Nara

بهترین زمان سفر به نارا؛ چشم‌‌نوازترین منظره‌ها را ببینید!

نارا اولین پایتخت ژاپن، در جنوب کیوتو قرار دارد. این منطقه بسیاری از معابد و زیارتگاه‌های تاریخی از جمله معبد تودای جی و کوفوکوجی را در خود جای داده‌است. این مقبره‌ها و معابد، با پیشینه تاریخی خود به فرهنگ‌ومعماری این شهر کمک کرده‌اند. هم‌چنین نارا پارکی با حضور صدها گوزن در خود دارد. در این پارک گوزن‌ها آزادانه پرسه می‌زنند؛ شما می‌توانید کنار آن‌ها بایستید، به آنان غذا بدهید و عکسی یادگاری بگیرید. این گوزن‌ها به نماد شهر تبدیل شده و به عنوان یک گنجینه طبیعی شناخته می‌شوند. اما زیبایی‌های نارا سر جای خود؛ اگر بهترین زمان سفر به نارا را ندانیم، برخی جاذبه‌ها را در زیباترین فصل و با  چشم‌‌نوازترین منظره خود نخواهیم دید؛ ممکن است در شرایط بد آب‌وهوایی از جاذبه دیدن کنیم، در زمان‌‌های اوج شلوغی به نارا سفر کنیم و یا با فعالیت‌های تفریحی بعضی فصل‌ها آشنایی نداشته باشیم.

رزرو تور ژاپن

نگران نباشید؛ ما این‌جا هستیم تا شما را برای انتخاب بهترین زمان سفر به نارا راهنمایی کنیم.

بهار؛ بهترین زمان سفر به نارا

Nara

در‌حالی‌که از اواسط مارس تا می، در پارک‌ها، باغ‌ها، و محوطه‌های معابد گل‌های مختلفی می‌روید، فصل بهار در ژاپن با شکوفه‌های گیلاس شناخته می‌شود. نارا نیز به خاطر داشتن زیباترین شکوفه‌های گیلاس معروف است. در این فصل، هوا شروع به گرم شدن می‌کند و بین 12 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر است و جشنواره‌هایی هم‌چون Hanami یا شکوفه‌های گیلاس، جشنواره رقص میاکو، گلدن‌ویک، روز زمین و عروسک آواشیما برگزار می‌شود. ماه می که نارا از بهترین شرایط آب‌وهوایی و مناظر زیبای طبیعی برخوردار است، بهترین زمان سفر به این شهر خواهد بود.

تابستان و باران!

Nara

تابستان گرم نارا در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست اتفاق می‌افتد. در اوایل تابستان، گل‌های ادریسی‌ می‌شکفند و کاشت برنج آغاز می‌شود. در طول ماه‌های ژوئن و جولای بارندگی شروع می‌شود، اما این باران‌ها دائمی نیست، به‌هرحال اگر قصد سفر در تابستان را دارید، چتر فراموش‌تان نشود. در آگوست، دما به بیش‌ترین حد خود یعنی ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بارش‌ها رو به پایان می‌روند. در این ماه، هوا بسیار گرم‌و‌مرطوب است، اما اگر متناسب با فصل لباس بپوشید، پیش از بیرون رفتن دوش بگیرید و از اسپری خوشبوکننده بدن استفاده کنید، در طول سفر اذیت نخواهید شد و می‌توانید به‌راحتی تفریح کنید.

اگر به پیاده‌روی و کمپینگ علاقه‌مندید، تابستان بهترین زمان سفر به نارا برای انجام این فعالیت‌های تابستانی خواهد بود. فراموش نکنید در طول این مدت در نمایش‌های آتش‌بازی و جشنواره‌هایی مانند Jidai Matsuri، Tanabata Matsuri، Nebuta Matsuri و Obon شرکت کنید. اگر تحمل آب‌وهوای گرم‌ومرطوب تابستان را دارید و از شرکت در فستیوال‌های تابستانه لذت می‌برید، تابستان اقتصادی‌ترین و بهترین زمان سفر به نارا خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا

