Sightseeing places in Istanbul

جاهای دیدنی استانبول؛ مثل محلى ها همه جا را بشناسید

فهرست مطالب

استانبول، شهری که با عبور از دو قاره، داستان‌های هزاران ساله‌اش را روی دیوارهای تاریخی و خیابان‌های پرپیچ‌وخم خود حک کرده است. این شهر زنده، پلی است میان گذشته‌ی باشکوه و حالی پرهیاهو؛ جایی که مساجد باشکوه، کاخ‌های سلطنتی و بازارهای پرجنب‌وجوش همگی در کنار هم برای خلق تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به رقص درآمده‌اند. هر گوشه از استانبول، با نقاشی‌های زنده از تاریخ و فرهنگ، شما را به یک ماجراجویی بصری و روحی دعوت می‌کند. بیایید با هم قدم به این شهر اساطیری بگذاریم و جاهای دیدنی استانبول را، که هر کدام داستان خود را دارند، کشف کنیم.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول با سه کلیک خوبه!

مسجد آبی؛ یکی از شگفت انگیزترین مکان های استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

مسجد آبی که به طور رسمی مسجد سلطان احمد نامیده می‌شود، یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است. این مسجد بزرگ که در اوایل دهه 1600، به عنوان نمایش غرور و فرهنگ و راهی برای تایید مجدد قدرت عثمانی در استانبول پس از شکست در نبرد با ایرانی‌ها ساخته شد. این ساختمان زیبا که در محل کاخ بیزانسی قبلی قرار داشت، دارای شش مناره، پنج گنبد بزرگ، تعدادی گنبد کوچکتر، شیشه‌های رنگارنگ دیدنی و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده است.

با ترکیبی از ویژگی‌های مسیحی اسلامی و بیزانسی، اغلب به عنوان آخرین مسجد بزرگی که از دوره کلاسیک آمده است، می‌شناسند. این مسجد که هنوز یک مکان فعال برای عبادت اسلامی است، برای گردشگران نیز باز است. راستی از آن به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم جیمز باند در From Russia With Love نیز استفاده شده است!

در آنجا چه باید کرد؟

برای بازدید از مسجد کبود حتماً محترمانه لباس بپوشید. از نماهای خیره‌کننده‌ای که بر خط افق تسلط دارند و خارق‌العاده هستند، شگفت زده شوید. از بزرگی سالن اصلی حتما عقل از سرتان می‌پرد. شیشه‌های رنگی باشکوه، کاشی‌های سرامیک دستساز با طرح‌های مختلف، لوسترهای مجلل، خوشنویسی و فرش‌های نفیس همگی برای ساعت‌ها شما را خیره نگه می‌دارند.

طاقچه مرمری که به محراب معروف است، دیدنی‌تر است. مکان‌هایی را که مؤمنان وضو می‌گیرند، فواره زیبای آن و فضای معنوی این مسجد فراتر از تصور شماست. مکانی که هم زیبایی و هم حال و هوای متفاوتش شما را مات و مبهوت خود می‌کند.

بخوانید: مسجد قلندرخانه استانبول؛ مسجدی آرام و ناشناخته

بازار بزرگ؛ مکانی عالی در استانبول اگر عاشق خرید هستید

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا بازدید کنیم؟

بازار بزرگ از بازارهای استانبول و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در سراسر جهان است. این مجتمع خرید غول‌پیکر که اغلب گفته می‌شود یکی از اولین مراکز خرید جهان است، می‌تواند تاریخ خود را به دهه 1400 برمی‌گرداند. یکی از جاذبه های گردشگری استانبول که در سفرتان نباید آن را از دست بدهید، حتی اگر قصد خرید ندارید!

در ابتدا، دو ساختمان مجزا وجود داشت، هرچند که مغازه‌ها و غرفه‌ها در اطراف آن‌ها سر برآوردند. در نهایت یک منطقه خرید بزرگ ایجاد شد. زمانی در مرکز تجارت در دریای مدیترانه قرار داشت و کاروان‌های بسیاری مملو از کالاهایی بود که از اروپا و آسیا می‌رفتند. اما امروزه بیشتر از هر چیز یک جاذبه و مکان دیدنی برای این شهر به حساب می‌آید.

تا سال 1800 هیچ مغازه واقعی در بازار شلوغ وجود نداشت. در عوض، فروشندگان در غرفه‌های کوچک صندلی داشتند و اقلام گران‌تر در کابینت‌ها نگهداری می‌شدند. لباس، ابریشم، سرامیک، کریستال، جواهرات، اسلحه، ادویه جات ترشی جات، کتاب و کالاهای مختلف دیگر تنها چند چیز بودند که در بازار یافت می‌شد. امروزه این بازار دارای بیش از 60 راهروی سرپوشیده و بیش از 4000 مغازه است. مطمئناً یک مکان عالی برای عاشقان خرید است!

در آنجا چه باید کرد؟

از یکی از چهار دروازه سنتی عبور کنید تا وارد بازار شوید و معماری زیبای بازار بزرگ را تحسین کنید. در داخل، پنجره‌های مرتفع نور زیادی را را به داخل می‌آورند و مغازه ها نیز از معماری خاصی برخوردارند. مجموعه‌ای خیره کننده از کالاها را ببینید و هدایای محلی زیادی را برای بردن به خانه با خود انتخاب کنید.

فانوس‌های رنگارنگ در بیرون از برخی فروشگاه‌ها آویزان شده‌اند، لباس‌های زیبای زیادی وجود دارد. همچنین آلات موسیقی، سوغاتی‌ها، ست چای، جواهرات، صابون‌های معطر، اسباب‌بازی‌ها، صنایع دستی و خیلی چیزهای دیگر را خواهید یافت. در داخل اما با کابینت‌های پر از شیرینی‌های سنتی وسوسه شوید. چای ترکی و ادویه‌های معطر را حتما خریداری کنید، چون بعدا پشیمان خواهید شد.

