بهترین سواحل دبی
20 اسفند 1401
دبی

بهترین سواحل دبی: کجاها را برای یک فرار رویایی انتخاب کنیم؟

سفر به دبی در هر صورت باحال و جذاب است؛ فرقی نمی‌کند که چه سلیقه‌ای دارید یا به دنبال چه نوع تطیلاتی؛ دبی همه جوره بهترین انتخاب است. برای مثال، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تا به گشتن و گذار و تفریح در مراکز خرید بروند و از گرمای دبی فرار کنند. در همین حین، برخی از این گرما برای برنزه شدن، شنا و هزار تفریح آبی دیگر به سمت سواحل دبی می‌روند.  به همین منظور، بیایید تا بهترین سواحل دبی را به شما معرفی کنیم؛ لیستی 10 موردی که اطلاعات کافی را در اخیتار شما قرار می‌دهد. راستی با ورزش‌های هیجان‌انگیز این سواحل آشنا هستید؟ 

بلیط هواپیما دبی را رزرو کنید!

نکاتی که قبل از بازدید از سواحل دبی باید بدانید

بهترین سواحل دبی

قبل از اینکه به سواحل زیبای دبی بروید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا تجربه‌ای دلپذیر و لذت بخش داشته باشید.

  • نحوه لباس پوشیدن: هنگام حضور در ساحل، پوشیدن لباس شنای ساده توصیه می‌شود. لباس شنای معمول و شورت شنا به طور کلی در سواحل عمومی قابل قبول هستند، اما توصیه می‌شود از لباس شنای بیش از حد آشکار خودداری کنید.
  • ضد آفتاب و آبرسانی: آفتاب دبی می‌تواند سوزان باشد، به خصوص در تابستان. مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت تمدید می‌کنید و با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید. همراه داشتن کلاه، عینک آفتابی و چتر برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب نیز ایده خوبی است.
  • امکانات ساحلی: اکثر سواحل عمومی دبی دارای امکانات عالی مانند دوش، رختکن و توالت هستند. برخی از سواحل نیز دارای کیوسک یا کافه‌های ساحلی هستند که می‌توانید در آن‌ها نوشیدنی بخورید. با این حال، همیشه همراه داشتن وسایل ضروری مانند حوله، آب و تنقلات ضروری است.
  • زمان بندی ساحل: سواحل عمومی دبی معمولاً از طلوع تا غروب آفتاب باز هستند. با این حال، برخی از کلوپ‌های ساحلی خصوصی و استراحتگاه‌ها ممکن است ساعات کاری متفاوتی داشته باشند. توصیه می‌شود قبل از حرکت، زمان بندی خاصی از ساحلی که قصد بازدید از آن را دارید بررسی کنید.

اکنون که نکات مهمی را بیان کردیم، بیایید به بهترین سواحل دبی شیرجه بزنیم:

بخوانید: پارک های آبی دبی

11 تا از بهترین سواحل دبی

1. ساحل الصفوح دبی (Al Sufouh Beach)

یکی از بهترین سواحل دبی، ساحل الصفوح است که به ساحل مخفی شهرت دارد. این ساحل به وسعت 2.5 کیلومتر و در نزدیکی نخل جمیرا قرار دارد. ویژگی این ساحل وجود درختان نخل است که زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. بازدید از این ساحل را به عنوان یکی از سواحل کشف نشده در اولیت خود قرار دهید. شن‌های سفید نرم طبیعی در این ساحل، محیطی عالی را ایجاد می‌کنند. تماشای غروب آفتاب در الصفوح مانند یک قرار مخفیانه با مادر طبیعت است!

توجه داشته باشید که ساحل الصفوح هیچ رستوران یا فعالیت دیگری ندارد، بنابراین، خلوت تر است. تنها کاری که می‌توانید در اینجا انجام دهید این است که استراحت کنید و شاید کمی والیبال بازی کنید. این ساحل همچنین برای بچه ها عالی است زیرا آب کم عمق است و هیچ امواج خشن وجود ندارد.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

بخوانید: سافاری دبی

2. ساحل لامر دبی (La Mer)

بهترین سواحل دبی

اگر به دنبال 1.24 میلیون متر مربع ساحل و تفریح هستید، لامر یکی از بزرگترین و بهترین سواحل دبی برای شما است. اساسا ترکیبی عالی از طراحی معاصر و مینیمالیستی در این ساحل وجود دارد. لامر به معنای واقعی کلمه به «دریا» ترجمه می‌شود و مسخصا در هر گوشه و کنار این ساحل نمادهای دریا زیاد دیده خواهد شد. 

