Austrian Airlines

از شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز چه می‌دانید؟

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز  متعلق به کشور اتریش است که یک شبکه گسترده با حدود 130 مقصد را اداره می‌کند. قطب اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین‌المللی وین است که باعث شده آن را یک دروازه بین شرق و غرب بدانند و مسیرهای زیادی را به یکدیگر متصل کند. بریم درباره خدمات و ویژگی‌های این ایرلاین بیشتر بدانیم. 

مختصری درباره تاریخچه شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز

Austrian Airlines

اتریش ایرلاینز (AG) در 30 سپتامبر 1957 با سرمایه سهام 60 میلیون ATS تاسیس شد. اولین پرواز برنامه‌ریزی شده از وین به لندن در 31 مارس 1958 انجام شد. کشور اتریش برای ایجاد یک ناوگان هوایی قدرتمند و بین‌المللی در آن سال اقدام به یکی‌کردن آستریا ایر و آسترین ایرویز کرد و در نهایت در سال 2003 نام آسترین ایروز یا همان هواپیمایی اتریش را روی آن گذاشتند.

از همان ابتدای کار ایرلاین اتریش به خوبی توانست مسیرهای داخلی و خارجی خود را پوشش دهد. اما در سال 2008 این روند به کلی تغییر کرد و دولت اتریش، تصمیم به فروش شرکت هواپیمایی خود گرفت. مناقصه‌های مختلفی انجام شد تا در آخر شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آن را خریداری کرد. درحال‌حاضر، آسترین ایرلاینز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت لوفتهانزا به شمار می‌آید. 

ناوگان هواپیمایی آسترین ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز با بهره‌گیری از هواپیماهای جدید و برتر جهانی توانسته به یکی از مطرح‌ترین ایرلاین‌های حال حاضر تبدیل شود. این هواپیماها با رنگ زیبای خود (قرمز خاص) حسابی موردتوجه قرار گرفته‌اند. بیشتر هواپیماهای اتریش متعلق به شرکت‌های ایرباس و بوئینگ است و تعداد آن‌ها به بیش از 80 تا می‌رسد. 

هر کدام از این هواپیماها از امکانات و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. آن‌هایی که برای مسافت‌های دوربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا امکانات رفاهی بیشتری دارند. اما به این معنی نیست که هواپیماهایی که در مسیرهای کوتاه مدت به کار گرفته می‌شوند از امکانات لازم برخوردار نیستند. درهرصورت میزان رضایت مسافرین از این ایرلاین نشان‌دهنده کیفیت خدماتی است که توسط آسترین ایرلاینز ارائه می‌شود.

برخی از ناوگان شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز عبارت‌اند از: 

  • بوئینگ 777-200ER: تعداد 6
  • بوئینگ 767-300ER: تعداد 3
  • ایرباس A321-100/200: تعداد 6
  • ایرباس A320-200neo: تعداد 2 
  • ایرباس A320-200: تعداد 29
  • Embraer 195: تعداد 17

کلاس های پروازی هواپیمایی آسترین ایرلاینز

Austrian Airlines

آسترین ایرلاینز کلاس‌های پروازی خود را به سه دسته بیزینس، پریمیوم اکونومی و اکونومی دسته‌بندی کرده‌است. فرست کلاس در این ایرلاین ارائه نمی‌شود، بنابراین انتظار یک پرواز فوق لوکس در بیزینس کلاس را داشته باشید. 

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی آسترین ایرلاینز

صندلی‌های اکونومی ممتاز با در نظر گرفتن راحتی و ابعاد، جادار طراحی شده‌اند. صندلی‌ها پهن و دارای پشتی‌سر قابل تنظیم هستند. این کلاس پروازی برای افرادی که می‌خواهند مسیرهای طولانی را پرواز کنند و هزینه زیادی نپردازند، مناسب است. چون امکانات رفاهی و خدمات باکیفیتی در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. 

کلاس پروازی اکونومی آسترین ایرلاینز

در کلاس اکونومی شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز خدمات قابل‌قبولی وجود دارد. درست است که صندلی‌ها با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند، اما از جنس و کیفیت زیادی برخوردارند و همین نشستن حتی برای ساعت‌های طولانی را راحت‌تر می‌کند. وعده‌های غذایی در اکونومی محدود است و در پشت هر صندلی مانیتورهایی قرار گرفته تا از تماشای فیلم و گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرید. 

مسافران کلاس اکونومی مجاز به 8 کیلوگرم بار رایگان برای کیف‌دستی و 23 کیلوگرم برای چمدان‌های تحویل داده شده هستند.

کلاس پروازی بیزینس آسترین ایرلاینز

Austrian Airlines

کابین بیزینس طراحی زیبایی دارد و فضایی آرام را به‌وجود آورده است. صندلی‌ها بزرگ و قابلیت تخت‌شو دارند و طول آن‌ها به دو متر می‌رسد. به شما یک کیت رفاهی که شامل پتو، بالش و… داده می‌شود تا در کنار سیستم گرمایشی، سرمایشی و همچنین تهویه مطبوع، استراحتی راحت داشته باشید. وجود مانیتورهای 15 اینچی لمسی مقابلتان و مجلات نیز، سرگرمی‌های مناسبی برایتان فراهم می‌کنند. همچنین صندلی‌های تکیه‌گاه دارای پورت‌های USB داخلی هستند تا در هنگام پرواز از آن‌ها استفاده کنید و به کارهایتان برسید. منو غذاها نیز متنوع بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. یک بشقاب غذای اتریشی زیبا و لذیذ! 

