دست ندهید، جایی که می‌توانید جنگل‌های بارانی با برخی از بزرگ‌ترین تنوع زیستی جهان را ببینید. شما حتی می‌توانید به تماشای نهنگ بروید که برای کودکان جذابیت زیادی خواهد داشت.

Central North Island, New Zealand

آیا تا به حال آرزوی سفر به نیوزلند را داشته‌اید؟ تعطیلات خانوادگی هیجان‌انگیزتر از این نیست. برای بازدیدکنندگانی که برای اولین‌بار به نیوزلند سفر می‌کنند، خوب است که از منطقه جزیره مرکزی شمالی سفرشان را شروع کنند که گاهی قلب و روح نیوزیلند به حساب می‌آید. در این‌جا مناظر و جنگل‌های آتشفشانی خیره‌کننده و همچنین بزرگ‌ترین دریاچه نیوزلند، تاوپو را خواهید دید. تاوپو به خاطر حکاکی‌های صخره‌ای الهام‌بخش مائوری، مناظر خیره‌کننده و چشمه‌های آب گرم معروف است. همچنین این دریاچه دارای زمین مینی‌گلف، کشتی‌های تفریحی، پارک‌ و زمین‌های بازی است که آن را به مکانی عالی برای سرگرمی کودکان در فضای باز و بهترین شهرها برای سفر خانوادگی تبدیل نموده است.

جزیره مرکزی شمالی دارای بسیاری دیگر از جاذبه‌های مشهور جهان است. ساحل آب گرم در کوروماندل وجود دارد، جایی که آب گرم از زیر شن‌ها به بیرون حباب می‌زند و کمی جلوتر در جنوب منطقه Rotorua سازه صخره‌ای چشم‌گیر کلیسای جامع کوو قرار دارد که مملو از فعالیت‌های سرگرم‌کننده است. برای دوست‌داران طبیعت، پارک حیات وحش Paradise Valley Springs یا مرکز ملی پرندگان شکاری جذاب خواهد بود. همچنین می‌توانید بانجی‌جامپینگ را در Velocity Valley امتحان کنید یا از جنگل دیدنی Whakarewarewa دیدن کنید، جایی که می‌توانید پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری کنید.

Sydney, Australia

Sydney, Australia

سیدنی یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای استرالیا و یکی از محبوب‌ترین مقاصد مناسب سفر خانوادگی با انبوهی از سواحل و جاذبه‌های مناسب برای خانواده‌ها است. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های سیدنی عبارتند از: خانه اپرای سیدنی، راکز، اسکله دایره‌ای، بندر دارلینگ، ساختمان ملکه ویکتوریا و چشم برج سیدنی. برای دوست‌داران حیوانات، باغ‌وحش تارونگا و پارک حیات‌وحش Featherdale نیز وجود دارد. سیدنی همچنین شهر دوست‌دار دوچرخه بوده و یک راه عالی برای نزدیک شدن به برخی از مناظر، از جمله عبور از پل بندرگاه سیدنی، اجاره دوچرخه است.

برای کسانی که به دنبال فعالیت‌های مختلف در فضای باز هستند، پارک ملی بندرگاه سیدنی، پارک ملی مالابار هدلند و پارک ملی لین کوو بهترین گزینه‌های تفریحی هستند. بازدید از سواحل افسانه‌ای سیدنی را فراموش نکنید. ساحل بوندی با شهرت جهانی برای شناگران ماجراجوی نوجوان و علاقمندان به موج‌سواری عالی است. اگر کودک نوزاد همراه دارید، می‌توانید به سراغ منطقه North Bondi بروید، در ساحل Clontarf Reserve کودکان می‌توانند مشغول ساختن قلعه‌های شنی شوند و حتی شما را نیز با خود در این سرگرمی همراه کنند. 