لامر با چهار منطقه مهم: ساحل، مرکز سرگرمی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی؛ نوید همه نوع سرگرمی از گرمای خورشید، شن و ماسه و تفریحات آبی را به شما می‌دهد! در اطراف این ساحل گذرگاه‌های باز با بلوارهای درختان نخل و گل و گیاه ایجاد کرده‌اند تا بهترین و راحت‌ترین استراحت را در یک روز بیرون از خانه برای شما فراهم کنند. 

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

بخوانید: اسپا در دبی؛ بهترین ها را در سال 2023 بشناسید!

3. ساحل بادبادک دبی (Kite Beach)

به اسم آن (ساحل کایت) زیاد توجهی نکنید؛ چراکه این ساحل فقط مختص کایت و موج سوارانی که از این ورزش‌ها لذت می‌برند؛ نیست. از طرفی دیگر هم، مهم نیست در چه سنی و شرایطی قرار دارد؛ در ساحل بادبادک هر کاری را که دوست دارید؛ انجام دهید. از بهترین سواحل دبی است که انرژی و نشاط را به شما برمی‌گرداند. اگر چه، اگر جز آن دسته افردی هستید که از اوقات فراغت روی امواج و موج سواری خوب لذت می‌برید، ساحل کایت فقط برای شماست!

وجود پارک اسکیت و دکه‌های متعدد بستنی فروشی از دیگر امکانات سواحل دبی هستند. همچنین این محل را می‌توان به عنوان یکی از بهترین محل‌های غذا خوری در دبی دانست که علاوه‌بر کامیون‌های مواد غذایی، به کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی مجهز است.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

بخوانید: کلاب های ساحلی دبی

4. ساحل پالم جمیرا دبی (Jumeirah Public Beach)

بهترین سواحل دبی

نخل جمیرا بیشتر شبیه مجموعه‌ای از سواحل است تا یک ساحل. نخل جمیرا به همراه نخل جبل علی و نخل دیره یکی از سه جزیره مصنوعی مجمع الجزایر مصنوعی دبی هستند. ابعاد این جزیره پنج کیلومتر در پنج کیلومتر است.

چه به دنبال یک تعطیلات آخر هفته رمانتیک باشید و چه به دنبال یک گردش هیجان انگیز با دوستان و خانواده خود باشید، سواحل پالم جمیرا از بهترین سواحل دبی، همه چیز لازم را برای شما مهیا می‌کند. آتلانتیس، نخل یکی از جاذبه‌های برتر جزیره است. این اقامتگاه دارای یک ساحل خصوصی زیبا و پارک آبی Aquaventure، و همچنین آکواریوم The Lost Chambers، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دبی است که می2توانید از آنها دیدن کنید. 

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

رزرو تور دبی همین حالا!

5. ساحل مارینا دبی (Marina)

زمانی بلیط هواپیما دبی را رزرو می‌کنید؛ حتما بازدید از این ساحل را در برنانه‌های خود قرار دهید. ساحل مارینا یک آهنربای توریستی است و در فاصله کمی از پارک ساحلی جمیرا دبی قرار دارد.

این ساحل سفید، پوشیده از درختان نخل بزرگ و گردشگرانی است که با تنبلی نوشیدنی‌های خود را در دست گرفتند و حمام آفتاب می‌گیرند. دریا در ساحل مارینا آرام است، آب تمیز و حمام کردن لذتی واقعی دارد. اگر هم حوصله استراحت در ساحل را ندارید، از تجربه Flying Cup لذت ببرید یا برای یک شتر سواری اساسی در ساحل ثبت نام کنید!

