Canada

بهترین شهرهای کانادا برای کار؛ جایی برای شروع یک زندگی موفق

فرصت مهاجرت به کشور دیگر همواره با چالش‌هایی روبرو است. این روزها افراد زیادی علاقه دارند به کانادا مهاجرت کنند و زندگی جدید و متفاوتی را شروع کنند. اما، مهم‌ترین مسئله برای زندگی در این کشور در درجه اول پیدا کردن شغل است. کانادا به عنوان یک کشوری که بین کار و زندگی تعادل عالی ایجاد کرده و موقعیت‌های شغلی مناسبی را ارائه کرده است؛ شناخته می‌شود. برای مثال، این کشور در طول زمان ثابت کرده که نیاز زیادی به کارگران خارجی دارد، حتی زمانی که این بیماری همه‌گیر شد، کانادا نشان داد که اقتصاد به اندازه کافی قوی را داراست. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید آینده‌ای متفاوت را برای خود بسازید، قبل از رزرو بلیط هواپیما بهتر است بهترین شهرهای کانادا برای کار را شناسایی کرده و برای پیداکردن شغل مناسب خود اقدام نمایید.

کاری که قرار است در این مقاله انجام دهیم؛ ارائه فرصت‌های شغلی در شهرهای مختلف کانادا است.

بخوانید: راهنمای سفر به کانادا

لیست 10 تا از بهترین شهرهای کانادا برای کار

ما لیستی از بهترین شهرها برای زندگی و کار در کانادا را گردآوری کرده‌ایم، که بهترین شهرها برای تحصیل در کانادا را نیز پوشش می‌دهد، بنابراین هم دانشجویان و هم افراد جویای کار می‌توانند در آن‌ها بهترین فرصت‌ها را برای پیدا کردن شغل، دانشگاه و در کل زندگی را پیدا کنند. این لیست شامل:

شهر اوکویل در استان انتاریو کانادا 

The city of Oakville in the province of Ontario, Canada

اوکویل یک شهر کوچک حومه‌ای زیبا و خیره‌کننده است که در استان انتاریو واقع شده و مسلماً یکی از بهترین مکان‌ها در کشور کانادا از نظر فرصت‌های شغلی و به طور کلی زندگی شهری است. ساکنان Oakville از خلاقیت‌های زیبای طبیعت در طبیعی‌ترین اشکال خود لذت می‌برند، چراکه شهر آن‌ها در ساحل دریاچه انتاریو قرار دارند. این شهر همچنین تنها یک ساعت با یکی از باشکوه‌ترین مناظر جهان یعنی آبشار نیاگارا فاصله دارد.

Oakville همچنین در مجاورت تورنتو قرار دارد و ساکنان می‌توانند به راحتی به بازار کار در تورنتو دسترسی داشته باشند بدون اینکه نگران هزینه‌های زندگی در این شهر شلوغ باشند. خیلی‌ از افرادی که در تورنتو مشغول به کار هستند، اوکویل را برای زندگی انتخاب می‌کنند. فضای زیبای شهری، هزینه‌های کم و کیفیت زندگی از ویژگی‌های مهم این شهر است. 

وضعیت کاری اوکویل

بسیاری از غول‌های داروسازی و سایر شرکت‌های علوم زیستی که در مراقبت‌های سالمندان تخصص دارند، جدا از بسیاری از شرکت‌های تولیدی، در اوکویل مستقر هستند و می‌توانند موقعیت‌های شغلی عالی را برای آن در میان بهترین شهرهای کانادا برای زندگی فراهم کنند.

شهر کبک کانادا 

Quebec City, Canada

شهر کبک یکی از زیباترین و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است و در رتبه بندی بهترین شهرهای جهان در رتبه بندی QS در رتبه ۸۸ قرار دارد. یکی از بهترین دانشگاه‌های این شهر که در یکی از بهترین ایالت‌های کانادا برای زندگی قرار دارد، دانشگاه بیشاپ است که دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به این نقطه می‌کشاند.

در واقع، کبک یکی از انتخاب‌های برتر برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که به کانادا مهاجرت می‌کنند؛ زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی عالی همراه با هزینه زندگی مقرون به صرفه را فراهم می‌کند.

وضعیت کاری کبک

شهر کبک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار است که اقتصادی بسیار صنعتی را ارائه می‌دهد. این شهر در زمینه تولید بسیار پیشتاز عمل کرده و محصولاتی چون تجهیزات کنترل ترافیک هوایی، مترو، بالگرد، نرم افزار، اسباب‌بازی و صنایع دیگر را تولید و صادر می‌کند. از طرفی این شهر به لحاظ طبیعی نیز بسیار غنی بوده و در تولید انرژی برق‌آبی، چوب و کشاورزی نیز فعال است. بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری را می‌توان در این شهر پیدا کرد. 

