جاهای ترسناک دنیا برای شکارچیان ارواح!

فهرست مطالب

در حالی که جمع کثیری از گردشگران به دنبال مکان هایی زیبا و رمانتیک برای سفر هستند افرادی ماجرا جو وجود دارند که صرفا برای بازدید از جاهای ترسناک دنیا راهی کشورهای دیگر می شوند. اخیرا در دنیا یک مدل گردشگری با نام گردشگری سیاه یا گردشگری تاریک طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تصورش را بکنید که کسی برای غم و غصه و عجیب تر برای ترسیدن وارد خاک کشوری دیگر شود.

شکارچیان ارواح همیشه سعی می کنند تا روحی که در راهروی خالی از سکنه سرگردان است را ببینند، صداهای مرموز را در یک اتاق خالی بشنوند، یا حتی وقتی در حال بررسی یک راهروی تاریک هستند احساس سرما کنند. خوشبختانه، طبق گزارش‌ها، مکان‌های خالی از سکنه متعددی وجود دارد که برای تورهای عمومی یا حتی اقامت شبانه باز هستند. پس برای تهیه بلیط هواپیما عجله نکنید و این مقاله را تا به انتها بخوانید!

جزیره پووگلیا، یک دیوانه خانه!

جزیره زیبای Poveglia در ونیز، زمانی منطقه قرنطینه افرادی بود که از طاعون رنج می بردند. علاوه بر این، در اوایل قرن بیستم از این جزیره به عنوان یک دیوانه خانه استفاده می شد. شکارچیان ارواح ادعا می کنند که این نقطه کانونی برای فعالیت های ماوراء الطبیعه بوده و بازدید از آن در حال حاضر ممنوع است.

NURPHOTO، قلعه یک جادوگر خبیث

در 200 مایلی دهلی، این قلعه متروکه در وسط بیابان قرار دارد. افسانه ها حاکی از آن است که یک جادوگر پس از طرد شدن توسط یک شاهزاده خانم محلی، آن منطقه را نفرین کرد. امروزه میهمانان هنوز هم می توانند از خرابه های چشمگیر قلعه دیدن کنند.

مسافرخانه رام باستانی در انگلستان

این مسافرخانه متعلق به قرن دوازدهم یکی از قدیمی ترین کاروانسراهای دنیای غرب است. اعتقاد بر این است که اینجا زمانی، محل دفن بت پرستان بوده است! مسافران نترس می توانند به امید اینکه ارواح کاهنان اعظم را ببینند، شب را در این مسافرخانه اقامت کنند البته به شرط خرید بلیط هواپیما لندن!

یکی از جاهای ترسناک دنیا در استرالیا

تورهای ارواح زیادی در اطراف پورت آرتور استرالیا برای جلب رضایت شکارچیان ارواح وجود دارد. این شهر که قبلا محل سکونت محکومین قرن هجدهم بود، اکنون به کانون فعالیت های ماوراء الطبیعه تبدیل شده است.

کشتی ملکه مری در کالیفرنیا

این کشتی اقیانوس پیمای زیبا 30 سال را در دریا سپری کرد تا اینکه برای همیشه در لانگ بیچ پهلو گرفت و به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد. در طول تصدی خود، این کشتی بیش از 50 مورد مرگ را ثبت کرد، که این موضوع آن را به یک کشتی واقعاً جن زده تبدیل می کند.

قلعه بورگ آلمان

ظاهرا این قلعه 800 ساله در ولفزگ آلمان، توسط زنی تسخیر شده است که هر بازدیدکننده ای را که از آنجا عبور می کند را می ترساند. شایعه شده است که او روح کلارا فون هلفنشتاین است که گفته می شود توسط شوهر حسودش به قتل رسیده است. این قلعه در روزهای آخر هفته و تعطیلات از ماه می تا اواسط اکتبر برای بازدیدکنندگان باز است.

قلعه کاسا لوما در تورنتو کانادا

این خانه که به سبک گوتیک در سال 1914 تکمیل شد، مملو از راهروها و گذرگاه های مخفی است. چندین دهه است که داستان ارواح در اطراف این ملک زمزمه می‌شود و امروز هم می‌توانید از آن بازدید کنید. این خانه میزبان چندین رویداد در طول سال است و دو رستوران نیز در محوطه وجود دارد.

