نمایشگاه اکسپو دبی

دبی قرار است میزبان بزرگترین رویداد جهان، پس از همه گیری کرونا باشد. این نمایشگاه به قدری در میان مردم محبوبیت دارد که پس از جام جهانی و المپیک آن را به عنوان سومین رویداد مهم جهان می‌شناسند امسال به دلیل عدم برگزاری این رویداد در سال2020، نمایشگاه اکسپو دبی از 28 مهر شروع به غعالیت کرده است که آن را  با نام اکسپو دبی 2020 نیز می‌شناسند.شما عزیزان میتوانید برای بازدید از این نمایشگاه با رزرو بلیط هواپیما تهران دبی به این شهر زیبا سفر کنید و از این رویداد جهانی دیدن فرمایید.

نمایشگاه اکسپو دبی 2020

در اکسپوی دبی  افراد از سراسر جهان گرد هم می آیند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، ایده ها را به اشتراک می گذارند، یاد می گیرند و نوآوری می کنند. طبق پیشبینی‌های انجام شده حدود 25 میلیون نفر (از 192 کشور) از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد و از این رو خرید بلیط هواپیما دبی در دوران برگزاری این نمایشگاه یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مطلب سعی داریم تا اطلاعاتی در رابطه با بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی در اختیارتان قرار بدهیم.

نمایشگاه اکسپو2020 دبی چیست ؟

معنی لغوی اکسپو، یک رویداد بزرگ است که محصولات خاصی را در زمینه‌های صنعتی به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه به معنای رونمایی از جدیدترین دست آورد‌های ملل‌های مختلف پایه ریزی شده به گونه ای که هر یک از کشورهای جهان در غرفه‌های مخصوص خود اقدام به نمایش اجناس خاص خود می‌کنند و به عبارتی می‌تواند دنیای پیش رو را به تصویر بکشد. اکسپو تنها در بازدید از غرفه‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توانید از اجلاس‌ها و رویدادهای مهم جهانی برگزار شده در آن نیز دیدن کنید. نمایشگاه اکسپو دبی به صورت هرساله برگزار می‌شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2020 برگزار نشده و به سال 2021 موکول شده است و از این رو بی شک در این دوره بازدیدکنندگان بسیاری خواهد داشت.

برای اینکه بخواهید به اکسپو دبی 2021 بروید؛ می توانید در سه کلیک تور دبی خود را رزرو کنید.

 

نمایی از نمایشکاه  اکسپو دبی 2020 دبی

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو تنها مختص شهر دبی نیست و مربوط به تمامی‌کشورهایی است که پیمان این نمایندگی را امضا کرده‌اند. برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار توسط کشور فرانسه پیشنهاد داده شد و به صورت غیررسمی‌در شهر پاریس در تاریخ 1844 برگزار گردید. پس از آن زمانی که انقلاب صنعتی در پارک لندن فعالیت خود را آغاز کرده بود نمایشگاه اکسپو نیز همزمان با آن به صورت رسمی‌فعالیت خود را آغاز کرده و به مدت 6 ماه پذیرای گردشگران و تجار بین‌المللی بود. نمایشگاه اکسپو تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی انگلیس از جنبه‌های مختلف گذاشت و از این رو کشورهای مختلف تصمیم به برگزاری این نمایشگاه در خاک کشور خود گرفتند و به همین دلیل در سال 1928 پیمانی بین 31 کشور دنیا مبنی بر برگزاری نمایشگاه هر 5 سال یکبار در یکی از کشور‌های این پیمان امضا شد.

نمایشگاه اکسپو دبی 2020

اولین نمایشگاه اکسپو کجا برگزار شد؟

اولین نمایشگاه جهانی (نمایشگاه جهانی) در لندن در سال 1851 برگزار شد. این رویداد به رهبری شاهزاده آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا، در قصر کریستال برگزار شد. هدف از این نمایشگاه نمایش و تجلیل از تولید و فناوری های مدرن بود که یکی از این نوآوری ها – تلگراف – در این رویداد رونمایی شد. بیش از شش میلیون نفر از جمله افراد برجسته ای مانند چارلز داروین، چارلز دیکنز و شارلوت برونته در آن شرکت کردند. در نمایشگاه های بعدی اختراعات برجسته ای مانند چرخ و فلک (نمایشگاه جهانی شیکاگو، 1893)، برق (سنت لوئیس، 1904)، تلویزیون (نیویورک، 1939) و تلفن همراه (اوزاکا، 1970) را راه اندازی کردند.

آخرین اکسپو کجا برگزار شد؟

 آخرین اکسپو در سال 2015 در میلان برگزار شد. موضوع آن “تغذیه سیاره، انرژی برای زندگی” بود و  بر تغذیه و غذا تمرکز داشت. این دومین بار بود که این شهر میزبان نمایشگاه جهانی بود.