بخوانید: بازار پارچه استانبول

آب انبار باسیلیکا؛ یکی از مکان های منحصر به فرد برای بازدید در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

آب انبار باسیلیکا بزرگترین آب انبار باستانی زیرزمینی در زیر خیابان‌های شلوغ استانبول است. در قرن ششم ساخته شد تا برای تامین آب کاخ شهر و دیگر ساختمان‌های مهم مورد استفاده قرار گیرد. مساحت آن حدود 9800 متر مربع (105000 فوت مربع) است. اگرچه می‌تواند حجم عظیمی از آب را در خود نگه دارد. اما امروزه فقط مقدار کمی از آن کف را می‌پوشاند. سقف را ستون‌های بزرگی نگه می‌دارند که تعداد کمی از آن‌ها حکاکی‌های باستانی و طاق‌هایی به شکل صلیب دارند. جوی، فتوژنیک و کمی شبح وار! در هر صورت یکی از جاهای دیدنی استانبول است که نظیر آن را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

در آنجا چه کاری باید انجام دهید؟

از 52 پله به داخل مخزن پایین بیایید و اجازه دهید چشمانتان با تاریکی تطبیق پیدا کند. از بزرگی آب انبار پنهان شده در زیر خیابان‌ها شگفت زده شوید و مسیرهای پیاده‌روی مجموعه عظیم زیرزمینی را دنبال کنید. نورهای کوچکی را که در آب منعکس می‌شوند و ستون‌های زیادی که جلوی شما قرار گرفته‌اند را ببینید. دو ستون با سرهای حکاکی شده مدوسا روی پایه هایشان را از دست ندهید. یکی از ستون‌ها وارونه است و فضای زیر زمین را واقعا جذاب‌تر و عجیب‌تر می‌کند.

بخوانید: موزه غرفه کاشی؛ موزه‌ای زیبا و دیدنی در استانبول

برج گالاتا؛ مکانی عالی برای بازدید زوج ها در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا عالی است؟

برج قرون وسطایی گالاتا در اواخر دهه 1340 توسط جنواها ساخته شد. این برج که به سبک رومی ساخته شده، تقریباً 67 متر (220 فوت) ارتفاع دارد. این ساختمان 9 طبقه که از دور و نزدیک قابل مشاهده است، یکی از ویژگی‌های برجسته در افق استانبول و به نوعی نماد این شهر شناخته می شود. برج گرد با سقفی مخروطی شکل است. در قدیم به عنوان نقطه دیدبانی برای تشخیص آتش سوزی استفاده می‌شد. اما امروزه برای بازدیدکنندگانی که مایل به دیدن مناظر پانوراما از استانبول هستند، باز است.

در آنجا چه باید کرد؟

با آسانسور از برج بالا بروید (نگران نباشید – نیازی به بالا رفتن نیست!) و مناظر وسیع را از منطقه رصد تماشا کنید. مناظر به شبه جزیره، شهر قدیمی و بسفر می‌رسد. شما به راحتی می‌توانید بسیاری از ساختمان‌های مهم و جاذبه های گردشگری استانبول را از موقعیت بلند خود ببینید.

برای یک غذای رمانتیک در رستوران بنشینید تا یک غذای خوشمزه ترکی با چشم اندازهای عالی داشته باشید. اگر فقط می‌خواهید یک لقمه سریع بخورید یا یک چای ترکی نوش جان کنید، یک کافه نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید بعداً در شب برای تفریح و شادی در کلوپ شبانه برج بازگردید. جایی که می‌توانید یک نمایش سنتی و جذاب محلی را تماشا کنید.

بخوانید: برج دختر استانبول

ایاصوفیه؛ یکی از جالب ترین مکان های تاریخی استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

ایاصوفیه یکی از بزرگترین ساختمان‌های جهان بود که در دهه 500 ساخته شد و امروزه نیز یکی از جاهای دیدنی استانبول است. یک شاهکار معماری واقعی که بر طراحی‌ها و شیوه‌های ساختمان تاثیر گذاشت. این مکان در اصل یک کلیسای جامع ارتدکس بود. بعداً به کلیسای جامع کاتولیک و سپس به مسجد عثمانی تبدیل شد و سال‌ها به عنوان مسجد اصلی شهر عمل کرد.

هر مذهبی در این بنا، اثر خود را در ساختمان خیره کننده به جا گذاشته است. با این حال  و در نهایت باید بدانید که امروزه ایاصوفیه یک موزه است. اغلب گفته می‌شود که یکی از دیدنی‌ترین نمونه‌های معماری بیزانسی در این سیاره است؛ ساختمان رنگ پریده با گنبدی باشکوه در بالای آن قرار دارد. چندین نیم گنبد، تکیه گاه و برج نیز وجود دارد. داخل آن پر زررق و برق و دیدنی است، با موزاییک‌های باستانی، کوزه‌های بزرگ، مجسمه‌ها و دیگر ویژگی‌های زیبایی‌شناختی چشمگیر!

در آنجا چه باید کرد؟

قبل از هر چیزی از بیرون ساختمان بزرگ را شگفت زده خواهید شد و از فضای داخلی خیره کننده حیرت‌زده. در امتداد شبستان قدم بزنید تا زیر گنبد غول‌پیکر بایستید و از این که نور از میان پنجره‌های متعدد سرازیر می‌شود، مات و مبهوت بمانید. سنگ مرمر درخشان، موزاییک‌های دقیق، طاق‌ها و سایر عناصر تزئینی مطمئناً تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

موزاییک‌های به خوبی حفظ شده، از جمله موزاییک‌های عیسی، مادر و فرزند‌ و فرشتگان جبرئیل و میکائیل، نزدیک به خوشنویسی قرآن را ببینید. همچنین منظره‌ای از جایی که زمانی تاج و تخت ملکه قرار داشت. با سنگ سبز رنگ، کوزه‌های مرمری عظیم، درگاه‌های تزئینی مختلف (مانند در زیبا، درب امپراتور و در مرمر) و به اصطلاح ستون آرزوها، که اعتقاد بر این است که مشخص شده؛ همگی ارزش دیدن را دارند و قطعا لذت خواهید برد.

بخوانید: مسجد اورتاکوی استانبول

پارک مینیاتورک (Miniatürk)؛ مکان عالی برای بازدید در استانبول با بچه ها

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا باید بازدید کنیم؟

پارک مینیاتورک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول از سال 2003 باز است. مینیاتورک بیش از 100 مدل پیچیده و دقیق از مکان‌های دیدنی معروف از سراسر ترکیه و فراتر از آن را در خود جای داده است. این یک مکان عالی برای مشاهده کلی از کشور و یادگیری در مورد سایت‌های مهمی است که ممکن است قبلاً درباره آنها اطلاعی نداشته باشید. مینیاتورک که یکی از بزرگترین پارک‌های مینیاتوری در جهان است، حدود 60000 متر مربع (160000 فوت مربع) را پوشش می‌دهد که در آن مناطق باز و بسته و آبراه‌ها قرار گرفته‌اند. از ما می‌شنوید این مکان کوچک و بزرگ ندارد و برای هر سنی جذاب و دیدنی است، با این حال بچه‌ها عاشق آن خواهند شد.