شهر کلگری استان آلبرتا کانادا

Calgary, Alberta, Canada

کلگری به عنوان پایتخت انرژی کانادا و 47امین شهر برتر جهان شناخته می‌شود. این شهر بخشی از استان آلبرتا است و به دلیل تلاش‌هایش برای ایجاد انقلابی در مصرف سوخت فسیلی در جهان شناخته شده است.

دانشگاه‌های خوب زیادی در اینجا وجود دارد، مانند دانشگاه کلگری، که به دلیل ارائه آموزش با کیفیت و موقعیت‌های عالی به همه دانشجویانش مشهور بوده و از محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به تحصیل برخوردار است. 

این شهر همچنین به خاطر سبک زندگی سرگرم‌کننده‌اش و هجوم فرهنگی بزرگ مشهور است، چون افرادی زیادی از نقاط مختلف دنیا کلگری را برای زندگی انتخاب می‌کنند. پارک ملی بنف که در کوه‌های صخره‌ای نزدیک کلگری قرار دارد نیز از جاذبه‌های این مکان زیبا است و آن را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و  زندگی تبدیل کرده است.

وضعیت کاری کلگری

وجود نفت و انرژی در این شهر سبب شده تا به یکی از مراکز اقتصادی مهم و بهترین شهرهای کانادا برای کار تبدیل شود. اما فقط این نیست و طیف وسیعی از صنایع دیگر چون مالی، ساخت و ساز، فنی، تولیدی و موارد دیگر در این شهر فعالیت می‌کنند. نکته جالب کلگری، دارا بودن رتبه دوم خوداشتغالی این شهر است که  آن را برای کسانی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند، به یک مقصد بی‌نظیر تبدیل کرده و افراد سریعا رشد و پیشرفت خود را شاهد خواهند بود. 

شهر مونترال کانادا

Montreal, Canada

مونترال رتبه چهل و یکمین شهر برتر جهان را به خود اختصاص داده است و دلیل خوبی هم دارد. این شهر قلب فرانسوی عجیب و غریب کانادا و احتمالاً کل منطقه آمریکای شمالی است.

مونترال همچنین یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی است. وجود ساختمان‌های قدیمی و معماری منحصربه‌فردش می‌تواند شما را فوراً به یک شهر فرانسوی در اروپا ببرد.

وضعیت کاری مونترال

این شهر فرصت‌های شغلی فراوانی دارد و فضای زندگی ایده آل خوبی را برای همه ساکنانش ارائه می‌کند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های عالی در این شهر وجود دارد که ارزش ادامه تحصیل برای همه دانشجویان بین‌المللی را دارد. هزینه‌های املاک و مستغلات به اندازه سایر نقاط کشور بالا نیست و باعث می‌شود مهاجران و دانشجویان بین المللی مناسب باشند. به غیر از هزینه‌های آپارتمان، سایر هزینه‌ها مانند غذا و سرگرمی نیز نسبتاً زیاد نیستند.

از موقعیت زندگی خوب که بگذریم، مونترال دارای بخش‌های مختلف اقتصادی است. از تکنولوژی گرفته تا معدن، حمل و نقل، زیر ساخت‌ها و حتی عمده‌فروشی لوازم صنعتی. در کنار این حوزه‌های فنی، مونترال را بهشت استارت آپ می‌دانند و علاقه‌مندان فناوری اطلاعات می‌توانند بهترین فرصت‌ها را در این شهر پیدا کنند. 

بخوانید: هزینه سفر به کانادا در سال 2023 با جزئی ترین اطلاعات

شهر اتاوا کانادا

Ottawa, Canada

اتاوا پایتخت کانادا است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. کیفیت آموزشی عالی این شهر در کنار موقعیت اقتصادی، رفاهی و امکانات زندگی، آن را در میان میان بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی قرار داده است. 

وضعیت کاری اتاوا

کسب‌وکارهای زیادی در این شهر وجود دارد، از شرکت‌های علوم زیستی، هوافضا و فناوری پاک گرفته تا رسانه‌های دیجیتال و سایر زمینه‌های مرتبط با نرم‌افزار که همه آن‌ها فرصت‌های شغلی زیادی را ارائه می‌دهند.

این شهر همچنین دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی است که در رتبه 80 جهان قرار دارد. همین کافی است تا اتاوا به شهری برای کسانی که به دنبال شغل مناسب و با درآمد ایده آل هستند، تبدیل شود. 

شهر ادمونتون کانادا

Edmonton, Canada

ادمونتون به دلیل تعداد زیادی رویدادها و فستیوال‌های متنوع و سایر فعالیت‌های مهیج خارج از خانه که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود، آن را به عنوان “شهر جشنواره‌ها” می‌شناسند. این شهر همچنین مرکز استان آلبرتا بوده و دانشگاه آلبرتا را در خود جای داده است که رتبه 59 جهانی را داراست. 