تاریخ نمایشگاه اکسپو دبی 2021

نمایشگاه اکسپو دبی بهترین فرصت برای همکاری شرکت‌ها و کشورهای مختلف با یکدیگراست علاوه بر این موضوع؛ دبی مکانی مناسب و یک جاذبه توریستی برای آشنایی با فرهنگ صدها کشور می باشد.  افرادی که بخواهند در این نمایشگاه بسیار ویژه و خاص شرکت کنند می توانند تورهای دبی که بدین منظور برگزار می شوند را از سه کلیک خریداری کنند و در این نمایشگاه جهانی شرکت کنند. این نمایشگاه از تاریخ 28 مهرماه یا 20 اکتبر آغاز می شود و تا 21 فرودین ماه سال 1401 نیز ادامه دارد.

 شاید برای برخی افراد این سوال پیش آید که چرا مدت زمان نمایشگاهexpo  دبی 2020، 6 ماه است؟ این فرصت 6 ماهه، به شما امکان می دهد تا زمان کافی برای گرفتن بلیط دبی و انجام اقدامات لازم برای جهت رفتن به کشور امارات را در اختیار داشته باشید.

بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

بازدید اکسپو 2020 سن و سال نمی‌شناسند به گونه‌ای که هم افراد بزرگسال و هم کودکان از شگفتی‌های آن حیرت زده خواهند شد. برای بازدید از این نمایشگاه حتما باید بلیط تهیه کرده باشید و گفتنی است که بلیط نمایشگاه برای افراد زیر 5 سال و بالای 60 سال رایگان بوده و این افراد بدون هیچ محدودیتی از نمایشگاه دیدن خواهند کرد. برای خرید بلیط نمایشگاه می‌توانید از وب سایت نمایشگاه اقدام کنید اما آژانس‌های مسافرتی و گردشگری نیز به منظور سهولت مشتریان خود اقدام به ارائه خدمات بلیط نمایشگاه اکسپو دبی کرده‌اند.

توجه داشته باشید که این نمایشگاه نیز مانند المپیک و جام جهانی هر 5 سال در موقعیت مکانی متفاوتی برگزار می‌شود. در سال 2015 این نمایشگاه در شهر میلان ایتالیا برگزار شده بود و در سال 2025 قرار است که در شهر اوساکا ژاپن برگزار شود و امسال نیز این قرعه به نام دبی امارات درآمده است.

نمایشگاه اکسپو دبی 2020

امکانات نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی 2021 در انواع زمینه‌های مختلف نظیر: هنر، تکنولوژی، فرهنگی، پزشکی و… فعالیت داشته و هر کشور در پاویلیون مخصوص که در ساختمان‌های مجزا در نظر گرفته شده اند اقدام به نمایش دستاوردهای خود خواهند کرد. این نمایشگاه میزبان افراد سرشناس از نقاط مختلف جهان خواهد بود چرا که نمایشگاه اکسپو در زمینه‌های مختلف ورزشی و برگزاری کنسرت‌های عظیم نیز فعالیت کرده است. برای مثال: فوتبالیست مشهور مسی در این نمایشگاه حضور داشته و برای دوستداران فوتبال کلاس برگزار خواهد کرد. از جمله مهمترین اتفاقات و سرگرمی‌های این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         برگزاری اولین اپرای زنده با بیش از 100 نوازنده بین‌المللی در دبی

تورهای خارجی و داخلی با قیمت مناسب

–         برگزاری بزرگترین اپرای دو زبانه جهان

–         برگزاری روزانه بیش از 60 نمایش زنده و کنسرت در پاویون‌ها

–         بازدید از هزاران کافه، رستوران و پارک‌های تفریحی

–         نمایش ربات‌های خدمت رسان و سرگرم کننده

–         بازدید از باغ‌های عجیب خورشیدی

–         تئاتر‌های مختلف که به وسیله سلیبرتی‌های مشهور برگزار می‌شوند

–         موزه‌ها و نمایشگاه‌های خاص و دیدنی اکسپو دبی

–         امکان بازدید مجازی از مهمترین موزه جهان یعنی موزه لوور و بزرگترین مجسمه 3 بعدی از میکل آنژ

–         آبشارهای زیبای موزیکال و سکوی تماشا

–         جنگل‌ها و درختان خورشیدی

–         باغ‌های عمودی و سازه‌های سبز

–         بازدید از بزرگترین گنبد 360 درجه دیجیتالی در سطح جهانی

–         استفاده از بزرگترین آسانسور جهان با قابلیت حمل 160 نفر به صورت همزمان

–         پرواز با هواپیما‌های بدون خلبان و صحبت کردن با ربات‌های هوشمند

به عبارتی در این نمایشگاه هر چیزی ارزش دیدن دارد و به هر بخشی که نگاه کنید دیدنی‌هایی را مشاهده می‌کنید که تا بحال تجربه آن را نداشته اید.