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

6. اقامتگاه ساحلی جمیرا (The Beach, JBR)

بهترین سواحل دبی

JBR، شلوغ ترین و بهترین سواحل دبی، پر از فعالیت‌های سرگرم کننده است که هیجان و آدرنالین خونتان را تا تا بالاترین سطح می‌رساند! از طلوع خورشید تا غروب خورشید (و فراتر از آن)، ساحل جمیرا مملو از فعالیت‌ها، مردم و کارهای بی‌پایان برای انجام است.

یک منطقه ساحلی وسیع و دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید روی شن‌ها حمام آفتاب بگیرید یا در کشتی تفریحی به استراحت بپردازید. چه در حال استراحت در یک قایق باشید یا شنا و ورزش آبی را انتخاب کنید، این ساحل بهترین اوقات و خطرات را برایتان می‌سازد.

بهترین زمان برای بازدید: تمام سال

بخوانید: یوگا در دبی

7. ساحل ممزار دبی (Al Mamzar)

ساحل الممزار در دبی، دارای هکتارها چمن سرسبز، بیش از 1600 درخت نخل، 300 نخل نارگیل و 6000 نوع گل و گیاه سرسبز کشت شده است. الممزار یک تجربه ساحلی غیرمعمول و گرم را با پارکی زیبا در کنار دریا در هم می‌آمیزد و شما می‌توانید در ساحل قدم بزنید و از دیدن این مناظر لذت ببرید؛ اگر هم خواستید ورزش‌های آبی را امتحان کنید. فرقی نمی‌کند از آن دسته افرادی باشید که پیک نیک در پارک را دوست دارید، یا زیر درخت بنشینید و کتاب بخوانید، الممزار همه چیز را دارد!

پارک ساحلی به عنوان یک ساحل خانوادگی و از بهترین سواحل دبی شناخته می‌شود. در این منطقه ساحلی امکاناتی مانند غریق نجات، دو استخر بزرگ و پارک‌های بازی مخصوص کودکان وجود دارد که عموم مردم می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنند. وجود دوش، حمام و رختکن از دیگر امکانات پارک ساحلی آل ممزار است.

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا مارس

8. ساحل قصر سیاه دبی (Black Palace Beach)

بهترین سواحل دبیQasr Black Beach

ساحل قصر سیاه یک جواهر پنهان و از بهترین سواحل دبی است که بین قلعه‌های سلطنتی الصفوح قرار گرفته است. این ساحل که به نام ساحل الصوفوه نیز شناخته می‌شود، در حین استراحت ، منظره خیره کننده‌ای از برج العرب و نخل جمیرا را در جلوی چشماناتان قرار می‌دهد. والیبال ساحلی را در ساحل قصر سیاه شروع کنید، مردم کم کم با شما هم بازی خواهند شد. 

شن و ماسه در ساحل بلک پالاس تمیز و آب شفاف است که آن را برای شنا، آفتاب گرفتن و لذت بردن از مناظر باورنکردنی عالی می‌کند. این ساحل برای ماهیگیری نیز بی نظیر است، چراکه در امتداد ساحل جایگاه‌های مناسبی وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا فوریه

بخوانید: تجربه‌ای بی‌نظیر با پیست اسکی دبی در صحرای آرزوها

9. ساحل غروب یا سان ست (Sunset Beach)

ساحل سان ست در پشت مرکز خرید سان ست واقع شده است و به نام ساحل ام سوقیم نیز شناخته می‌شود. این ساحل به عنوان یکی از بهترین سواحل دبی، تقریباً همیشه شلوغ است و مملو از کسانی که مشغول گرفتن حمام آفتاب، پیک نیک خانوادگی یا تفریح دوستانه است. 

با مناظر باشکوه برج العرب و آسمان رنگارنگ بادبادک‌ها از ساحل همسایه کایت؛ این جا یک فرار آرام از شهر شلوغ و ساحل رویایی برای عکاسی است. علاوه ‌بر ویوو مناسب برای عکاسی، این ساحل از امکاناتی مانند حمام، دوش، غریق نجات، پارک و زمین بازی و دستشویی برخوردار است. همچنین شما می‌توانید از موج سواری لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید: تمام سال

10. ساحل مرکاتو دبی (Mercato Beach)

Mercato Beachبهترین سواحل دبی

شاید یکی از جذاب‌ترین سواحل دبی نباشد؛ اما با قرارگیری در مقابل مرکز خرید مرکاتو، خلوتگاهی آرام و دوست داشتنی خواهد بود. این جا یکی از بهترین سواحل دبی است که برای استراحت یا آبتنی ساخته شده است. خانواده‌ها از گردشگاه و مسیر دوچرخه‌سواری که در امتداد ساحل قرار دارد، لذت می‌برند. ساحل مرکاتو برای قدم زدن در غروب آفتاب نیز عالی است.