در آنجا چه کاری باید انجام داد؟

در یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول؛ مکان‌های شگفت‌انگیز، ترکیه و فراتر از آن را کاوش کنید، البته در ابعاد کوچک. مدل‌ها در مقیاس 1:25 ساخته شده‌اند و بسیار دقیق هستند. در تور استانبول، مکان‌هایی مانند کاخ توپکاپی، مسجد آبی، برج دختر، قلعه آناتولی، فرودگاه آتاتورک، ایاصوفیه، پل شهدای 15 جولای، برج ساعت دولما باغچه و مسجد ایوب سلطان از جمله مدل‌های موجود در پارک هستند.

با مدل‌هایی از جمله خانه های سنگی ماردین، بقایای کوه نمرود، برج ساعت ازمیر، معبد آرتمیس و مقبره هالیکارناسوس به سایر نقاط ترکیه سفر کنید. مدل‌های جهانی شامل گنبد صخره، خانه آتاتورک و پل موستار است. یک مسابقه جالب را در مینی استادیوم سکه‌ای تماشا کنید، به بچه‌ها اجازه دهید در محوطه بازی حسابی خوشگذرانی کنند. خودتان هم یک سواری شبیه‌سازی شده با هلیکوپتر داشته باشید، و به داستان‌های دوست‌داشتنی در Fairytale Tree گوش دهید. قطار گشت و گذار یا قایق سواری را نیز در ماجراجویی‌های خود قرار دهید. خلاصه که گردش و تفریح در این پارک تمامی ندارد!

بخوانید: پارک تکسیم استانبول

جزیره بیوک آدا (Büyükada)؛ مکانی که باید در آخر هفته در استانبول بازدید کنید

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

بزرگترین جزایر پرنس، گروه جزیره‌ای در دریای مرمره و از جاذبه های گردشگری استانبول است. این جزیره که حدود پنج کیلومتر مربع (دو مایل مربع) را پوشش می‌دهد، به راحتی با پای پیاده یا با دوچرخه قابل کاوش است. به استثنای وسایل نقلیه خدماتی، در این جزیره هیچ حمل و نقل دیگری را نخواهید دید که همین باعث جذابیت بیشتر این مکان شده است. فضایی سرسبز، ساکت و دلنشین! جاذبه‌های متنوعی در این جزیره وجود دارد، از جمله ساختمان‌های مذهبی باستانی و عمارت‌های زیبا و همچنین دو تپه وجود دارد که چشم اندازهای عالی را ارائه می‌دهند.

در آنجا چه کاری باید انجام داد؟

با قایق به سمت Büyükada بروید و یک روز را صرف بازدید از مکان‌های دیدنی جزیره کنید. یتیم خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو را که یکی از بزرگترین ساختمان‌های چوبی جهان است، پس آن را در بالای تپه ببینید. از تپه دیگر بالا بروید تا به کلیسای عجیب آگیا یورگی برسید و از مناظر باشکوه اطرافتان نهایت لذت را ببرید. در دره بین دو تپه را کاوش کنید، جایی که می‌توانید از کلیسا و صومعه آگیوس نیکولاس دیدن کنید.

جالب اینجاست که صومعه‌ای در این جزیره زمانی به عنوان محل تبعید چندین ملکه بیزانس استفاده می‌شد که در نوع خودش دیدنی و عجیب است. از دیگر مکان‌های دیدنی می‌توان به مسجد حمیدیه، خانه سابق لئون تروتسکی، کلیسای ارتدوکس یونانی پاناژیا، کلیسای ارمنی، کلیسای سن پاسیفو و عمارت‌های تاریخی میزی، کان پاسا و فابیاتو اشاره کرد. ببینید مردم جزیره چگونه زندگی می‌کنند و برای صرف نوشیدنی به یک کافه محلی بروید و در نهایت در یکی از جاهای دیدنی استانبول غرق لذت و تفریح شوید.

بخوانید: ساحل کیلیوس؛ بهشتی برای استراحت و شنا در استانبول

مسجد ایوب سلطان؛ یکی از مذهبی ترین مکان های دیدنی در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا بازدید کنیم؟

مسجد ایوب سلطان که در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارد، مسجدی بسیار مهم برای پیروان دین اسلام و از جاهای دیدنی استانبول است. این مکان جایی است که بسیاری از مردم بر این باورند که ابو ایوب الانصاری، مردی که از دوستان خوب حضرت محمد و پرچمدار بود، دفن شده است. مقبره با بسیاری از کاشی‌های زیبای ایزنیک مزین شده است.

این مسجد به طور سنتی جایی بود که مراسم تاج گذاری برای سلاطین جدید عثمانی برگزار می شد، اگرچه مسجد کنونی در اوایل دهه 1800 ساخته شد و مکانی را اشغال کرد که زمانی مسجد قبلی در آن قرار داشت. بازدیدکنندگان غیرمسلمان می‌توانند به اطراف مجتمع نگاه کنند، اگرچه باید به یاد داشته باشند که با احترام لباس بپوشند. هیچ هزینه‌ای برای ورود به مسجد وجود ندارد، اما کمک‌های اهدایی با تشکر دریافت می‌شود.

در آنجا چه باید کرد؟

از ساختمان باشکوه رنگ‌پریده از بیرون عکس بگیرید و برای قدردانی از گنبدهای باشکوه و مناره‌های سر به فلک کشیده وقت بگذارید. در داخل، نور از میان پنجره‌های متعدد جاری می‌شود و مطمئناً تحت تأثیر جزئیات زیبای گنبد اصلی قرار خواهید گرفت. لوستر بزرگی را که بالای تالار آویزان است، فرش‌های قرمز مجلل و طاق‌ها و ستون‌های بزرگ را تحسین کنید و شاهد دعای مسلمانان و انجام مراسم مذهبی باشید.

