Rain in Hiroshima

بهترین زمان سفر به هیروشیما؛ از آب ‌و هوا تا ارزان‌ ترین زمان!

همه ما هیروشیما را با حادثه بمباران اتمی‌اش می‌شناسیم. بمبارانی که در سال 1945 رخ داد و کودکان، جوانان و مردان و زنان بسیاری را به کشتن داد. اما هیروشیما از بمباران جان سالم به در برد و به شهری مدرن تبدیل گشت؛ شهری پر از جاذبه‌های دیدنی، از پارک و موزه یادبود صلح هیروشیما گرفته تا جزیره میاجیما، معبد و پارک سنکو جی، شهر کوچک اونومیچی، کوه Haigamine و ده‌ها جای دیگر. به‌علاوه فعالیت‌های تفریحی این شهر نیز کم نیست؛ از دوچرخه‌سواری در بزرگراه گرفته تا تله‌کابین‌سواری، آشنایی با معماری سنتی ژاپن و چشیدن غذاهای محلی. در یک کلام، سفر به هیروشیما هم فال است و هم تماشا! اما مطمئنا اگر بخواهید لذت سفر به هیروشیما را دوچندان کنید، باید در بهترین زمان ممکن به هیروشیما سفر کنید. پس برای آشنایی با بهترین زمان سفر به هیروشیما، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

رزرو تور ژاپن

آب و هوای هیروشیما

بهترین زمان سفر به هیروشیما

به طور کلی، هیروشیما الگوهای آب‌و‌هوایی کاملا متمایزی نسبت به بیشتر شهرهای ژاپن دارد. برای مثال از روزهای آفتابی بیشتری در سال نسبت به توکیو برخوردار است؛ به این معنی که آب‌و‌هوای بسیار مطبوع‌تری را در تمام طول سال تجربه می‌کند. بااین‌حال، در هیروشیما تابستان‌ها کوتاه، گرم و طاقت‌فرسا هستند و زمستان‌ها سرد. در طول سال، دما معمولا از 1 تا 32 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به زیر صفر یا بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هیروشیما تحت تاثیر بادهای موسمی قرار دارد. در زمستان جریان‌های سرد شمال غربی غالب می‌شوند، درحالی‌که در تابستان با جریان‌های گرم‌ومرطوب با منشا گرمسیری جایگزین می‌شوند.

شهر هیروشیما تغییرات فصلی نسبتا زیادی در الگوهای آب‌و‌هوایی خود دارد. در بیشتر موارد، آب‌و‌هوا نسبتا ملایم و به‌طور‌کلی کاملا مطبوع است، اما در طول فصل طوفان که از ماه ژوئن تا اکتبر ادامه دارد، طوفان یا گردبادهای گرمسیری رخ می‌دهد. هم‌چنین، بارش باران از ماه مارس تا اکتبر بیشتر است. این دوره شامل فصل بارانی در ژوئن تا جولای و فصل اوج طوفان در سپتامبر است. بااین‌حال، این شهر بین کوه‌های چوگوکو و شیکوکو قرار دارد و به‌ندرت تحت تاثیر باران و برف قرار می‌گیرد؛ به همین علت هیروشیما به یکی از شهرهای ژاپن با کم‌ترین روزهای بارانی و بیشتری روزها با آب‌وهوایی معمولی در سال تبدیل شده‌است.

بهار؛ بهترین زمان سفر به هیروشیما

هنگامی‌که ماه مارس فرا می‌رسد، آب‌و‌هوا ملایم‌تر می‌شود؛ به طوری‌که حداکثر به 15 و حداقل به 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از پایان مارس تا اواسط آوریل، درختان گیلاس در حال شکوفه دادن هستند و بهار در زیباترین شکل خود در هیروشیما نمایان می‌شود. بهار تا اواخر ماه می می‌ماند و دمای آن از 6 تا 11 و 4 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر است. هوا از نظر دما و رطوبت بسیار پایدار بوده که آن را به دلپذیرترین زمان سال تبدیل می‌کند. منظره سرسبز شدن درختان پس از فصل شکوفه دادن نیز بسیار دوست‌داشتنی است؛ بنابراین بهار بهترین و زیباترین زمان برای سفر به هیروشیما است. توجه داشته باشید که با افزایش تعداد مسافران، قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد.