بهترین زمان برای بازدید: تمام سال

بخوانید: خلیج بیزینس دبی

11. ساحل سلطنتی یا رویال دبی (Royal Beach)

ساحل رویال یکی از دو ساحل خصوصی جزیره است. باشگاه ساحلی رویال آیلند در جزیره لبنان انواع فعالیت‌های ساحلی و آبی را ارائه می‌دهد. این استراحتگاه مملو از رستوران‌های بین‌المللی 5 ستاره، بارهای شیک، استخرهای زیبا و چشم‌اندازهای پانوراما از افق شهر است. 

این ساحل برای همه سلیقه‌هاست؛ چه به دنبال استراحت یا تفریح در زیر نور خورشید باشید. برای ورود به این ساحل هزینه ورودی 250 درهم وجود دارد که با وجود فضای منحصر به فرد آن، قطعا  ارزش این هزینه را دارد.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

سواحل شبانه در دبی

علاوه بر تجربه‌های ساحلی در طول روز، دبی اخیراً سه ساحل جدید برای شنا در شب افتتاح کرده است تا مردم بتوانند پس از غروب آفتاب از شنا کردن به خصوص در روزهای گرم تابستان لذت ببرند. این سواحل در جمیرا 2، جمیرا 3 و ام سقیم 1 قرار گرفته‌اند.

این سه ساحل، تجربه‌ای منحصر به فرد و مسحور کننده را برای عاشقان ساحل فراهم می‌کنند. این سواحل همچنین مجهز به سیستم‌های نورپردازی پیشرفته‌ای هستند که سواحل را روشن می‌کنند و محیطی جادویی بوجود می‌آورند. شما می‌توانید از قدم زدن در امتداد ساحل، پیک نیک زیر ستاره ها، یا به سادگی از تماشای مناظر فریبنده خط افق شهر در شب لذت ببرید. سواحل شبانه فضایی آرام و رمانتیک را ارائه می‌دهند که برای یک شب آرام یا به یاد ماندنی مناسب است.

بخوانید: پارک کروکدیل دبی

بهترین فعالیت های آبی در دبی

به دنبال فعالیت‌های آبی در دبی هستید؟ پس، کلاه های ماجراجویی خود را بپوشید و برای تفریح در آب آماده شوید!

غواصی در دبی

بهترین سواحل دبی

دبی که در ساحل شمال شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است، تکه کوچکی از بهشت دریایی را برای غواصان داراست. محبوبیت این خلیج در میان غواصان ناشی از سنت‌های منطقه‌ای غواصی مروارید و داستان‌های عامیانه است که به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

اگر به غواصی سرپوشیده علاقه دارید، مقاله عمیق ترین استخر غواصی جهان در دبی را ببینید.

نورکلینگ در دبی

در آب‌های زیبا و فیروزه‌ای رنگ غواصی کنید و دنیای رنگارنگ زیر امواج را کشف کنید. با هزاران ماهی، کوسه های نوک سیاه دوستانه، مارماهی‌ها، پرتوها و غیره شنا کنید. برای کسانی که کاملاً آماده غواصی نیستند، این فعالیت یک راه جایگزین باورنکردنی برای تجربه زندگی دریایی است.

برای کسانی که تمایلی به ورود به اقیانوس ندارند، غواصی در تالاب Ambassador در آتلانتیس مکان مناسبی برای شماست. نه تنها می‌توانید طیف وسیع‌تری از حیوانات آبزی را ببینید، بلکه در یک محیط کنترل‌شده قرار دارید که می‌توانید ماهی‌ها را به راحتی شنا کنید، بدون اینکه نگران چیز دیگری باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلیط خود را رزرو کنید و به پارک آبی Aquaventure بروید.