آیا دوست دارید در یکی از جاهای ترسناک دنیا غذا بخورید؟

کاخ بریساک فرانسه

این ساختمان مرتفع به عنوان محل قتل شارلوت دو برزه معروف است. طبق این افسانه، شارلوت، دختر نامشروع پادشاه چارلز هفتم، پس از کشف رابطه‌اش توسط شوهرش کشته شد. بازدیدکنندگان ادعا می کنند که یک “بانوی سبز” را دیده اند که به خاطر رنگ لباسش نامگذاری شده است که در سالن ها پرسه می زند. هنوز هم می توانید از این قلعه باشکوه دیدن کنید (و معماری اینجا به تنهایی ارزش بلیط هواپیما پاریس را دارد).

پارک تائو دان در شهر هوشی مین ویتنام

پارک تائو دان در روزها، جایی شبیه به بهشت است. اما در شب، مردم محلی گزارش داده اند که این فضا حالت دیگری به خود می گیرد. شایعات می گویند که روح مرد جوانی که در یک حمله کشته شده است هنوز در پارک سرگردان بوده و به دنبال عشق از دست رفته خود می گردد.

اینقدر شجاع هستید تا در این پارک که جزو جاهای ترسناک دنیا است، قدم بزنید؟

محله خالی از سکنه borgvattnet سوئد

Borgvattnet دهکده ای کوچک در شمال سوئد است که به خاطر داشتن یکی از جن زده ترین خانه های این کشور، شهرت دارد. ساکنان خانه، روح یک بانوی خاکستری را به همراه صداهای غیر قابل توضیح و اشیاء متحرک دیده اند! این خانه اکنون به عنوان مسافرخانه جا برای شکارچیان ارواح دارد!

قلعه آکرشوس نروژ

این قلعه قرون وسطایی به عنوان یک دژ دفاعی برای شهر اسلو عمل می کرد و شایعه شده است که خالی از سکنه ترین مکان در نروژ است. محبوب‌ترین شایعاتی که درمورد اینجاست؛ شامل یک سگ شیطان به نام Malcanisen است که گفته می‌شود از دروازه‌های قلعه محافظت می‌کند و روح زنی بدون هیچ گونه چهره به نام Mantelgeisten. بازدید از این قلعه رایگان است.

قلعه امید خوب کیپ تاون آفریقای جنوبی

این قلعه غول پیکر که در ابتدا به عنوان یک لنگرگاه استفاده می شده؛ حالا جایی است برای روح یک مرد قد بلند که در حال راه رفتن روی باروها و یک زنی است که در سالن های این قلعه گریه می کند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند قلعه را بگردند تا درباره تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر بدانند.

دخمه های کاتاکومب، پاریس

دخمه های پاریس واقعاً ترسناک هستند و بقایای بیش از شش میلیون نفر در تونل های زیرزمینی قرار دارند. امروز هم می‌توانید برخی از تونل‌ها را بگردید، اما هشدار داده شود، زیرا این تونل‌ها برای افراد ضعیف جای مناسبی نیستند.

قلعه ادینبورگ در اسکاتلند، موسیقی پیرمرد مرده!

این قلعه قرن دوازدهمی در طول سال ها، تاریخ زیادی را به خود دیده است. بسیاری از افراد با تجربیات مختلف گزارش پخش موسیقی غیرقابل توضیحی را در سالن ها داده اند. برخی از مهمانان معتقدند موسیقی بخاطر روح یک پیرمرد است که در قلعه مرده. در سفر بعدی خود به پایتخت اسکاتلند می توانید از این قلعه بازدید کنید.

شهر ممنوعه ی پکن

بسیاری از مردم تصور نمی کنند شهر ممنوعه، واقع در مرکز پکن مدرن، خالی از سکنه است. اما شکارچیان ارواح که به افسانه های محلی علاقه مند هستند؛ این موضوع را بهتر می دانند. یکی از مظاهر که اولین بار در دهه 1940 گزارش شد، مربوط به زنی سفیدپوش است که در سالن های کاخ گریه می کند! بازدید از شهر ممنوعه برای مسافران پکن ضروری است، خواه به ارواح اعتقاد داشته باشید یا نه.

جنگلی که جزو جاهای ترسناک دنیاست!

جنگل هویا باچیو که در شمال غربی رومانی قرار دارد، خالی از سکنه ترین جنگل در جهان محسوب می شود. بازدیدکنندگان اغلب احساسات شدید اضطراب و حس تماشا شدن را در حین سفر در منطقه گزارش می کنند. برخی از رایج‌ترین مشاهدات شامل ارواح، مظاهر غیرقابل توضیح و حتی برخی از بشقاب پرنده‌ها است!

کمپ کردن در جنگلی که جزو جاهای ترسناک دنیا است، می تواند هیجان انگیز باشد!

لاوانگ سوو جایی در اندونزی برای عاشقان خون آشام!