نمایشگاه اکسپو دبی 2020

پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

ایران نیز در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی شرکت کرده و در مجله Architectural design به عنوان یکی از 8 پاویون برتر این نمایشگاه معرفی شده است. اگر طراحی خاص پاویون ایران را نیز کنار بگذاریم موقعیت ویژه آن باعث شده که در معرض دید تمامی‌بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گیرد و به همین دلیل تدابیر بسیاری برای این نمایشگاه از طرف ایران انجام شده است. از جمله اهداف ایران برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         افزایش میزان فروش اجناس برای صادرات کالا و ارائه خدمات به موقع

–         جلب توجه بازدیدکنندگان و ارائه کردن خدمات منحصر به فرد

–         جذب سرمایه گذاران خارجی برای خلق زنجیره‌های ارزش مشترک با درآمد ارزی برای مشارکت تولید در ایران

–         بالا بردن رشد اقتصادی با روش خلق زنجیره ارزش مشترک

–         بالا بردن ارتباط با بازرگانان و تجار بزرگ تجاری جهان

اکسپو حکم یک دهکده‌ای را ایفا می‌کند که بیش از 100 فرقه مختلف با فناوری‌های متفاوت را در خود جای داده تا به تبادل نظر با یکدیگر پرداخته و به بهترین نتایج دست یابند. به دلیل نزدیکی دبی به ایران امسال ایرانیان بیشتری فرصت حضور در این نمایشگاه بین‌المللی را خواهند داشت. برای تهیه بلیط و رزرو بهترین هتل دبی در سه کلیک، با ما همراه باشید.

پاویون ایران نمایشگاه اکسپو دبی 2020

شکل ظاهری غرفه های نمایشگاه اکسپو 2020

هر کشور در این نمایشگاه دارای یک «پاویلیون» بوده که براساس یکی از سه مضمون اصلی برگزاری اکسپو، «پایداری محیط‌زیست»، «پویایی و تحرک» و «فرصت‌های آینده» ساخته شده است. در این پاویلیون‌ها علاوه‌‌بر معرفی دستاوردها، اختراعات، نوآوری‌ها و پروژه‌های مختلف و محصولات شرکت‌های متنوع، کنسرت‌ها و برنامه‌های سرگرمی متنوعی نیز برگزار می‌شود.

بلیط نمایشگاه اکسپو دبی

قیمت بلیط اکسپو دبی بسته به تعداد روزهایی که افراد قصد بازدید از نمایشگاه را دارند، متفاوت است:

  • 95 درهم به‌ازای بلیت‌های یک مرتبه ورود (بازدید 1 روزه) برای افراد بالای 18 سال
  • بلیت‌های 495 درهمی 6 ماهه با امکان بازدید نامحدود از اکسپو 2021 دبی
  • بلیت‌های 195 درهمی برای بازدیدهای چند روزه از نمایشگاه با مدت اعتبار 30 روزه

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص تهیه بلیط نمایشگاه اکسپو دبی، همراه ما باشید.

چطور می توان به نمایشگاه اکسپو دبی رفت ؟

با خودروی سواری حدود 40 دقیقه زمان می‌برد تا از منطقه جنوبی دبی (DownTown Dubai) به محل برگزاری اکسپو برسید. همچنین شما می‌توانید برای سهولت دسترسی، از متروی دبی استفاده کنید. اکسپو 2021 دبی ایستگاه اختصاصی در سیستم متروی شهری دبی دارد که اجازه می‌دهد افراد به راحتی از هر منطقه‌ای خودشان را به وسیله مترو به محل برگزاری برسانند.

همچنین علامت محل برگزاری «اکسپو 2021 دبی» روی نقشه‌های آنلاین مانند «گوگل مپ» به‌صورت کاملا واضح مشخص شده است.

برای رفتن به محل برگزاری اکسپو با یک خودروی شخصی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اگر در اتوبان شیخ زاید خروجی شماره 11 (E11)) هستید، به سمت خروجی شماره 20 و اتوبان شماره 77 بروید.

اگر در اتوبان شیخ زاید (E311) هستید از خروجی شماره 21 خارج شده و به سمت اتوبان (E77) محل برگزاری اکسپو بروید.

اولین نشانه رسیدن به محل برگزاری اکسپو، تابلوی بزرگ «پارکینگ محیط‌زیست» (Sustainability Parking) است. می‌توانید از قبل جایی برای پارک کردن خودرو نیز رزرو کنید. تابلو و بسیاری موارد دیگر در راه اکسپو وجود دارد که شما را به سمت محل برگزاری راهنمایی می‌کند.

