Turkish Airlines

8 حقیقت مهم درباره ایرلاین محبوب ترکیش ایرلاینز

در معرفی ترکیش ایرلاینز قصد داریم تا شما را بیشتر با این ایرلاین ملی ترکیه و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور آشنا کنیم. ترکیش ایرلاینز از جمله شرکت‌های موفقی است که خدمات گسترده خود را از مناطق داخلی ترکیه گرفته تا خاورمیانه و خدمات بین المللی به اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آسیا را ارائه می‌کند. قبل از اینکه بلیط هواپیما خودتان را رزرو کنید، بریم ببینیم که این شرکت هواپیمایی چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارد؟

آغاز کار و معرفی ترکیش ایرلاینز

Turkish Airlines

ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) کار خود را در سال 1933 در راستای مدرنیته کردن کشور ترکیه و به دستور آتاتورک شروع به کار کرد. این شرکت در طی سال‌ها فعالیت خود به خوبی توانسته مسیر پیشرفت طی کند و به یکی از معتبرترین ایرلاین‌های موجود در جهان تبدیل شود. برای مثال در سال 2015 عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا را کسب کرد و سپس در بین چهار ایرلاین برتر در دنیا قرار گرفت. جالب است بدانید که این شرکت هواپیمایی روزانه 300 پرواز به اکثر کشورهای دنیا در قاره‌های مختلف دارد و همین مورد آن را به یکی از فعال‌ترین ایرلاین‌های موجود در دنیا تبدیل کرده است. در‌حال‌حاضر، ترکیش ایرلاین به 120 کشور دنیا پرواز مستقیم دارد. 

کلاس‌های پروازی شرکت ترکیش ایرلاینز

در معرفی ترکیش ایرلاینز، قصد داریم تا شما را بیشتر با کلاس‌های پروازی و خدمات ارائه شده این شرکت در طول پرواز آشنا کنیم. کلاس‌های پروازی این ایرلاین به بیزینس و اکونومی اختصاص داده شده‌است که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند.

کلاس پروازی اکونومی ترکیش ایرلاینز

 صندلی‌های کلاس اکونومی ترکیش ایرلاینز دارای تکیه‌گاه‌های متحرک هستند تا فضای راحت و کافی برای استراحت را داشته باشید. فاصله صندلی‌ها نیز با توجه به نوع هواپیما بین 76 تا 80 سانتیمتر متغیر است. 

سرگرمی‌های نیز متنوع بوده و برای کودکان هم انتخاب‌های مختلفی وجود دارد تا در طول پرواز سرگرم شوند. همچنین برای راحتی یک سری پریز برق در زیر صندلی موجود است. 

کلاس اکونومی ترکیش ایرلاین به خاطر غذاهای باکیفیت و منویی که بر مواد غذایی فصلی تاکید دارد، معروف است. اگر از ترکیه مقصد ایالات متحده را رزرو کرده باشید، احتمالا با شام و صبحانه رایگان پذیرایی خواهید شد. در‌حالت‌کلی خدمات ارائه شده از اکونومی ترکیش ایرلاینز می‌درخشد و با دیگر ایرلاین‌ها متفاوت است. 

کلاس پروازی بیزینس ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز

کلاس پروازی بیزینس در معرفی ترکیش ایرلاینز، بهترین و کامل‌ترین خدمات را برای شما ارائه می‌کند. شما قبل از دیگر مسافرین سوار هواپیما خواهید شد. فضای نشستن و صندلی‌ها نیز بسیار راحت بوده و اغلب به تخت تبدیل می‌شوند. پورت‌های برق جداگانه برای شارژ دستگاه‌ها وجود دارد، هدفون‌های حذف نویز و حتی ماساژ صندلی در هواپیماهای خاص در دسترس هستند.

اما از بهترین ویژگی‌های این کلاس پروازی خدمات لانچ فرودگاهی و سالن استراحت جداگانه برای مسافرین است. ترکیش ایرلاینز به تازگی یک سالن استراحت جدید در فرودگاه استانبول افتتاح کرده است که امکاناتی چون Wi-Fi رایگان، یک منطقه بازی بزرگ برای کودکان، غذاهای رایگان شامل غذاهای ترکی و سوئیت‌های خصوصی برای استراحت است. 

یکی‌دیگر از مزایای تجربه کلاس تجاری ترکیش ایرلاین، وجود یک سرآشپز است که با مجموعه گسترده از غذاهای خوشمزه و فصلی در ظروف چینی از شما پذیرایی می‌کند. البته همه چیز با قهوه ترک و شیرینی ترکی به پایان می‌رسد. 

قوانین استرداد بلیط در ترکیش ایرلاینز چگونه است؟ 

همانند هر شرکت هواپیمایی دیگر در معرفی ترکیش ایرلاینز باید به این نکته اشاره کنیم که قوانین استرداد بلیط دارای شرایط خاصی است. در واقع اگر مسافری به هر دلیلی مجبور به لغو و کنسل کردن بلیط خود باشد با توجه به یک سری قوانین خاص این شرکت و کلاس پروازی، مشمول جریمه خواهد شد یا خیر. 

در صورتی که مسافر ظرف 24 ساعت پس از رزرو بلیط هواپیما را کنسل کند، هزینه کنسلی از مسافر کسر نخواهد شد. البته اگر رزرو بلیط مربوط به 7 روز قبل از حرکت باشد. 

مسافران می‌توانند تا 10 دقیقه قبل از حرکت برنامه‌ریزی شده برای پرواز، پرواز را لغو کنند.