از صحن عبور کنید تا مقبره مجلل ابو ایوب الانصاری را ببینید که با کاشی‌های خیره کننده ایزنیک با تنوع زیاد نقوش و رنگ‌ها مزین شده است. در نهایت، از تپه قدم بزنید و از گورستان آرام Eyüp بازدید کنید. عجیب اما در نوع خودش دیدنی است.

بخوانید: 25 مورد از مساجد استانبول

پارک امیرگان؛ یک مکان زیبا در فضای باز در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

پارک Emirgan یکی از بزرگترین پارک‌های عمومی و از جاهای دیدنی استانبول است که حدود 117 هکتار (47 هکتار) را پوشش می‌دهد و توسط یک دیوار بلند احاطه شده است. زمین زمانی پوشیده از درختان سرو بود و این ملک در طول سال‌ها از میان صاحبان بسیاری گذشت و در نهایت در دهه 1940 در دسترس عموم قرار گرفت. این پارک دلپذیر پر از گونه‌های گیاهی و گل‌های فراوان، دارای دو حوض زینتی و سه عمارت زیبا است. یک مکان تفریحی محبوب، مسیرهای دویدن، مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌هایی برای خوردن و نوشیدن و پیک نیک است.

در آنجا چه باید کرد؟

با دیدن مجموعه وسیعی از گیاهان زیبا، در اطراف پارک وسیع قدم بزنید. درختان این پارک عبارتند از کاج، سرو، راش، زبان گنجشک، صنوبر و بید. اگر در فصل بهار از این گل‌ها دیدن کردید، دیدن گل‌های لاله را از دست ندهید. در مسیرهای دویدن تناسب اندام خود را حفظ کنید، در کنار حوضچه‌ها استراحت کنید، از پیک نیک لذت ببرید و به بچه‌ها اجازه بدید و در فضاهای باز بازی کنند.

صبر کنید، فقط گردش نیست و در این یکی از جاذبه های گردشگری استانبول، چیزهای دیگری نیز پیدا می‌شود. سه عمارت پارک را ببینید؛ غرفه زرد چوبی مانند یک خانه سنتی عثمانی نگهداری می‌شود و یک کافه را در خود جای داده است، غرفه صورتی دارای اشیاء تاریخی بسیاری است و در آخر هفته به عنوان یک کافه باز می‌شود، و غرفه سفید همچنین دارای یک کافه یا رستوران است و در یک نئو کلاسیک ساخته شده است.

بخوانید: پارک برفی استانبول

پارک ویالند؛ یکی از سرگرم کننده ترین مکان ها در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا عالی است؟

پارک ویالند به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول، یک پارک موضوعی هیجان انگیز است که همه اعضای خانواده را با هر سنی خوشحال می‌کند. انواع سواری وجود دارد، سریع و آهسته، بزرگ و کوچک. در کنار آن مرکز خرید بزرگ با بیش از 100 فروشگاه که طیف وسیعی از اقلام را می‌فروشند و در خیابان‌های خرید در فضای باز و سرپوشیده چیده شده‌اند، به تنوع و زیبایی این پارک می‌افزاید.

در داخل مرکز خرید یک باغ وحش سرپوشیده با انواع جاذبه‌های استانبول، یک سینما و یک مرکز ورزشی مدرن و مجهز وجود دارد. مجموعه خوبی از فروشگاه‌های F&B را در سراسر پارک موضوعی و مرکز خرید پیدا خواهید کرد. در نهایت باید بگوییم که این پارک انبوهی از سرگرمی‌ها را برای خانواده‌ها، دوستان و زوج ها ارائه می‌دهد و یک روز از وقتتان را خواهد گرفت.

در آنجا چه باید کرد؟

کفش‌های راحت بپوشید و یک روز مفرح را با کشف بسیاری از لذت‌های این پارک بگذرانید. هیجان را در ترن هوایی هیجان انگیز Nefeskesen احساس کنید، در 360 در آسمان بچرخید، یک ماجراجویی وحشیانه در وایکینگ داشته باشید، در Adalet Kulesi اوج بگیرید و با کینگ کونگ وحشی روبرو شوید.

در امتداد آب‌ها در Cilgin Nehir حرکت کنید و ببینید که چگونه بچه‌ها در سواری‌هایی مانند عصر یخبندان، انگری بردز، تاب‌های زیبای Saray Salincagi و قطار مزرعه Nesili Ciflik ذوق زده می‌شوند. در بوتیک‌های مرکز خرید بگردید، فیلمی را در سینما تماشا کنید و مجموعه‌ای از حیوانات را در جنگل با موجوداتی مانند تامارین، مارموست، مار، تمساح، لاک‌پشت، حشرات، پرندگان و ماهی‌ها ببینید.

بخوانید: جواهرات مخفی استانبول؛ از بازار آستارا تا رستوران پاندلی!

کاخ توپکاپی؛ مکانی عالی برای دیدن یک معماری زیبا

جاهای دیدنی استانبول

چرا عالی است؟

کاخ باشکوه و بزرگ توپکاپی که در فهرست یونسکو ثبت شده، در اواسط دهه 1400 ساخته شده است. پیش از این محل زندگی سلاطین و در قلب زندگی سیاسی بود، حدود 5000 نفر این کاخ را خانه می‌نامیدند. یکی از جاهای دیدنی استانبول که زمانی یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان بود. این کاخ باشکوه عناصری از دوران‌های مختلف دارد که توسط هر سلطان اضافه شده است.

این یک نمونه عالی از معماری خاورمیانه است که دارای حیاط‌های وسیع، دروازه های بزرگ، استخرها و صدها اتاق است. جزئیات مجلل، با کنده کاری‌های زرق و برق‌دار، شیشه‌های رنگی و کاشی است. در سرتاسر کاخ نیز نمایش‌های مختلفی وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه ‌های گردشگری استانبول است.

در آنجا چه باید کرد؟

در زمان به عقب برگردید و ببینید رهبران یکی از قدرتمندترین امپراتوری‌های جهان در زمان‌های گذشته چگونه زندگی می‌کردند. در اتاق‌های متعدد کاخ پرسه بزنید و از جزئیات دیدنی خیره شوید. به سقف‌های پرآذین و دیوارهایی که به زیبایی تزئین شده‌اند، نگاه کنید و از رنگ‌ها و جزئیات پر جنب و جوش شگفت‌زده شوید. به تعداد زیادی گوی طلایی که در اتاق‌های مختلف آویزان هستند توجه کنید. این‌ها نمادی از قدرت سلطان بودند که نشان دهنده حاکمی بود که تمام جهان را زیر نظر دارد. حمام‌های ترکی قدیمی، آشپزخان‌ها، مناطق نشیمن و اتاق خواب را مشاهده کنید.