گمان می رود ساختمان سابق راه آهن (و زندان جنگ جهانی دوم) خالی از سکنه ترین مکان در اندونزی باشد. در میان بسیاری از ارواح که در اینجا گزارش شده است، محبوب ترین آنها عبارتند از یک زن هلندی، ارواح بی سر، و یک کونتیلاناک (یک روح خون آشام زن در مالزی و اساطیر اندونزیایی). بازدیدکنندگان می توانند ساختمان تاریخی را بررسی کنند تا ببینند آیا چیزی غیرعادی می بینند یا خیر.

غار تونیچیل مونگال، قبر بچه ها!

غار تونیچیل مونگال  یکی از جاذبه های ترسناک دنیا

کشور بلیز واقع در آمریکای جنوبی شهرت زیادی در دنیا دارد دلیل آن هم کشف یافته های شگفت انگیز و و عجیبی است که در یکی از غار های این کشور به نام غار تونیچل مونگال رخ داده است. در این غار عجیب و غریب حدودا 9566 قطعه استخوان کشف شده است. محققان بر این باورند که این استخوان ها متعلق به بچه هایی است که سن آن ها بین 4 تا 10 سال بوده که طی مراسمی سنتی و دیرینه برای رب النوع باران، روشنایی و یا آب قربانی می شدند.

جنگل خود کشی

یکی از مخوف ترین مکان های روی زمین جنگل اوکیگاهارا است. هر کسی پا به این جنگل می گذارد یا با خوردن مواد سمی وکشنده خودکشی می کند و یا با حلقه آویز کردن خود از درختان به زندگی خود پایان می دهد. این جنگل در بین ژاپنی ها عنوان بهترین جا برای مردن را به خود اختصاص داده است.

این جنگل حتی از قبلی هم ترسناک تره !

کلیسای استخوان ها

 از دیگر جاذبه های ترسناک دنیا کلیسای استخوان ها

اگر به کشور پرتغال رفتید حتما از کلیسای استخوان ها بازدید کنید که دیواره های آن توسط استخوان های آدمی زاد پوشیده شده است. این کلیسای معروف که از جاذبه های ترسناک دنیا هم به شمار می آید یک اتاق کوچک دارد که قریب به 5000 استخوان آدمی زاد در آن دیده می شود. فضای کوچک کلیسا در قرن شانزدهم میلادی بنا شد آن هم بدست یک راهب فرقه فرانسیس مقدس. در آن دوره مردم شهر با مشکل اساسی جایی برای دفن کردن استخوان های بیرون آمده از قبور مرده ها روبرو بودند. بدین ترتیب راهبان شهر برای حل این مشکل راهکاری عجیب و غریبن پیشنهاد دادند نظر آن ها این بود که با استخوان های برآمده از قبر در و دیوار کلیسا ها را مزین کنند با این ایده هم کلیسا ها خلوت نمی ماند و هم شهر شان یک گورستان تر و تمیز داشت.

حاضرید در کنار این کلیسا که جزو جاهای ترسناک دنیا است، استوری بگیرید؟

غارهای کنایان و مومیایی!

غارهای کنایان از جاذبه های ترسناک دنیا

دست نخورده ترین مومیایی ها را می توان در غار های دست ساز بشر در کابایان پیدا کرد. این غار ها در شهر فیلیپین جا خوش کرده اند قدمت این مومیایی ها مربوط به سال 1200 تا 1500 قبل است، که به روشی متفاوت مومیایی شده اند. در واقع این مومیایی ها در تابوت هایی ویژه به شکل چمباتمه قرار می گرفتند. مردم کابایان معتقدند که ارواح این مومیایی ها در منطقه سرگردانند و شاهد رفتار وکردار آن ها هستند.

امروزه از این مومیایی ها در شرایط امنیتی پیچیده ای نگهداری می شود. داستان امنیتی کردن هم از هنگامی استارت خورد که مردم رفته رفته مومیایی های خانواده و نزدیکان شان را به خانه ها یشان می بردند، چون دوست نداشتن که اجساد بزرگان و یا اجداد و بستگانشان در معرض دید عموم باشد.

شهر مردگان

شهر مردگاناز مخوف ترین  جاذبه های ترسناک دنیا

شهر مرده های روسیه در تپه ای صعب العبور قرار گرفته است و اما دلیل اینکه چطور شد که این تپه به مکانی برای گورستان تبدیل گشت: داستان این شهر مردگان روسیه مربوط به قرن 14 میلادی است درست همان هنگامی که مردم اوستیای در پنج تپه گردا گرد شهر مشغول زندگی بودند. از آنجایی که زمین مناسب برای زیستن در سرزمین آن ها به ندرت پیدا می شد، مردم تصمیم گرفتند غیر قابل استفاده ترین مکان را به قبرستان مرده هایشان اختصاص بدهند. این طور بود که شهر مردگان روسیه بنا شد.