تابستان ؛ گرم و مرطوب

Hiroshima

تابستان هیروشیما گرم‌و‌مرطوب است. این فصل از ماه ژوئن آغاز می‌شود و تا آگوست ادامه می‌یابد. البته گرمای هوا تا اواسط سپتامبر نیز پابرجا است. در طول فصل تابستان، میانگین دمای هوا از 24 تا 32 درجه سانتی‌گراد متغیر است. علاوه بر گرم‌و‌مرطوب بودن، ممکن است بعضی روزها باران ببارد. مطمئنا می‌توانید به سفر در هیروشیما در این ماه فکر کنید؛ به شرطی‌که فراموش نکنید یک چتر کوچک تاشو همراه خود بیاورید. اگر هم از شلوغی جمعیت بیزارید، جولای بهترین زمان سفر به هیروشیما است. سرانجام ماه آگوست، گرم‌ترین ماه سال، از راه می‌رسد. دمای هوا در این ماه به حدود 35 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم لباس‌های سبک و راحت همراهتان بیاورید، پیش از بیرون رفتن حمام کنید و در طول گشت‌وگذار، چند بطری آب همراه خود داشته باشید. اگر می‌خواهید سفری ارزان و به دور از جمعیت را تجربه کنید، تابستان بهترین زمان سفر به هیروشیما خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا

پاییز؛ بهترین زمان سفر به هیروشیما

پاییز از اواخر سپتامبر آغاز می‌شود و تا نوامبر ادامه دارد. در طول این مدت، آسمان آبی، صبح‌ها سرد و با روزهای آفتابی پیش خواهد رفت. دمای هوا نیز بین 12 تا 24 درجه سانتی‌گراد متغیر است. ماه اکتبر با آب‌و‌هوای معمولا ملایمی همراه است، هم‌چنین برگ‌های پاییزی از اواخر اکتبر شروع به ریختن می‌کنند و به همین دلیل گردشگران را برای سفر به هیروشیما هوایی می‌کنند؛ به‌طوری‌که تصمیم خود را عملی کرده و برای تماشای این زیبایی‌های طبیعی به هیروشیما سفر می‌کنند. در ماه نوامبر، پاییز روی دیگرش را نشان می‌دهد و بالاخره هوا سرد می‌شود؛ در این زمان دمای هوا به زیر 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر سرمایی هستید، حتما لباس گرم همراه خود ببرید. فراموش نکنید که فصل پاییز، بهترین زمان سفر به ژاپن، و به ویژه هیروشیما است. بنابراین در این ایام باید انتظار جمعیت و گرانی بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها را داشت.

زمستان؛ سرد و آفتابی

هیروشیما سه ماه از سال را در زمستان سپری می‌کند. زمستان از دسامبر شروع می‌شود و تا فوریه ادامه می‌یابد. دمای هوای این فصل از 6 تا 13 درجه سانتی‌گراد متغیر است و از خنک تا سرد می‌رسد. در بیشتر روزها نیز هوا آفتابی است و فقط چند روز در ماه برف یا باران می‌بارد؛ ازهمین‌رو، شهر خلوت‌تر است و از این نظر زمان خوبی برای بازدید گردشگران به شمار می‌رود. تا ژانویه، دما از 10 تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. در این ماه باید انتظار آسمان ابری و بارش‌های مکرر را داشته باشید اما برف زیادی نخواهد بارید. ژانویه، سردترین ماه سال است، اما هنوز هم زمان خوبی برای سفر به هیروشیما خواهد بود. اگر قصد سفر در ماه فوریه را دارید، همراه بردن لباس‌های زمستانی را فراموش نکنید. در طول این مدت، دما هم‌چنان سرد باقی می‌ماند اما احتمال بارش باران یا برف کم‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید سفری ارزان، آرام و به دور از شلوغی داشته باشید، ماه فوریه بهترین زمان سفر به هیروشیما خواهد بود.