از اتاق‌های مورد استفاده سلاطین عبور کرده و از اتاق ختنه دیدن کنید. در جایی که شورای امپراتوری جمع می‌شد بایستید و اتاق‌های مجلل حرمسرا را کاوش کنید، جایی که زنان مهم (مانند مادر سلطان) ، همسران و صیغه ها) زندگی می‌کردند. برخی از اتاق‌های حرمسرا محل زندگی برادران سلاطین بود که برای جلوگیری از تلاش آنها برای تصرف قدرت قفل شده بود.

برخی از اقلام مورد احترام‌تر عبارتند از شمشیری که گفته می‌شود متعلق به حضرت محمد بوده و عصایی که اعتقاد بر این است که موسی از آن استفاده کرده است. پس از تحسین ثروت از لذت‌های معماری، طرح‌های تزئینی درخشان و نمایش‌های متنوع در باغ های دلپذیر پر از سرو قدم بزنید. درختان توخالی غیر معمول را ببینید و از مناظر خیره کننده لذت ببرید. در نهایت باید بگوییم قدم زدن در این کاخ رویایی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول حس شاهزاده بودن را به شما می‌دهد.

با تور ارزان دبی، سفرتان را خاطره انگیز کنید.

کلیسای چورا / موزه کاریه؛ مکانی عالی برای بازدید تنهایی در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا عالی است؟

کلیسای چورا / موزه کاریه در محل گورستان مهم قرن چهارم قرار دارد. اگرچه تاریخ دقیق ساخت خود کلیسا مشخص نیست، اما بیشتر ساختمان فعلی به اوایل دهه 1000 باز می‌گردد. این بنا که به شکل صلیب کتیبه‌ای ساخته شده، به خاطر هنر مذهبی سالم و بخوبی حفظ شده‌اش مشهور است. بسیاری از آثار هنری در دهه 1300 به کلیسا اضافه شد تا این کلیسا به یکی از جاهای دیدنی استانبول و البته بسیار ارزشمند آن تبدیل شود.

تصاویر زرق و برق‌دار به عنوان برخی از بهترین نمونه‌های نقاشی‌های دیواری از دوران رنسانس دیرینه شناس شناخته می‌شوند. این کلیسا پس از شکست قسطنطنیه باستانی (نام سابق استانبول) با تصاویر پنهان در زیر لایه‌های گچ به مسجد تبدیل شد. این ساختمان در نهایت به یک موزه سکولار تبدیل شد و تصاویر نیز برای لذت بردن همه آشکار شد.

در آنجا چه باید کرد؟

قبل از هر کاری به سه قسمت داخلی اصلی سالن ورودی، منطقه کلیسای اصلی و کلیسای کناری، به ساختمان گنبدی شکل خیره‌کننده بروید. به آرامی در امتداد راهرو ورودی بیرونی گسترده قدم بزنید، موزاییک‌های خیره‌کننده‌ای را مشاهده کنید که شامل ولادت، معجزات، سفر مغان، فرار مردم به مصر و قتل عام‌هایی است که به دستور پادشاه هرود انجام شده است.

به سالن ورودی عریض داخلی ادامه دهید، جایی که موزاییک‌های خیره‌کننده‌تر را خواهید دید. درباره زندگی مریم باکره که با استفاده از اناجیل آپوکریف خلق شده است، بیشتر بدانید. از درهای بزرگ به قسمت اصلی کلیسا بروید تا شکوه بصری بیشتری داشته باشید و کلیسای کناری زیبا را کشف کنید که زمانی برای احترام به افراد متوفی استفاده می‌شد.

بخوانید: کلیسای سنت جورج استانبول

کاراکوی لوکانتاس؛ چیزی که باید برای غذاخوری ها ببینید

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

یکی از شیک‌ترین لوکانتاها و جاذبه های گردشگری استانبول است، رستوران‌هایی که محلی‌ها غذاهای تازه خانگی را با قیمت‌های عالی و با حال و هوای سرزنده می‌چشند. بسیاری از بهترین تورهای غذایی در استانبول حتی تا این حد هم نمی‌روند. جو پر جنب و جوش است، کارکنان دوستانه هستند و خدمات درجه یک است. پس اگر به دنبال یک غذاخوری با طعم اصیل ترکی هستید، دیگر می‌دانید کجا بروید!

در روز مکان مورد علاقه کارگران محلی است، در حالی که عصرها به یک غذاخوری باحال و خنک تبدیل می‌شود. دکور همه رستوران‌ها جذاب است، با کاشی‌های آبی و سفید، ستون‌ها و راه پله‌های شگفت انگیز. منو شامل مجموعه‌ای عالی از غذاهای ترکی است و یک مزه‌فروشی مجهز برای وسوسه کردن غذاخوری‌ها نیز وجود دارد.

در آنجا چه کاری باید انجام دهید؟

در این مکان شگفت‌انگیز به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول، محیط زیبای اطراف را تحسین کنید و در حالی که دندان‌های خود را در غذاهای ترکی فرو می‌برید، حال و هوای دلپذیری را تجربه خواهید کرد. توصیه ما این است که دست جمعی و به همراه دوستانتان به این رستوان‌ها بروید و غذاها را با یکدیگر شریک شوید. مجموعه‌ای از ظروف را از پیشخوان مزه بردارید و در منوی گسترده غرق طعم‌ها شوید. غذای داغ شامل کالاماری، اختاپوس کبابی و کدو سبز سرخ شده است و همچنین مجموعه‌ای از سوپ و سالاد وجود دارد.

غذاهای اصلی شامل مرغ و برنج، کوفته کبابی و جگر سرخ شده است. البته شیرینی‌های زیادی برای امتحان کردن وجود دارد و می‌توانید چای یا قهوه ترکی را بعد از غذای خود سفارش دهید.