محلی ها معتقد بودن که اگر کسی به آن گورستان برود به دلیل ارواح گورستان یا مسیر دشوار و طاقت فرسای آن محال است، که زنده باز گردد. آداب دفن اجساد در این قبرسان اینطور بود، که اتاقک هایی درست می کردند و اجساد را با جامه ای که تن شان بود در آن می گذاشتند و به سرعت به خانه بر می گشتند.

بازار طلسم از جاهای ترسناک دنیا برای خرید!

بازار طلسم از وحشتناک ترین جاذبه‌های دنیا

بازارطلسم از جاهای ترسناک دنیا است که در شرق آفریقا واقع شده است. این بازار مخوف از جاذبه های ترسناک دنیا در لومه پایتخت توگو بنا شده و درون این بازار میز های زیادی قرار دارد. بر روی آن ها اسکلت گوریل، پای فیل، پنجه شامپانزه و پای سگ و..گذاشته شده است که مردمان این اسکلت ها را برای نجات یافتن از شر امراض و مشکلات خریداری می کنند.

امروزه هر گردشگری که به این بازار وارد می شود نخست توسط یک طبیب سنتی معاینه می شود. هنگامی که درمان طبیب تمام شد، شروع می کند به نجوا با خدایان و تا زمانی که رضایت از پولی که به او می دهید، نداشته باشد نجوایش را ادامه می دهد. قیمت ثابت و یکسانی برای هر ویزیت در این بازار وجود ندارد.

جزیره هاشیما

جزیره هاشیما

هاشیما جزیره ای است با وسعت کم که در 15 کیلومتری نازاکی قرار دارد این جزیره در سال 1887 به منطقه ای مسکونی تبدیل شد. در آن زمان ازدحام جمعیت در جزیره آن قدر زیاد شد که در سال 1974 به علت شلوغی زیاد، معدن آن ریزش کرد و شمار زیادی در چشم به هم زدنی جان شان را از دست دادند.

و آن جزیره شلوغ به آنی جای خود را به شهر ارواح داد. در حال حاضر این منطقه خالی از سکنه است. ژاپنی ها هنوز معتقدند که صدای ناله و فریاد ارواح مهیب آن ارواح، در تاریکی و سکوت حاکم شب، در جزیره به گوش می رسد.

تپه صلیب ها یکی از متفاوت ترین جاهای ترسناک دنیا

ثپه صلیب ها یکی از متفاوت ترین  جاذبه های ترسناک دنیا

تپه صلیب ها از دور بیشتر به یک گورستان متروکه می ماند با اینکه در این تپه هیچ جسدی دفن نشده است. در قرن 14 میلادی مردم محلی، صلیب هایی را به علامت صلح طلبی در این تپه برافراشتند که تا به امروز کسی دلیل درست و حسابی برای نصب این صلیب ها بر روی زمین پیدا نکرده است. می گویند قریب به 50 هزار صلیب به دست مردم محلی در این تپه نصب شده و اوج نصب صلیب ها مقارن با جنگ جهانی دوم بوده است. مردم معتقد هستند که هر کسی موفق شود صلیبی در خاک این تپه فرو برد، آینده روشنی در انتظارش خواهد بود.

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج

این کلیسای کوچک سال ها پیش رونق زیادی داشت، مردم روستای لوکاوا هرگز این کلیسای شهر را خالی نمی گذاشتند و متداول بود که مراسم مذهبی خود را در این کلیسا برپا می کردند. تا اینکه در سال 1968 میلادی بود در زمان تدفین یکی از اهالی روستا سقف کلیسا به یکباره و بی دلیل بر سر مردم فروریخت و جان جمع زیادی را گرفت. از آن سال مردم روستا هرگز به کلیسا نرفتند، زیرا دیگر کلیسا در نگاه شان مکانی شوم و بد یمن بود. تا جایی که مردم کلیسا را تخریب کردند اما بعد از مدتی کلیسا توسط یک هنرمند محلی به طرز خوفناکی طراحی و بازسازی شد. صدای ضجه و شیونی که از کلیسا به گوش می رسد در کنار مجسمه روح های سرگردان کاری کرد که آن کلیسای متروک علی رغم ترسناکی زیاد، به یکی از مقاصد گردشگری سیاه تبدیل شود.