فصل بارندگی در هیروشیما

بهترین زمان سفر به هیروشیما

ژوئن فصل بارندگی است. در این ماه، که مرطوب‌ترین ماه سال است، 245 میلی‌متر و سالانه 1500 میلی‌متر باران می‌بارد. در بیشتر روزهای ژوئن، احتمال بارندگی وجود دارد؛ بنابراین معقولانه است که به هنگام بیرون رفتن از هتل، یک پالتوی بارانی و چتر همراه خود ببرید. اگر هم فراموش کردید نگران نباشید؛ این وسایل را می‌توانید از فروشگاه تهیه کنید. فصل بارانی تا جولای ادامه می‌یابد و هوا هم‌چنان گرم‌و‌مرطوب است. اما هر روز باران نمی‌بارد. اگر از شلوغی جمعیت فراری هستید، ماه جولای بهترین زمان سفر به هیروشیما خواهد بود. فصل بارندگی، بالاخره در اوایل آگوست پایان می‌یابد و گرمای هوا تا اواسط سپتامبر ادامه دارد.

فصل طوفان در هیروشیما

فصل طوفان از اوایل ژوئن آغاز می‌شود و تا اوایل سپتامبر ادامه می‌یابد. این فصل با فصل باران‌های موسمی در جنوب شرقی آسیا و فصل مرطوب در شرق ژاپن همزمان است. در هیروشیما، در این فصل، طوفان‌ها معمولا بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر، به ویژه از آگوست تا اوایل اکتبر، به وقوع می‌پیوندند. اگر در این فصل از سال به هیروشیما سفر کرده‌اید یا قصد سفر دارید، جای نگرانی نیست؛ هیروشیما و سایر شهرهای ژاپن به امکانات بسیار خوبی مانند پناهگاه‌های زیرزمینی، ساختمان‌های مستحکم و انبوهی از سیستم‌های حمل‌و‌نقل مجهزند؛ بنابراین اگر گرفتار طوفان شدید، کافی است یک قطار یا اتوبوس بگیرید و بدون اینکه خطری شما را تهدید کند یا آسیب ببینید، به منطقه امن‌تری بروید.

آب و هوای هیروشیما به تفکیک ماه ها

در جدول زیر اطلاعات کاملی درباره دما و بارش هیروشیما در طول ماه‌ها آورده شده‌است. اگر بلیط خود را رزرو کرده‌اید و تصمیم دارید به هیروشیما سفر ‌کنید، متناسب با آب‌وهوای جدول زیر لباس همراهتان ببرید:

میانگین بارش (میلی‌متر)حداکثر دما(درجه سانتی‌گراد)حداقل دما(درجه سانتی‌گراد)میانگین دما(درجه سانتی‌گراد)ماه
1251339مارس
14019914آوریل
180221319می
245251823ژوئن
260292327جولای
110312328آگوست
170272024سپتامبر
90221318اکتبر
7017712نوامبر
401237دسامبر
45915ژانویه
651016فوریه

در آخر

هیروشیما شهری چهار فصل است و در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد. ما در طول این مقاله زیبایی‌های هر فصل که به واسطه شرایط آب‌وهوایی به وجود می‌آید را را برشمردیم و شما را با بهترین زمان سفر به هیروشیما یعنی بهار  و پاییز آشنا کردیم. بهترین زمان‌ها برای بازدید از هیروشیما از ماه مارس تا اوایل ژوئن و از اواخر آگوست تا نوامبر است. بهار، در ماه مارس و آوریل، شکوفه زیبای گیلاس را با خود به همراه می‌آورد. در این مدت دمای هوا نیز متغیر است. ماه‌های پاییزی سپتامبر، اکتبر و نوامبر نیز دلپذیر هستند و شهر از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز پاییزی برخوردار است. دمای هوا ثابت مانده و از ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است. اما اگر از بودجه کافی برخوردار نیستید و یا شرایط بدن‌تان با هوای تابستان و زمستان سازگار است، این دو فصل می‌توانند بهترین زمان سفر به هیروشیما باشند. پس برای یافتن بهترین زمان سفر به هیروشیما نگران نباشید؛ با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط خود را بازگو کنید. سه‌کلیکی‌ها به تمامی پرسش‌های شما در این باره پاسخ خواهند داد. اگر هم تصمیم خود را گرفته‌اید که در بهار یا پاییز به هیروشیما سفر کنید، همین حالا بلیط هواپیما آنلاین را رزرو کنید.

نظرات کاربران