مسافران کلاس بیزینس مجاز به 8 کیلوگرم بار اضافی برای کیف‌دستی و 2 چمدان 32 کیلوگرمی برای بارهای تحویل‌شده هستند.

مقاصد پروازی هواپیمایی آسترین ایرلاینز

آسترین ایرلاینز از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در اروپا است که به بیش از 130 مقصد جهانی پرواز ارائه می‌دهد. این ایرلاین بیشتر مسیرهای پروازی به آمریکا، آسیا، اروپا و حتی آفریقا را تحت پوشش قرار داده و به ایران نیز پرواز دارد. جالب است بدانید که روزانه یک پرواز در مسیر تهران-وین و برعکس از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی انجام می‌شود. 

سرویس‌دهی خدمه آسترین ایرلاینز

خدمه و پرسنل شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز از تخصص و تجربه بالایی برخوردارند. در‌واقع، خدمه اتریشی چند زبانه هستند و علاوه بر آلمانی به انگلیسی و زبان مقصد صحبت می‌کنند. آن‌ها جزئیات خدمات خود را با علاقه به شما توضیح خواهند داد و رفتار کاملا دوستانه و جذابی دارند. 

سرگرمی‌های آسترین ایرلاینز

Austrian Airlines

تمامی هواپیماهای آسترین ایرلاینز مجهز به مانیتور هستند. اغلب سایز این مانیتورها در کلاس‌های بیزینس بیشتر بوده و به صورت لمسی کنترل می‌شوند. شما می‌توانید طیف وسیعی از فیلم‌ها، مستندها، کمدی، موسیقی و حتی کارتون برای کودکان را انتخاب کنید تا در طول پرواز سرگرم شوید. در کنار شما هدفون‌های کاهش صدا در هر صندلی موجود است و قبل از بلندشدن هواپیما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

هواپیماهای دوربرد دارای وای فای هستند که برای چند ساعت رایگان می‌باشند. این نکه را اضافه کنیم که قیمت اینترنت براساس طول پرواز و سرعت مورد نظر متفاوت است. از طرفی روزنامه، مجلات و بروشورهای مختلفی در کنار صندلی‌ها و راهرو وجود دارد که می‌توانید اطلاعات زیادی درباره اتریش و مقصدهای مختلف از آن‌ها بدست آورید. 

امکانات و تسهیلات آسترین ایرلاینز

به‌غیر از موارد گفته شده به مسافرین یک سری کیت‌های رفاهی داده می‌شود تا در طول پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این کیت‌ها شامل: چشم‌بند، گوش‌گیر، لوسیون، مومیایی‌کننده لب، جوراب و کیت دندان هستند. البته اگر کلاس بیزینس را انتخاب کنید این امکانات به‌خصوص در لانچ فرودگاهی از کیفیت و تنوع بیشتری برخوردار خواهند بود. برای مثال، یک کیت حمام جداگانه در سالن‌های فرودگاه ارائه می‌شود. 

خانواده‌هایی که با نوزادان سفر می‌کنند، می‌توانند در پروازهای طولانی مدت، صندلی‌های مناسب که شبیه تختخواب هستند را درخواست کنند. البته این‌کار باید از قبل رزرو شود تا در دسترس شما قرار گیرد. 

سفری خوش با آسترین ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز توانسته جایگاه خوبی در بین ایرلاین‌های معتبر جهانی بدست‌ آورد. این شرکت با ارائه خدمات باکیفیت خود، لبخند رضایت را برای مسافرین خود به‌همراه داشته و همین موجب شده تا خطوط هوایی آن در بین بهترین‌ها قرار گیرد. شما به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما آنلاین را با این ایرلاین رزرو کنید و سفری آسوده و راحت داشته باشید. 

سوالات متداول

آیا می‌توان بلیط هواپیما آسترین ایرلانیز را کنسل کرد؟ 

بله، مسافران می‌توانند رزرو خود را از طریق دفاتر فروش هواپیمایی یا وب‌سایت لغو کنند. اما تمام کنسلی‌ها مشمول هزینه کنسلی هستند.

هواپیمایی اتریش متعلق به چه کسی است؟

خطوط هوایی اتریش بخشی از گروه لوفت‌هانزا است.

آیا اتریش ایر ایرلاین خوبی است؟

با دریافت امتیاز 7.2 از 10 از مسافرین، می‌توان گفت که این ایرلاین میزان رضایت بالایی از سوی آن‌ها دارد.

طولانی‌ترین پرواز خطوط هوایی اتریش کدام است؟

بیش از 17 ساعت زمان پرواز، 16000 کیلومتر مسافت در مسیر وین به سیدنی.

نظرات کاربران