در صورتی که شناسه نرخی افراد شامل  W, V,U, P و F باشد، هیچ‌گونه بازپرداختی از سوی شرکت انجام نخواهد شد. 

8 حقیقت مهم در معرفی ترکیش ایرلاینز

در اینجا یک سری نکات جالب و مهم در معرفی ترکیش ایرلاینز ارائه کرده‌ایم که بد نیست آن‌ها را بشناسید.

ترکیش ایرلاینز بیشتر از هر ایرلاین دیگری پرواز دارد

ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز مدت‌هاست که به عنوان یک شرکت هواپیمایی معتبر به بیش از 120 کشور دنیا پرواز دارد. این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند شما را از اتریش به آنگولا، ژاپن به اردن و پاناما به فیلیپین و سپس به مرکز جهانی خودشان یعنی استانبول متصل کنند. اگر به دنبال یک پرواز ناشناخته هستید که هیچ ایرلاینی به آن مقصد پرواز ندارد، به سراغ ترکیش ایرلاین بروید. 

ارائه خدمات و پذیرایی در سطح جهانی 

در معرفی ترکیش ایرلاینز اگر به میزان خدمات و نحوه پذیرایی این شرکت اشاره نکنیم، کم‌کاری کرده‌ایم. به این دلیل که منو غذای این شرکت چه برای کلاس پروازی اکونومی باشد و چه بیزینس در حد فوق‌العاده و با کیفیت عالی عمل می‌کند و همواره زبانزد است.

برخی از پروازهای ترکیش ایرلاینز دارای سرآشپز مخصوص هستند

اگر در خدمه پرواز فردی را با لباس سفید دیدید، او یکی از “آشپزهای پرواز” این شرکت هواپیمایی است. همه ما می‌دانیم که خدمه پرواز مسئول تهیه و سرو غذاها هستند و پخت‌وپزی واقعی در هواپیما وجود ندارد. اما این سرآشپزها با مواد اولیه‌ای که در دسترس‌شان است، غذاهای متنوعی را برای شما سرو می‌کنند. 

هواپیماهای دوربرد در برخی مسیرهای کوتاه برد

ترکیش ایرلاینز دارای ناوگان عظیمی از تقریباً 400 هواپیما از ایرباس کوچک A319 تا هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ 777-300 ER است. اینکه کدام هواپیما نصیب شما می‌شود، کمی به شانس مربوط خواهد بود. به این دلیل که این شرکت هواپیماهای دوربرد را در برخی مسیرهای کوتاه قرار می‌دهند و به نوعی سیاست این شرکت است. 

مرکز ترکیش ایرلاینز یکی از بزرگترین فرودگاه‌های جهان است

ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به صورت رسمی در سال 2019 مرکز جدید خود را بزرگ‌ترین فرودگاه استانبول معرفی کرد. این ایرلاین دارای یک ترمینال بزرگ با پنج اسکله کانکس مختلف و حدود 143 دروازه مسافربری است. به این معنی که مسافرین با اتوبوس و ترمینال قطار به هواپیما منتقل نمی‌شوند. 

ترکیش ایرلاینز عضو Star Allianceاست

در معرفی ترکیش ایرلاین باید بگوییم که این شرکت عضو Star Alliance است. استار الایِنس را بزرگ‌ترین اتحاد هواپیمایی در جهان می‌دانند. هدف از ایجاد چنین چیزی، افزایش کیفیت خدمات در پروازهای هوایی است. هر ایرلاینی که عضو این اتحادیه است، مسلما از استانداردهای بالایی برخوردار خواهد بود. 

ترکیش در حال بهبود بخشیدن کلاس پروازی بیزینس خود است

یکی دیگر از نکات مهم درباره این شرکت هواپیمایی در خصوص بهبود بخشیدن فضای کلاس پروازی بیزینس است. برخی از هواپیماهای قدیمی این شرکت فضای راحتی برای این کلاس پروازی ندارد و همین موجب شکایت برخی از مسافران شده‌است. درحال‌حاضر ترکیش ایرلاینز در حال بهبود بخشیدن این فضای صندلی‌ها است.

ارائه یک لانچ فرودگاهی عالی به مسافرین بیزینس

ترکیش ایرلاین یک سالن استراحت عالی در مرکز استانبول (IST) خود دارد. ایستگاه‌های پخت‌و‌پز زیادی در این سالن وجود دارد که کارکنان آن بهترین غذاهای بین‌المللی و ترکی را برای شما سرو می‌کنند. فضای استراحتی بی‌نظیر با اتاق‌های استراحت، وای فای رایگان، دوش و کیت‌های رفاهی و… .

کلام آخر

در این مقاله ما به معرفی ترکیش ایرلاینز پرداختیم و سعی کردیم شما را بیشتر با ویژگی‌ها و خصوصیات این شرکت آشنا کنیم. این ایرلاین تا به امروز خیلی خوب توانسته به یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه و جهان تبدیل شود. امیدواریم در سفر با شرکت هواچیمایی ترکیش اوقات خوبی را بگذرانید.

سوالات متداول

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین متعلق به چه کسی است؟

ترکیش ایرلاینز هواپیمایی حامل پرچم ملی ترکیه است. در‌حال‌حاضر، اداره خصوصی‌سازی نخست‌وزیری ترکیه 49.12 درصد از سهام THY را در اختیار دارد، در حالی که 50.88 درصد از سهام به صورت عمومی معامله می‌شود.

ترکیش ایرلاینز کدام کلاس‌های پروازی را ارائه می‌کند؟

کلاس‌های پروازی اکونومی و بیزینس 

نظرات کاربران