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

مسجد زیرزمینی (Yeralti Camii)؛ مکان کاملاً عجیب و غریب در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا عالی است؟

این مسجد از جاهای دیدنی استانبول است که در نزدیکی پل گالاتا در بندر کاراکوی قرار دارد، یک جاذبه نسبتاً غیرعادی است … یک مسجد زیرزمینی! این مسجد که دور از دید پنهان است، در جایی قرار دارد که سرداب یک قلعه قدیمی بود. بسیاری بر این باورند که این فضا جایی بوده که زنجیره‌ای غول پیکر لنگر انداخته است، زنجیره‌ای که برای جلوگیری از ورود قایق های دشمن به شاخ طلایی قرار داشت.

بعدها از زیرزمین برای نگهداری مهمات استفاده شد. از دهه 1750 نیز به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار گرفته است. جو آن، آرام و کمی وهم‌آور است! مسجد خارج از اوقات نماز برای عموم باز است.

در آنجا چه باید کرد؟

از درهای سطح خیابان وارد این مسجد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول شوید و در امتداد تونل‌های باریک و کم نور حرکت کنید. سایه‌ها روی دیوارها سوسو می‌زنند و فضای کمی آزاردهنده را تشدید می‌کنند. عبادتگاه زیرزمینی را کاوش کنید، از کنار ستون‌های سرسختی که توله‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند، عبور کنید. نترسید، جالب و متفاوت است. مقبره دو شهید عرب را ببینید که در سال 1640 کشف شد. افسانه‌های محلی می‌گویند که این قبرها به دلیل یک رویا پیدا شده است. به یاد داشته باشید که هنگام بازدید از مسجد لباسی متواضعانه بپوشید.

بخوانید: مسجد شاهزاده استانبول

موزه های باستان شناسی؛ یک مکان آموزشی جذاب برای بازدید در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا فوق‌العاده است؟

موزه‌های باستان‌شناسی از جاهای دیدنی استانبول شامل سه موزه درجه یک در دسترس هستند: موزه اصلی باستان‌شناسی، موزه هنر اسلامی و موزه شرق باستان. موزه‌ها حاوی بیش از یک میلیون شیء و مصنوعات از سراسر جهان و از دوره‌های زمانی مختلف هستند. موزه اصلی در سال 1891 با الحاقات بعدی تأسیس شد. اینجا یک مکان برتر برای یادگیری بیشتر در مورد گذشته است.

در آنجا چه باید کرد؟

با دیدن نمایشگاه‌های باستان شناسی در این موزه‌های استانبول، به گذشته سفر کنید. وارد ساختمان زیبای نئوکلاسیک موزه باستان شناسی شوید و مجموعه عظیمی از تابوت‌های باستانی و سنگ‌های مقبره، از جمله تابوت معروف و پرآذینی را که گمان می‌رود برای اسکندر مقدونی ساخته شده است، را مشاهده کنید.

همچنین مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و موارد دیگر وجود دارد که می‌توانید هنگام سفر در دوران باستان، هلنیستی، رومی، بیزانس و عثمانی شهر را تحسین کنید. موزه شرق باستان شامل مجموعه بزرگی از اقلام مربوط به قبل از اسلام است که از سراسر سرزمین‌های وسیع امپراتوری قدرتمند عثمانی به دست آمده است. در آخر هم غرفه خیره‌کننده کاشی‌کاری محل موزه هنرهای اسلامی است که در آن می‌توانید مجموعه عظیمی از اشیاء تزئینی را ببینید. در کل این موزه برخلاف تصور به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول از اهمیت و زیبایی خاصی برخوردار است.

بخوانید: موزه های استانبول

محله ببک؛ یک مکان خوب غیر توریستی برای بازدید در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا باید برویم؟

محله ببک ممکن است در صدر فهرست جاذبه های گردشگری استانبول برای گردشگران نباشد، اما مکانی فوق العاده محبوب بین مردم محلی است. جو آن فوق‌العاده پرانرژی است، به خصوص در آخر هفته‌ها و چیزهای زیادی برای لذت بردن در این منطقه وجود دارد. این محله تاریخی در کنار تنگه بسفر قرار دارد و از دوره عثمانی یک منطقه مسکونی پرطرفدار بوده است. ساختمان‌های جذاب بسیاری در امتداد اسکله وجود دارد. یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه را می‌توان در این منطقه یافت، گردشگاهی زیبا دارد، و بوتیک‌ها و غذاخوری‌های درجه یک زیادی وجود دارد. شاید ما به صورت خلاصه گفتیم، اما این مکان را باید واقعا از نزدیک دید!

در آنجا چه کاری باید انجام داد؟

با مردم محلی مرفه معاشرت کنید و در امتداد تفرجگاه ساحلی قدم بزنید، از مناظر باشکوهی که شامل خلیج عمیق و سرپناه، تنگه بسفر، و قایق‌های ماهیگیری کوچکی است که روی آب می‌چرخند، دیدن کنید. مسجد قدیمی، عمارت هنری کم رنگ و جذاب اواخر قرن نوزدهمی را که اکنون سفارت مصر را در خود جای داده است و بقایای قلعه روملی حصاری را ببینید.

به گالری‌های هنری شیک و ویترین‌فروشی در بوتیک‌های پر زرق و برق نگاه کنید. با مردم محلی معاشرت کنید و در یک کافه امروزی استراحت یا در یکی از رستوران‌های جذاب برای صرف یک وعده غذایی پر انرژی بنشینید.

بخوانید: آشنایی با بهترین مناطق استانبول-ایرانی ها به کدام منطقه علاقه دارند؟

تپه چاملیکا؛ مکانی عالی برای بازدید در استانبول اگر بودجه کمی دارید

جاهای دیدنی استانبول

چرا عالی است؟

تپه چاملیکا یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و مرتفع‌ترین تپه‌های شهر، دارای یک پارک زیبا است که یک مکان تفریحی محبوب برای مردم محلی است. اما تعداد کمی از گردشگران از این تپه دیدن می‌کنند. این تپه که در سمت آسیایی شهر قرار دارد، مناظر فوق العاده‌ای از تنگه بسفر، شاخ طلایی و هر دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول ارائه می‌دهد.

همانطور که بهترین هاستل‌های استانبول با مردم کم‌هزینه مهربان هستند، لذت بردن از این پارک عمومی نیز رایگان است و بسیاری از شاخ و برگ‌ها و گل‌ها، فواره‌ها، و چایخانه‌ها و کافه‌های جذاب در آن وجود دارد. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، بازدید از این مکان به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول را در برنامه سفرتان قرار دهید.