قبرستان یهودیان از پر رمزو راز ترین جاهای ترسناک دنیا

قبرستان یهودیان از پر رمزو راز ترین  جاذبه های ترسناک دنیا

قبرستان یهودیان قدیمی تری قبرستان یهودیان در دنیا است که در مدت350 سال، بیشتر از 100 هزار جسد را در 12 لایه در دل خاک جا داده است. بین سال های 1439 تا 1787 یهودی ها اجازه نداشتند مرده های خود را در مکانی غیر از محله مختص یهودی نشین ژوژف دفن کنند. به همین دلیل با هر بار لایه ریزی سنگ های مقبره قدیمی تر از دل خاک بیرون می زدند و هم جوار سنگ مقبره های جدید قرار می گرفتند این کار تا جایی ادامه پیدا کرد که در حال حاضر 12 هزار سنگ قبر فشرده در وسط شهر پراگ قرار گرفته است.

معبد توفت؛ جایی برای قربانی

معبد توفت از دیگر جاذبه های ترسناک دنیا

مردم دوران باستان طی مراسمی خاص و در مکان هایی خاص بچه های خود را به پای رب النوع قربانی می کردند هنگام برگزاری مراسم کسی حق نداشت در زمان قربانی شدن کودکش شیون و زاری کند چرا که آن ها بر این باور بودند که با گریه و زاری ارزش قربانی در نگاه رب النوع کاسته می شود.

در سال 1921 باستان شناسان یکی از شگفت انگیز ترین معابد ویژه قربانی کردن کودکان را درتونس پیدا کردند. در این معبد که عنوان معبد توفت به آن اطلاق می شود تخت سنگ هایی بزرگ کنار هم قرار گرفته که مخصوص قربانی کردن کودکان بوده و نشان می دهد مردم تونس تعداد بی شماری کودک را با هم به پای رب النوع ها سر بریده اند. نگاره های تاریخی از این امر حکایت دارد که اجساد این کودکان قربانی شده بعد از مدتی بر اثر بروز قحطی در منطقه خورده شده اند.

تابوت های آویزان سگادا

تابوت های آویزان سگادا

تحقیقات نشان مید هد که مرده ها نزد مردم قوم ایگوروت، منطقه ساگادا واقع در فیلیپین منزلت و ارج فراوانی داشته است. این قوم که از دو هزار سال قبل در این منطقه سکنی گزیده اند مرده ها را درون تابوت هایی مخصوص قرار می دادند بعد تابوت ها را با استفاده از میخ به صخره های محل زندگی شان آویخته می کردند آن ها طی مراسمی خاص تابوت ها را پیش از مرگ فرد، روی صخره ها آماده می گذاشتند و پس از مرگ شخص با تحمل مشقت و دشواری بی حد، درون آن می گذاشتند. تابوت ها مدتی بر فراز کوه ها باقی می ماندند و بعد به غار منتقل می شدند. مردم محلی معتقد بودند که ارواح مردگان با آویزان شدن به ارتفاعات صخره ها سریع تر و آسان تر وارد بهشت می شوند.

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها

در مکزیک محلی به اسم کانال مخفی هوچیمیکو در نزدیکی مکزیکوسیتی واقع است که به جزیره عروسک ها مشهور می باشد. از درختان این جزیره عروسک هایی با چهره ایی مخوف و ترسناک آویزان شده است. شنیده شده که آویختن این تعداد عروسک وحشتناک بدست مردی بوده است که قریب 50 سال خانواده اش را رها کرد و به قصد بنا کردن این باغ مخوف راهی این جزیره شده است.

او همه روزه از زباله دادن های سطح شهر عروسک های دور ریخته شده را به باغ می آورد. سال ها پیش دختر بچه ای در کانالی در نزدیکی منزلش پیش چشمانش غرق شد در حالی که او نتوانست نجاتش بدهد. مرد مکزیکی هم بعد از آن خاطره تلخ با آویزان کردن عروسک ها در باغ می خواسته روح دختر بچه را از خودش خشنود نگه دارد. امروزه هم گردشگرانی که برای بازدید باغ می آیند عروسک هایی با خود آورده و به درخت ها آویزان می کنند.

در آخر

حتی اگر طرفدار فعالیت‌های ماوراء الطبیعه نباشید، برخی از ترسناک‌ترین مکان‌ها هنوز ارزش وقت گذاشتن را دارند، چه به دلیل معماری زیبا، مکان‌های شگفت‌انگیز، یا تاریخچه‌های جذابشان. بنابراین اگر شما هم جای ترسناکی را سراغ دارید؛ به ما معرفی کنید!

نظرات کاربران