پاییز؛ بهترین زمان سفر به نارا

Nara

تابستان پایان می‌یابد اما در دو هفته اول سپتامبر، هم‌چنان گرمای آن پابرجا است، با این تفاوت که صبح‌ها خنک‌تر است. دمای هوا در سپتامبر ۲۸ درجه سانتی‌گراد و از سپتامبر تا اکتبر به ۲۲ درجه کاهش می‌یابد. آسمان در این مدت صاف و آفتابی و خوراک پیاده‌روی کردن است؛ هم‌چنین نمی‌توان منکر زیبایی‌های مناظر زیبای مزارع برنج و شاخ‌و‌برگ‌های پاییزی شد.

درختان سبزرنگ جای خود را به درختان قرمزرنگ و طلایی و نارنجی می‌دهند و در این مدت افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند. اگر علاقه‌مند به تماشای مناظر پاییزی هستید، ماه نوامبر بهترین زمان سفر به نارا خواهد بود. توجه داشته باشید در این ماه، دمای هوا از 17 درجه تا 8 درجه سانتی‌گراد متغیر است؛ قیمت بلیط هواپیما گران‌تر و هزینه اقامتگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد. در این فصل، جشنواره‌ها و رویدادهایی مانند Kinro Kansha no Hi، Kishiwada Danjiri Matsuri، Sapporo Autumn Fest، Autumn Grand Festival و Jidai Matsuri نیز برگزار خواهد شد.

زمستان؛ آرام و برفی

Nara in winter

نارا زمستانی آرام را در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه تجربه می‌کند. گاهی برف می‌بارد اما برف‌ها تا پیش از ظهر آب می‌شوند، اما در همان مدت‌زمان کوتاه می‌توانید اسکی روی برف بازی کنید. دمای هوا در زمستان از ۱۲ درجه تا ۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است و خیلی سرد نیست. بسیاری از جاذبه‌ها مانند موزه‌ها و معابد آن‌قدرها هم شلوغ نیستند؛ زمستان به شما این فرصت را می‌دهد که جاذبه‌های دیدنی را در بازه زمانی خلوت‌تری ببینید، روبه‌روی آن‌ها بایستید و عکس بگیرید.

زمستان خلوت‌ترین زمان سفر به نارا خواهد بود اما توجه داشته باشید که بعضی از فروشگاها وکسب‌وکارها در طول این مدت تعطیل هستند و برای سال نو آماده می‌شوند. هم‌چنین در فصل زمستان فستیوال‌های روشنایی در سطح شهر برگزار خواهد شد؛ به این صورت که شهر با هزاران ریسه‌ زرد و سفید و آبی نورافشانی می‌شود و منظره‌ای رمانتیک به خود می‌گیرد. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به ژاپن داشته باشید، همزمان از انجام تفریح‌های زمستانه لذت ببرید و سفری به دور از ازدحام جمعیت را تجربه کنید، زمستان بهترین زمان سفر به نارا خواهد بود.

کلام پایانی

در مقاله بالا شما را با بهترین زمان سفر به ژاپن، به‌ویژه شهر نارا، بر اساس آب‌وهوا، هزینه‌ها و رویدادها آشنا کردیم. همان‌طور که خواندید، فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به نارا است؛ هنگامی‌که شکوفه‌های گیلاس می‌شکفند، طبیعت جامه نارنجی خود را تن می‌کند و بهترین شرایط آب‌وهوایی بر کشور ژاپن حاکم است. گردشگران زیادی در این دو فصل به ژاپن سفر می‌کنند و خواهان تماشای زیباترین مناظر طبیعی هستند. اما اگر شما به دنبال سفری اقتصادی هستید، تابستان و زمستان بهترین زمان سفر به نارا خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که نارا در فصل تابستان، باران‌های گاه‌وبی‌گاه و هوایی گرم‌ومرطوب و در فصل زمستان هوایی سرد را تجربه می‌کند؛ اما مطمئن باشید که در این دو فصل شاهد بلیط‌های هواپیمایی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌تر خواهید بود.

نظرات کاربران