به‌غیر از خودروی شخصی، گزینه‌های دیگری مانند اپلیکیشن‌های مخصوص اکسپو 2021 نیز وجود دارد که به راحتی و با اطمینان هرچه بیشتر افراد را به محل برگزاری نمایشگاه می‌رسانند.

معماری نمایشگاه اکسپو دبی 2020

در این نمایشگاه چه کارهایی می توانم انجام بدهم ؟

از هنر و موسیقی گرفته تا معماری و نجوم همه چیز برای سرگرمی در این نمایشگاه وجود دارد. تورها و برنامه‌های مختلف و سرگرم‌کننده‌ای دراین نمایشگاه ارائه می‌شود. در صورتی که به دنیای تکنولوژی و فناوری علاقه دارید، می‌توانید سری به بخش آینده زده و تجربه حمل‌ونقل با وسایل نقلیه خودران را داشته باشید یا با ربات‌ها و واقعیت افزوده (AR) سرگرم شوید. می‌توانید روز خود را با گشت‌وگذار در «الوصل پلازا» آغاز کرده و آثار هنری، باستانی و کشفیات تاریخی جهان را تماشا کنید؛ بسته به علاقه و سلیقه‌ای که دارید به غرفه‌های معماری سر زده و با ابتکارات و تاریخچه هر چیزی از گوشه‌وکنار دنیا آشنا شوید.

در واقع می‌توان گفت بازدید از نمایشگاه اکسپو 2021 دبی یک تیر و192 نشان است، سفر به 192 کشور جهان تنها در یک روز است. شما با شرکت در این نمایشگاه می‌توانید از تاریخ تا آینده و دستاوردهای بشری فرهنگ‌های مختلف را مشاهده کنید. جالب است بدانید روزانه بیش از 60 نمایش زنده از اپرا تا کنسرت‌های پاپ و حتی ورزش‌های ملی و فرهنگی در محل نمایشگاه برگزار می‌شود، به همین دلیل ممکن است یک روز برای بازدید کافی نباشد. 

در حال حاضر بیش از 38 هزار تامین‌کننده و خریدار از 192 کشور جهان از جمله امارات برای شرکت در اکسپو 2021 دبی ثبت‌نام کرده‌اند. هم‌اکنون مناقصات بر سر خرید غرفه‌های اکسپو به‌صورت مستقیم در بازارهای آنلاین انجام می‌شود. از سویی دیگر دولت امارات نیز به ‌تدریج با تسهیل شرایط قرنطینه و بازگشایی آزمایشی برخی از غرفه‌ها مانند «غرفه پایداری محیط‌زیست تررا» (Terra) در حال بررسی شرایط و اطمینان  صد در صدی ایمنی نمایشگاه  و میزبان استقبال افراد از اکسپو 2021 دبی است.

شما می‌توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات برگزاری «اکسپو 2021 دبی»، شرایط شرکت در این نمایشگاه و اخذ ویزای «امارات» را در سه کلیک مطالعه کنید.

سوالات متداول

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی کجاست ؟

منطقه دبی جنوبی – نزدیک به فرودگاه بین المللی آل مکتوم

 شعار 2020 اکسپو دبی چیست ؟

این نمایشگاه افراد را از سراسر جهان به هم متصل می کند و مردم را در چالش های مشترک بسیج می کند. این نمایشگاه جهانی تحت موضوعات فرعی تحرک، پایداری و فرصت خواهد بود.

چرا نمایشگاه اکسپو دبی؟

این نمایشگاه بخش‌های خدماتی متعددی داشته و به دلیل حضور فرهنگ‌های مختلف ملیتی در آن شما را غرق در خود خواهد ساخت. توجه داشته باشید که این نمایشگاه تنها برای تجار مناسب نیست و افراد معمولی نیز از تفریحات ویژه‌ای که در آن وجود دارد بیشترین لذت را از آن خود خواهند کرد. این نمایشگاه به روزترین و جدیدترین اطلاعات را درباره تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید در قالب کوچکتر جهان روبه رو را تصور کنید

اهداف برگزاری نمایشگاه اکسپو 2021 دبی چیست ؟

نمایشگاه اکسپو اهداف مختلفی را دنبال می‌کند اما به دلیل اینکه در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای بشریت به نمایش گذاشته می‌شود، آگاهی مردم از چالش‌های پیش روی بشریت افزایش یافته و خود را برای رویارویی با این چالش‌ها آماده می‌کند. این نمایشگاه بزرگترین محل تجمع نمایندگان ملل‌های مختلف جهانی است که فرصت‌های مختلفی را برای ایجاد یک شبکه ارتباطی بین کشورهای مختلف ایجاد می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال یافتن شریک تجاری قدرتمند برای کسب و کار خود هستند موقعیتی مناسب‌تر از این نمایشگاه نخواهند یافت

نظرات کاربران