شما از بین بهترین سواحل دبی، کدام را انتخاب می کنید؟

بخوانید: پارک واقعیت مجازی

جت اسکی در دبی

اگر می‌خواهید به تعطیلات ساحلی خود کمی سرعت را اضافه کنید؛ سوار بر امواج جت اسکی شوید و سواحل دبی را بگردید. این هیجان انگیزترین راه برای دیدن مکان‌های دیدنی شهر است! سفر خود را از دبی مارینا آغاز کنید و قبل از گشت و گذار در جزیره نخل در اطراف ساحل جمیرا گردش کنید. 

تورهای قایق در دبی

در یکی از تورهای قایق خیره کننده، شهر دبی را از روی آب تجربه کنید. در یک تور قایق از مناظر دیدنی را ببینید و عکس‌های باورنکردنی را ثبت نمایید. روز را در جزیره لبنان، بخشی از جزایر جهانی بگذرانید و از مناظر باشکوه خط افق دبی لذت ببرید. 

تیوب سواری در دبی

بهترین سواحل دبی

چه راهی بهتر از یک تیوپ سواری هیجان انگیز برای خنک شدن. بهترین سواحل دبی امکان سواری انفرادی یا تیوب سواری گروهی را برای حداکثر سه نفر دارند. با دیدن مناظر باشکوه در امتداد خط ساحلی و لذت بردن از هیجان دریا، روی امواج سر بزنید.

سفرهای دریایی در دبی

با یک قایق سنتی دوو حرکت کنید و در اطراف مارینا دبی بگردید. با تماشای غروب خورشید در سفرهای دریایی شام، از مناظر باشکوه و غذاهای خوشمزه لذت ببرید. سفر کروز گشت و گذار یک روزه آن با تماشای مناظر خارق العاده از مکان‌های دیدنی و هتل‌های مجلل هم بد نیست. 

با رزرو هتل دبی، سفری بدون دغدغه را شروع کنید.

حرف آخر

در این مقاله تعدادی از بهترین سواحل دبی را به شما معرفی کردیم و به شما گفتیم که با رزرو بلیط هواپیما تهران دبی می‌توانید از گردش در کدام یک از سواحل این شهر لذت ببرید. چنان چه توانایی مالی لازم را برای اقامت در هتل‌های لوکس و گران‌قیمت و استقاده از سواحل اختصاصی ندارید، می‌توانید در این سواحل عمومی اوقات خوش و به یاد ماندنی را سپری کنید.

اگر شما قبلا تجربه سفر به دبی و گشت و گذار در سواحل دبی را داشته‌اید، تجربه خود را با ما درمیان بگذارید و به ما بگویید که کدام یک از سواحل دبی از نظر شما زیباتر، مفرح‌تر و دیدنی است؟

سوالات متداول

کدام سواحل در دبی به عنوان بهترین شناخته می‌شوند؟

سواحل معروف دبی شامل جمیرا بیچ، کایت بیچ، و ساحل الممزار است که به خاطر زیبایی، تمیزی و امکانات خود محبوب هستند.

آیا سواحل دبی امکانات تفریحی دارند؟

بله، بسیاری از سواحل دبی امکاناتی مانند کرایه تخت‌های آفتاب‌گیر، انواع ورزش‌های آبی، رستوران‌ها و کافه‌ها را ارائه می‌دهند.

آیا سواحل دبی برای خانواده‌ها مناسب هستند؟

بله، بسیاری از سواحل دارای مناطق مخصوص خانواده‌ها هستند و دارای امنیت و نجات‌غریق برای اطمینان از امنیت بازدیدکنندگان.

بهترین زمان برای بازدید از سواحل دبی چه موقع است؟

فصل زمستان و بهار (اکتبر تا آوریل) به دلیل داشتن آب و هوای معتدل‌تر، بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل دبی است.

آیا برای دسترسی به سواحل دبی هزینه‌ای وجود دارد؟

برخی از سواحل عمومی دبی رایگان هستند، در حالی که برخی سواحل خصوصی یا متعلق به هتل‌ها ممکن است هزینه ورودی داشته باشند.

نظرات کاربران