وضعیت کاری ادمونتون

نوع مشاغل و پیشنهادات در این شهر بسیار متنوع است و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای هر دانشجوی مهاجر و بین المللی در اینجا وجود دارد. وجود صنایع کلیدی نظیر انرژی نفت و گاز، کشاورزی، فناوری پیشرفته، خدمات مالی و اقتصادی باعث شده تا موقعیت‌های خوبی برای پیدا کردن شغل در این شهر به وجود بیاید و تبدیل به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار شود. 

شهر ونکوور کانادا

Vancouver, Canada

ونکوور یکی از بزرگترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا در کانادا است و به دلیل زندگی شبانه عالی و فرصت‌های شغلی و تحصیل در خارج از کشور به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده است. این شهر همچنین خانه بسیاری از مؤسسات آموزشی بزرگ است که می‌توانند بهترین مشاغل را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم کنند و آن را به لیست بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی اضافه کنند.

وضعیت کاری ونکوور

بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر فناوری در کانادا و در سطح جهان پایگاهی را در ونکوور ایجاد کرده‌اند و فرصت‌های شغلی متعددی را برای افرادی که مایل به اقامت در ونکوور هستند، ایجاد می‌کنند. از طرفی وجود فناوری‌های مختلف و حوزه‌های شغلی متنوع مانند فیلم و تلویزیون، منابع طبیعی، ساخت و ساز و تجارت
باعث شده تا ونکوور به رتبه سی و چهارمین شهر برتر جهان برسد.

شهر تورنتو کانادا

Toronto, Canada

آخرین مورد از لیست بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی به تورنتو می‌رسد. شهری شلوغ، دوست داشتنی و پویا که محبوب‌ترین انتخاب برای هزاران دانشجو و مهاجر بین‌المللی است. چراکه بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده و فرصت‌های شغلی فراوانی را در اختیار دارد.

وضعیت کاری تورنتو

تورنتو به دلیل انبوهی از منابع، امکانات و فرصت‌ها در این شهر بزرگ، شلوغ و پررونق، ارزش کاوش برای اقامت به کانادا را دارد. از طرفی وجود مشاغل پردرآمدی چون پرستاری، رانندگی، برنامه نویسی و تجارت سبب شده تا خیلی‌ها هزینه‌های بالای زندگی در این شهر را به جان بخرند و تورنتو را برای مقصد شغلی خود انتخاب کنند. 

همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید!

شهر همیلتون کانادا

Hamilton, Canada

نرخ بیکاری در شهر همیلتون نسبت به سایر شهرهای کاناد بسیار کمتر است؛ بر همین اساس می‌توان همیلتون را به عنوان بهترین شهر کانادا برای کار در نظر گرفت. البته بازار کار در این شهر بسیار رقابتی است که باید این نکته را هم مد نظر قرار دهید. با این حال، سه موقعیت شغلی برتر در همیلتون در مرکز شهر، کوهستان و منطقه ساحلی صنعتی می‌باشد.

وضعیت کاری همیلتون

همیلتون یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار است. دلیل آن هم وجود زیرساخت‌های مناسب برای افرادی است که به دنبال شغل در حوزه‌های ساخت و ساز پیشرفته، کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، صنایع خلاق و دارایی، مالی، سرمایه گذاری هستند.

شهر ویکتوریا کانادا

Victoria, Canada

شهر ویکتوریا در ایالت بریتیش کلمبیا علاوه بر اینکه بهترین شهر کانادا برای کار است، بلکه مکانی عالی برای زندگی با خانواده‌ نیز می‌باشد. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که می‌توان به محیط تمیز و رتبه‌های بالای آزادی کسب و کار، ایمنی و مراقبت‌های بهداشتی مناسب اشاره کرد. البته، برای کسانی که طرفدار برف نیستند، ویکتوریا ایده آل است؛ زیرا تجربه برف در شهر بسیار نادر است.

وضعیت کاری ویکتوریا

تحصیلات (معلم و استاد)، ساخت و ساز، پزشکی و بهداشت و خرده فروشی از حوزه‌های شغلی شهر ویکتوریا هستند که افراد متخصص و باتجربه را به خود جذب می‌کنند. 

بهترین شهرها برای زندگی در کانادا را شناختید

کانادا سرزمین رویاها برای بسیاری از متخصصان شاغل و دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند در مکان‌های عالی کار کنند و زندگی بهتری در یک محیط خوب داشته باشند. مطمئن شوید که تمام این بهترین شهرهای کانادا برای کار را در نظر می‌گیرید تا بفهمید کدام شهر برای شما و انتظارات شما مناسب‌تر است!

نظرات کاربران