مسجد چاملیکا در نزدیکی آن، که در سال 2016 ساخته شد، یک ساختمان عظیم است. در واقع، این یکی از بزرگترین مساجد در منطقه آسیای استانبول است. چندین نویسنده برجسته ترک در آثار خود به این تپه اشاره کرده‌اند.

در آنجا چه باید کرد؟

در ارتفاع 268 متری (879 فوت) بالاتر از سطح دریا بایستید و از مناظر فوق العاده دیدنی خود شگفت زده شوید. شما می‌توانید هر دو طرف تنگه بسفر و همچنین دو پل را که روی آب قرار دارند تا اروپا و آسیا را به هم متصل کنند، مشاهده کنید. در پارک و باغ چای استراحت کنید، گونه‌های مختلف پرندگان را ببینید، یک بستنی خنک بخورید و از غذاهای ترکی مختلف در رستوران لذت ببرید. در نهایت نیز برای تماشای یکی از شگفت‌انگیزترین نمایش‌های مادر طبیعت، غروب آفتاب منتظر بمانید.

بخوانید: تفریحات استانبول؛ 54 کاری که باید در قلب ترکیه انجام دهید!

میدان تقسیم؛ مکانی عالی برای بازدید در استانبول در شب

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا عالی است؟

میدان تقسیم یا تکسیم بخشی شلوغ و پر جنب و جوش استانبول است. این خیابان که اغلب به عنوان قلب استانبول مدرن شناخته می‌شود، هم بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب است. بسیاری از Airbnb های بزرگ در اطراف منطقه و همچنین تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و بار وجود دارد. همچنین یک مرکز حمل و نقل قابل توجه و خانه یک مرکز فرهنگی بزرگ است. میدان بزرگ میزبان رژه‌ها و جشن‌های بسیاری از جمله گردهمایی بزرگ در شب سال نو است.

در آنجا چه باید کرد؟

در خیابان شلوغ خرید عابر پیاده istiklal Caddesi از جاذبه های گردشگری استانبول قدم بزنید، جایی که می‌توانید طیف وسیعی از کالاهای برند بین المللی و محلی را خریداری کنید. سوار تراموای جهان قدیم شوید که اغلب مورد علاقه بچه‌ها است و بنای یادبود جمهوری را که برای جشن گرفتن پنجمین سالگرد استقلال ترکیه ساخته شده است، ببینید.

سوار مترو شوید و در امتداد دومین خط متروی قدیمی دنیا سفر کنید. از مرکز فرهنگی آتاتورک دیدن کنید، یک بلیط اپرا را رزرو کنید و در مجموعه‌ای از رستوران‌های رنگارنگ غذا بخورید. با فرا رسیدن غروب، به کافه‌های پرجنب‌وجوش منطقه بروید تا یک شب سرگرم‌کننده داشته باشید.

بخوانید: مراکز خرید استانبول

جنگل بلگراد؛ یک مکان زیبا و دیدنی برای دیدن در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

چرا بازدید کنیم؟

جنگل عظیم بلگراد از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول، با وسعت 13590 هکتار (5500 هکتار)، مکانی عالی برای فرار از خیابان‌های آشفته شهر و گذراندن وقت در طبیعت است. این جنگل که پس از تسخیر بلگراد توسط عثمانی‌ها به این منطقه سرازیر شد، نامش را از همان زمان برگرفته است. در قلب جنگل زمین باتلاقی پیدا خواهید کرد که در نوع خودش دیدنی و جالب است. بسیاری از موجودات و گونه‌های گیاهی مختلف در جنگل زندگی می‌کنند. فرصت‌های تفریحی و ورزش فراوانی از جمله پیاده‌روی و ورزش وجود دارد.

در آنجا چه کاری باید انجام دهید؟

با کاوش در مسیرهای متنوع جنگل، مجموعه‌ای از گیاهان و جانوران را مشاهده کنید. حتما از درختکاری آتاتورک دیدن کنید که محل نگهداری حدود 2000 نوع گیاه مختلف در باغ‌های مرتب و منظم است. هنگام پرسه زدن در اطراف جنگل، احتمالاً با ساختمان‌های تاریخی مختلفی روبرو خواهید شد.

اگر انرژی زیادی دارید یا هل ورزش هستید، هم می‌توانید در تجهیزات ورزشی رایگان در امتداد مسیر نزدیک به چشمه نسِت، تمرین کنید. قنات بزرگ والنس و سدهای قدیمی دوره عثمانی را ببینید. چند ساعتی را نیز در باهچکوی، یک شهر کوچک محلی نزدیک به مرکز جنگل بگذرانید. از صرف غذا در فضای باز در مناطق پیک نیک لذت ببرید و با امکانات باربیکیو یک غذای خوشمزه و به یادماندنی درست کنید.

بخوانید: سافاری در استانبول؛ طرفدار آفرود سواری هستید؟

مسجد اورتاکوی؛ یکی از مکان های دیدنی در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

چرا بازدید کنیم؟

مسجد اورتاکوی از جاذبه های گردشگری استانبول که در کنار بسفر در میدان اسکله اورتاکوی و نزدیک به یک پل قرار دارد، یکی از زیباترین عبادتگاه‌های این شهر است. ساختمان نئوباروک کنونی که در محل یک مسجد قدیمی‌تر قرار دارد، در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده است. مناظر این مسجد به عنوانی یکی از جاهای دیدنی استانبول واقعا خیره کننده است. هم به سمت بیرون در امتداد آب از مسجد، و هم در سراسر تنگه با مسجد در کنار آب. داخل آن زیبا با جزئیات چشمگیر بسیاری است.

در آنجا چه باید کرد؟

سعی کنید زاویه مناسبی را برای گرفتن عکس از مسجد با انعکاس زیبای آن در زیر نور خورشید بر روی سطح آب بگیرید. همچنین می‌توانید مسجد را با پل بسفر در همان عکس بگیرید و تصویری عالی داشته باشید که چهره‌های تاریخی و مدرن استانبول را کاملاً نشان می‌دهد.

از جزئیات غنی داخل مسجد پر نور نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. از جمله موزاییک‌های دوست داشتنی زیر گنبد، لوسترها، دایره‌های سبز با خط طلایی و کنده کاری‌های ظریف. برای پیدا کردن کنیسه اتز آهایم و کلیسای ارتدکس یونانی نیز در اطراف منطقه قدم بزنید.