شما از میان بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی، کجا را انتخاب کرده اید؟

London, England

لندن یک انتخاب عالی برای تعطیلات خانوادگی است. صدها نقطه برای بازدید را ارائه می‌دهد و مملو از جاذبه‌ها و فعالیت‌های خانوادگی است. با وجود موزه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های تاریخی به ظاهر بی‌پایان، کارهایی که باید در پایتخت بریتانیا انجام دهید تمام نخواهند شد. مکان‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند رفتن به برج لندن، موزه آثار مومی مادام توسو، باغ‌وحش لندن و البته چشم لندن که مناظری خیره‌کننده از شهر را به نمایش می‌گذارد، وجود دارند که همه این جاذبه‌ها فوق‌العاده بین گردشگران محبوب هستند، بنابراین باید از قبل رزرو کنید و فراموش نکنید که در سفرهای خود به اطراف لندن نگاهی به کاخ باکینگهام، بیگ‌بن و پل برج بیندازید. یکی دیگر از مکان‌هایی که باید ببینید، محله موزه در کنزینگتون جنوبی است.

بازدید از موزه‌های مشهور جهان در این‌جا عمدتاً رایگان بوده و همگی حاوی هزاران نمایشگاه تعاملی جذاب هستند. برای خریدهای عالی فروشگاه معروف هارودز، خیابان آکسفورد، کاونت گاردن، و بازار کمدن وجود دارند. برای استراحتت و پیاده‌روی می‌توانید به فضاهای باز دوست‌داشتنی در هاید پارک و ریجنت‌پارک بروید همچنین دو پارک موضوعی دنیای ماجراهای چسینگتون و پارک آبی دریاچه‌های تورپ با فاصله یک ساعته از شهر برای بازدید خانوادگی وجود دارد. مجموعه این جاذبه‌ها لندن را به یکی از بهترین شهرهای دنیا برای تعطیلات خانوادگی تبدیل کرده است.

Santorini Island, Greece

Santorini Island, Greece

جزیره یونانی سانتورینی به‌خاطر ساختمان‌های مکعبی شکل سفیدش که صخره‌ها را پوشانده‌اند، معروف بوده و یکی از زیباترین مقاصد ماه عسل در جهان است. این جزیره در کنار مناظر شگفت‌انگیز اقیانوس و غروب خورشید، فعالیت‌های زیادی برای تعطیلات خانوادگی به عنوان یکی از مقاصد مناسب سفر خانوادگی ارائه می‌دهد. می‌توانید زمانی را در یکی از سواحل معروف ماسه سیاه مانند پریسا یا کاماری بگذرانید. اگر می‌خواهید آفتاب بگیرید، هتل‌ها و رستوران‌های فراوانی به شما اجازه می‌دهند از تخت‌های آفتاب‌گیر به‌صورت رایگان استفاده کنید، البته تا زمانی که چیزی بخرید. خرابه‌های باستانی در Akrotiri Santorini را حتماً ببینید و برای منظره‌ای عالی از دریا و آتشفشان، تله کابین سانتورینی را امتحان کنید که از شهر تا بندرگاه قدیمی امتداد دارد. برای این‌که به اندازه کافی به آتشفشان نزدیک شوید تا بوی گوگرد را حس کنید، می‌توانید یکی از تورهای آتشفشانی و سفرهای روزانه موجود را رزرو کنید.

نتیجه‌گیری

سفر به معنای تجربه محیطی متفاوت از محل زندگی و گذراندن اوقاتی به دور از فشار کار و زندگی روزمره است. این لحظات آرام و لذت‌بخش در کنار خانواده بی‌شک لذتی چندین برابر خواهد داشت. صدای خنده شادی کودکان از سر بازی و خوشحالی برای هر پدر و مادری آرامشی وصف‌ناپذیر است. با سفر به بهترین شهرها برای سفر خانوادگی خیال‌تان از بابت سرگرم‌شدن تک‌تک اعضای خانواده و امنیت آن‌ها در سفر راحت خواهد بود. چه چیزی مهم‌تر از این‌که یک خانواده همگی در تعطیلات خوشحال و راضی باشند؟ قطعاً پیدا کردن مکانی که رضایت همه را جلب کند کمی دشوار است، اما بهترین شهرهای جهان برای مسافرت خانوادگی تا حد زیادی این چالش را برطرف خواهند کرد. مقصدتان را با مشورت خانوادگی انتخاب کنید و آماده ماجراجویی و تفریح برای یک تعطیلات فراموش نشدنی بشوید. 

نظرات کاربران