بخوانید: مسجد فاتح استانبول

موزه هنر مدرن استانبول؛ مکان جالبی برای دیدن در استانبول با دوستان

جاهای دیدنی استانبول

چرا عالی است؟

موزه هنر مدرن از جاذبه های گردشگری استانبول (همچنین به عنوان مدرن استانبول شناخته می شود) که در سال 2004 تأسیس شد، اولین موزه اختصاصی هنر مدرن و معاصر در ترکیه بود. هدف آن آشنایی مردم با دنیای هنر مدرن و ایجاد راهی برای عاشق شدن با هنر است. این مجموعه میزبان مجموعه‌های دائمی و موقت است که آثار هنرمندان شناخته شده و پیشرو ترکیه و همچنین آثار هنری خارجی را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه‌ها میراث و فرهنگ‌های متنوع این کشور را نشان می‌دهند. چراکه همواره همکاری‌های منظمی با موسسات هنری معروف در سراسر جهان از جمله MoMa و مرکز پمپیدو انجام می‌گیرد و به واسطه آن فرهنگ‌های مختلف نیز به نمایش گذاشته‌ می‌شود. این موزه همچنین دارای یک گالری عکس، یک کتابخانه، یک سینما، یک فروشگاه هدیه و یک کافه است. رویدادهای خلاقانه مختلفی از جمله رویدادهای مرتبط با ادبیات، فیلم، نقاشی، معماری و غیره در این موزه برگزار می‌شود که واقعا ارزش بازدید را دارند. مخصوصا اگر اهل دنیای هنر هستید!

در آنجا چه کاری باید انجام داد؟

برای تماشای قطعات مدرن متنوعی که در سه طبقه اول موزه هنر مدرن استانبول قرار دارند، واقعا وقت بگذارید. با نمایشگرهای دائماً در حال تغییر، مهم نیست که قبلاً از موزه بازدید کرده باشید، هنوز هم آثار جدید زیادی برای تحسین خواهید یافت. پس هر زمان چیز جدید برای بازدید خواهید داشت. از هنرمندان ترک می‌توان به Omer Uluc، Hale Tenger، Seyhun Topuz، Inci Evener و Nuri Iyem اشاره کرد. از هنرمندان بین المللی می‌توان به لیام گیلیک، جولیان اوپی، تونی کرگ و مونیکا بونویسینی اشاره کرد.

هر گالری اطلاعات جالبی دارد که جزئیات اهمیت برخی از قطعات و پیشرفت هنر مدرن در ترکیه را نشان می‌دهد. فقط حواستان باشد که از قبل برنامه رویدادها را بررسی کنید. بعد از آن در کافه استراحت کنید و از فروشگاه هدیه سوغاتی بگیرید.

بخوانید: موزه یخی استانبول

پشت بام کوبه (Kubbe)

جاذبه های گردشگری استانبول

برای یکی از بهترین مناظر و جاهای دیدنی استانبول به پشت بام Kubbe بروید. روی کوسن‌ها استراحت کنید، از چای ترکی در استکان کمر باریک، نوشیدنی‌های تازه، شیرینی‌های ترکی، گیلاس تازه و منظره‌ای فوق‌العاده لذت ببرید. همه این‌ها با 50 لیر ترکیه (حدود 7 پوند).

مسجد روبروی شما مسجد جدید در امینونو و آن سوی آب در سمت چپ کاراکوی است. در فاصله دور در سمت راست، سمت آسیایی استانبول را خواهید دید. اگر می‌خواهید مرغ های دریایی برای عکس شما بیایند، کارکنان کمی غذا می‌ریزند و مرغان دریایی می‌آیند و سریع آن را می‌گیرند. 

بخوانید: در رستوران های قدیمی استانبول، فرهنگ اصیل ترکی را لمس کنید.

بهترین زمان برای بازدید از Kubbe

اوایل بعدازظهر زمان خوبی برای بازدید از Kubbe است زیرا در این زمان شلوغ نیست. بسیاری از مردم دوست دارند فقط برای چند دقیقه بیایند تا عکس‌هایشان را بگیرند و بروند. اما بهتر است که کمی وقت بگذارید و بعد از کلی گشت‌و‌گذار و قدم‌زدن در اطراف استانبول که انجام داده‌اید، کمی استراحت کنید.

چگونه به Kubbe برویم؟

یافتن Kubbe بسیار آسان است، اما همیشه یک عکس از آن در تلفن خود داشته باشید تا با نشان دادن آن به افراد محلی، راهنمایی‌تان کنند. خیابان Pasa Camii Sokagi را در  گوگل مپ تایپ کنید. وقتی به خیابان می‌آیید، پیتزافروشیPak Side Pizza Salonu را می‌بینید. به چپ بپیچید و سپس چند پله را می‌بینید. برای پیدا کردن یکی از جاهای دیدنی استانبول یعنی پشت بام Kubbe از پله‌ها بالا بروید. 

با رزرو هتل های استانبول سفرتان راحت تر و بدون دغدغه شروع کنید.

حرف آخر

در دل شهری که پلی بین دو قاره را به وجود آورده، استانبول به عنوان یک آثار هنری زنده در تاریخ و فرهنگ مانده است. جاهای دیدنی استانبول چون کاخ‌های باستانی، مساجد شاهکار، بازارهای پرآوازه و میدان‌های پرانرژی، هر یک گوشه‌ای از داستان تاریخی این شهر فراهم می‌آورند. با هر قدمی که در این شهر قدیمی برمی‌دارید، به دنیایی از زیبایی، فرهنگ و ارث باستانی پی می‌برید. در این مقاله، این مکان های دیدنی را با جزئیات کامل عنوان کردیم تا به راحتی بتوانید یک برنامه ریزی دقیق برای سفرتان داشته باشید.

سوالات متداول

چه مساجد مهمی در استانبول وجود دارد؟

در استانبول، مسجد آبی، مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه قدرتمندترین مساجد هستند.

کدام کاخ معروف در استانبول قرار دارد؟

کاخ توپ‌کاپی و کاخ دولما باغچه در استانبول از جمله کاخ‌های مهم هستند.

کدام معماری مشهور در استانبول قرار دارد؟

مسجد ایا‌صوفیه که از معماری بیزانس و اسلامی الهام گرفته، یکی از نمادهای معروف استانبول است

نظرات کاربران